Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
r@r@77 zei:
By the way: coole avatar! :grin:
Klik om te vergroten...

Thanks, ik vond em wel toepasselijk :wink:
Op je toetsenbord tikken tot je er letterlijk van uit elkaar spat :grin:

r@r@77 zei:
Oh ja; mijn oudste zoons hebben nu allebei hun zwemdiploma! :rock:
Klik om te vergroten...

Mijn felicitaties aan onze trotse moeder :)


r@r@77 zei:
Ik moest dus naar de Emilie Hoeve... Als ik daaraan terug denk is dat één van mijn ergste trauma's uit mijn verslavingsperiode.
Klik om te vergroten...

Lieve R@, hoe meer ik van je te weten kom, hoe meer ik vind dat je echt supertrots op jezelf mag zijn. Na alles wat je hebt meegemaakt zijn er maar weinig die het op kunnen brengen om te knokken zoals jij dat gedaan hebt, en met het overweldigend resultaat die jij hebt behaald.
Kom hier meid, dan krijg je een schouderklopje en een dikke knuffel. (emooooo!!!) :grin:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
insaniac zei:
Die mensen waarbij ik zit die gaan allemaal met 5 omlaag omdat ze geen geduld hebben, en ze vallen allemaal stuk voor stuk terug, Behalve ik.
Ik doe liever rustig aan daarmee, ik heb hier een jaar de tijd voor gekregen, en ik ben op 20 mei klaar daarmee.
Klik om te vergroten...

Ik zat nog eens even terug te lezen naar het begin van 't topic...
Al weer een hele tijd niets meer van insaniac vernomen.
Die zou volgens zijn schema op 20 mei clean zijn...
Ik hoop maar voor 'em dat het gelukt is, en dat we daarom niets meer van hem horen!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Yoro, ff vraagje: ben jij al vaker helemaal clean geweest van opiaten? En zo ja: hoe lang dan?

Ikzelf ben 1x 3 jaar clean geweest en 1x bijna een jaar. Ik was dus best sceptisch geworden en dacht dan van: "Pas als ik meer dan 3 jaar weer clean ben, geloof ik dat ik het blijf."

Maar sinds een paar weken geloof ik dat er werkelijk dingen wezenlijk zijn veranderd in mij. Ik heb die "3-jaar-test" niet meer nodig, omdat er in mij gewoon iets anders is.

Ik kan het niet echt mooi uitleggen, hoeft ook niet, maar het is gewoon een rust in mij, een zekerheid dat dit gewoon niet meer is wat ik wil. Ik heb heus nog wel problemen, maar terugvallen in opiaten zal niet meer gebeuren.

Plus dat ik vroeger als ik clean was weleens d8: "Maar als alle kinderen groot zijn en het huis uit zijn dan ga ik misschien nog wel een keer bruin roken...". Alleen al daarom had ik destijds kunnen voorspellen dat ik zou terugvallen...

Waarom ik hier nog zo veel zit? k gun het elke verslaafde om zich zo zeker te voelen en te weten dat je keuze nu definitief is!

Hoe gaat het nu? Beetje afleiding gehad vandaag? :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nope, zal voor mij de eerste (en ik ga er vanuit de laatste) keer zijn dat ik geheel opiaatvrij ben. De volledige inmiddels bijna 6 jaar dat ik heroine gebruik ben ik dat vrolijk blijven doen. Tuurlijk heb ik wel vaker geprobberd te minderen en te stoppen.
Maar nooit echt voor de juiste redenen, en dus gedoemd te mislukken.
Als je voornaamste reden om te stoppen bijvoorbeeld alleen het financiële plaatje is, of dat je lichamelijk moe bent, en verders vind je het allemaal wel prima zo werkt het natuurlijk niet.

Ik heb een paar maanden gelden pas echt het punt bereikt dat ik het écht niet meer wil...nóóit meer wil. Wat jij zegt herken ik ook helemaal.
Ik heb niet een "3 jaar test" nodig om te weten dat ik clean blijf.
Het feit dat diep van binnen, in je eigen gedachten alle twijfels weg zijn is de échte test.

Eerdere keren toen ik stopte had ik hetzelfde als jou.
Ik had nog steeds gedachten als: ik zal vast nog wel eens een keertje gaan gebruiken, maar dan maar heel af en toe. Of wanneer ik aan het stoppen was en met methadon afbouwde bijvoorbeeld. Ik sloeg dan 1 dagdosis methadon over om die dag heroine te roken.
Dat kwam immers ongeveer op hetzelfde neer en leek ik nog steeds goed bezig met de afbouw...jaja. hoe kan iemand zich proberen voor de gek te houden...

