Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBOOS: Tinder swindler blijkt verslaafd en komt tot inkeer

BOOS: Tinder swindler blijkt verslaafd en komt tot inkeer

61 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Makelifegreatagain zei:
DDossen is redelijk 2010😅
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je? Gebeurt nog steeds hoor. Is wel wat moeilijker geworden maar komt nog wel voor.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Makelifegreatagain zei:
Mwah, tegenwoordig is Phishing, Hacken en andere zaken die niet door de beugel kunnen relatief makkelijk gemaakt, zeker door een bepaalde site. (ik zal de naam niet noemen maar het is niet echt moeilijk te raden)

Een klein beetje kennis van code schrijven / aanpassen is tegenwoordighelaas al voldoende.

Voor ik vragen krijg, nee, ik houd me hier niet mee bezig.
Klik om te vergroten...
Rentjebotnet.stuk? 😜
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
Tuurlijk mis ik me moeder ben moederskindje schaaik me niet voor
Klik om te vergroten...
Misschien maak je een grapje, maar:

Soms is schaamte goed.

Net zoals andere negatieve emoties. Vaak is erkenning van negatieve emoties de sleutel tot positieve groei.

Eigenlijk wil je toch een MAN zijn, geen moederskindje?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Misschien maak je een grapje, maar:

Soms is schaamte goed.

Net zoals andere negatieve emoties. Vaak is erkenning van negatieve emoties de sleutel tot positieve groei.

Eigenlijk wil je toch een MAN zijn, geen moederskindje?
Klik om te vergroten...
Een man kan best een moederskindje zijn volgens mij is het niet perse een negatief iets.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Misschien maak je een grapje, maar:

Soms is schaamte goed.

Net zoals andere negatieve emoties. Vaak is erkenning van negatieve emoties de sleutel tot positieve groei.

Eigenlijk wil je toch een MAN zijn, geen moederskindje?
Klik om te vergroten...
Hij zegt toch zich er niet voor te schamen?! Dan kun je toch de conclusie trekken dat het feit dat hij een “moederskindje” is niets afdoet aan zijn mannelijkheid?

Dat jij dat nou als twee tegenovergestelde dingen ziet, ala.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Makelifegreatagain zei:
Ik vind moederskindje een vrij ruim begrip.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens hoor. Als het gaat om zelfstandigheid vind ik het zijn van een moederskindje niet heel aantrekkelijk, nee. Maar als het gaat over een goede band met je moeder hebben en het respect wat jij benoemd: duhuh heel hot. Een man die kan praten en ook nog eens met een vrouw!!!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Helemaal eens hoor. Als het gaat om zelfstandigheid vind ik het zijn van een moederskindje niet heel aantrekkelijk, nee. Maar als het gaat over een goede band met je moeder hebben en het respect wat jij benoemd: duhuh heel hot. Een man die kan praten en ook nog eens met een vrouw!!!
Klik om te vergroten...

Wat is nou 'zelfstandigheid'?

Iemand zei:

"Volwassenheid is de groei van afhankelijkheid naar onafhankelijkheid naar wederzijdse afhankelijkheid."

Zal wel een citaat zijn van iemand, maar ik weet niet van wie.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze Herbs Mang zei:
Omdat vrouwen per definitie iedere andere vrouw uit je leven willen bannen, das iets natuurlijks😜
Klik om te vergroten...
Dit kan niet kloppen. Want vrouwen zijn sterk en zelfstandig. Iemand die sterk en zelfstandig is hoeft geen concurrentie uit te bannen, omdat zo iemand zelfverzekerd in zichzelf is.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Dit kan niet kloppen. Want vrouwen zijn sterk en zelfstandig. Iemand die sterk en zelfstandig is hoeft geen concurrentie uit te bannen, omdat zo iemand zelfverzekerd in zichzelf is.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, maar in deze tijden van social media, schoonheidsidealen, influencers, OnlyFans.... 😜
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze Herbs Mang zei:
Helemaal mee eens, maar in deze tijden van social media, schoonheidsidealen, influencers, OnlyFans.... 😜
Klik om te vergroten...
Pffff ff serieus: heb wel te doen met de jongere generatie: zo op te groeien met al die dingen: nooit een tijd daarvoor mee te hebben gemaakt. Als ouwe vent heb ik nog dat referentie kader van vóór al dat. Jongere mensen groeien ermee op alsof het er altijd is geweest.

En het is zo toxisch vaak.
p
patatNerd_82Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik zat gisteren een nieuwe aflevering van BOOS te kijken, die gaat over twee vrouwen die via Tinder zijn opgelicht. De man in kwestie zou geld hun geld beleggen en een week later zouden ze daar al rendement over ontvangen. Nou, je voelt 'm al aankomen.... Dat geld kwam niet meer terug. Totdat Tim aan de deur komt kloppen en de man op bewonderingswaardige wijze een positieve spin geeft aan de situatie.

