Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerstandig gebruiken: hoe?

Verstandig gebruiken: hoe?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#1
speeseend zei:

De wondere wereld van het internet is zo levend en gezond als jij het schetst :wink:
Klik om te vergroten...

Haha, ik had inderdaad mijn zonnige bril maar weer eens opgezet :grin:

In het tweede deel van je antwoord zeg je dat je het allemaal nog kon beperken 'totdat de draak om de hoek kwam kijken'.

Kun je mij uitleggen of er dan nog een weg terug is (als je er nu zelf op terugkijkt) of misschien beter: hoe kan ik voorkomen dat die draak zijn staart om mij heen slaat, terwijl ik toch incidenteel gebruik?

Ik weet uit alle postings hoe gevaarlijk deze drug is en wil dus voorkomen dat ik er afhankelijk van word.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sarori zei:
speeseend zei:

De wondere wereld van het internet is zo levend en gezond als jij het schetst :wink:
Klik om te vergroten...

Haha, ik had inderdaad mijn zonnige bril maar weer eens opgezet :grin:

In het tweede deel van je antwoord zeg je dat je het allemaal nog kon beperken 'totdat de draak om de hoek kwam kijken'.

Kun je mij uitleggen of er dan nog een weg terug is (als je er nu zelf op terugkijkt) of misschien beter: hoe kan ik voorkomen dat die draak zijn staart om mij heen slaat, terwijl ik toch incidenteel gebruik?

Ik weet uit alle postings hoe gevaarlijk deze drug is en wil dus voorkomen dat ik er afhankelijk van word.
Klik om te vergroten...

Hij bedoelt chinezen, namelijk, de engelse term daarvoor is "Chasing the Dragon."
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Hij bedoelt chinezen, namelijk, de engelse term daarvoor is "Chasing the Dragon."
Klik om te vergroten...

En ik maar denken dat Speeseend het overdrachtelijk bedoelde… :confused:

Wil je daarmee trouwens aangeven dat snuiven in jouw beleving minder riskant is dan chinezen, of is het meer een toevallige overgang geweest?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik had hetzelfde als jij, ik wou het ook een keertje meemaken. Maar na het 1 keer gedaan te hebben denk ik dat het niks toevoegt. Omdat het zo'n ontspannen gevoel gaf zie ik nu op tegen alle dingen die ik moet doen. Ik wil geen verplichtingen enzo.
Het blijft best vaak in mijn hoofd spoken wat vervelend is.

Ik raad het je af. Mocht je het toch proberen; zorg echt dat je jezelf grenzen stelt en die absoluut niet overschrijdt. Een paar keer per jaar is goed streven als je je daar aan vast houdt.

En een lichamelijke afkick treedt niet meteen op. Het is niet eens extreem lekker zoals veel mensen denken, het valt eigenlijk reuze mee. Het lijkt onschuldig vergeleken met jouw meth-ervaring, maar trap daar absoluut niet in.

En schadelijk is heroine-gebruik zelf niet. Het heeft geen gevolgen voor je gezondheid mits je schone heroine hebt. De leefwijze die bij een verslaafde hoort etc. des te meer.
E
EchelonLid
01-01-2024, 00:00
#5
mooie thread

kudos :)
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#6
splifftail zei:
Sport, baan, zelfverzekerd, stevig op de grond, bla bla bla bla

Als dat zo zou zijn waarom ben je dan zo OP ZOEK??? Illusies najagen is wat je doet....
Klik om te vergroten...

Atropa zei:
Waarom eigenlijk heroine Sarori?
Klik om te vergroten...
:confused: Eigenlijk had ik jullie vraag al bij de opening van dit topic beantwoord, maar ik zal het toch wat verder toelichten.

Waarom doen mensen de dingen die ze doen?

Waarom wil de één aan een elastieken koord van een hoge brug afspringen en springt een ander liever met één of ander zeil op zijn rug van een hoge berg? Waarom rijd ik zelf liever op 2 wielen dan op 4, ook als het sneller gaat en het aantal bochten toeneemt?

Is dat omdat wij zo de illusie hebben dat wij kunnen vliegen? Of misschien óók wel, omdat wij door die intense en (potentieel) gevaarlijke ervaringen ons er nóg bewuster van zijn dat we leven, dat we zíjn? Op precies dezelfde manier kijk ik tegen drugs aan. Het geeft je nieuwe ervaringen in je leven. Ervaringen die je weer meeneemt in de rest van je leven. Dat laatste kan overigens - zoals met alles - zowel ten goede als ten kwade.