Al die jaren had ik mezelf er dus nooit van overtuigd dat ik écht wou stoppen.
Voor altijd, zonder excuses, zonder smoesjes.
Dat punt heb ik na zo'n 10 jaar harddrugs gebruik pas een paar maanden geleden voor het allereerst. Dat is voor mij ook dat gevoel dat er wezenlijk ook in mij iets is veranderd.
En dat geeft inderdaad rust.
Een stukje zekerheid, en dat geeft ook die extra kracht om die afkick mogelijk te maken.
Dat je diep van binnen weet dat het je ware intentie is om clean te worden en te blijven.
Zonder jezelf voor de gek te houden als de voorgaande keren.
Want dan probeerde ik mezelf wijs te maken dat ik ook echt wou stoppen, maar mijn dagelijkse gedachten hierover spraken dit tegen. Dat is voor mij het grootste verschil met voorgaande "pogingen". Ik heb mezelf 100% overtuigd dat ik dit wil, dat ik dit kan, en dat ik het doe. En wanneer ik eenmaal zo ver ben, dat ik er alles aan zal doen om nooit meer terug te vallen!

Verders vandaag een redelijk dagje gehad.
Op de ochtend na ging het best redelijk. Wel ziekjes, maar niet zo ziek als de afgelopen week.
Nog een bijwerking van de paar glazen drank gisteren, of toch het langzaam wennen aan de lagere dosis?? ik weet het niet, maar hoe dan ook streep ik weer een dag af.
Dag voor dag!

Gr, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
GET BUSY LIVING, OR GET BUSY DYING...

The Shawshank Redemption:
Over een man die alles had, een mooie vrouw, huis; alles!, die alles verloor omdat hij veroordeeld werd tot levenslang voor de moord op zijn vrouw, die hij niet had gepleegd. Hij heeft 20 jaar geduld gehad, 20 jaar gevangen gezeten, tot hij ontsnapte.

"Een veertje kan een kiezelsteen slijpen...", inderdaad; met veel geduld en nog meer lef!

@ Allen:
Denk je dat Andy zich ook maar half zo goed zou voelen als die berg stront geen stront was geweest, maar een gigastapel slagroom? Nee! Juist omdat de weg er naartoe zó zwaar was, juist omdat hij door die stront moest gaan voelde de overwinning zo grandioos!

Als je je kut voelt, en dit geldt voor alle afbouwers/afkickers op het forum, denk dan aan Andy!

En dan kan je zelfs denken: hoe zieker, hoe beter, want dan is mijn eindprestatie nog groter!

Suc7! :wave:



[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SheaMMd8H5g&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/SheaMMd8H5g&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi Yoro en R@R@,

Afkicken lukt alleen met de juiste motivatie die ook nog eens helemaal uit jezelf moet komen, want anders is het gedoemd te mislukken en blijf je in de verslaving hangen. Op een dag ben je het gewoon zo spuugzat allemaal dat de wil ineens wel sterk genoeg is om het haast onmogelijke te volbrengen.

Mooi R@R@ dat je nu al weer ruim een maand clean bent en je weer kunt genieten van je echte gevoelens, zowel de fijne als de minder fijne. Wat moet dat een mooie overwinning op jezelf zijn en een gevoel van vrijheid opleveren! Je hebt nog zoveel om voor te leven, een man, kinderen - met zwemdiploma's nu- en een leuke baan...wat wil een mens nog meer? Ik zou in jouw geval echt apetrots zijn dat dat geklouter door de berg stront je dat heeft opgeleverd wat je voor ogen had: een leven waarbij je werkelijk vrij bent om keuzes te maken die JIJ wilt en die niet meer zijn ingegeven door de afhankelijkheid van een middel.

Yoro, jij hebt een ijzersterke wil opgebouwd en je gaat het vast en zeker redden. Ik vind het knap hoe je hier op het forum van je afschrijft. Telkens weer lees ik je niet te stuiten wil om ook de zware momenten te weerstaan en te vechten voor je doel. Je beseft dat je daarvoor nu moet lijden en ik gun je de dag dat je erop kunt terugkijken, want dan is alles achter de rug en behoort het allemaal tot het verleden....je hebt gemerkt dat er al heel veel streepjes zijn geplaatst en dat het aantal streepjes dat je nog moet gaan steeds kleiner wordt...óók jij slijpt die kiezelsteen beetje bij beetje af en ik bewonder je om de toewijding waarmee je dat doet.

