Fijn is dat hè Eend, zulke "goede vrienden" hebben!
Kan ik over meepraten...
Bij mij ging het iets anders, maar met hetzelfde resultaat!
Even los van wat er allemaal vooraf gegaan is gebeurde mijn eerste keer bij een "vriend" van toen. Die woonde in een 1 kamer appartement.
Dat was zo'n beetje onze verzamelplek in die tijd, samen met de rest van de "vrienden".
Velen van hun kende ik al een paar jaar waarmee ik geregeld coke snoof, pilletjes sikte en mee naar feesten ging enzo.

Een paar van hun gebruikten al een poosje bruin.
Ze hadden mij echter dus wèl min of meer gewaarschuwd.
"Je kunt het beter niet doen want dit is erg verslavend".
Maar daar bleef het ook wel bij.
Daarna begonnen ze in geuren en kleuren te vertellen hoe lekker het wel niet was.
Er werd ook vaak genoeg bruin gerookt waar ik bij zat.
Al een tijd lang had ik de verleiding kunnen weerstaan, maar die dag dus niet!
Er lag al een grote bruine druppel op een stuk folie, en die ging de kamer rond.
Toen ze me het voor de derde keer aanboden heb ik het folietje aangepakt en gelijk een paar strepen op. Ze waren erg verbaasd dat ik niet moest kotsen.
Misschien dat ik door het enorm veel gebruik van al die andere drugs toch redelijk resistent was voor de bruin. niet gekotst, maar nog geen paar minuten later kwam daar het lekkerste stoned gevoel ooit.
![:hearteyes:]()
Ik lag al snel met mijn ogen dicht op de bank om pas na 2 uur weer min of meer wakker te worden. dus toch ook weer niet zó resistent
Die volgende dag herhaalde het zich, en de dag daarna, etc. etc.
Achteraf blijkt natuurlijk dat ze me zogenaamd waarschuwden, maar eigenlijk niets liever wilden dan dat ik ook hooked zou raken. (en dat is helaas gelukt) Ik had in die tijd flink veel geld. (dealde toen flink in pillen en soms in ghb, en verdiende ook nog eens 900 gulden per week als pijpfitter).
En van dat geld kon ik dan mooi bruin halen en samen met hun oproken.
1 van die vrienden was een heel stuk ouder. wij waren allemaal rond de 20, 25 jaar.
Die ene was echter al 35. Een doorgewinterde crimineel (had in totaal al 8 jaar gezeten) en was net vrijgekomen. Je weet wel, zo iemand die van top tot teen onder tato's zit.
Daar kon ik het echter super mee vinden.
Hij heeft me uiteindelijk alles geleerd om zelf een kwekerij op te bouwen en onderhouden.
Vanaf toen zijn er nog veeeel meer dingen gebeurd, maar daar gaat deze topic niet over.
Dus laat ik het hier bij.
Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik die "vrienden" niet de schuld geef van mijn heroineverslaving. Uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden!
Ik ben zelf ook niet altijd een lievertje geweest
Maar het is volgens mij wel zo dat dit soort verslavingen vaak beginnen met zogenaamde vrienden...
Klinkt naief, maar ik wist toendertijd simpelweg niet wat lichamelijke verslaving inhield.
Ik dacht mwah, zal allemaal wel meevallen. Ik ben wel wat gewend. Tuurlijk zal ik er vast zin in krijgen, maar ik ben toch geen mietje! En het is niet zo dat ik het in mijn arm spuit, ik rook het alleen maar op. Gek genoeg hadden mijn vrienden het er nooit met me over gehad hoe ziek je kon worden, alleen maar over hoe lekker het was....