Zo zullen haast alle rokers van een stickie kunnen beamen dat ze het leven – ook als ze daarna weer helemaal nuchter zijn - van een meer relaxte kant zijn gaan bezien. Iemand die psychedelische ervaringen heeft opgedaan staat soms ook anders in het leven. En anders is niet altijd slechter!

Probleem ontstaat naar mijn idee pas als een genotmiddel de overhand gaat krijgen en je uit je leven (met al zijn ups en downs) gaat halen als een nieuwe staat van zijn. Dan vlucht je min of meer permanent voor de werkelijkheid weg. Maar tot die grens is er niets aan de hand.

Mensen zijn hypocriet. Ze zijn doodsbang voor drugs, maar over de hele wereld zijn ze niet aan te slepen. Ik ken geen één cultuur waarin drugs niet op een of andere manier een plaats heeft. De Indianen rookten al vredig hun vredespijp. Hier wemelt het van de kroegen en de alcohol staat vrijelijk in het schap. We maken er zelfs reclame voor! :smilingimp:

En daarom dus heroïne. Ik heb die ervaring nog niet en ik wil hem meemaken omdat ik denk dat deze mij kan verrijken. Misschien doet het dat niet eens en dan ben ik gauw klaar. Het is wel een ervaring die mij ten gronde kan richten als ik niet oppas. Datzelfde kan trouwens gebeuren als ik niet oplet en met mijn motor te hard op een bocht afstuif.

Vandaar ook dat ik blij ben met dit forum en dit topic startte. Dat heeft niets met het najagen van illusies te maken, noch met het vertellen van stoere verhalen in de kroeg. Heroïne wordt als een 'loserdrug' gezien, dus zoveel eer valt daar nou niet mee te behalen. Wel kunnen diegenen mét ervaring mij helpen in te zien waar de valkuilen liggen en hoe je het middel zo kunt gebruiken dat je niet voor de bijl gaat. Daar heb ik veel aan! Ik ga toch ook niet in de cockpit van een Boeing 747 plaatsnemen zonder instructeur naast mij die mij de fijne kneepjes van de vliegkunst leert?

En verder zal ik het zelf moeten doen. Gelukkig heb ik een vertrouwenspersoon gevonden die van mijn plannen afweet en die een beetje op mij kan passen. Want dat geheime gedoe (Fuller heeft er weleens over geschreven dat het een gevaar is als je alles stiekum moet doen en het niet kunt delen; een valkuil dus) ligt mij zowiezo niet. Ik vind het al erg genoeg, dat ik als ik heroïne gebruik door de overheid meteen als een soort crimineel wordt gezien.

speeseend zei:
Het snuiven bezorgde, voor mij in ieder geval, een natuurlijke barrière. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat er niet meer in kon, door mijn neus. En natuurlijk was ik ook stoned genoeg, meer dan genoeg.
Klik om te vergroten...

Dat is helder Eend! De grens ligt dus in de grootte van het gat :wink:

Iedereen alvast een mooie jaarwisseling en een goed 2009! Ik hoop van harte dat al jullie mooie voornemens mogen uitkomen.

Sarori :wave:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Laat ik beginnen te zeggen dat jij heel goed weet wat de in's en out's zijn en ik nooit junk in m'n bloed heb gehad. :wink:

Maar ik ben het er niet mee eens dat voor iedereen de risico's hetzelfde zijn. De ene persoon is eerlijker met zichzelf dan de ander (met name in het begin stadium maakt dit een groot verschil). Bovendien heeft de ene persoon een totaal ander vangnet dan de andere. Zowel van zichzelf dat bijtijds knopen kan doorhakken alsmede van de mensen om zich heen.

Extreem voorbeeld, als je ziet hoe Amy Winehouse met haar crack, coke en H gebruik nog steeds optredens geeft en door de Hollywood suiker en plamuur op haar gezicht er nog steeds decent uit kan zien met behoud van al haar levens voorzieningen en luxe; weet je dat zij, indien ze piet met een bijstandsuitkering was geweest zonder kennissen of vrienden al jaren eerder 3 x was omgekomen in de goot. Uiteraard zijn er zat voorbeelden die hier tussenin zitten.