Om op je eerdere vraag terug te komen: ik kom weer in rustiger vaarwater gelukkig. Ik laat mij niet klein krijgen: nu niet en later niet. Het leven is nog veel te mooi om toe te staan dat iemand dat - op allerlei nogal lage manieren - probeert te verzieken. Mijn motorvakantie die ik pas heb gehad - lekker uitwaaien - heeft mij weer opnieuw doen beseffen dat mijn vrijheid mij een zeer groot goed is. Zo groot, dat ik er voor zal waken tot aan mijn laatste snik. Zo is het en niet anders.

Wat dat betreft kunnen wij elkaar de hand schudden denk ik...

Zet hem op!
groeten :wave:
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi r@r@

ik las net van de emile hoeve en moet daar even op reageren.
wat een kut zooi daarzo met hun hierarchie ik kwam daar binnen en werd als een slaaf behandelt ik deed niet wat ze wilden en moest een uur op een bankie zitten en mocht niet opstaan :angry: ik werd echt gek daar heb daar 1 nacht geslapen en ben toen direct naar de dealer gerent daar maken ze je nog gekker dan dat je je al voelde. ik vond de detox in parnassia echt heel leuk waren leuke mensen die je holpen alleen de dokter gaf wel heel veel methadon daarzo woow ineens kreeg ik 16 pillen in de plaats van 10 ik viel gewoon in slaap onder de gesprekken. hoe waren jullie ervaringen in de klinieken bijv in detox alkmaar of in parnassia wat heeft jullie het beste geholpen?
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sarori zei:
Om op je eerdere vraag terug te komen: ik kom weer in rustiger vaarwater gelukkig. Ik laat mij niet klein krijgen: nu niet en later niet. Het leven is nog veel te mooi om toe te staan dat iemand dat - op allerlei nogal lage manieren - probeert te verzieken. Mijn motorvakantie die ik pas heb gehad - lekker uitwaaien - heeft mij weer opnieuw doen beseffen dat mijn vrijheid mij een zeer groot goed is. Zo groot, dat ik er voor zal waken tot aan mijn laatste snik. Zo is het en niet anders.

Wat dat betreft kunnen wij elkaar de hand schudden denk ik...

Zet hem op!
groeten :wave:
Klik om te vergroten...

Fijn te horen dat je de handdoek nog lang niet in de ring gooit Sarori :)
Ondanks dat er blijkbaar toch nog mensen zijn die het je niet makkelijk maken..
Ik kan me ook goed voorstellen dat zo'n uitwaai-vakantie e.e.a. weer relativeert.
Dat heb ik ook wanneer ik door de natuur loop, zelfs als ik buiten de bebouwde van de ene naar de andere stad/dorp rijd. Dan stop ik even om een stukje te lopen waar geen mens is.
Totale stilte, rust, enkel wat natuurgeluiden.
Dat geeft mij een heerlijk gevoel. Even de tijd om voor mezelf wat dingen op een rijtje te zetten. Iedere keer weer dezelfde conclusie: Het leven kan zo mooi zijn, en dat is het eigenlijk ook. De vrijheid die daar bij hoort is onbetaalbaar.
Dat motiveert me nog meer om clean te worden, en te blijven!
Dat is het knokken 100% waard. Iets wat zeer zeker de moeite waard is om tot de laatste snik te verdedigen!

We kunnen elkaar dus inderdaad de hand schudden!

Jij ook sterkte, en laat je niet gek maken door mensen die op een lage manier proberen je van je stuk te brengen. Zolang jij je vrijheid behoudt, blijf je altijd de winnaar!

Groeten, Yoro

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
van het begin, tot het stoppen... UPDATE

In de bijlage weer het bijgewerkt schema, operation freedom :wink:
Weer ff klikken om leesbaar te maken.



Zoals je ziet wordt het steeds groener. :)
Vrijdag over 5 weken dus mijn allerlaatste pilletje methadon achter de kiezen. :rock:
Dat is tevens mijn laatste werkdag.
Het begin van 3 weken zomervakantie en de volledige afkick met behulp van Bupe.

