Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
74 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Optie 3: idd omdat je dan volledig clean bent. Je zult waarschijnlijk wel gaan merken dat als je eenmaal hélemaal clean bent, het dan pas "af" en goed voelt.

Sowieso zou ik het nu even laten rusten en pas beoordelen als je op nul staat.

By the way, ik ga er ook één laten zetten! Ik dacht, als ik dan tóch scars heb (lichamelijk van het shotten en geestelijk van alle ellende), kan ik er net zo goed eentje bij laten zetten die een positieve scar is.

Ik wil het teken van kracht, maar weet nog niet van welke cultuur/taal.

Weer een overeenkomst tussen ons :wink:

Hoihoi! :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Optie drie, zonder twijfel!

Misschien is het beter om dit doel wat verder in de toekomst te plaatsen, dan geeft het ook niet zo'n harde klap als je toch nog eens ''stout'' bent :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor deze eerste reacties :)

Trouwens idd wel grappig R@, we vinden steeds meer overeenkomsten :grin:

Weet je ook al wáár je die tattoo wil laten zetten?
En is het je eerste?
Ik vind kracht ook wel een mooie, erg bij jou van toepassing!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
@ de Eend

Zo dacht ik er eerst ook over hoor.
Toch ben ik van gedachte veranderd.
Het is voor mij niet alleen een teken van trots op mezelf dat het me gelukt is om de afkick af te maken, zeg maar "deze overwinning" maar ook zoals elfquest zegt een stok achter de deur om juist te voorkomen dat ik "stoute dingen" doe wanneer ik eenmaal clean ben.
Het is voor mij een dagelijkse herinnering, iedere keer dat ik in de spiegel zal kijken.
Een herinnering aan hoeveel moeite het heeft gekost om clean te worden.

Ik wou eerst ook 3 maanden clean zijn voordat ik het zou laten zetten, maar zoals ik er nu over denk wil ik het toch op het einde van mijn zomervakantie laten zetten.
Ook al loop ik dan, zoals je me terecht waarschuwt, het risico om een extra harde klap te krijgen mocht ik onverhoopt terugvallen.

Ik zie het als een teken van zelfvertrouwen, trots, en een schriftelijke belofte aan mijn lichaam dat ik het nooit meer zal doen. En ik zal er alles aan doen om die belofte niet te verbreken.
En mocht dit toch gebeuren... dan denk ik dat de hardste klap van het heroinegebruik zelf zal komen, en het plaatje op mijn arm dan het minste van mijn zorgen zou zijn.

Toch bedankt voor je input Eend, zeer zeker een terechte waarschuwing.
Al deze voor en nadelen afgewogen is de keuze van wanneer ik het laat zetten voorlopig beslist.
(Ja, ik ben soms net zo eigenwijs als dat ik lang ben) :grin:

Nu nog welke datum :wink:

3 keer optie drie is een duidelijke meerderheid.
Meeste stemmen gelden :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#5
p.s.. nog ff voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen.

De datum die ik erbij laat zetten zal óók in chenese tekens zijn, aangepast in tribal stijl.

Het hele tattoo idee is puur en alleen voor mezelf.
Toch zeker omdat niemand in mijn leefomgeving op de hoogte is van mijn verslaving.
Ik ga dus niet een tattoo zetten met een voor iedereen leesbaar en begrijpbare letters en cijfers.
Dat zou dom zijn, want IEDEREEN zal zo nieuwschierig zijn om te vragen wat de betekenis is, en al HELEMAAL als er een datum onder staat.
Daar heb ik ook helemaal geen zin in.
De betekenis houd ik voor mezelf, (ze vinden me toch allemaal al geheimzinnig en zijn dat wel gewend van me.) mijn vorige tribal tattoo was ook maar een betekeningsloos "mooi plaatje" En als de datum voor niemand (behalve diegene die chenees kunnen lezen, en dat zijn er in mijn leefomgeving dus geeneen) leesbaar is zal daar ook geen vraag over komen. Het is puur een symbolisch teken op mijn lijf.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Yoro zei:
Trouwens idd wel grappig R@, we vinden steeds meer overeenkomsten :grin:
Klik om te vergroten...