Het vangnet en eerlijkheid tegenover jezelf maakt ook het verschil tussen bijvoorbeeld een eend die ogenschijnlijk nog een internet aansluiting heeft, eten, onderdak en kleding en een muskus rat die ergens met HIV, met kapotte sokken en loopvoeten op straat ligt. :wink:

Verstandig gebruik betekend goud eerlijk met jezelf zijn, en om de zoveel weken eenmaal en dan unaniem de knip erop. En op dat moment heeft die ene roes bijster weinig te bieden qua leerzaamheid en inspiratie ten opzichte van andere middelen. Dus daarom vroeg ik me af waarom iemand voor deze bijna lege roes kiest?

De enige reden die ik kan bedenken is om te weten met je bewustzijn hoe H voelt, daarin zou ik zelf ook geinteresseerd zijn. Maar om te 'testen' of je sterk genoeg bent vind ik te risicovol want als het echt weloverwogen is, weet je van te voren al dat je dat bent.

Bovendien begrijp je toch niet na 1 x keer gebruiken wat verslaafden nou zo drijft, want door de werking van de eerste keer is nog nooit iemand gevangen gezet. Want zo mooi of lekker is de eerste keer helemaal niet, en de keren daarna eigenlijk ook niet. Het is niet de roes waardoor men verrast wordt in de zin van 'Wow, Wow, Wow'. Het is geen weerstand bieden aan acute obsessieve verliefdheid, dus als men denkt daarmee geconfronteert te worden en dat te kunnen negeren want hen vervolgens sterk zou moeten maken, think again.

Van 1 sigaret begrijp niet je met je duizelige hoofd ook niet waarom mensen het herhaaldelijk blijven kopen. Maar als je een week lang er elke avond 3 rookt krijg je dit begrip wel. Het gaat nooit zo zeer om lekker of fantastisch met geestvernauwende drugs. Juist omdat je niet echt weet waarom je getrokken wordt sta je al heel gauw machteloos. De vishaakjes in je hersenen en het molentje van het draad draait langzaam de vis binnen. Als die trekkracht en weerhaakjes in je hoofd maar verdwijnen, daar doe je het voor.

Als je als 13 jarige op straat zwalkt in de avond uren, met 10 vrienden en jullie als menigte besluiten om in de binnenstad rotzooi te trappen. Met z'n allen handenwrijvend, in een zalige bui joelend om wat komen gaat. Ben je dan in staat om te zeggen jongens ik ga naar huis terwijl je zelf exact dezelfde sfeer proeft als de anderen op dat moment?
e
ex-gebruikerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik smeek je doe het a.u.b. niet.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar wat ga je met die roes doen dan? Dichten, tekenen, schrijven, muzikale klanken ter gehoren brengen of gewoon uitzitten?

Ik rook zelf af en toe opium, en werf uit de roes een begrip van dubbelzinnigheid die ik verwerk in tekeningen of tekst. Maar zonder me ergens op toe te leggen vindt ik het een duf en leeg wereldje. Het leuke ervan vind ik dat ik echt de tijd neem voor dingen als ik bezig ben en daarom zaken opmerk die normaal door de 'haast' langs me heengaan.

Lou Reed, Jim Morrison, Picasso en Edith Piaf e.d konden mooie schoonheid ten toon spreiden met dank aan opiaten. Maar ik twijfel of er echt mensen zijn, die het zien zitten om puur te kiezen voor de roes, om er uitsluitend die uurtjes dat ze het warm hebben, op te gaan liggen en staren. Na een stevige nacht geen prijs te hoeven betalen door na wat lekkere dampen in slaap te vallen kan ik ook goed inkomen.

Maar puur voor een leeg gat kiezen met een afgeslankt korte termijn geheugen, dan snap ik niet waar het over gaat.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Atropa zei:
... en werf uit de roes een begrip van dubbelzinnigheid die ik verwerk in tekeningen of tekst. Maar zonder me ergens op toe te leggen vindt ik het een duf en leeg wereldje. Het leuke ervan vind ik dat ik echt de tijd neem voor dingen als ik bezig ben en daarom zaken opmerk die normaal door de 'haast' langs me heengaan...

...Maar puur voor een leeg gat kiezen met een afgeslankt korte termijn geheugen, dan snap ik niet waar het over gaat.
Klik om te vergroten...

Mooie post Atropa!

Inderdaad, een leeg gat is óók mij veel te leeg :)

Ik zie het helemaal niet zitten om maar een beetje soezend en knikkebollend ‘ins blaue hinein’ voor mij uit te gaan zitten staren. Dat voegt niets toe. Dan kan ik mij inderdaad wel leukere dingen voorstellen.

