Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine + hallucineren/trippen

Heroine + hallucineren/trippen

31 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
We lived in chaos, destined for death.
On the edge of love, but hated every breath,
and the blue skies and green fields started to crack,
my past became dust, and my future turned black.
Once I dreamed of wealth, and not te be forgot.
Now, I'm nothing but a pitiful fool, a junkie on the nod.
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
WTF :confused: :P
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo darcscope waar blijf je nou? ik vroeg je toch iets?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
ow ja dat klopt maar heb nog geen antwoord op mijn vraag! :)
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#5
caatje zei:
was jij niet dat jochie dat heroïne had gevonden en getest? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

ja.. :rolleyes:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Darkscope je bent een knaapje.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
DarkScope zei:
ow ja dat klopt maar heb nog geen antwoord op mijn vraag! :)
Klik om te vergroten...
je beweert t zelf gebruikt te hebben en nu weet je niet meer wat je zag/voelde?
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je een fantast bent! Of heb ik t mis?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
caatje zei:
DarkScope zei:
ow ja dat klopt maar heb nog geen antwoord op mijn vraag! :)
Klik om te vergroten...
je beweert t zelf gebruikt te hebben en nu weet je niet meer wat je zag/voelde?
Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je een fantast bent! Of heb ik t mis?
Klik om te vergroten...


soms kun je hallucineren van opiaten, vooral in hogere dosering, dus als hij de eerste keer heel weinig gebruikte had hij dat waarschijnlijk niet dus, hij zegt toch ook niet dat hij het niet meer weet ofzo?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
idd ja drm vroeg ik t, ik ga niet wel veel pakken om te testen.

EDIT: een fantast? :confused:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
DarkScope zei:
idd ja drm vroeg ik t, ik ga niet wel veel pakken om te testen.

EDIT: een fantast? :confused:
Klik om te vergroten...


:P
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#11
WildChild zei:
DarkScope zei:
idd ja drm vroeg ik t, ik ga niet wel veel pakken om te testen.

EDIT: een fantast? :confused:
Klik om te vergroten...


:P
Klik om te vergroten...
fantast = zeveraar of ene die fabeltjes verteld
wil niet zeggen dat ik dat ook zeg he :wink: :wink:
k
kartonLid
01-01-2024, 00:00
#12
we zijn allemaal psychedelisch.
je hebt zelfs geen middelen nodig om te hallucineren.
maar heb toch weer wat bijgeleert. wist niet dat dit kon door bruine ook.
en ik maar zegge dak alleen halucinogenen wil gebruiken :mrgreen:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#13
In tegenstelling tot wat de meeste reguliere psychiaters zeggen ("Heroïne heeft een licht antipsychotisch effect") kan je wel degelijk hallucineren van heroïne. Ik heb verschillende verslavingsartsen gesproken en die hebben dit allen beaamd.

Zelf heb ik heel vaak gehallucineerd van heroïne. Tevens van methadon en fentanyl. Dit gebeurt echter alleen in hoge dosering.

Het is fout, om te denken dat als iets antipsychotisch werkt, dat je er niet van kan gaan hallucineren. Hallucinaties wijzen niet direct op een psychose, dat kan veel meer oorzaken hebben, bv. delirium, vermoeidheid etc.

Mijn hallucinaties op methadon en fentanyl waren altijd zeer vriendelijk, maar van heroïne waren ze overwegend negatief, bv. heksen zien rondlopen in m'n kamer.

Het verschijnsel om te gaan hallucineren van heroïne, wat erg extreem kan zoals tegen mensen praten die je ziet rondlopen maar er eigenlijk niet zijn, noemt men in de gebruikerswereld 'nodden' (werkwoord, 'to nod', 'nodding').

