Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMensen die "hero" zeggen

Mensen die "hero" zeggen

73 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja ik vind hero ook een stomme benaming. Ik moet dan altijd aan dat merk cassis denken.

Ik vind ´bruin´ een junkiebenaming. Maar ik noem het zelf ook vaak zo. Gewoonte van toen ik het nog vaak moest halen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lana zei:
Ja ik vind hero ook een stomme benaming. Ik moet dan altijd aan dat merk cassis denken.

Ik vind ´bruin´ een junkiebenaming. Maar ik noem het zelf ook vaak zo. Gewoonte van toen ik het nog vaak moest halen.
Klik om te vergroten...

junkie benaming? :P iedereen zegt hier bruin of smack
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#3
BillyBilo zei:
Lana zei:
Ja ik vind hero ook een stomme benaming. Ik moet dan altijd aan dat merk cassis denken.

Ik vind ´bruin´ een junkiebenaming. Maar ik noem het zelf ook vaak zo. Gewoonte van toen ik het nog vaak moest halen.
Klik om te vergroten...

junkie benaming? :P iedereen zegt hier bruin of smack
Klik om te vergroten...

Dan zijn jullie allemaal junkies :P :mrgreen: :smoke:

Hier wordt door de niet-bruingebruikers gewoon heroine gezegd. En degenen die ´bruin´ zeggen, zitten er middenin. Echt een verschil hierzo.
Net als bij coke, de jongelui die van dancefeesten houden enzo, zeggen sos. De oudere/langdurige gebruikers zeggen ´wit´.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lana zei:
Hier wordt door de niet-bruingebruikers gewoon heroine gezegd. En degenen die ´bruin´ zeggen, zitten er middenin. Echt een verschil hierzo.
Klik om te vergroten...

Hier is het ook zo.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#5
De gangbare naam in Amsterdam was Bruin of simpelweg H.
Dit mede in het kader van voorzichtigheid/paranoia bij telefonische bestellingen:
''Kan je een halfje bruin volkoren voor me meenemen'' en meer van dat soort grappen en grollen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 'smack' maar op een gegeven moment werd dat niet eens meer begrepen. Moest ik gaan uitleggen wat ik bedoelde.. Ik ben dan ook al een ouwe muts dus voorbijgestreefd door de nieuwe generatie jonge dealers :) .
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik snap de irritatie niet zo als iemand het anders noemt dan dat jij wil. Call it what you will het blijft hetzelfde goedje met dezelfde werking :)
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lana zei:
BillyBilo zei:
Lana zei:
Ja ik vind hero ook een stomme benaming. Ik moet dan altijd aan dat merk cassis denken.

Ik vind ´bruin´ een junkiebenaming. Maar ik noem het zelf ook vaak zo. Gewoonte van toen ik het nog vaak moest halen.
Klik om te vergroten...

junkie benaming? :P iedereen zegt hier bruin of smack
Klik om te vergroten...

Dan zijn jullie allemaal junkies :P :mrgreen: :smoke:

Hier wordt door de niet-bruingebruikers gewoon heroine gezegd. En degenen die ´bruin´ zeggen, zitten er middenin. Echt een verschil hierzo.
Net als bij coke, de jongelui die van dancefeesten houden enzo, zeggen sos. De oudere/langdurige gebruikers zeggen ´wit´.
Klik om te vergroten...

Ja 2 bolletje bruin & wit is makkeklijker dan 2 bolletjes heroine en cocaine
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha ja het gaat heel goed!


ontopic!


een halfje bruin en een halfje wit

voor de gemakzucht, net alsof je langs de bakker gaat toch!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#9
BillyBilo zei:
een halfje bruin en een halfje wit

voor de gemakzucht, net alsof je langs de bakker gaat toch!
Klik om te vergroten...

Versneden of onversneden?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
wahaha vet :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar waarom; wáárom maakt hoe je het noemt dan zo veel uit?
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Omdat hero held in het engels is, en je heroïne nou niet echt een heldenmiddel kunt noemen.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heroin is toch ook heldin in het Engels :P
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind deze benamingen juist beter. Gemakkelijker voor te praten.
Coke Sos, wiet noem ik gewoon groen, of ''smoren''.
Maar sos klinkt beter dan Cocaine, of aan de telefoon zeg je gewoon, kan ik langs komen :grin:. Je gaat niet zeggen : ''Kan ik langskomen voor 1 gr. Cocaïne.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."