Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe begon het allemaal?

Hoe begon het allemaal?

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
wave zei:
ja nu begrijp ik het :(.
naar..
Klik om te vergroten...

Inderdaad wel naar, maar toch was het mijn eigen keuze en dus mijn eigen schuld.
Wegens andere privé omstandigheden was ik nou eenmaal vatbaarder voor dat soort dingen.
Als alles toen koek en ei, huisje boompje beestje was geweest had het waarschijnlijk heel anders afgelopen. Toen wist ik niet alles wat ik nu wel weet.
Maar dan nog was het mijn eigen keuze om er aan te beginnen.
Dus zelfs al krijg je een duwtje in de rug, maak je zelf nog altijd die laatste stap!
Ik heb ook nooit een ander de schuld gegeven van mijn verslavingen.
Ook al werd ik gretig geholpen die keuze te maken, het blijft mijn keuze.

Dat is het mooie aan ons leven hier op deze aardbol.
Je hebt de mogelijkheid gekregen om zelf je eigen beslissingen te maken.
goed of fout is niet aan de orde.
Iedere keuze die je in gedachten maakt, en daar naar handelt is het begin van een ervaring.
Het leven bestaat uit ervaringen. Wederom is goed of slecht niet van belang.
Want iedere ervaring vormt je als persoon.
Het is pas wat je daarna doet wat goed of slecht is.
Niet ten op zichte van anderen, de maatschappij of wat dan ook, maar ten opzichte van jezelf.
Na je ervaring krijg je daarbij een gevoel.
Die zet zich om tot een gedachte. En wanneer je daar naar handelt is dat goed.
En als je dat niet doet is dat slecht.
Wederom niet voor een ander, maar voor jezelf. Want hoe meer je handelt tegen je gevoel in, hoe meer je verwijderd raakt van je zelfbeeld. Van wie je eigenlijk bent of wilt zijn.
Dan zul je dus nooit gelukkig worden, en is je doel hier op deze wereld mislukt.
Wat mij betreft is het vinden van geluk je missie van je leven hier op aarde.
Dat is voor iedereen natuurlijk verschillend.

Voor mij hoort daar het gebruik van heroine niet bij.
Dat zegt mijn gevoel, dat zeg ik in gedachte en in woorden, en nu handel ik er naar.
Ik ben nog zo'n zes weken verwijderd, en dan ben ik eindelijk volledig clean.

Dan zal ik eens goed de tijd nemen om na te denken wat ik verder wil met mijn leven.
Proberen te luisteren naar mijn gevoel, daar met mijn gedachten een plan voor op te stellen, en daar naar te handelen.

Achteraf gezien is het beginnen met heroinegebruik geen "verkeerde" keuze geweest.
Maar wel een heel erg leerzame ervaring waar ik uit ervaring heb kunnen vaststellen dat ik dát in ieder geval níet wil! voor mij is dat achteraf gebleken dat ik dat zelf heb moeten ervaren om tot die conclusie te komen. Het is natuurlijk een stuk pijnlozer om die conclusie te kunnen maken zonder dat zelf te ervaren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Sommigen (waaronder ikzelf) moeten dingen zelf ervaren om er lering uit te kunnen trekken.

Gr, Yoro :wave:
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yoro zei:
wave zei:
ja nu begrijp ik het :(.
naar..
Klik om te vergroten...
Ik ben nog zo'n zes weken verwijderd, en dan ben ik eindelijk volledig clean.

Dan zal ik eens goed de tijd nemen om na te denken wat ik verder wil met mijn leven.
Proberen te luisteren naar mijn gevoel, daar met mijn gedachten een plan voor op te stellen, en daar naar te handelen.

Achteraf gezien is het beginnen met heroinegebruik geen "verkeerde" keuze geweest.
Maar wel een heel erg leerzame ervaring waar ik uit ervaring heb kunnen vaststellen dat ik dát in ieder geval níet wil! voor mij is dat achteraf gebleken dat ik dat zelf heb moeten ervaren om tot die conclusie te komen. Het is natuurlijk een stuk pijnlozer om die conclusie te kunnen maken zonder dat zelf te ervaren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
Sommigen (waaronder ikzelf) moeten dingen zelf ervaren om er lering uit te kunnen trekken.

