Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBOOS: Tinder swindler blijkt verslaafd en komt tot inkeer

BOOS: Tinder swindler blijkt verslaafd en komt tot inkeer

61 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik geloof dat het in Italië is waar de meeste kerels moederskindjes zijn. Ze blijven om die reden bijvoorbeeld ook langer bij hun ouders wonen dan in andere Europese landen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zat gisteren een nieuwe aflevering van BOOS te kijken, die gaat over twee vrouwen die via Tinder zijn opgelicht. De man in kwestie zou geld hun geld beleggen en een week later zouden ze daar al rendement over ontvangen. Nou, je voelt 'm al aankomen.... Dat geld kwam niet meer terug. Totdat Tim aan de deur komt kloppen en de man op bewonderingswaardige wijze een positieve spin geeft aan de situatie.

Het gaat om deze aflevering:


--- SPOILERS INCOMING ---


De redactie van BOOS probeert via Tinder in contact te komen met de oplichter. Ze maken zelf ook wat geld over, en maken een afspraak.
Als Tim Hofman hem vervolgens op straat confronteert dan rent de man hard weg. Uiteraard haalt Tim hem in en er volgt een gebruikelijke scène waarin de presentator voor een dichte deur staat en zegt "kom op, doe even open."

Verrassend genoeg doet de man open. Eerst vertelt hij een nogal onsamenhangend verhaal. Maar na wat aandringen komt de waarheid boven tafel: Hij blijkt verslaafd aan gokken. In totaal heeft hij maar liefst een schuld van 250.000 euro, waarvan het merendeel bij zijn vader. Bewonderingswaardig genoeg ziet hij de uitzending van BOOS als een wake-up call. Hij begint aan vrienden en familie te vertellen wat er aan de hand is, hij zoekt hulp, en hij maakt plannen om de schade die hij heeft aangericht weer te herstellen.

Tijdens de smoesjes dacht ik al: 'is deze man niet gokverslaafd?' Alle excuses en vooral ook de emotionele uitbarstingen dat alles andermans schuld zou zijn, die waren zo herkenbaar. Het deed me ook wel echt even denken aan de desastreuse impact van de gokindustrie. Die is natuurlijk onlangs gelegaliseerd, en het heeft geleid tot een enorme toename van mensen met een gokverslaving. En dat is wel een heftige hee.. Ik weet niet wat de gemiddelde schuld is van gokkers. Maar 250.000 euro is wel echt zo'n schuld dat het welhaast game-over lijkt. Succes met je leven nog opbouwen, als het al lukt om te stoppen met gokken.

Wat ik alleen niet zo netjes vind van de redactie van BOOS...
Ze hebben de aflevering onzorgvuldig geblurd. Voor de camera zegt Tim Hofman nog wel dat ze hem onherkenbaar hebben gemaakt zodat hij werk kan vinden en zijn fouten herstellen. Maar het geblurde veld verschuift als de man door zijn hal loopt. Daardoor is hij alsnog herkenbaar... Foutje van de editor, neem ik aan. Maar wel slordig dat de aflevering online blijft staan. Ik denk dat ze de klik- en kijkcijfers uiteindelijk toch belangrijker vinden.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar zijn oplichters heel goed in. In de slachtofferrol kruipen maar gaan vervolgens gewoon lekker door. Hoef je 0 medelijden mee te hebben. Als je denken is, ik heb schulden ik ga er maar iemand anders probleem van maken ben je zoiezo al ver heen.

Hij vertelt wel een heel mooi verhaal vol inzichten etc bla bla bla maar als je intenties zuiver zijn ga je niet op de eerste date al gelijk achter geld aan. Das onzin natuurlijk.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Echt zero empathie voor oplichters. Achter hun zielige verhaal zit een hele hoop ellende en pijn van mensen die er niet om hebben gevraagd. Een oplichter doet bewust zulke dingen.

Nogmaals geen empathie voor. Ben zelf ook verslaafd maar het is nog nooit in me op te komen iemand op te lichten. Laat staan je beroep ervan maken.

Bah.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Echt zero empathie voor oplichters. Achter hun zielige verhaal zit een hele hoop ellende en pijn van mensen die er niet om hebben gevraagd. Een oplichter doet bewust zulke dingen.