Het gaat om deze aflevering:


--- SPOILERS INCOMING ---


De redactie van BOOS probeert via Tinder in contact te komen met de oplichter. Ze maken zelf ook wat geld over, en maken een afspraak.
Als Tim Hofman hem vervolgens op straat confronteert dan rent de man hard weg. Uiteraard haalt Tim hem in en er volgt een gebruikelijke scène waarin de presentator voor een dichte deur staat en zegt "kom op, doe even open."

Verrassend genoeg doet de man open. Eerst vertelt hij een nogal onsamenhangend verhaal. Maar na wat aandringen komt de waarheid boven tafel: Hij blijkt verslaafd aan gokken. In totaal heeft hij maar liefst een schuld van 250.000 euro, waarvan het merendeel bij zijn vader. Bewonderingswaardig genoeg ziet hij de uitzending van BOOS als een wake-up call. Hij begint aan vrienden en familie te vertellen wat er aan de hand is, hij zoekt hulp, en hij maakt plannen om de schade die hij heeft aangericht weer te herstellen.

Tijdens de smoesjes dacht ik al: 'is deze man niet gokverslaafd?' Alle excuses en vooral ook de emotionele uitbarstingen dat alles andermans schuld zou zijn, die waren zo herkenbaar. Het deed me ook wel echt even denken aan de desastreuse impact van de gokindustrie. Die is natuurlijk onlangs gelegaliseerd, en het heeft geleid tot een enorme toename van mensen met een gokverslaving. En dat is wel een heftige hee.. Ik weet niet wat de gemiddelde schuld is van gokkers. Maar 250.000 euro is wel echt zo'n schuld dat het welhaast game-over lijkt. Succes met je leven nog opbouwen, als het al lukt om te stoppen met gokken.

Wat ik alleen niet zo netjes vind van de redactie van BOOS...
Ze hebben de aflevering onzorgvuldig geblurd. Voor de camera zegt Tim Hofman nog wel dat ze hem onherkenbaar hebben gemaakt zodat hij werk kan vinden en zijn fouten herstellen. Maar het geblurde veld verschuift als de man door zijn hal loopt. Daardoor is hij alsnog herkenbaar... Ik heb persoonlijk ervaren dat gokken leuk kan zijn, maar het gaat vaak verder dan puur vermaak, vooral wanneer mensen de controle verliezen. Ik herinner me nog hoe ik na zo'n ervaring een site tegenkwam die de mogelijkheid bood om met minimale inzetten te spelen, waardoor ik het gokken kon uitproberen zonder het risico te lopen grote bedragen te verliezen. Zo las ik over het meilleur casino en ligne, waar je met kleine stortingen kunt beginnen en van het spel kunt genieten zonder je zorgen te maken over de gevolgen. Het is belangrijk om gokken niet de overhand te laten nemen en te leren verantwoord te genieten, zoals in het geval van deze oplichter, die gelukkig tot inkeer kwam en besloot zijn leven te veranderen. Foutje van de editor, neem ik aan. Maar wel slordig dat de aflevering online blijft staan. Ik denk dat ze de klik- en kijkcijfers uiteindelijk toch belangrijker vinden.
Klik om te vergroten...
Je moet voorzichtig zijn. Achter zulke verhalen schuilt niet alleen de drang om snel geld te verdienen, maar ook een psychologische afhankelijkheid, die iemand in de schulden kan brengen en relaties kan ruïneren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zat gisteren een nieuwe aflevering van BOOS te kijken, die gaat over twee vrouwen die via Tinder zijn opgelicht. De man in kwestie zou geld hun geld beleggen en een week later zouden ze daar al rendement over ontvangen. Nou, je voelt 'm al aankomen.... Dat geld kwam niet meer terug. Totdat Tim aan de deur komt kloppen en de man op bewonderingswaardige wijze een positieve spin geeft aan de situatie.

Het gaat om deze aflevering:


--- SPOILERS INCOMING ---


De redactie van BOOS probeert via Tinder in contact te komen met de oplichter. Ze maken zelf ook wat geld over, en maken een afspraak.
Als Tim Hofman hem vervolgens op straat confronteert dan rent de man hard weg. Uiteraard haalt Tim hem in en er volgt een gebruikelijke scène waarin de presentator voor een dichte deur staat en zegt "kom op, doe even open."