Je geeft heel duidelijk zelf aan dat je iets aan die opiatenroes hebt als je hem af en toe beleeft. Jij put er kennelijk een bepaald soort van inspiratie uit die je helpt bij je kunstzinnige uitingen. Een ander heeft in dit forum eens aangegeven dat hij zich beter kan concentreren, helderder is en er zelfs prettiger mee kan werken en converseren. Natuurlijk alleen bij zeer kleine hoeveelheden.

Zelf filosofeer ik graag en ik maak graag muziek. Ik verwacht dat een lichte roes mij nieuwe inzichten kan geven en nieuwe horizonten kan openbaren. Zo niet, dan zal ik er allemaal niets aan hebben en is het snel afgelopen. Kon trouwens vroeger ook erg goed studeren (Rechten) als ik een klein blowtje gerookt had.

Atropa zei:
...Na een stevige nacht geen prijs te hoeven betalen door na wat lekkere dampen in slaap te vallen kan ik ook goed inkomen.
Klik om te vergroten...

Hiermee zijn we het denk ik niet eens. Ik denk dat daarin nu juist het gevaar van heroïne schuilt en het ingrijpende verhaal van 'ex-gebruiker' en vele anderen hier op dit forum laten mij zien dat juist dan de kans erg groot is dat je gaat afglijden. Ook hij gebruikte heroïne om na het vele feesten überhaupt nog in slaap te kunnen komen. Hij heeft ook duidelijk beschreven waartoe dat allemaal heeft geleid. Binnen no-time werd het zo’n routine om nog een folietje te roken als afzakkertje voor het slapen gaan, dat hij niet meer zonder kon en ontdekte hij dat hij verslaafd was...

ex-gebruiker zei:
...Ik kon op het laatst niet meer slapen, want ik zat zo vol met die shit. Ik nam slaaptabletten,maar dat hielp niet. Ik kwam in aanraking met heroïne. Elke nacht nam ik 1 a 2 stukjes folie met daarop een beetje heroïne. Ik sliep als een roos. Na een tijdje werd het 3 folies, toen 4, 5, 6, 7, etc. Verdomme ik zat nu ook aan de heroïne en kon er niet vanaf.
Klik om te vergroten...

Als ik eens een nacht heb doorgehaald (wat maar zelden gebeurt) ga ik gewoon op de blaren zitten en weiger die dag erna zelfs een paracetamol te nemen als ik er nog last van heb. Eigen schuld, dikke bult, zeg ik dan tegen mijzelf. Hard misschien, maar ik ben bereid de prijs voor mijn eigen (stompzinnige) gedrag te betalen.

Zijn er trouwens nog meer (ex-)gebruikers hier op dit forum die iets positiefs uit de heroïneroes hebben kunnen halen anders dan slechts een intens bedwelmende en afstompende verdoving?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Of je nu Hero gebruikt omdat het je inspiratie van hoog niveau geeft, of omdat het je dagelijk lijden kan verlichten, in beide gevallen gebruik je nog steeds Hero. De risico's blijven hetzelfde.

Zolang jij Hero als toegevoegde waarde beschouwd, is het zogenaamd okay, Atropa? Hopelijk blijf jij zo optimistisch :)

Volgens mij zal je net zo creatief kunnen zijn zonder de Hero, Atropa! Net als dat iedere probleem folie-er pijn en verdriet had kunnen oplossen zonder de Bruin.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verstandig gebruik = geen gebruik.... -_-
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roken zou ik achteraf gezien als een onnodig risico zien, om gevaarlijk van heel gevaarlijk te onderscheiden (levensgevaarlijk buiten beschouwing gelaten).

Dus Sarori, laat die draak in de pijp zitten. Dat is mijn advies.

Groet,

Eend
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#14
tomz0r zei:
Het blijft best vaak in mijn hoofd spoken wat vervelend is.
Klik om te vergroten...

Is het al lang geleden dat je een keer heroïne geprobeerd hebt? Dat lijkt mij wel nuttig om te weten in dit verband.

Kennelijk heeft die – in jouw ogen in ieder geval niet eens zo extreem lekkere - ervaring wel wat met je gedaan als je sindsdien meer moeite hebt met verplichtingen. Dat kan inderdaad behoorlijk lastig zijn. Maar misschien heb je door die ervaring ook wel een mooie/wijze levensles geleerd? Als je teveel verplichtingen hebt wordt je tenslotte ook maar geleefd. Daar heb ik al vanaf mijn geboorte moeite mee gehad en veel erger kan het niet worden.........hoop ik :P

Iedere drug brengt ervaringen en inzichten mee die je nuchter niet zo snel zal opdoen. Juist door de ontsnapping aan de werkelijkheid krijgt deze een ander gezicht. Dat kan verrijken, maar helaas ook verarmen (vernauwen) als je erdoor beheerst gaat worden.

tomz0r zei:
Het lijkt onschuldig vergeleken met jouw meth-ervaring, maar trap daar absoluut niet in.
Klik om te vergroten...