Nogmaals geen empathie voor. Ben zelf ook verslaafd maar het is nog nooit in me op te komen iemand op te lichten. Laat staan je beroep ervan maken.

Bah.
Klik om te vergroten...
Het wordt bewust gedaan, maar ik denk tegelijk dat je jezelf onbewust moet maken van een kern "deel" van jezelf, anders kun je zulke dingen niet doen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
als oplichter ken ik soms zeggen dat het de mensen die het doen echt vaak niet boeit vandaar dat ik dit ook zo kan zeggen
hoe hard dat ook mogen klinken en niet respectvol bevat het wel een kern van waarheid

en tuurlijk is de reden dat je oplichht vaak divers dat praat het nog niet goed
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ei-Salade zei:
@MR_CHIP
Ben jij dit niet toevallig? Wie weet🤣
Klik om te vergroten...
Zeker niet
Ik durf dat niet
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
@MR_CHIP
Ben jij dit niet toevallig? Wie weet🤣
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toevallig kijk ik net de aflevering. In de comments op YouTube geeft BOOS een update over de vermeende edit-fout:

‘Een aantal oplettende kijkers heeft opgemerkt dat vlak voor de confrontatie de naam 'Olivier' wordt genoemd en er een ongeblurde man het huis van Chris uit komt. Geen zorgen, dit zijn onze producer en onze beveiliger. 😉’
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
als oplichter ken ik soms zeggen dat het de mensen die het doen echt vaak niet boeit vandaar dat ik dit ook zo kan zeggen
hoe hard dat ook mogen klinken en niet respectvol bevat het wel een kern van waarheid

en tuurlijk is de reden dat je oplichht vaak divers dat praat het nog niet goed
Klik om te vergroten...

Waar licht je je klanten zoal mee op?

Teruggedraaide tellers?
Coke die eigenlijk Dafalgan is?
Rolexen uit Turkijë?
Valse Gucci kledij?

Nu ben ik toch wel zeer benieuwd hoor. :thinking:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lemmy zei:
Waar licht je je klanten zoal mee op?

Teruggedraaide tellers?
Coke die eigenlijk Dafalgan is?
Rolexen uit Turkijë?
Valse Gucci kledij?

Nu ben ik toch wel zeer benieuwd hoor. :thinking:
Klik om te vergroten...
Grootspraak. Echte criminelen pochen niet op fora.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Grootspraak. Echte criminelen pochen niet op fora.
Klik om te vergroten...

Nou anders... het lijstje voor nieuwjaar was al klaar.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Grootspraak. Echte criminelen pochen niet op fora.
Klik om te vergroten...
Kalfs of goulash Fred?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
annihilation zei:
Kalfs of goulash Fred?
Klik om te vergroten...

:smirk:

Al zou een portie kaaskroketten me nu eigenlijk zeer goed smaken. Daar ben ik dol op. Garnaalkroketten eet ik ook graag, maar dan moeten er wel flink wat garnaaltjes in zitten. En dat is met die uit de supermarkt nooit het geval haha.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Kalfs of goulash Fred?
Klik om te vergroten...
Vandaag wordt het oesterzwam
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
:smirk:

Al zou een portie kaaskroketten me nu eigenlijk zeer goed smaken. Daar ben ik dol op. Garnaalkroketten eet ik ook graag, maar dan moeten er wel flink wat garnaaltjes in zitten. En dat is met die uit de supermarkt nooit het geval haha.
Klik om te vergroten...
Oké dankjewel Fred 😛
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
annihilation zei:
Oké dankjewel Fred 😛
Klik om te vergroten...

a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Klik om te vergroten...
Hallo Lemmy 😌
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Oei ik ben geheid deze vraag vergeten dit ga ik natuurlijk niet beantwoorden
Klik om te vergroten...
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Waar licht je je klanten zoal mee op?

Teruggedraaide tellers?
Coke die eigenlijk Dafalgan is?
Rolexen uit Turkijë?
Valse Gucci kledij?

Nu ben ik toch wel zeer benieuwd hoor. :thinking:
Klik om te vergroten...
Oei ik ben geheid deze vraag vergeten dit ga ik natuurlijk niet beantwoorden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."