Gr, Yoro :wave:
Klik om te vergroten...

klinkt goed :)

ik denk inderdaad dat je het moet zien als 'leren van' zodat je nu na al het gedoe misschien wel een stuk wijzer met het leven om kan gaan dan sommige andere mensen

succes!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks Wave! :)

Dat ik een stuk wijzer ben geworden weet ik zeker.
Maar of ik nu ook wijzer met mijn leven om kan gaan?
Ik hoop natuurlijk van wel, en ik denk ook van wel, maar de tijd zal het pas echt leren!

Over een jaar zal ik dit allemaal nog eens terug lezen.
T'is hier haast een soort dagboek van me geworden :wink:
Dan kan ik er op terugkijkend pas beoordelen of ik ook daadwerkelijk lering heb getrokken uit mijn verleden, en of ik dan daar ben waar ik nu zo graag wil zijn.
En dan zijn er niet te vergeten nog de (ik hoop vele) jaren daarna!

Ik ga iig m'n best doen! :rock:
K
KalinkaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe het bij mij begon?
wel, Ik was al bezig met experimenteren omdat ik me wou verlosse van de realiteid, ik von de echte wereld veel te ruig voor me vanwege een harde kindertijd en jeugd enzo.
Ik trok ook op met een jonge die aan drugs deed, ben daar op men 12de een relatie mee begonnen en dat jaar is er nog een verandering in men leve gebeurt waar ik helemaal niet goed van was, wou echt vluchte naar een wereld waar ik alle pijnen kon vergeten. Men vriendje had toen heroïne geprobeerd, hij zei dat het alle gevoelens verdoofde enzo, dus probeerde ik het ook..
Toen het was uitgewerkt kwam de wereld terug hoe hij was, dus heb ik weet een shot genome.. en weer.. en weer.. en zo ben ik daar aan verslaafd geraakt..

Ben ondertusse ook al wel gestopt toen ik 16 en een paar maande was, maar ben ok al een paar keer hervallen en weer afgekickt. Nu ben ik al 4 maand volledig clean van heroïne :grin:


xx
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Kalinka zei:
Ben ondertusse ook al wel gestopt toen ik 16 en een paar maande was, maar ben ok al een paar keer hervallen en weer afgekickt. Nu ben ik al 4 maand volledig clean van heroïne :grin:
Klik om te vergroten...

Hoi Kalinka,

En slik je nu nog Meet, Bupe of andere (partiële) opiaten ?

Groetjes, R@r@ :wave:
K
KalinkaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, ben volledig clean nu daarvan :wink:.
De enige drugs die ik nog gebruik is heeeeel af en toe een Joint en misschien 1 x per half jaar eens LSD.. Voor de rest neem ik niet meer :)

xx

r@r@77 zei:
Kalinka zei:
Ben ondertusse ook al wel gestopt toen ik 16 en een paar maande was, maar ben ok al een paar keer hervallen en weer afgekickt. Nu ben ik al 4 maand volledig clean van heroïne :grin:
Klik om te vergroten...

Hoi Kalinka,

En slik je nu nog Meet, Bupe of andere (partiële) opiaten ?

Groetjes, R@r@ :wave:
Klik om te vergroten...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kalinka zei:
Nee, ben volledig clean nu daarvan :wink:.
De enige drugs die ik nog gebruik is heeeeel af en toe een Joint en misschien 1 x per half jaar eens LSD.. Voor de rest neem ik niet meer :)
Klik om te vergroten...

WOW, you go girl! :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kalinka zei:
Nee, ben volledig clean nu daarvan :wink:
Klik om te vergroten...

Klinkt goed, volledig clean... knap hoor! respect :)

Groeten, Yoro :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#9
nvt
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wanneer ik nog Methadon of Heroine zou gebuiken, komt daar naast alcohol ook verder niets meer in.

Goed om te horen dat je naast Hero ook een 'normaal' leven hebt.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kvind wel dat je er zelf verantwoordelijk voor bent maar vrienden hebben vaak zon invloed op je, ik ken eigenlijk niemand die denkt van oh laat ik een keer coke halen, vervolgens een halve gr coke haalt en lekker alleen op zn kamer gaat zitten spacen. Gebeurd vrijwel altijd door verkeerde vrienden / vriendegroep
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#12
het is ook wel lastig om die vrienden 'verkeerde' vrienden te noemen misschien. soms zijn het wel goede vrienden maar zit je samen zo erg in die hele drugssituatie dat je elkaar onbewust naar beneden haalt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."