Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLast van darmen

Last van darmen

27 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja ga ik doen, ik laat hier nog steeds gaare scheeten
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
Dan gaat alles pas pijn doen. Maar ja, indien je eet- en drinkpatroon aanpast, kan je het redelijk onder de duim krijgen.
Klik om te vergroten...

Kan je dit nader uitleggen? Hoe zou men zijn eetpatroon kunnen aanpassen om die klachten te verminderen?
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt, ik bedoel dat internisten altijd zeggen dat je aan PDS '''niet dood gaat en er gewoon oud mee kan worden''. Maar als de constipatie zo erg is als bij jou het geval was moeten er uiteraard wel medicijnen (en vervelende onderzoeken) aan te pas komen.
In geval van bloed in de ontlasting zou iedereen altijd naar de doktermoeten gaan lijkt mij!
In mijn geval kwam er slijm mee (yuk, sorry), een eerste teken dat de darmwand beschadigd en/of geirriteerd is. Bij jou ging dit zo te horen nog een flinke stap verder.
Het lijkt sowieso alsof methadon heel erg heftig werkt bij jou: je zit maar op 11 mg zover ik me herinner? Klote dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.
Ik heb geloof ik inmiddels wel 8 verschillende medicijnen geslikt (en 2 colonscopies gehad) gedurende de afgelopen jaren en pas nu ik op subuxone ben overgestapt is het ietsje verbeterd..
In elk geval: veel sterkte Tellius, ik hoop dat het nu wat beter met je gaat!
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mhey, ik ben hier niet op^mijn plaats denk ik maar weet wel wat over de ziekte van chrone, een ex collega had het en moest er Buscopan voor nemen.

Naar voeding toe heb ik ook wel een uitleg (ex vriendin was diëtiste):
Wat ik me nog herriner van haar cursussen.
Het is belangrijk van een voedselpatroon te hebben m.a.w hetzelfde tijdstip van ontbijt, lunch enz...
Heel veel vezelrijke voeding heeft een heel gunstig effect, lichaamsbeweging.(tuurlijk altijd blijven bewegen)
Veeel water drinken +- 2 lite per dag.
Er was ook nog iets met citrusvruchten maar die en de rest ben'k vergeten.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
zommes zei:
Kan je dit nader uitleggen? Hoe zou men zijn eetpatroon kunnen aanpassen om die klachten te verminderen?
Klik om te vergroten...

Specifiek DEZE klachten verhelpen is niet wat ik bedoel. Het gaat mij om het verhaal van een ''verantwoorde voeding''. Als je een beetje om je heen kijkt, dan zie je toch heel wat slechte gewoonten bij verslaafden maar ook niet-verslaafden.

Wanneer je voldoende vocht (zo'n twee tot drie liter p.d.) tot je neemt, gevarieerd eet en dit nog in een beetje regelmaat, dan kan je een hoop klachten voorkomen én eventueel oplossen.

Wanneer je een afwijking of aandoening hebt, dan lkan ik daar niets over zeggen. Maar zo klonk het niet direct, wanneer je de link met één tot twee keren bruin snuiven legt. Dit is mijn persoonlijke bevinding.

En daar bovenop: het kan geen kwaad om op je voeding te letten. Probeer het, bij mij heeft het voor een hoop OPLUCHTING gezorgd.

Groeten,

De eend

edit:

Ter verduidelijking; ik had het over mijn situatie, de constipatie.
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#6
toooz zei:
Ik heb ongeveer 1 en een halve week 2 lijnen op een termijn van 2 dagen bruine hero gesnoven.

En sinds 2uur na dat ik hat gesnoven had ik last van men darmen, dacht dat gaat wel over.

Maar nu heb ik soms (wanneer ik platlig of eet) nog altijd die raare geluiden in men darmen net of er geluid makent eten door gaat ofzo.

Iemand al gehad?
En zo lang...:confused: is nu al minder maar 10min daarnet was het weer is
en is iets wat ik in jaren niet meer heb gehad zo'n buik gerombel
Klik om te vergroten...

niet teveel lucht opgesnoven, kijk is na
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#7
MENSEN!!! ik heb het nog altijd!! op de rijschool is het zo stil in de kamer dat mensen me gewoon bekijken als een vieze junk of gewoon als iemand die niet genoeg eet...

nu vandaag!! kan ik gewoon elke driekwartier een dikke scheet laten zonder moeite

en ik eet genoeg..niet te veel maar toch genoeg??!

bvb deze middag een dikke kebab opgegeten en half uurtje derna begon het weer
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klote, ga eens naar de dokter ofzo?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
-piep-

toooz zei:
ja ga ik doen, ik laat hier nog steeds gaare scheeten
Klik om te vergroten...

