splifftail zei:
Sport, baan, zelfverzekerd, stevig op de grond, bla bla bla bla
Als dat zo zou zijn waarom ben je dan zo OP ZOEK??? Illusies najagen is wat je doet....
Atropa zei:
Waarom eigenlijk heroine Sarori?
![:confused:]()
Eigenlijk had ik jullie vraag al bij de opening van dit topic beantwoord, maar ik zal het toch wat verder toelichten.
Waarom doen mensen de dingen die ze doen?
Waarom wil de één aan een elastieken koord van een hoge brug afspringen en springt een ander liever met één of ander zeil op zijn rug van een hoge berg? Waarom rijd ik zelf liever op 2 wielen dan op 4, ook als het sneller gaat en het aantal bochten toeneemt?
Is dat omdat wij zo de illusie hebben dat wij kunnen vliegen? Of misschien óók wel, omdat wij door die intense en (potentieel) gevaarlijke ervaringen ons er nóg bewuster van zijn dat we leven, dat we
zíjn? Op precies dezelfde manier kijk ik tegen drugs aan. Het geeft je nieuwe ervaringen in je leven. Ervaringen die je weer meeneemt in de rest van je leven. Dat laatste kan overigens - zoals met alles - zowel ten goede als ten kwade.
Zo zullen haast alle rokers van een stickie kunnen beamen dat ze het leven – ook als ze daarna weer helemaal nuchter zijn - van een meer relaxte kant zijn gaan bezien. Iemand die psychedelische ervaringen heeft opgedaan staat soms ook anders in het leven. En anders is niet altijd slechter!
Probleem ontstaat naar mijn idee pas als een genotmiddel de overhand gaat krijgen en je uit je leven (met al zijn ups en downs) gaat halen als een nieuwe staat van zijn. Dan vlucht je min of meer permanent voor de werkelijkheid weg. Maar tot die grens is er niets aan de hand.
Mensen zijn hypocriet. Ze zijn doodsbang voor drugs, maar over de hele wereld zijn ze niet aan te slepen. Ik ken geen één cultuur waarin drugs niet op een of andere manier een plaats heeft. De Indianen rookten al vredig hun vredespijp. Hier wemelt het van de kroegen en de alcohol staat vrijelijk in het schap. We maken er zelfs reclame voor!
En daarom dus heroïne. Ik heb die ervaring nog niet en ik wil hem meemaken omdat ik denk dat deze mij kan verrijken. Misschien doet het dat niet eens en dan ben ik gauw klaar. Het is wel een ervaring die mij ten gronde kan richten als ik niet oppas. Datzelfde kan trouwens gebeuren als ik niet oplet en met mijn motor te hard op een bocht afstuif.
Vandaar ook dat ik blij ben met dit forum en dit topic startte. Dat heeft niets met het najagen van illusies te maken, noch met het vertellen van stoere verhalen in de kroeg. Heroïne wordt als een 'loserdrug' gezien, dus zoveel eer valt daar nou niet mee te behalen. Wel kunnen diegenen mét ervaring mij helpen in te zien waar de valkuilen liggen en hoe je het middel zo kunt gebruiken dat je niet voor de bijl gaat. Daar heb ik veel aan! Ik ga toch ook niet in de cockpit van een Boeing 747 plaatsnemen zonder instructeur naast mij die mij de fijne kneepjes van de vliegkunst leert?
En verder zal ik het zelf moeten doen. Gelukkig heb ik een vertrouwenspersoon gevonden die van mijn plannen afweet en die een beetje op mij kan passen. Want dat geheime gedoe (Fuller heeft er weleens over geschreven dat het een gevaar is als je alles stiekum moet doen en het niet kunt delen; een valkuil dus) ligt mij zowiezo niet. Ik vind het al erg genoeg, dat ik als ik heroïne gebruik door de overheid meteen als een soort crimineel wordt gezien.
speeseend zei:
Het snuiven bezorgde, voor mij in ieder geval, een natuurlijke barrière. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat er niet meer in kon, door mijn neus. En natuurlijk was ik ook stoned genoeg, meer dan genoeg.
Dat is helder Eend! De grens ligt dus in de grootte van het gat
Iedereen alvast een mooie jaarwisseling en een goed 2009! Ik hoop van harte dat al jullie mooie voornemens mogen uitkomen.
Sarori