Behalve dan dat jij 2 meter bent en ik maar 1.52 meter :wink: .

Lekker geslapen Yoro?

Ik had nog een vraagje voor je. Je schreef dat niemand van jouw verslaving op de hoogte is, maar hoe zit dat dat met vrienden? Misschien heb je daar al over verteld toen ik een tijdje niet inlogde?

Ik heb 4-6 vrienden, geen van allen aan de drugs (eentje blowt wel regelmatig), maar goed; de rest gebruikt helemaal niets, heeft ook nooit iets gebruikt. Zij weten allemaal van mijn slechte verleden, daar zijn het vrienden voor. De meesten waren ook al vrienden vóór ik verslaafd werd, al heel lang dus. En ze hebben mij dus letterlijk sterk zien worden na mijn verleden met ex en drugs etc.

Maar er zijn er maar 2 die alles weten van mijn laatste jaren gevecht met de Meet enzo. Drugs staat zo ver van de anderen af; als zij zouden weten hoe ik jaren vocht om van de Meet/Bupe af te komen, zouden ze dat als verslaafd zien.
Toch zijn het wél echte vrienden hoor, je hoeft niet altijd alles van elkaar te weten. Maar idd toch wel fijn dat er 2 zijn bij wie ik niet hoef na te denken voor ik wat zeg. Met de één praat ik zeg maar intellectueel en met de ander is het zo'n samen-moeder-vriendschap (als ik dan toch in hokjes ga stoppen :wink: ) en weer een ander is ook gescheiden geweest en had na zijn echtscheiding kort een alcoholprobleem, hij is dus ook de vriend die alles weet van mij, ook in het heden. Hij heeft ook buien waarin hij alles en iedereen zwaar kut vindt, lekker samen net zo lang zitten k*nkern op de maatschappij, tot we om onszelf moeten lachen :wink:

Ik vraag het aan jou omdat ik uit eigen ervaring weet hoe belangrijk het is om in elk geval een handjevol goede vrienden te hebben die niet verslaafd zijn, niets van drugs weten, waardoor je makkelijker je leven weer kan oppakken. En tegelijkertijd is het ook erg fijn om er 1 te hebben met wie je juist wél over drugs kan praten (maar die dus zelf niet gebruikt!).

Toen ik nog maar net "uit de goot" was, 5 jaar geleden dus, was dat best wennen. Dan zaten ze zich druk te maken om dingen waarvan ik d8: "Mens hoe kan je je dáár druk om maken, er zijn veel ergere dingen in het leven!" Dat was echt wennen, al dat gelul over vertraging met de trein, waar gaan we naartoe op vakantie, er zit een vliegje in mn oog etc.
Dat doet leven aan de rand van de samenleving kennelijk met je, dat dan pas opvalt hoe verwend wij eigenlijk zijn in ons kikkerlandje en hoe wij allemaal verschrikkelijk kunnen zeuren en zeiken om niks...

En nu ben ik jaren verder en ik doe net zo hard aan mee aan al het gezeur over kleine dingetjes, ik zie het maar als positief in deze context :grin:

Wat ik dus bedoel: wat voor netwerk van niet-gebruikers heb jij om je heen als je straks op nul staat?

Groetjes, R@r@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het eigenlijk met onze gevederde vriend, de Eend? Nog helemaal clean of clean van opiaten? :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Eend kan naar eer en geweten zeggen dat er niks van verboden middelen in het snaveltje gegaan zijn :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
@ Eend, goed te horen dat het je lukt :)

@ R@, overeenkomsten, op een klein half metertje lengteverschil na dan idd :grin:
en zo zullen we vast ook nog wel verschillen in genoeg andere dingen, maar toch ook
een aantal overeenkomsten :)

Betreft vrienden.... die heb ik er heel veel zien komen en gaan, en dat ze gegaan zijn daar ben ik ook niet rouwig om. Ik heb al sinds ongeveer mijn 15 jaar eigenlijk altijd alléén maar "foute" vrienden gehad. Allen drugsgebruikers, aso, crimi, je snapt het wel.
Er zijn er best een hoop waar ik jaren mee heb opgetrokken, maar échte vriendschap? nee.
Het waren eerst altijd leeftijdgenoten, maar hoe ouder ik werd, hou ouder ook mijn vrienden.
Om welke reden weet ik niet, maar ik voelde me altijd meer op mijn gemak bij mensen die wat ouder waren en wat meer meegemaakt hadden. De laatste 5 jaar heb ik geen vrienden meer gehad van eigen leeftijd.

