Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet levensmoe, wél afkickmoe...

Niet levensmoe, wél afkickmoe...

135 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
r@r@77 zei:
Hebben jullie dat ook, dat Tem minder erg is dan Meet afkick?
Klik om te vergroten...

Ik moet het zelf binnenkort aan den lijven ondervinden, dus ik bid tot god van wel!
Niet dat hij er iets aan kan doen, maar je snapt wat ik bedoel. :wink:
Dat afkicken van de meet is voor mij persoonlijk een drama, dus hoop ik maar dat het met de Tem beter gaat...

Als je het positief bekijkt heb je in ieder geval wat heldere momenten op een dag.
Tenminste niet non-stop ziek. Maar die momenten dát je dan ziek voelt... heftig.
Extreem schommelende gevoelens lijken daar helaas gepaard mee te gaan.
Het is dus niet alleen voor jou, maar ook voor je man even doorbijten.
Hij moet enigzins begrip hebben voor jouw gevoelens op het moment.
Is natuurlijk niet makkelijk, maar ik weet zeker, ook al gedraag je jezelf misschien onuitstaanbaar, dat het je allemaal vergeven zal zijn wanneer jullie een paar weken verder zijn en je bent weer helemaal jezelf. Volhouden ondanks de tegenslagen dus, en uiteindelijk komt die beloning :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Das waar, maar we zijn nu 3 jaar samen en alle grote schoolvakanties ben ik wel aan het afkicken geweest; 0,6 Tem, 10 mg. Meet etc.

Zijn het nu allebei goed zat, hij ook uiteraard. Hij gelooft nog steeds dat ik ooit clean zal bijven... ik ben nu te ziek om het helder te zien, net als van een kindje bevallen, laat het maar gewoon over mee heenkomen (de pijn, de emo), erin meevaren, zeg maar.

En: zit nu Schindler's List te kijken en dan denk ik: what the f*ck zit ik nu te zeiken, waar gaat het bij mij nou eigenlijk helemaal over? Ik heb 3 prachtkinderen, gezond en wel die bij mij wonen, een lieve man, een koophuis in een prachtige, groene, kindvriendelijke wijk, met een mooie tuin, ik geef les, heb leuke leerlingen... wat zeik ik toch???

Wanneer ga jij beginnen? JOIN ME!

Enne... het helpt heel erg, deze peptalk, thanxxx!!!

Hoihoi! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanxxx... Een medewerker van de Detox zei ooit eens tegen me: "Verslaafden zijn eigenlijk te lieve, kwetsbare mensen..." Dat eerste blijkt nu wel! :wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
echt niet ... ik weet zeker dat ik een big bad kanarie ben :)

lief tsssjk :smilingimp: ik vul ook geen vaatwassers hoor :mrgreen:

:rock:

succes! r@r@
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb je overwogen om te blowen?

me verplaatsend in jou zou ik wel 1 joint lusten, al is het maar voor de ontspanning en de verandering
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
ArieKanariE zei:
echt niet ... ik weet zeker dat ik een big bad kanarie ben :)

lief tsssjk :smilingimp: ik vul ook geen vaatwassers hoor :mrgreen:

:rock:

succes! r@r@
Klik om te vergroten...

En van nature verschrrrrikkelijk lui. De Eend inbegrepen hoor. Deze poetst nog net zijn eigen snavel :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook ik ben van nature super lui.... :grin: dat is voor (ex)gebruikers vaak een gemeenschappelijk eigenschap :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben benieuwd hoe het met r@r@ is.......
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, het gaat nu relatief eigenlijk erg goed. Heb nog wel veel spierpijn (Gabapentine tegen gekregen, wat iets helpt) en ik heb het nog koud + veel niezen. Mijn man snapt er niets van ("Je had zo'n lage dosis Temgesic, hoe kan het nu weer zo'n zware afkick zijn?").

Nou ja, omdat ik vaker aan het afkicken ben geweest dan gebruiker. Ik denk dat mijn lichaam het gewoon niet meer pikt ofzo. Ik weet dat ik niet de enige ben: er zijn er meer die al vaak zijn afgekickt en soms maanden ziek blijven.

Ben een beetje bang voor maandag, dan moet ik weer voor de klas; beetje raar gezicht als ik nog ziek ben, maar thuis gaat het goed.

Ik ben in elk geval weer rustig, met name in mijn hoofd en dat voelt al erg bevrijdend...

IK BEN ZATERDAG OM 14.00 UUR EEN WEEK CLEAN!!! En 's middags krijg ik weer een Naltrexon-implantaat, toch beter nu...