Over 6 en een halve week is deze jongen 100% clean :grin:

:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hé Yoro, ik zie dat je morgen naar 15 mg. gaat, dat is weer 2,5 mg. minder. Je zal het verschil steeds meer voelen, omdat de afbouw procentueel ook steeds in grotere stappen gaat.

Zet 'm op! Ik geloof zeker in je! Je bent mega-gemotiveerd!!!

En hulp vragen als het ff niet gaat, hoor!!!

Hoi! :wave:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ben trots op jullie :)

haha heb er nix voor hoeven doen, jullie hebben alles moeten doen, valse trots natuurlijk, want het is 100 % jullie eer en dus eigenlijk jullie trots ..

stuk voor stuk zijn jullie hele knappe mensen, waar menige non verslaafde nog heel wat van zou kunnen leren!

:hearteyes: :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks, ik denk dat wij allemaal wel trots mogen zijn :)
We doen allemaal ons best om het leven positief te benaderen, ook al is het leven vaak niet even positief tegenover ons geweest.
Allen al heel wat bereikt, ieder op zijn eigen vlak met betrekking tot het eigen leventje.
Maar in grote lijnen toch erg overeenkomstig.
Wat mij betreft allemaal even een applausje voor onszelf!

Even klappen voordat ik verder tiep :grin:

:rock: niet te vroeg juichen, maar vandaag een goeie dag gehad!
En da's op zich al een minifeestje waard :rock:

Vamorgen kwart over 7, anderhalf pilletje ingenomen, en heel de dag zonder extreme afkickverschijnselen doorgekomen :)

Anderhalf pilleke... da's gvd maar 7,5 mg meet.....en gewoon niet strontziek....allright!!
Net pas een kwartiertje geleden weer anderhalf pilletje ingenomen om te kunnen pitten.

Eerste dag op 15mg, vlekkeloos volbracht!

Gek genoeg sinds 2 weken aan de diarree en strontziek te zijn geweest vandaag een goeie dag gehad, en dat met minder meet?
Raar lijf van mij, ik snap er niks van...
Maar ja, mij hoor je nu niet klagen !! :grin:

ik ga mijn innametijdstippen aanpassen.
3x per dag is wel te doen bij hoge dosis, maar zo laag schiet het niet echt op.
Sinds gisteren verdeel ik de dagelijkse dosis over 2x innemen.
's ochtend rond 7 uur, en dan pas weer tussen 10 en 11 uur 's avonds.
Dan kan ik zelf van dag tot dag wat schipperen tussen de verdeling van de hoeveelheden tussen die 2x. afhankelijk van hoe ik slaap, en of ik wel of niet een drukke dag voor de boeg heb.

Als ik dat zo nog een paar weekjes volhoud tot ik op 10 mg/dag zit, kan ik 's ochtends een pilletje en 's avonds een pilletje nemen, tot aan de grote overstap.
Is alvast een goede voorbereiding op het laatste schematje met bupe.

Everybody step aside, i'm comin' through and stoppin' for nottin' !!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Yo Ro!

Dit is toch je 2e dag op 15 mg.? Hoe bevalt het? Ging het werken goed? En hoe heb je vandaag de tabletten verdeeld?

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
vandaag 3e dag op 15mg.

1e dag, vlekkeloos
Anderhalf pilletje in de ochtend, en anderhalf pilletje voor het slapen gaan.

2e dag zwaar k*t, diarree en goed ziek.
anderhalf pilletje in de ochtend, anderhalf pilletje voor het slapen gaan.

3e dag (vandaag) weer wat beter, maar nog steeds ziek.
1 pilletje vanmorgen, 1 pilletje vroeg in de avond, 1 pilletje voor het slapen gaan (net ingenomen) Toch over 3x verdeeld omdat ik een drukke avond.

Tenminste 1 goede dag gehad zonder diarree en gewoon ff lekker mijn vel.
Dat was een welkome verrassing die ik echt wel nodig had na 2 weken strontziek.
Ook al was dat natuurlijk maar van korte duur, want nu ben ik weer net zo ziek als de 2 weken daarvoor. Maar ja, ik ben nu zó dichtbij dat ik zoiets heb van Fock it!
Tijd uitzitten en doorgaan.

De tijd vliegt gelukkig best snel voorbij... morgen precies over 4 weken mijn laatste methadon inname!
Dat klonk een paar maanden geleden nog héél ver weg, maar nu is het nog "maar" 4 weken!!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo! alweer een dagje verder :)

Vanmorgen the usual morningsickness, maar niet gekker dan anders.
Ik had na het ontwaken iig geen diarree, da´s toch weer een goed teken.
Ook vanmorgen weer maar 1 pilletje van 5mg op.
Toen om half 7 vanavond pas weer het volgende pilletje ingenomen.
Dan houd ik weer 1 pilletje over voor het slapen gaan.

