Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNog even geduld, de perfecte drug is er in 2025

Nog even geduld, de perfecte drug is er in 2025

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, normaal gesproken in zeer kleine hoeveelheden. Er zijn allemaal theorieën over dat er verhoogde concentraties DMT worden vrijgemaakt bij bijvoorbeeld bijna-doodervaringen, wat voor de psychedelische "witte tunnels" zou zorgen.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien zijn lichaamseigenstoffen wel de ideale drugs.....getting high on your own supply :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
zjimiz zei:
Misschien zijn lichaamseigenstoffen wel de ideale drugs.....getting high on your own supply :grin:
Klik om te vergroten...

Dat doe je eigenlijk voor een deel nu ook al, de drugs van nu hebben toch ook invloed op de stoffen in je lichaam ? Denk aan de neurotransmitters.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
zjimiz zei:
Misschien zijn lichaamseigenstoffen wel de ideale drugs.....getting high on your own supply :grin:
Klik om te vergroten...

Dat doe je eigenlijk voor een deel nu ook al, de drugs van nu hebben toch ook invloed op de stoffen in je lichaam ? Denk aan de neurotransmitters.
Klik om te vergroten...

Ja, daar heb je gelijk in.

Ik doelde echter op high worden, zonder lichaamsvreemde stoffen, zodat de boel meer in balans blijft. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hardlopen, daar kan ik een geweldige high van krijggen en is nog gezond ook.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik doelde echter op high worden, zonder lichaamsvreemde stoffen, zodat de boel meer in balans blijft.
Klik om te vergroten...

Ja, natuurlijk, ik begrijp wat je bedoelt. :)
Die gedachte kwam gewoon in mij op.

Uitgewerkt zou jouw idee betekenen dat je op de een of andere manier controle zou hebben over bijvoorbeeld de concentraties van neurotransmitters. Dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk dat dat ooit gaat gebeuren, waarschijnlijk ook maar beter.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hardlopen, daar kan ik een geweldige high van krijggen en is nog gezond ook.
Klik om te vergroten...

Dat is de adrenaline die je merkt, die wordt aangemaakt tijdens het hardlopen. Is inderdaad een zalig gevoel ! :hearteyes:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Endorfines ook dacht ik. Petrovic kan daar vast wel op antwoorden. :P

Ik doelde echter op high worden, zonder lichaamsvreemde stoffen, zodat de boel meer in balans blijft.
Klik om te vergroten...

GHB? :grin: Is lichaamseigen stof haha :P
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
W.F.L. zei:
Nouja en na 500 joints is het ook niet echt meer alsof er plots iets nieuws gaat gebeuren als je een nieuwe aansteekt. Ben je daar al op uitgekeken? :P
Klik om te vergroten...

500 is nog een understatement, maar wiet is wel iedere keer anders voor me.
Onderhand ben ik er dan wel weer op uitgekeken maar niet zo snel als de eerder genoemde zooi.

Coke is ook echt altijd exact hetzelfde bij mij.
Coke halen, bier drinken bij iemand thuis, op weg naar de kroeg, punt of 2 nemen, kroeg in, bier drinken, roken, punten, bier drinken, roken, punten, pissen, bier drinken, roken, punten punten punten, bier drinken, punten, het kut vinden dat de coke op is. De kroeg weer uit gaan, blowen, blowen, blowen, slapen, volgende dag kut voelen.

Daar ben ik wel klaar mee.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Endorfines ook dacht ik. Petrovic kan daar vast wel op antwoorden. :P

Ik doelde echter op high worden, zonder lichaamsvreemde stoffen, zodat de boel meer in balans blijft.
Klik om te vergroten...

GHB? :grin: Is lichaamseigen stof haha :P
Klik om te vergroten...
De dosis echter...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Die statement was zowiezo al onzin.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Endorfines ook dacht ik. Petrovic kan daar vast wel op antwoorden. :P
Klik om te vergroten...
Endorfines ja, worden vrijgegeven na zware lichamelijke inspanning (maar bijvoorbeeld ook bij iets griezeligs als automutilatie). Hoe high je er precies van word kan ik niet zeggen, aangezien ik te lui ben om te hardlopen of me anders in te spannen (of mijn polsen open te snijden), maar deze stoffen werken op dezelfde manier als morfine.
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
DMT is toch ook een stof die door je eigen lichaam wordt gemaakt?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Einstein zei:
Ja, normaal gesproken in zeer kleine hoeveelheden. Er zijn allemaal theorieën over dat er verhoogde concentraties DMT worden vrijgemaakt bij bijvoorbeeld bijna-doodervaringen, wat voor de psychedelische "witte tunnels" zou zorgen.
Klik om te vergroten...