Thanx voor alle belangstelling!!!

Groetjes, R@r@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
cropp zei:
heb je overwogen om te blowen?
Klik om te vergroten...

Getver! Nee, word er misselijk van enne... ik ben een vrouw: van blowen kreeg ik de eerste keer zo'n honger dat ik de hele nacht op mn studentenkamertje mayo met aardappelen (ja, in die volgorde :grin: ) heb zitten eten. Ik vind dik zijn het ergste wat er is (zoals de meeste vrouwen) dus nee, geen optie voor mij...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Yoro zei:
Ik ben benieuwd hoe het met r@r@ is.......
Klik om te vergroten...

Ik ben benieuwd hoe het met Yo Ro is......... wat wil jij veranderen in jouw leven???

R@r@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ha Eend,

Als ik het zo optel heb je toch zo'n 3 dagen met een kwart pilletje gedaan, goed bezig :)
Dan nu maar de helft van een kwart pilletje... heel langzaam maar ook heel zeker kom je dan toch op nul uit :wink:
Als je het nu inderdaad weer tot donderdag uithoud en dan weer maar 1/8 pilletje neemt ben je al een heel eind. Dat ben je nu natuurlijk al, maar dan nader je toch snel de eindstreep!

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan moet ik kappen met die grappen van het afbouwen.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb er het volste vertrouwen in Eend!
je hebt al kilometers gelopen, en nu je zo dichtbij de eindstreep bent weet ik zeker dat je de kracht zult vinden om die laatste stap over de streep te zetten.
Of dat nu nog 5 of 10 stappen zijn maakt dan niet zo veel meer uit.
Zo lang je de finish maar haalt!!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Geweldig, Eend! Châpeau bas voor jouw geduld! Alleen daarom al ben je het tegenovergestelde van een verslaafde! In Amersfoort zeggen ze dat bij zo'n lage dosis de afkick tussen de oren zit, maar de visie van een arts van Parnassia is m.i. de juiste: "Als je van 1 pil Temgesic naar een halve gaat, is dat een vermindering van 50%, hetgeen dus vergelijkbaar is met bijv. in één dag van 80 mg. Meet naar 40 mg. gaan.

Als je het zo bekijkt, is het idd verstandig om alles in kleine "brokjes" te verdelen. Ik heb dat ook gedaan en voelde me af en toe 'écht behoorlijk lullig, zó lullig dat ik toch weer abrupt stopte, met alle emo en pijn gevolgen van dien.

Jouw weg is de beste, Eend, dat weet ik nu!

Hoe voel je je nu? :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
En ik kan K*tverd*mme nog steeds niet slapen; om half 8 moet ik weer opstaan, kinderen naar school, ik weer 2e t/m 7e uur voor de klas staan, etc. D*mn!!!

Klote-implantaat, ben het helemaal zat!!!! (Schiet weer even in afkickemo :openmouth: :flushed: )

Ben implantaat-moe nu. Spierpijn jaagt weer door dat klotelijf van me, sorry hoor, is geloof ik wel duidelijk dat ik me heel erg kut voel!!!

(Zo, dat hielp ff! :wink: )

Hoi! :cry: :cry:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eend hier!

Het gaat uitermate goed. Ik had vandaag even een wegtrekker ivm. stress. op werk en heel even dacht ik: "ff vlug een halve pil innemen of, een lekker oxa'tje". Op het moment van denken kwam eigenlijk al de corrigerende gedachte :)

's Avonds weer even het pilsje bij het eten, verder niets. Vannacht zie ik wel weer hoe het gaat. Voorlopig gaat alles nog steeds in slow-motion vooruit, wat in ieder geval de goede richting is..

Ja Ra,

Klote van die slapeloze nachten. Misschien is het zinvol om een beetje met je dosis Oxazepam te ''spelen''? Of anders om Diazepam voor de nacht te vragen?
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#18
elke keer als ik jullie lees moet ik weer lachen :)

soms wat melancholisch van auw ik kan het me nog maar al te goed herinneren(en toch koester ik die herinneringen, hoeveel pijn ze ook doen), ik wou dat het anders kon voor jullie, ik wens beter voor jullie, maar meestal lach ik gewoon omdat ik dan denk van jaaaa zo heb ik het ook ervaren .. en ik kon/kan (alweer) uiteindelijk zonder ... met vallen en opstaan uiteraard, dat snapt u wel allemaal :)