Van al die vrienden in het verleden zijn er op dit moment 2 die ik af en toe nog zie.

De ene is M. 39 jaar, we kennen elkaar nu anderhalf jaar. Hij was eerst mijn bruindealer maar gebruikte zelf haast meer dan hij verkocht. Hij is net na mij zo'n 3 maanden geleden gestopt met heroinegebruik. ( hij gebruikte veel minder en minder lang methadon, en heeft best makkelijk kunnen stoppen en staat nu 3 weken op nul)
En dealen doet hij nu een half jaar niet meer.
Ik zie hem niet als vriend, maar meer als stapmaat.
We zien elkaar dan ook alleen maar zaterdagavond als we gaan stappen.

De ander is A. 40 jaar, we kennen elkaar 6 jaar.
Beroepscrimineel die al heel wat jaartjes achter de tralies doorgebracht heeft.
Ook een flink drank en drugs verleden.
Hij slikt nog steeds 75mg/dag en sporadisch bijgebruik.
Dit is degene waar ik mijn huis mee omgebouwd heb tot kwekerij.
En bij hem heb ik dus een hele tijd gewoond.
Ik zie hem hooguit eens per week om hem wat te helpen met boodschappen, medicijnen halen enzo. Hij heeft een flink motorongeluk gehad en is slecht ter been.
Vriendschap is er wel geweest tussen ons, maar zo kan ik het nu niet meer noemen.
Vooral medelijden, tja... als je 6 jaar dagelijks met elkaar optrekt..
Hij is erg labiel geworden, zit in de bijstand, lever naar de knoppen van de drank en aardig wat schulden. Hij zit kortom in een klotesituatie.

Dit zijn dus nog de enige 2 ........ niet erg best dus voor iemand die clean wil worden en blijven.

De afgelopen 5 jaar kwam ik zelden onder de mensen, ging nooit meer op stap etc.
Alles draaide erom om zo stoned mogelijk in de bank te hangen.
Dat heeft me de mogelijkheid om andere mensen te ontmoeten blemmerd.

Dat is dan ook de reden waarom ik met M. zo veel mogelijk op stap ga op zaterdagen.
Alleen is ook maar alleen en dan komt het er niet van.
Het is zo voor mij een mogelijkheid om toch weer andere mensen te ontmoeten.

Dit zijn ook de enigste 2 die wél weten van mijn drugsgebruik, maar waar ik dus geen donder aan heb. Met beide valt niet intellectueel te praten.

Verders ben ik mijn halbroer steeds meer als vriend gaan zien.
Hij is 40 jaar en heeft 3 jonge kindjes.
Ik als ome Yoro ben er helemaal weg van en ben daar vaak te vinden sinds de geboorte van de eerste. Hij is hoogopgeleid en bulkt van het geld. Heel ander type dan waar ik me heel mijn leven onder bevond. Toch kunnen we best met elkaar opschieten. Ook met zijn vrouw. maar vooral met zijn kids, die zijn helemaal weg van me, en ik nog veel meer van hun.
Mijn broer weet totaal niets van mijn verleden, en dat ga ik graag zo houden.

Ik zie regelmatig ook mijn oudere zus, die 30 jaar is, maar meer op de koffie zeg maar.
Wel een goede band met haar, maar ik krijg het niet over mijn hart haar te vertellen van mijn verslavingsverleden. Ze denkt dat ik af en toe een jointje rookt, en dat houd ik ook zo.
Ze is toch al heel gevoelig, en heeft het al moeilijk genoeg met al haar eigen problemen.

