Hi Fuller,
Betreft het slapen/dromen... erg herkenbaar.
Iedere nacht heb ik weer levensechte dromen.
Vaak niet eens over het gebruiken, maar over van alles en nogwat uit m'n leven.
Het verleden, oude vrienden, familie, werk, echt over vanalles.
Iedere nacht is het wel prijs.
Tegenover die coma-slaap van de afgelopen jaren is het erg verwarrend.
Het doet me deugd te horen dat er na deze periode een periode komt waar het positiever wordt.
De NA heeft jou veel geholpen.
Mijzelf ligt het niet echt.
Je zegt dat ondanks dat de fysieke problemen minder worden, de mentale problemen des te groter kunnen worden. Daar kan ik me wel in vinden. Ook dat klinkt erg herkenbaar.
De NA is in mijn geval daar geen hulpmiddel voor.
Wat voor mij wel een hulpmiddel kan zijn?
Daar ben ik nog nog niet aan uit.
Hier op het DF is iig al een goede uitlaatklep.
Ik ben trouwens afgelopen dinsdag na het werk naar de methadonverstrekking gegaan.
Daar kwam ik al zo'n 5 jaar dus dacht ik: laat ik eens op de koffie gaan.
Ik ken de verstrekkers daar dus natuurlijk al een hele tijd.
Ze zagen meteen dat ik er een stuk beter uitzag.
Tja, op korte termijn 12 kilo aangekomen, dus dat zie je wel..
Verder wisten ze me te vertellen dat ik de eerste was in jaren die nu volledig clean was.
Wel velen die van de bruin af waren, maar ook van de methadon clean zijn...
Dat was volgens hun een zeldzame verschijning in de regio.
"ons succesverhaal" zeiden ze. Het verbaasde me wel.
Aan de ene kant trots, maar aan de andere kant wel beangstigend...
Toen ik vertelde dat ik nog steeds na 3 maanden erg slecht sliep vroegen ze me of ik daar iets voor wou hebben.
Ik zei meteen NEE. Ik was allang blij dat ik van de benzo's af ben.
Dan maar slecht slapen...
Ze gaan me nu officieel uitschrijven bij de Kentron.
Met de eindafrekening zou ik waarschijnlijk wel een rekening krijgen van de eerste 155 euro eigen risico van de verzekering.
Het voelde toch ook wel als een soort afsluiting.
Ik mocht nog wel eens langskomen, maar dan alleen voor de koffie
![:wink:]()