Het feit dat ik hier op dit forum zit met tal van vragen zegt denk ik al genoeg. Heroïne is een uiterst gevaarlijk goedje. Het draakje oogt lief en onschuldig en strooit je zand in de ogen en als je even niet oplet slaat het zijn giftige staart om je heen en ben je gevangen. Het kan, als je er niet goed mee uitkijkt, je hele leven op een negatieve manier op zijn kop zetten. Sommigen van jullie noemen dit “de hel”. Ik heb er zelf vrienden aan verloren en lang geleden al eens een nichtje, dus ik ken het van nabij…

Met goede kwaliteit en met een gezonde levensstijl kun je er wel 100 mee worden, heb ik al vaker gelezen. Maar hoe weet ik of de heroïne schoon is - dus van goede kwaliteit - als ik nog groen achter de oren ben?

En hoe vind ik een dealer die kwaliteit verkoopt en niet bijvoorbeeld zijn eigen overbodige pillen of andere rommel door mijn heroïne mengt? Adressen hoef ik niet (ook in strijd met de forumregels) maar ik hoor graag hoe ik een goede dealer herken. Dus waar moet ik op letten?.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vermoed eigenlijk dat het vinden van een goede dealer gewoon geluk is. Koop gewoon van verschillende dealers wat in en laat het dan testen bij een testcentrum. Het poedertje wat het beste uit de test komt kan je dan gebruiken, de rest kan je eventueel aan verslaafden geven?

Lang zoeken is het antwoord denk ik...
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:

Roken zou ik achteraf gezien als een onnodig risico zien, om gevaarlijk van heel gevaarlijk te onderscheiden (levensgevaarlijk buiten beschouwing gelaten).
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je advies Eend! Jouw postings neem ik altijd zeer serieus.

Toch zit ik nog met wat vragen en onduidelijkheden.
Is het nou echt allemaal zo persoonlijk of zie ik nog iets over het hoofd?

In het topic 'Heroine snuiven?' schrijft needlefreak:

needlefreak zei:
blackminded zei:
Geeft dat hetzelfde effect als chinezen?
Klik om te vergroten...

snuiven komt harder aan dan chinezen. als je het chineest komt het effect langzamer. bij snuiven komt het ineens op.
Klik om te vergroten...

In datzelfde topic schrijft Janneman:

Janneman zei:
... Snuiven is in mijn ervaring zelfs heftiger dan roken: het geeft een roes die eerder te vergelijken is met shotten dan met oken. Niet proberen dus.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook eens gelezen dat snuiven een veel grotere kans geeft op een overdosis. Bovendien zou je er eerder van gaan braken, omdat je de dosering ineens naar binnen krijgt?

Ik wil het graag zo veilig mogelijk gebruiken, want het is al gevaarlijk genoeg. Ik zoek een relaxte roes en niet één die mij compleet van de wereld afschiet. Graag hoor ik nog eens goed de voors en tegens van snuiven en roken.

Bedankt vast.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sport, baan, zelfverzekerd, stevig op de grond, bla bla bla bla

Als dat zo zou zijn waarom ben je dan zo OP ZOEK??? Illusies najagen is wat je doet, en de kern van illusie is dat je denkt dat het geluk buiten jezelf ligt...

Verstandig gebruik van heroine, alleen de vraag is al heel naief.....vooral doen wat je niet laten kunt, hoop iig dan van harte dat t een eenmalige kotszieke ervaring is....
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tja, het is altijd persoonlijk, een persoonlijke ervaring :wink:

Bij het snuiven gebruikte ik max. één tot anderhalve streep per avond. Met het roken zat ik al vrij snel op drie strepen...

Het snuiven bezorgde, voor mij in ieder geval, een natuurlijke barrière. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat er niet meer in kon, door mijn neus. En natuurlijk was ik ook stoned genoeg, meer dan genoeg. Al die ''negatieve'' eigenschappen als jeuk, honger e.d. zag ik juist als iets verschrikkelijk lekkers.

wat zo'n o.d. betreft, tja, dat heeft eigenlijk één ieder in eigen handen. Zo denk ik er tenminste over. Het voelt een beetje als pulp-fiction scene zonder het nader onderzocht te hebben waarom de beste mevrouw een shot adrenaline nodig had.