Met m´n werk ook veels te druk om me ziek te kunnen voelen.
Echt een belachelijk hoge werkdruk de laatste tijd,
Zo gek dat ze gisteren eindelijk een vacature geplaatst hebben om me te ondersteunen.
Lange stressvolle dagen, veel werk mee naar huis om in de avonden ook nog eens uren te werken. Kan niet slechter uitkomen....precies tijdens mijn afkick.
Alweer een extra "uitdaging" om het vol te houden.
2 dagen geleden zijn mijn moeder en haar (sinds ongeveer een jaartje) ex-man weer terug bij elkaar. Ook dat nog!
Daar zit ik dus ook helemaal niet op te wachten... nóg een extra labiel persoon in huis, zucht.
Ik kan niet wachten tot ik weer een eigen stekkie terug heb!

Voor mijn gevoel lijkt het écht of God zijn uiterste best doet om alles wat hij kan voor mijn voeten te gooien om het zo moeilijk mogelijk te maken.
And he's doing a damn good job at it...

Volgens mij had ik het nog niet verteld, maar even in het kort mijn leefsituatie.
met mijn 14 jaar zijn ouders gescheiden.
met mijn 15 jaar moeder voor lange tijd in psychiatrische instelling opgenomen (ruim anderhalf jaar). Ik woonde toen verplicht bij mijn vader in ons oude huis.
Hij ontmoet een andere vrouw en gaan na 6 maanden trouwen.
Meteen daarna verhuizen we 45 km verderop naar haar woonplaats waar ik dus niemand kende.
Daarna ben ik met 17 jaar door vader en stiefma letterlijk uit huis geschopt, en bij een vriend en zijn ouders ingetrokken terug in mijn oude woonplaats. Met mijn 18 jaar mijn eerste eigen huurhuisje.
Daarna verhuisd naar een ander huurhuisje, waar ik na een tijdje het huis volledig heb omgebouwd tot wietfabriek. :stoned:
Daar kon ik dus niet meer wonen want álles stond vol met planten en apparatuur.
Ik woonde toen bij een andere "vriend"
Toen na anderhalf jaar alles afgebroken en mijn huur opgezegd.
Ben nog een jaar bij die vriend blijven wonen.
Toen (nu ongeveer 8 maanden geleden) ben ik bij mijn moeder ingetrokken.

Om meerdere redenen.
Ze was net gescheiden en het ging heel slecht met haar, depri, suicidaal etc.
Ik zou op haar passen, en tegelijkertijd bood het mij de kans om financieel weer wat op adem te komen. En om na een aantal nogal op zijn zachtst gezegd turbulente jaren, ook zelf weer wat tot rust te komen)

Ik had eigenlijk deze zomervakantie al weer terug op mezelf willen gaan wonen, maar....
Ik vertrouwde mezelf niet zolang ik nog gebruikte.
Dus het plan is clean worden....wat geld sparen...en dan ZSM weer een eigen huisje vinden!
Tegen de kerst ofzo was eerst de planning, maar het is financieel toch weer hard gegaan
toen ik 6 maanden geleden een periode heel veel bruin gebruikte...
De gedachte was, als ik bij mijn moeder intrek zal ik makkelijker kunnen stoppen met drugs.
Dat bleek in de praktijk soms juist nóg moeilijker.
Heeft me heel wat grammetjes gekost....

Zoals het er nu naar uitziet ga ik begin volgend jaar eindelijk verhuizen.
Maar het kan makkelijk dat ik er (eenmaal clean) over een paar maanden al niet meer tegen kan om hier te blijven wonen.... dan minder gespaard, maar toch wegwezen!

zo... weer een lang verhaal, maar was maar even om te laten weten waarom ik nu weer bij mijn moeder woon. En trust me, da's echt f*cking moeilijk na al die jaren vrijheid.
En al helemaal met zo'n moeder als die van mij!
Maar als ik straks dan eindelijk ben waar ik wil zijn, is het allemaal de moeite waard geweest.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#16
De omstandigheden die je beschrijft Yoro, zijn allemaal niet om over naar huis te schrijven. Wat kan een mens toch veel ellende meemaken in zijn jonge jaren!