Viezerik :wink: . Wanneer je ergens last van hebt, blijf je toch niet zólang wachten?? Nu staat 't weekend weer voor de deur en zit je nog steeds met die klachten. Maar ja, een weekje meer of minder maakt dan ook niet meer uit, hé?

Als je nog steeds denkt dat die bruin de oorzaak is van je -piep- kan je ook wel eens contact opnemen met een verslavingsarts. Dit kan via internet. Misschien kan deze jou wel helpen c.q. verwijzen of gerust stellen!

Good luck stinking user
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
fartface .....
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#11
het is nu grootendeels weg ...
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als fnea dr nou eens was. :$
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#13
heb het nog altijd..dat compresseerd gevoel in men darmen dat stiletjes aan naar beneden gaat
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb zelf PDS (prikkelbare darm syndroom) gekregen terwijl ik bruin/methadon gebruikte. Dat bleek pas goed toen ik ging afbouwen. De pijn was onverdragelijk, ook na maanden stabiel op een lage dosering methadon.

Het was zo erg dat ik op een gegeven moment naar een internist werd doorverwezen omdat ze dachten dat er iets ergers aan de hand was.
Iedereen kan overigens PDS krijgen al komt het vaker voor bij vrouwen dan bij mannen en begint het meestal pas op latere leeftijd (rond de 30).
PDS betekent dat je darmspieren niet goed werken: soms moet je dagen niet naar de wc en/of afwisselend juist 4 keer per dag.
Ook kan je ontlasting er raar uitzien: verdroogd, plat (omdat je darmen verkrampen waardoor de ontlasting fijngeknepen wordt) of zelfs slijmerig. Ook heb je vaak een harde opgezette buik en veel pijn en/of krampen/rommelingen.
Specialisten zijn er nog niet uit wat de oorzaak is: vroeger dacht men aan stress - zoals je weet kan stress inderdaad op je darmen werken - maar er zijn steeds meer bewijzen dat het iets met het zenuwstelsel te maken heeft. Bovendien komt het net zo goed voor bij mensen die helemaal geen stress hebben.

Het goeie nieuws is dat het geen kwaad kan. Je kan er gewoon oud mee worden. Soms helpen middelen als duspatal/metamucil/magnesium. Bij mij had dit echter allemaal geen effect. En bij een aantal mensen gaat het vanzelf weer over. Ik heb het helaas al 9 jaar. (Ook toen ik een tijd geen methadon/heroine meer gebruikte!)

Mochten deze klachten langdurig aanhouden vraag je arts dan om wat informatie hierover. Ik ben inmiddels van de methadon op subutex overgestapt. Dit geeft minder bijwerkingen dan heroine/methadon wat betreft verstopping etc. De pijn is helaas nog niet weg maar ik hoef geen zware medicijnen meer te slikken, enkel een psylliumtabletje bij het eten (= natuurlijk middel).
Hopelijk gaat het snel beter met je!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
^

:)

Who needs fnea?
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ongeveer 1 en een halve week 2 lijnen op een termijn van 2 dagen bruine hero gesnoven.

En sinds 2uur na dat ik hat gesnoven had ik last van men darmen, dacht dat gaat wel over.

Maar nu heb ik soms (wanneer ik platlig of eet) nog altijd die raare geluiden in men darmen net of er geluid makent eten door gaat ofzo.

Iemand al gehad?
En zo lang...:confused: is nu al minder maar 10min daarnet was het weer is
en is iets wat ik in jaren niet meer heb gehad zo'n buik gerombel
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik geloof idd dat dat met gebuik te maken heeft.
Mijn ingewanden gaan soms ook tekeer alsof 't er oorlog is, alhoewel ik niet snuif, maar rook.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#18
silverfish zei:
Ik denk dat Jaja het heeft over chinezen, niet over het roken van een joint..
Klik om te vergroten...

Idd.
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#19
jaja zei:
Ik geloof idd dat dat met gebuik te maken heeft.
Mijn ingewanden gaan soms ook tekeer alsof 't er oorlog is, alhoewel ik niet snuif, maar rook.
Klik om te vergroten...

Ok dan
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat Jaja het heeft over chinezen, niet over het roken van een joint..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."