Buiten de mensen op het werk zijn dit de enige mensen in mijn leven nu.
Een netwerk van niet-gebruikers is er dus niet buiten (half)broer en zus...
Die zal ik dus zelf op moeten bouwen.
Ook iets wat ik me goed besef en ook al veel over nagedacht heb.
Hat zal niet makkelijk worden, zeker niet met mijn 28 jaar oud.
Voor nu is de eerste stap clean worden, en dat kost me al mijn energie. De volgende stap is clean blijven. daar ga ik me volledig in storten zodra ik clean ben.
Dan zal ik echt actie moeten ondernemen. Of dat nu in een sport, hobby, of wat dan ook is.
Ik heb voor dat soort dingen weinig interesses opgebouwd, dus zal ik daar echt actief mezelf in moeten gooien.

Ik heb zelfs na lang nadenken weinig kunnen verzinnen om zo'n netwerk op te bouwen.
Maar dat komt misschien omdat laatste tijd mijn ambitie opgevreten wordt door het afkicken.
Ik kan nu mezelf moeilijk indenken om waar dan ook actief in te zijn...

Als jullie tips hebben zijn ze meer dan welkom!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#10
r@r@77 zei:
Lekker geslapen Yoro?
Klik om te vergroten...

Niet echt, maar ook weer niet slecht.
Ik zit mijn tijd gewoon uit, dagen afstrepen.

Na je vorig bericht werd ik er weer aan herinnerd dat het clean worden niet het enige is.
Maar ook het clean blijven, en alles wat daar bij hoort.
Ik zal komende tijd proberen me daar op te focussen.
Dat lijdt misschien ook wat af van het afkicken zelf.

Het contact met de familie is al vele malen verbeterd, het werk ook, en een nieuw dak boven mijn hoofd zit er ook aan te komen.
Dat was voor mij allemaal het voornaamste, zeg maar de basis.
Hoe het van daaruit verder moet weet ik gewoon echt nog niet.
Da's voor mij allemaal nieuw en niet vanzelfsprekend.
Mijn gevoel zegt dat het wel goed kom, maar verstandelijk heb ik nog geen idee hoe....
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Yoro zei:
Thanks voor deze eerste reacties :)

Trouwens idd wel grappig R@, we vinden steeds meer overeenkomsten :grin:

Weet je ook al wáár je die tattoo wil laten zetten?
En is het je eerste?
Ik vind kracht ook wel een mooie, erg bij jou van toepassing!
Klik om te vergroten...

Het zal mijn eerste zijn. En ik weet niet waar ik hem wil zetten. Jij?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yoro zei:
..Ik weet niet of ik het al eerder een keer gepost heb hier, maar wanneer ik clean ben ga ik een tattoo laten zetten op mijn linker bovenarm. De rechter is al bezet met een tribal.
...
Klik om te vergroten...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Shit, kan nu niet meer zeggen dat ik kennelijk niet goed las wat Yoro schreef door de afkick; gisteren al 7 weken helemaal clean ... nou ja, ok: na-na-naweeën van de afkick dan :wink:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#14
Optie 3, als je werkelijk helemaal opiaatvrij bent. De afsluiting van een periode en het begin van een nieuwe...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@ Yoro:

Er zal idd wel veel gaan veranderen. Je zult gaan merken dat je meer tijd over gaat houden en dat dan onvermijdelijk de verveling begint toe te slaan (incl. terugvalrisico). Dat kan je voorkomen door idd nu al na te denken over hobby's:
- cursussen (ICT, kunst whatever)?
- sporten?
- studeren?
- familie- en vriendenbanden herstellen/ beginnen?

Waar word jij blij van? Daar gaat het in de kern om.

Je schreef al eens dat jij van nature erg lui bent en bij veel verslaafden, zo vertelde mijn therapeut, is dat de reden dat ze vaak weer terugvallen; omdat ze nadat ze clean zijn ineens weer zoveel "moeten"; verantwoordelijkheid dragen dus. Bij mij is het juist het omgekeerde, maar dat terzijde.

