Doet me echt deugd te horen...
Jullie tips, jullie eigen ervaringen, en jullie vertrouwen is voor mij echte steun geweest.
Ik kreeg net zo'n tintelende rilling over mijn rug...
Nee, niet van het ziek zijn want ik heb een uur geleden mijn laatste pilletje meet van vandaag ingenomen, dus dat is het niet
Nee ik bedoel zo'n rilling....tja is moeilijk uit te leggen.
Jullie kennen het vast wel, bijvoorbeeld net als je een liedje hoort wat je prachtig vind en veel bij je losmaakt. Op van die momenten kun je dan wel eens zo'n tintelende rilling en kippelvel over je lijf krijgen. Nou dat kreeg ik net toen ik jullie reacties las
Als ik goed terugdenk aan hoe ik begon met deze afkick tot nu, heeft dit forum me zó veel geholpen! Al vanaf van het prille begin...
Ik weet het nog goed... ik had na een periode redelijk goed bezig te zijn een flinke terugval.
Om de 4 tot 5 dagen ging ik bij de dealer 5 gram bruin halen, en 2 gram schoongemaakte wit.
Dat heb ik zo'n 2 maanden volgehouden tot ik weer aardig blut was, en het helemaal niet meer zag zitten. Ik heb toen de handrem aangetrokken met het gebruik, en gaan afbouwen met de meet. Ik had zo'n rotgevoel, ik kreeg steeds meer het besef dat dit zo niet de rest van mijn leven door kon gaan... voor het eerst was ik echt van plan het deze keer serieus aan te pakken, maar wist totaal niet hoe.
De wil was er toen al wel, maar de hoop dat het me zou lukken was nihil.
Ik had er absoluut geen vertrouwen in, het leek haast onmogelijk.
Ik ben een paar dagen lang iedere avond urenlang op internet gaan zoeken naar mogelijkheden.
Ik heb naar van alles gegoogled, van afkicken onder narcose tot klinieken, naar andere hulpmiddelen dan methadon.
Niets van wat ik las gaf mij echt antwoorden op mijn vragen, of leek bij mij te passen.
Toen stuitte ik bij toeval hier op het Drugsforum.
Van het drugsforum heb ik toen nog eens zo'n 3 dagen een héleboel onderwerpen afgelezen van de opiaten rubriek. Daar heb ik toen zoveel antwoorden gevonden, ideëen gekregen, en ben ik vergelijkende worstelingen en ervaringen tegen gekomen.
Hier heb ik over buprenorfine gelezen, waarna ik dat met google weer verder ben uit gaan zoeken. Bijsluiters, sites van huisartsen waar ik pdfjes vond van soms wel 300 bladzijden, zowel nederlandstalig als engelstalig.
Ik ben er dus echt ontzettend veel mee bezig geweest toen.
Na al die ervaringen gelezen te hebben hier heb ik besloten een inlog aan te maken, en zo mijn eigen onderwerp te starten. Hierin een beschrijving van wat mijn achtergrond ongeveer was, en wat na mijn internetstudie mijn plan was geworden om clean te raken.
Dat is het beste besluit geweest tot nu toe!
Ik heb zoveel geleerd... zoveel adviezen gekregen, bij iedere stap die ik maakte, en bij ieder besluit die ik moest nemem waren jullie er allemaal om me op weg te helpen.
Ik ging daarom goed voorbereid naar de gesprekken met mijn verslavingsarts, en kon zo een plan opstellen wat voor mij het beste was.
En toen dat plan er eenmaal was kreeg ik iedere keer weer steun om me aan dat plan vast te houden. Het gevoel dat ik het niet helemaal hoefde te doen, en dat er zo velen van jullie waren die dit ook hebben doorstaan, of zelfs op dat moment ook nog moesten doorstaan, heeft me echt geholpen.
Het gaf me hoop dat het misschien toch echt mogelijk was, er waren er immers die clean zijn geworden, of daar ook mee bezig waren.
Dat was nét de hoop die ik nodig had, dat gaf me langzaam vertrouwen dat ik het ook moest kunnen. En hoe verder ik kwam, hoe groter werd het zelfvertrouwen.
Hoe meer het gewoon echt leek te werken... steeds langer geen bruin meer gerookt, steeds minder methadon....en helemaal toen ik mijn oude records begon te breken.
Nog nooit had ik zo lang geen bruin gerookt....nog nooit had ik op zo'n lage dosis methadon gestaan...en steeds dichterbij tot de laaste tijd eindelijk het eind in zicht kwam.
En al voel ik me nog zo ziek, ik heb in de afgelopen maanden zo veel hoop en zelfvertrouwen gewonnen, dat ik nog steeds overtuigd ben dat ik clean ga worden.
Ik heb nu gewoon super helder mijn doel voor ogen.
Voor het eerst in járen heb ik weer hoop in verbetering, zeg maar toekomstperspectief.
wat 3 en een halve maand zonder die verdovende heroine niet met je doet.
Ik wil weer leven, niet overleven, maar écht leven.
Gaan genieten van het leven... het is me weer teruggekomen hoe mooi het leven kan zijn.
En ik heb weer wilskracht om te knokken om dat mooie leven te krijgen.
Sorry hoor, alwééér een hele lap tekst.....
Conclusie: I couldn't have done it without you guys
Tuurlijk ben ikzelf degene die het in den lijve ondergaat, maar ik weet serieus niet of ik even ver was gekomen zonder jullie hier,
Ik acht de kans serieus veel groter dat ik al een hele poos geleden terug zou zijn gevallen.
Dus nog even een oprecht bedankje!!
Nu hoef ik alleen nog af te maken waar ik aan begonnen ben, maar daar heb ik inmiddels alle vertouwen in gekregen
Groeten, Yoro
