Hoi Sarori,
Thanx voor de openhartige en uitgebreide reactie; had ik dus toch gelijk
![:wink:]()
: je bent zo genuanceerd van nature, maar ook door wat jij hebt meegemaakt.
Ik kan me erg kwaad maken om hoe veel mensen over homoseksualiteit denken; of nog erger: het zogenaamd accepteren, maar als het hun eigen kind is, kan het ineens niet!
Ik ben dus bi en ik heb mijn kinderen verteld dat mamma verliefd wordt op de persoon en dat het niet uitmaakt of het een man of een vrouw is. Mijn ervaring met kinderen is dat als je zelf écht erachter staat dat wat jij zegt voor jou ook waar is, dat het voor kinderen ook geen probleem en dus normaal is.
Wat fijn voor je dat je vlakbij je kinderen woont, dan kan je niet alleen biologisch, maar ook in de dagelijkse realiteit pappa zijn.
Sarori zei:
Ik vind het zelf soms wonderbaarlijk hoe ik bij dat alles toch zo positief kan blijven, maar ik ben geboren als ras-optimist en hoop dat ook nog even te kunnen blijven. Maar ook ik heb er soms zwaar de schurft in en ken wel degelijk sombere buien. Maar als het weer te heftig dreigt te worden is het net of een onzichtbare hand mij daar weer uit tilt en gaat mijn overlevingsinstinct en optimisme het weer winnen. Zo gaat dat tenminste nog steeds. Even afkloppen
Zo is het voor mij ook!
Ik ben ook van nature erg positief, houd ook erg van goede humor, maar soms kunnen onrecht, eenzaamheid en kwetsende opmerkingen me echt pakken, heel ineens en onverwacht.
Ik heb altijd al het gevoel van een beschermengel (of entiteit, hoe je het noemen wilt) ervaren, maar sinds dit voorjaar voel ik hem (het is een man) bijna lijfelijk, wat sterker is geworden sinds 3 mei (volledig clean).
Het heeft zeker iets te maken met mijn besluit nooit meer opiaten te zullen gebruiken (nooit-meer-cocaïnebesluit was al jaren eerder genomen).
Ik had het vanavond weer. Ik voelde die onrust weer (een andere dealer belde me weer, ik weet niet hoe hij mijn nummer heeft gekregen, ik kende hem jaren geleden) en ik ging snel naar huis (hij belde tijdens boodschappen doen) en op de fiets voelde ik het ineens, iets van een warme hand/druk op mijn schouder.
Daar wil ik normaal nooit aangeraakt worden, maar nu was het ok.
En ik mompelde: "Hé, ben je er weer?"
Het was niet eng, maar fijn, een beetje alsof ik hem wel had verwacht ofzo.
En ik dacht: "Nee, ik laat me hierdoor niet uit het veld slaan, niet door 1 telefoontje, door niks. "
Ik voelde me erna zó, ja, hoe zal ik het zeggen, verlicht ofzo.
En toen werd ik weer heel blij, heb de hele avond op Youtube cabaret-sketches zitten kijken en gelachen tot ik écht zat te huilen van het lachen.
Ik doe het allemaal alleen, ik kan het ook alleen, maar deze beschermengel geeft mij letterlijk en figuurlijk schouderklopjes, die iedereen gewoon op z'n tijd nodig heeft.
En de rest van alle steun komt van mijn kinderen, mijn man, familie, vrienden én van jullie. Wat ben ik toch gezegend, ik hoef niet in een God te geloven die almachtig is, ik geloof dat het "goddelijke" in al haar/zijn vormen al in en om mij heen zit.
Slaap lekker allemaal!
R@r@