Mijn `bijna`dood ervaring(en) kon ik slechts het licht zien,maar niet heen.Was mijn tijd niet :hearteyes: Was in leegte complete duisternis maar werd weer terug gegooid om het zo te nomen gelukkig denk ik :wink: Ik zal er niet meer mee spelen, heb me lessen wel geleerd van toen de tijd :openmouth: Geen idee of het toevoeging geeft eerlijk gezegd maar wie weet.
Piece & Be Safe :hearteyes:
p
philhyposLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soma is naar mijn mening wat valium in de jaren 60 voor moeders was, of een variant van mdma in de jaren 80 , 90 begin, alles verandert, wordt veel minder vooral in Nederland daar er weinig of geen kritiek is, heroine in de jaren 70 was soms 98 % ik heb zoiets gehad no 4 door Chnezen verkocht maar kwam net als 90 % van alle heroine rondom Marseille , de eerste Coke die gebased werd zag ik mensen 12 uur door A'dam rennen , lsd, etc was ook erg hard, Huxley was een absolute ' spirituele reiziger ' in die tijd was er een academische elite die ( Sulgin etc ) . Soma was om de massa rustig te houden en brave new world is al geweest, nu ai de wereld over gaat nemen , zijn mensen snel overbodig voor veel werk dat eveneens door robotica gemaakt gaat worden. Tot s;lot mijn ervaring met de meeste middelen ( behalve wiet en co ) is dat zoals met de meeste medicijnen de euforie er veel minder in is geworden, ik vind niets meer waar ik nog echt lekker op ga , vroeger 'speed ' d en l methyl amfetamine sulfaat , een likje snuifje en was asoluut prettig tot de d het overnam , de straat speed nu is bagger 1 ste klas, de crystal meth d base vorm van methyl amfetamine , de designer drugs die ik geprobeerd heb heb ik niets aan beleefd . *Modknip*
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
philhypos zei:
Als iemand mij iets weet te vertellen en hoe er aan te geraken hoor ik het graag
Klik om te vergroten...
Dit kan je een ban opleveren ,het vragen naar middelen of vendors is verboden op het forum.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
philhypos zei:
Soma is naar mijn mening wat valium in de jaren 60 voor moeders was, of een variant van mdma in de jaren 80 , 90 begin, alles verandert, wordt veel minder vooral in Nederland daar er weinig of geen kritiek is, heroine in de jaren 70 was soms 98 % ik heb zoiets gehad no 4 door Chnezen verkocht maar kwam net als 90 % van alle heroine rondom Marseille , de eerste Coke die gebased werd zag ik mensen 12 uur door A'dam rennen , lsd, etc was ook erg hard, Huxley was een absolute ' spirituele reiziger ' in die tijd was er een academische elite die ( Sulgin etc ) . Soma was om de massa rustig te houden en brave new world is al geweest, nu ai de wereld over gaat nemen , zijn mensen snel overbodig voor veel werk dat eveneens door robotica gemaakt gaat worden. Tot s;lot mijn ervaring met de meeste middelen ( behalve wiet en co ) is dat zoals met de meeste medicijnen de euforie er veel minder in is geworden, ik vind niets meer waar ik nog echt lekker op ga , vroeger 'speed ' d en l methyl amfetamine sulfaat , een likje snuifje en was asoluut prettig tot de d het overnam , de straat speed nu is bagger 1 ste klas, de crystal meth d base vorm van methyl amfetamine , de designer drugs die ik geprobeerd heb heb ik niets aan beleefd . *Modknip*
Klik om te vergroten...
Vragen naar verkooppunten is ten strengste verboden. Lees alstublieft de forumregels die groot in uw beeld staan. Voor deze keer een officiële waarschuwing, een volgende keer is het een permanente ban.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wel grappig om deze oude thread te lezen met de belofte dat in 2025 de ultieme drug, sinds xtc, wel zou moeten zijn uitgevonden. Ik ben zelf nog aardig aan het experimenteren, maar als ik zo de ervaringen lees blijft xtc toch redelijk onontkroond, zelfs na al die jaren
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een perfecte drug zou maar saai zijn.
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat denk ik ook, het risico dat je altijd bad kan gaan maakt het toch wel extra spannend. :P
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maar uhm.. naar mijn beste weten is de Soma uit Aldous Huxley's boek fictioneel toch?
(Ik moet zeggen dat ik het boek niet heb gelezen)