Gewoon niet al te dikke lijnen, rustig aan doen en alles moet goed komen, lijkt mij.

Edit:

voor alle duidelijkheid: roken dan spuiten worden over het algemeen als de toedieningsvormen met de grootste verslaving-potentie gezien.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#19
^ Hoe rapper de warmte stijgt hoe gehoorzamer je zwijgt.

Waarom eigenlijk heroine Sarori? Persoonlijk zou ik het zelf enkel en alleen doen om te kunnen zeggen dat ik 't tenminste 1 maal gebruikt heb. Als een levenstoevoeging om te kunnen laten vallen, als de echte mannenpraat weer eens om de hoek komt kijken. Je weet wel, als iedereen wat biertjes opheeft en volop interessante verhalen gaat vertellen over hun heldenacties. Wat lijkt het mij dan heerlijk om m'n mouwen zichtbaar te kunnen opstropen en te vertellen dat ik weleens bruin heb gerookt. Op zo'n moment wenst je alleen nog de aanwezigheid van een militair orkest.

Die 4 uur met een zwaar lichaam rondlopen zijn het dus dubbel en dwars waard.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sarori zei:
Atropa, jij gebruikt toch nog steeds af en toe opium? Je schrijft dat de roes eigenlijk helemaal niet zo 'wow, wow, wow' is. Waarom doe je het dan toch af en toe? Wat triggert je? Dat stukje blijft een beetje onduidelijk...
Klik om te vergroten...

Opium is wat anders dan heroine qua sterkte.

Ik beleef het leven zonder er bij betrokken te zijn en m'n gedachten blijven geheel leeg. Omdat er zoveel ruimte in m'n lege denkwijze zit en het leven voor m'n neus gewoon doorgaat terwijl ik niet 'dronken' wordt of trip, zeg ik waar het op staat en dat levert vaak ongenuanceerde dubbelzinnige teksten op die waarheid zijn van iemand die er niet om lijkt te malen. Soort onpartijdigheid dus. Zeggen waar het op staat vanuit een belangenloze positie, zonder zelf manifistatie en verantwoordelijkheid.

Beweegredenen van mensen kan ik half om lachen (maar niet vanwege het competitie element :wink: ), alleen zal het lachen zelf de mond nauwelijks doen bewegen. 'Blijf toch zitten vent, veel relaxer' denk ik alle laksheid met een gaap omdat op TV iemand verhit z'n punt wil maken.

Het fijne, maar ook 'gevaarlijke' is dat ik nauwelijks een stapje terug doe. Ik neem niet deel aan het leven maar blijft er met me ogen bovenop zitten zonder me er vervreemd van te voelen gedurende de roes. Alleen is m'n gevoel niet vatbaar en ontvankelijk voor prikkels. En dat is gewoon oersaai na een volle dag. Soort zucht van vermoeidheid om niets, omdat er niet iets is of lijkt te komen.

Hoog of laag, Maandag of Dinsdag, 's morgends of 's avonds, boeie. M'n fysieke aanwezigheid is net als die van ieder ander, m'n waarneming en functioneren is net zo nuchter. Maar zelfs naar de WC gaan is geen mijlpaal meer voor het moment. Laat staan voor zessen naar de supermarkt.

Liggen en zijn, sport kijken op TV zonder je mondhoeken te veroeren. Een shut van al m'n sensaties en m'n lichaam dat als lege doos de tijd doormaakt.

Daarom maar eens in de zoveel tijd, is lekker om knus wat eten te koken, TV aan en in het donker van je warme huis te genieten terwijl het buiten vriest. En genieten van m'n dekens die in tegenstelling tot wat je verwacht wel heerlijk zacht aanvoelen en ik lig in een positie die als gegoten aanvoelt.

Als leerzaam aspect zou ik alleen kunnen bedenken hoe je jezelf een mentaliteit aan leert om er een hangmat instelling erop na te houden. Van nature ben ik al erg rustig, ongestressed en introvert, bij opium heb ik echt het idee dat ik overkill pleeg. En ik wordt de afwezigheid van innerlijke passie al na enkele uren zat.

Ik neem ruimschoots de tijd voor dingen met O op. Is ook weleens lekker in het leven :wink:

Het lijkt me wel sjiek om heroine in een sigaret te roken bij een bezoek aan een duur bordeel. In de suite onderuit zakken voor wat uurtjes subtiele verwennerij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."