mathijs zei:
fneawognfkgln zei:
Mijn hallucinaties op methadon en fentanyl waren altijd zeer vriendelijk, maar van heroïne waren ze overwegend negatief, bv. heksen zien rondlopen in m'n kamer.
Zijn die hallucinaties niet gewoon van dezelfde aard als speed of XTC hallucinaties? Klinkt niet echt psychedelisch zegmaar..
Psychedelisch, ach, definieer psychedelisch, maar deleriante visuele hallucinaties zijn natuurlijk van een totaal andere aard dan bv. die van paddo's. Ze komen zeer plotseling en volledig random, het gaat echt nergens over, het duurt hooguit een paar seconden en dan besef je ineens dat je een hallucinatie had en schrik je wakker. Dat schrikken kan letterlijk zijn.
Dit komt overeen met een antihistamine-geïnduceerde (toxische oorzaak) delier, op hoge doseringen van middelen zoals Seroquel, Phenergan en Remeron (antipsychoticum, eenvoudige fenothiazine, antidepressivum) heb ik dit wel vaker meegemaakt en het komt volledig overeen met hallucinaties van opiaten.
Mijn vermoeden is dat dit soort deliriante visuele hallucinaties te maken hebben met de histaminehuishouding in het brein, daar zowel ANTIhistamines als opiaten (die histamine juist vrijgeven in enorme hoeveelheden wat zich uit in symptomen zoals enorme jeuk, m.u.v. fentanyl dacht ik en mss nog wel een paar?) deze kunnen veroorzaken.
Ik weet niet of iemand deze theorie kan ondersteunen of weerleggen met feiten, either way hoor ik het graag.
fnea.