Het is goed om stil te staan bij de vraag: waarom wil ik werkelijk clean blijven? Wat wil ik nu allemaal gaan aanpakken waar ik met de opiaten niet aan toe kwam?

Jij bent al erg gemotiveerd, dus daar hoef je er niet voor over na te denken, maar toch zal het nog een extra stimulans kunnen zijn.

Zorg dat je die verveling vóór bent!

Hoi! :wave:

p.s. Ik heb nog even naar jouw afbouwschema zitten turen en heb nog ff 2 vraagjes:
Klopt de overgang van 10 Meet naar Temgesic wel?
- volgens mij moet je namelijk minimaal 24 uur wachten omdat je anders acuut gaat afkicken (bij overgang van bruin is het 6 uur w8en, maar bij Meet 24 uur) én
- kloppen die 4x 2 tabletten á 0,2 mg. wel? Ik dacht dat je er wel wat meer moet slikken dan. Ik kan me vergissen, ik dacht dat bij 12-16 tabletten van 0,2 mg. per dag beginnen vanaf 10 mg. Meet vaak wordt gehanteerd, ook al omdat de overgang op zich al wat afkickverschijnselen extra kan geven.

Ik kan me vergissen hoor, maar misschien kan je het nog even navragen bij je verslavingsarts...
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Allereerst: een overduidelijke unanieme beslissing: optie 3 :)
Thanks, ik kan niet anders dan het met jullie eens zijn, dus wordt de dag van mijn allerlaatste bupe pilletje de datum die het gaat worden.
Alweer iets minder om over te piekeren :wink:

@ Ra, ik vind zelf bij een vrouw zoiets wel mooi op de rug, in het midden tussen de schouderbladen, of anders achter op de linker of rechter schouder.
Ik heb al heel wat tattoos gezien bij vrouwen op zowat iedere mogelijke plek, en ik vind ze bijna allemaal wel mooi. Dan bedoel ik de plaats, en niet de tattoo zelf.
Wat betreft wélke tattoo ben ik erg kieskeurig wat ik wel of niet mooi vind.
Maar op welke plaats van het lichaam.... ieder plekje heeft wel iets.
Zolang het maar niet in het gezicht of de nek is, dat vind ik weer net te.
Maar verder vind ik de rest van het lichaam wel kunnen.
Het gaat erom waar jij je prettig bij voelt.
Owja, en gisteren 7 weken totally clean, allright :) lekker bezig meid!!

Betreft het afkickschema:
Zoals ik het lijstje in de bijlage gedaan heb is het zoals ik het doorgekregen heb van mijn verslavingsarts. Ik had ook al aardig wat gegoogled over de dosis, en vond het ook aan de lage kant. Dit heb ik ook tegen mijn arts gezegd bij mijn laatste bezoek.
Ook heb ik hem gevraagd hoe lang ik moest wachten tussen het laatste pilletje meet en de eerste dosis bupe. Bij afkick in de kliniek was het volgens hem idd gebruikelijk om zo'n 24 uur te wachten, of iig totdat de eerste zware afkickverschijnselen kwamen.
Omdat ik één van de weinigen ben die het ambulant ga doen wil hij daar ook weer niet te lang mee wachten omdat ik niet in een gecontroleerde omgeving ben.
Wel kreeg ik het advies om zo lang mogelijk ermee te wachten, maar dit niet te ver te pushen.
Als ik me in de ochtend al echt ziek zou voelen adviseerde hij zelfs om dán al de eerste dosis bupe te nemen.
Qua hoeveelheid heeft hij in klinieken nu zo'n 30 keer de overstap van meet naar bupe behandeld. Maar dus nog maar zelden ambulant.
Daarom wil hij me in het begin ook dagelijks zien. Om bloeddruk etc te checken, maar vooral ook om de dosis met mij te checken. is het genoeg, dan prima, maar is het voor mijn gevoel niet genoeg, dan schroeft hij de dosis omhoog.
Volgens hem is dit een redelijke gangbare hoeveelheid voor iemand die op 10mg meet staat.
Pas wanneer iemand tussen de 20-25mg staat is die startdosis een stuk hoger.