Ik weet wel dat oude russische indianen ofzoiets dergelijks, iets maakten wat altijd soma werd genoemd, daar heb ik wel shit over gelezen, was een mix van verschillende paddestoelen en kruiden als ik het goed heb.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#20
Door: Camil Driessen
Gepubliceerd: gisteren 21:32
Update: vandaag 08:05

Ondanks nieuwe pillen en poeders blijven coke en xtc met hun nadelen de populairste partydrugs. Waar blijft die ideale drug?

Op papier bestaat-ie al bijna tachtig jaar. Soma: de perfecte designer drug. Euforie zonder bijwerkingen. ‘Een vakantie’, zo omschrijft Aldous Huxley het in A Brave New World. Weliswaar ingezet door de overheid om de massa te controleren, maar o zo prettig voor ontspanning, seks, concentratie en zelfvertrouwen.

Bij gebrek aan Soma wordt tijdens oud en nieuw al jaren hoofdzakelijk cocaïne en xtc gebruikt. Iets beters is (nog) niet voorhanden. Al pompen gekke scheikundigen de laatste tijd het ene na het andere ‘wondermiddel’ op de markt. Drugsonderzoeker Ton Nabben van de UvA ziet een ‘substantiële toename van allerlei designachtige middelen, gemaakt door chemische entrepreneurs’.

Dit jaar waaide de synthetische designerdrug mephedrone (miauw miauw) over vanuit Engeland. Op internet dienen nieuwe highs zich alweer aan, genoemd naar hun chemische verbinding, zoals 6-APB.

Volgens een grote Nederlandse mephedroneverkoper wordt dit soort drugs gemaakt door ‘een stelletje intelligente laboranten’. ‘Eigenlijk proberen ze allemaal het effect van xtc te benaderen. Ze weten welke formules op de werkzame stof MDMA uit xtc lijken en gaan dan met moleculen dokteren tot er iets nieuws uitkomt.’

Het zijn chemici die zonder succes inspelen op de behoefte aan de ultieme drug. De pil waarvan je actief en euforisch wordt, die je geen kater bezorgt, seksuele functies intact laat en die niet te verslavend is. Een behoefte die nu deels bevredigd wordt via combigebruik. ‘Typisch iets van de huidige generatie feestgangers, die gebruiken bijvoorbeeld xtc en viagra door elkaar zodat ze de euforie van xtc hebben en vervolgens ook nog seksueel kunnen presteren’, zegt Nabben.

Wordt dat in de toekomst niet gewoon in één pil of poedertje gestopt? Waarschijnlijk wel. De gerenommeerde Britse denktank Foresight schreef vijf jaar geleden het rapport Drugs Futures 2025? De experts voorspellen dat binnen 15 jaar ‘het pad geplaveid wordt voor niet-verslavende recreatieve drugs’. Door nieuwe stoffen zullen ‘gebruikers hun eigen drugservaring kunnen vormgeven’.

Volgens Nabben blijft xtc vooralsnog de beste benadering van zo’n ideale ervaring. ‘Het werkt euforisch, opwekkend, sociaal en beetje hallucinerend. Dat verklaart ook de populariteit van de pil ruim 20 jaar na de introductie. De opkomst van nichemiddelen als ghb en mephedrone loopt volgens Nabben dan ook simultaan met xtc-tekorten.

Of er ooit een betere drug komt, is ook voor Nabben de vraag. Maar: ‘Uiteindelijk zijn de drugs van de toekomst de medicijnen van nu. Cocaïne, lsd en amfetamine waren vroeger ook medicijnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."