Tevens heb ik een boek uit de jaren '30 of '50, met een zeer oude indeling van medicijnen. Hier worden wat men nu 'narcotische analgetica', 'morfine-achtige pijnstillers' of 'opiaten'/'opioïden', de opiaten genoemd onder de groep "Hallucinogenen met pijnstillend effect". Zegt dus ook al aardig wat erover.

Ik hoop dat deze post een einde maakt aan de verwarring omtrent ahallucineren van heroïne. Het is wel degelijk mogelijk.

fnea.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#14
fneawognfkgln zei:
Mijn hallucinaties op methadon en fentanyl waren altijd zeer vriendelijk, maar van heroïne waren ze overwegend negatief, bv. heksen zien rondlopen in m'n kamer.
Klik om te vergroten...

Zijn die hallucinaties niet gewoon van dezelfde aard als speed of XTC hallucinaties? Klinkt niet echt psychedelisch zegmaar..:)
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
preices ik had een lage dosis, of althans, ik wist de dosis niet, maar ik neem aan dat ie niet al te hoog was.

Maar, wat raar is, in lage dosering is dr helemaal geen trip-effect, maar in hoge dosering wel opeens, het is toch meestal zo dat het opbouwt, lage dosering is een beetje, hoge dosering is veel. Net als met alcohol bijvoorbeeld, kent helemaal GEEN tripeffect, al ben je ladderzat. Maar zodra je een delerium hebt opééns wel.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja delirium is nu niet echt een tripeffect hé..
das gewoon een sorrt van dromen terwijl je nog wakker bent==> echt gek worden

maar eigenlijk kan je het wle stellen dat alle drugs zowel oppeppend, verdovend en hallucinerend zijn maar dan in andere verhoudingen, soms zal je het echter al ver moeten drijven om te hallucineren van speed of alcohol :)
r
rockaLid
01-01-2024, 00:00
#17
JewCookie zei:
caatje zei:
was jij niet dat jochie dat heroïne had gevonden en getest? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

ja.. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Woow vind ik echt stijl XD!

En dom uiteraard :rolleyes:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gaat 't topic daarover? Ouwe koeien yo.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
mathijs zei:
fneawognfkgln zei:
Mijn hallucinaties op methadon en fentanyl waren altijd zeer vriendelijk, maar van heroïne waren ze overwegend negatief, bv. heksen zien rondlopen in m'n kamer.
Klik om te vergroten...

Zijn die hallucinaties niet gewoon van dezelfde aard als speed of XTC hallucinaties? Klinkt niet echt psychedelisch zegmaar..:)
Klik om te vergroten...

Psychedelisch, ach, definieer psychedelisch, maar deleriante visuele hallucinaties zijn natuurlijk van een totaal andere aard dan bv. die van paddo's. Ze komen zeer plotseling en volledig random, het gaat echt nergens over, het duurt hooguit een paar seconden en dan besef je ineens dat je een hallucinatie had en schrik je wakker. Dat schrikken kan letterlijk zijn.
Dit komt overeen met een antihistamine-geïnduceerde (toxische oorzaak) delier, op hoge doseringen van middelen zoals Seroquel, Phenergan en Remeron (antipsychoticum, eenvoudige fenothiazine, antidepressivum) heb ik dit wel vaker meegemaakt en het komt volledig overeen met hallucinaties van opiaten.

Mijn vermoeden is dat dit soort deliriante visuele hallucinaties te maken hebben met de histaminehuishouding in het brein, daar zowel ANTIhistamines als opiaten (die histamine juist vrijgeven in enorme hoeveelheden wat zich uit in symptomen zoals enorme jeuk, m.u.v. fentanyl dacht ik en mss nog wel een paar?) deze kunnen veroorzaken.

Ik weet niet of iemand deze theorie kan ondersteunen of weerleggen met feiten, either way hoor ik het graag.

fnea.
l
live fast die YoungLid
01-01-2024, 00:00
#20
caatje zei:
was jij niet dat jochie dat heroïne had gevonden en getest? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

lekker uit de hoogte..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."