We zullen zien......

Geloof maar dat ik van mezelf écht wel die 24 uur er tussen houd als het enigszins te doen is.
Dan ben ik liever de eerste dag een stuk zieker, en dat die bupe meteen zijn werk doet, dan dat ik te vroeg die bupe inneem en de afkickverschijnselen alleen maar erger word.
Ik heb gelezen dat wanneer dat het geval is, en je slikt dan nóg meer bupe....dat het dan alleen maar erger word. Dat wil ik dus zien te voorkomen zelfs als dit 1 extra zieke dag kost!
En als dan de startdosis na een dag toch te weinig blijkt wordt dit zonder probleem alsnog verhoogd. ik heb er wel vertrouwen in dat ik ergens de gulden middenweg ga vinden.
Ik ben er iig op voorbereid dat het een flink zieke tijd word...

Betreft hetvolgende:
Waar word jij blij van? Daar gaat het in de kern om.
Klik om te vergroten...
Tja, da's een beetje nog het hele punt zeg maar.
Daar moet ik echt goed en lang over nadenken wil ik daar een oprecht antwoord op vinden.
Er schiet me niets te binnen, geen directe ingeving wanneer je dit me vraagt.
Daar ga ik toch eens hier en daar over informeren, wat googlen en dan hoop ik wat te vinden waar ik blij van denk te worden. Wordt vervolgd!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi Yoro,

Ik heb besloten om je tot het stoppen (en verder, zolang nodig voor jou) elke dag te vragen hoe het gaat.

Dus bij deze: hoe gaat het?

Slaap je goed? Als je nou écht moe aan het worden bent van slaaptekort, kan je overwegen te starten met om de dag 10 mg. Oxazepam, dat kan volgens mijn arts geen kwaad, zolang het maar om de dag is (zodat je het rondom "nul" wél kort dagelijks kan slikken voor het slapen gaan).

Ik zeg dit, omdat bij mij veel slaaptekort leidde tot depressieve gevoelens die er vervolgens weer toe konden leiden dat ik terugviel.

En op je werk? Vermoeden ze nog niets?

Wat doe je eigenlijk zoal 's nachts? Heb je genoeg afleiding? Beetje surfen op het net of ga je veel de deur uit?

Ik ga slapen nu.

Tot "lezens" :wink:

Dikke zoen! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Yoro zei:
Ook heb ik hem gevraagd hoe lang ik moest wachten tussen het laatste pilletje meet en de eerste dosis bupe. Bij afkick in de kliniek was het volgens hem idd gebruikelijk om zo'n 24 uur te wachten, of iig totdat de eerste zware afkickverschijnselen kwamen.
Klik om te vergroten...

Idd minimaal 24 uur w8en dus! Als je het nl. te vroeg inneemt, word je acuut ziek en helpt niets meer, dus ook niet als je dan bijv. meer Bupe zou nemen. Dan kan je het alleen nog maar uitzitten.

Ik w8te dan ook ongeveer 30 uur. Je krijgt overigens wel sowieso een lichte reactie van extra afkick, door de overgang, dus schrik dan niet, het hoort erbij.

Zelfs ik vind jouw afbouw/afkick steeds spannender worden! Krijg ik toch mijn "eigen" "clean-blijvengroepje"! :wink:

Hoi! :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is van meerdere factoren afhankelijk. Ik zou inderdaad naar mijn lichaam luisteren, als ik jou was. Dat is in dezen de beste raadgever.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks, zal ik zeker doen!
Schema is de leidraad, maar ik zal zeker naar de signalen van lichaam luisteren.
Ik ben voorbereid op flinke afkickshit, zeker bij de overstap.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Als ze maar niet denken dat ik de mexicaanse griep heb en me in quarantaine zetten!! :grin:

Morgen weer een stapje verder en dan sta ik op 2 en half pilletje!
Da's maar 12,5mg..........per dag!!!
Nu begint het tenminste ergens op te lijken!! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."