en wat ik kan, moeten mensen als eendje,yoro, raraaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr ;p en vissie en vooral ook zeker naaldje ABSOLUUT kunnen ... dus zet hem gewoon op .. lekker op je eigen tempo, ik geloof oprecht dat jullie het allemaal kunnen :)

en lukt het toevallig even niet ... ach even slikken ( nee niet shotten:tongueout: ) en weer doorgaan :wink: .... waarmee je doorgaat moet je zelf weten, daar kan mag en wil ik niet over oordelen, maar ik denk dat jullie allemaal wel weten waarvan ik hoop dat jullie ermee doorgaan :)

uiteindelijk gaat het er niet om of je iets wel of niet goed kan .. het gaat erom dat de dingen die je amper kon, toch uiteindelijk met vallen en opstaan, hebt kunnen bereiken door ervoor te vechten ... en dat zie ik elk van jullie hiero doen :)

echte kracht meet je niet af aan hoe makkelijk je iets kan bereiken, dat is aanleg, hulp of talent .. echte kracht toon je door iets dat je niet in 1 keer kan net zo lang opnieuw te doen, door net zo vaak op te staan als je bent gevallen, uiteindelijk toch af te maken :wink: gewoon ff slikken en weer doorgaan :wink:

en dat afmaken zie ik jullie uiteindelijk eigenlijk allemaal wel doen .. alleen moet je dan niet terugvallen he :tongueout:

ook jou dus naaldje .. uit je berichten de laatste tijd zie ik vooral dat je baalt dat je iets niet geheel kon .. maar vergeleken met een jaar of twee jaar terug heb je toch maar mooi zo achtelik veel wilskracht kunnen tonen dat je toch weer opnieuw begon met minderen.. met lijden ... in mijn ogen is dat pas echte kracht!

keep it on :)

sprak de cleane kanarie ( eigenlijk hou ik van knijnen majah ) onder het genot van een biertje ;p

:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
AkA_1 zei:
elke keer als ik jullie lees moet ik weer lachen :)
Klik om te vergroten...

Als ik mijzelf terug lees, moet ik eigenlijk ook best wel lachen! :grin:

Nou, het tij is weer gekeerd, R@ra is weer helemaal het vrouwtje!

Vandaag erg gelachen met groepje leerlingen tijdens de les (ging nergens over, maar dat was juist zo leuk). Ik bed8 tijdens het schuddebuiken dat ik al zó lang niet meer de slappe lach heb gehad, alleen maar slappe aftreksels ervan. Heel paradoxaal: pas nu ik weer écht lach, weet ik dat ik al lang niet meer écht gelachen heb...

Oudste en jongste zoontjes van mij zijn morgen en later in de week jarig en voor het eerst in tijden zie ik niet op tegen alle visite. Vind het zelfs wel gezellig, net lekker de hele kamer volgehangen met slingers, mijn oudste die morgen jarig is kan al 2 n8 en niet voor 10-en slapen, omdat het "zo spannend is".

Ik geniet er nu echt van en nu zie ik dus ook heel goed, en confronterend weer!, wat zelfs een beetje opiaten met je doet: ik zag dan altijd op tegen de verjaardagen van de kinderen, had een hekel aan visite (verplicht blij doen, al die drukte om me heen).

Dat was, zo zie ik nu, echt een kenmerk van die klote-opiaten: dat ik een hekel had aan drukte om me heen. Vooral van volwassenen (die zijn altijd nep).

Zo zag ik het dus, maar nu niet meer!En nu heb ik er zowaar zin in!

Het voelt zó onwijs cool om clean te zijn!!! Ik gun het jullie allemaal!!!

(Jullie maken me ook nog wel normaal en stabiel mee, hoor; komt goed, zoals ik nu ben, dat begon altijd 3 weken na op nul en duurde dan maar een maandje :wink: ) (vroeger ging ik dan helemaal losgeslagen rondneuken, rondgeilen en weet ik al niet meer, maar nu, met man en kinderen, ben ik alleen maar erg hyper bij vlagen :wink: )

Dikke, megablije zoen,
R@r@ :wave:

p.s. Ja, ik weet het, ik stuiter nog alle kanten op, maar eigenlijk gaat het goed hoor! Alleen bij vlagen ben ik nog aan het afkicken en dan word ik even, 1-2 uurtjes, weer depri en wanhopig...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou Arie,

Ik voel me onderdeel van het kneuzenclubje; de één met Astma, de ander met faalangst, die met een mega-dikke bril, je kent ze wel. De gebrekkigen.

En ik kan er ook inderdaad smakelijk om lachen. We hebben elkaar tenminste ;'-)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."