Verrassend genoeg doet de man open. Eerst vertelt hij een nogal onsamenhangend verhaal. Maar na wat aandringen komt de waarheid boven tafel: Hij blijkt verslaafd aan gokken. In totaal heeft hij maar liefst een schuld van 250.000 euro, waarvan het merendeel bij zijn vader. Bewonderingswaardig genoeg ziet hij de uitzending van BOOS als een wake-up call. Hij begint aan vrienden en familie te vertellen wat er aan de hand is, hij zoekt hulp, en hij maakt plannen om de schade die hij heeft aangericht weer te herstellen.

Tijdens de smoesjes dacht ik al: 'is deze man niet gokverslaafd?' Alle excuses en vooral ook de emotionele uitbarstingen dat alles andermans schuld zou zijn, die waren zo herkenbaar. Het deed me ook wel echt even denken aan de desastreuse impact van de gokindustrie. Die is natuurlijk onlangs gelegaliseerd, en het heeft geleid tot een enorme toename van mensen met een gokverslaving. En dat is wel een heftige hee.. Ik weet niet wat de gemiddelde schuld is van gokkers. Maar 250.000 euro is wel echt zo'n schuld dat het welhaast game-over lijkt. Succes met je leven nog opbouwen, als het al lukt om te stoppen met gokken.

Wat ik alleen niet zo netjes vind van de redactie van BOOS...
Ze hebben de aflevering onzorgvuldig geblurd. Voor de camera zegt Tim Hofman nog wel dat ze hem onherkenbaar hebben gemaakt zodat hij werk kan vinden en zijn fouten herstellen. Maar het geblurde veld verschuift als de man door zijn hal loopt. Daardoor is hij alsnog herkenbaar... Foutje van de editor, neem ik aan. Maar wel slordig dat de aflevering online blijft staan. Ik denk dat ze de klik- en kijkcijfers uiteindelijk toch belangrijker vinden.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar zijn oplichters heel goed in. In de slachtofferrol kruipen maar gaan vervolgens gewoon lekker door. Hoef je 0 medelijden mee te hebben. Als je denken is, ik heb schulden ik ga er maar iemand anders probleem van maken ben je zoiezo al ver heen.

Hij vertelt wel een heel mooi verhaal vol inzichten etc bla bla bla maar als je intenties zuiver zijn ga je niet op de eerste date al gelijk achter geld aan. Das onzin natuurlijk.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Echt zero empathie voor oplichters. Achter hun zielige verhaal zit een hele hoop ellende en pijn van mensen die er niet om hebben gevraagd. Een oplichter doet bewust zulke dingen.

Nogmaals geen empathie voor. Ben zelf ook verslaafd maar het is nog nooit in me op te komen iemand op te lichten. Laat staan je beroep ervan maken.

Bah.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Echt zero empathie voor oplichters. Achter hun zielige verhaal zit een hele hoop ellende en pijn van mensen die er niet om hebben gevraagd. Een oplichter doet bewust zulke dingen.

Nogmaals geen empathie voor. Ben zelf ook verslaafd maar het is nog nooit in me op te komen iemand op te lichten. Laat staan je beroep ervan maken.

Bah.
Klik om te vergroten...
Het wordt bewust gedaan, maar ik denk tegelijk dat je jezelf onbewust moet maken van een kern "deel" van jezelf, anders kun je zulke dingen niet doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
als oplichter ken ik soms zeggen dat het de mensen die het doen echt vaak niet boeit vandaar dat ik dit ook zo kan zeggen
hoe hard dat ook mogen klinken en niet respectvol bevat het wel een kern van waarheid

en tuurlijk is de reden dat je oplichht vaak divers dat praat het nog niet goed
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
@MR_CHIP
Ben jij dit niet toevallig? Wie weet🤣
Klik om te vergroten...
Zeker niet
Ik durf dat niet
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
@MR_CHIP
Ben jij dit niet toevallig? Wie weet🤣
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Toevallig kijk ik net de aflevering. In de comments op YouTube geeft BOOS een update over de vermeende edit-fout:

‘Een aantal oplettende kijkers heeft opgemerkt dat vlak voor de confrontatie de naam 'Olivier' wordt genoemd en er een ongeblurde man het huis van Chris uit komt. Geen zorgen, dit zijn onze producer en onze beveiliger. 😉’
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
MR_CHIP zei:
als oplichter ken ik soms zeggen dat het de mensen die het doen echt vaak niet boeit vandaar dat ik dit ook zo kan zeggen
hoe hard dat ook mogen klinken en niet respectvol bevat het wel een kern van waarheid

en tuurlijk is de reden dat je oplichht vaak divers dat praat het nog niet goed
Klik om te vergroten...

Waar licht je je klanten zoal mee op?

Teruggedraaide tellers?
Coke die eigenlijk Dafalgan is?
Rolexen uit Turkijë?
Valse Gucci kledij?

Nu ben ik toch wel zeer benieuwd hoor. :thinking:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."