Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlandse OM: We roepen op tot verbod designerdrugs

Nederlandse OM: We roepen op tot verbod designerdrugs

65 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Het is eigenlijk wel gangbaar dat een demissionair kabinet geen vernieuwende zaken meer doorvoert. Aan de andere kant is het kabinet al een tijd bezig met het stofgroepenverbod, en is het wetsvoorstel op 5 juli aan de Tweede Kamer aangeboden. Wanneer die wet in stemming wordt gebracht is nog niet gepland. Je kan wel verwachten dat er nu wat vertraging bij komt. Tegelijkertijd denk ik niet dat de wet nog afgewezen zal gaan worden (tenzij Nederlanders straks massaal D66 gaan stemmen). Al zal de Eerste Kamer ook nog over de wet moeten gaan stemmen. Dus ik denk dat voor eind 2024 het stofgroepenverbod niet doorgevoerd zal zijn.
Klik om te vergroten...
Ik blijf bij het woord "stofgroepenverbod" schrikken omdat ik mijn geliefde LSD niet kwijt wil. Maar die gaat daar waarschijnlijk helemaal niet onder vallen.

En zelfs al zou het wel, dan heb ik nog even tijd om te sparen voor mijn A4tje 1P-LSD.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
En zelfs al zou het wel, dan heb ik nog even tijd om te sparen voor mijn A4tje 1P-LSD.
Klik om te vergroten...
900 zegels is een hele "sheet" is wel dope om te hebben maar damnnn de prijs 😩

Veel spaar plezier!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Harry In De Warrie zei:
900 zegels is een hele "sheet" is wel dope om te hebben maar damnnn de prijs 😩

Veel spaar plezier!
Klik om te vergroten...
Damn, dan kun je denk ik wel 3 jaar vooruit!

:wink:

Leuke hobby voor de rijke psychonauten onder ons:

Sheetjes verzamelen in een dikke map. En dan nooit gebruiken.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Damn, dan kun je denk ik wel 3 jaar vooruit!

:wink:

Leuke hobby voor de rijke psychonauten onder ons:

Sheetjes verzamelen in een dikke map. En dan nooit gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik wil al heel lang een mooie sheet om die dan in een lijstje te stoppen. En die dan ophangen inde wc 😁😇
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Ik wil al heel lang een mooie sheet om die dan in een lijstje te stoppen. En die dan ophangen inde wc 😁😇
Klik om te vergroten...
Hahaha je kan gewoon blotter art kopen voor 1 a 2 tientjes hé! En dan tegen al je vrienden opscheppen dat er echt lsd opzit 😂

Dan kan je de sheet in heel veel stapjes oplossen onder je tong
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Het is eigenlijk wel gangbaar dat een demissionair kabinet geen vernieuwende zaken meer doorvoert. Aan de andere kant is het kabinet al een tijd bezig met het stofgroepenverbod, en is het wetsvoorstel op 5 juli aan de Tweede Kamer aangeboden. Wanneer die wet in stemming wordt gebracht is nog niet gepland. Je kan wel verwachten dat er nu wat vertraging bij komt. Tegelijkertijd denk ik niet dat de wet nog afgewezen zal gaan worden (tenzij Nederlanders straks massaal D66 gaan stemmen). Al zal de Eerste Kamer ook nog over de wet moeten gaan stemmen. Dus ik denk dat voor eind 2024 het stofgroepenverbod niet doorgevoerd zal zijn.
Klik om te vergroten...
Maar het is geen nieuw beleid, daar gaat het in principe om. Het kabinet is gevallen, de Tweede Kamer niet. Het demissionair kabinet mag geen nieuwe shit voorstellen, maar fe Tweede Kamer wel voorstellen van het voorheen staande kabinet goed/afkeuren

Daarentegen gaat t alsnog lang duren, zoals met de meeste wetgeving.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."