Des te knapper dat je gewoon volhoudt en doorgaat op je ingeslagen weg. Uiteindelijk doe je het allemaal voor jezelf en als je dat voor ogen kunt blijven houden dan zul je succes oogsten.
Dat doe je nu eigenlijk al, want je gebruikt inmiddels alweer een behoorlijke tijd geen drugs meer - chapeau :) - , dus je hebt bewezen dat je bestand bent tegen de druk van bazen die de lat telkens hoger leggen, labiele nieuwkomers in je huis en niet te vergeten de dagelijkse sickness van het afbouwen.

Je laat je niet van de wijs brengen en dat is in jouw omstandigheden eerder een huzarenstukje dan gewoon 'peace of cake'! Ik weet niet of ik die kracht wel gehad zou hebben en dat jij die wel hebt zegt veel over je.

Je bent je laatste meet-maand ingegaan en die ga je ongetwijfeld afmaken ook. Na nog een korte periode Bupe mag je je dan eindelijk helemaal clean noemen en begint je nieuwe leven, waarin je weer keuzes kunt maken in volledige vrijheid. Dat huisje, een eigen stek voor jezelf, gaat er dan óók komen, wedden?

Het is nu nog even de tanden op elkaar zetten, want de laatste loodjes zijn vaak zwaar. Je geniet hier zoveel steun van anderen dat die je daar ook nog wel doorheen trekken als het eens nodig is. Je bent al te ver voortgeschreden op je pad om überhaupt nog terug te keren. Vraag maar aan R@R@, de Eend, AKA en anderen hier. Die hebben het achter de rug en zijn net zo trots op zichzelf als jij dadelijk ook op jezelf bent. En met recht!

Ik spreek niet uit eigen ervaring, dus ik kan je op dat gebied niet adviseren. Dat laat ik maar aan de anderen hier over. Toch leef ik intens met je mee en ik denk dat als je je positieve denk- en schrijfstijl weet vast te houden de dagen voorbij zullen vliegen, ook al geven ze je op zijn zachtst gezegd nogal wat ongemak. Des te trotser kun je straks op jezelf zijn!

Just go for it!
:wave:
Sarori
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Sarori zei:
Het is nu nog even de tanden op elkaar zetten, want de laatste loodjes zijn vaak zwaar. Je geniet hier zoveel steun van anderen dat die je daar ook nog wel doorheen trekken als het eens nodig is. Je bent al te ver voortgeschreden op je pad om überhaupt nog terug te keren. Vraag maar aan R@R@, de Eend, AKA en anderen hier. Die hebben het achter de rug en zijn net zo trots op zichzelf als jij dadelijk ook op jezelf bent. En met recht!
Klik om te vergroten...

Could't agree more! Ik ben erg blij dat je nu al zo ver bent gekomen, jij bent inderdaad al zo lang door die "berg stront" aan het poedelen, dat je niet meer terug kan en niet meer terug wilt. Ik weet zeker dat je het tot nul blijft volhouden.

Ik hoop dat je"een tijd erna niet "afslapt", maar dat zal wel niet. Je bent nog jong, wij allemaal gelukkig en je hebt genoeg ellende meegemaakt om te weten hoe het is om te willen (en kunnen!) vechten voor een beter leven. Misschien juist door al die shit, kunnen we zo goed bepalen en bereiken wat we wél willen!

We trekken elkaar er allemaal doorheen, nogmaals: het heeft mij ongelooflijk geholpen deze steun van jullie allemaal, inderdaad het helemaal eerlijk kunnen zijn, dat ik goed word begrepen zonder veroordeeld te worden etc.

En het helpt mij nog steeds, zoals het jou ook nog steeds helpt!

You go for it? We go for it!

Hoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Doet me echt deugd te horen...
Jullie tips, jullie eigen ervaringen, en jullie vertrouwen is voor mij echte steun geweest.
Ik kreeg net zo'n tintelende rilling over mijn rug...
Nee, niet van het ziek zijn want ik heb een uur geleden mijn laatste pilletje meet van vandaag ingenomen, dus dat is het niet :wink:
Nee ik bedoel zo'n rilling....tja is moeilijk uit te leggen.
Jullie kennen het vast wel, bijvoorbeeld net als je een liedje hoort wat je prachtig vind en veel bij je losmaakt. Op van die momenten kun je dan wel eens zo'n tintelende rilling en kippelvel over je lijf krijgen. Nou dat kreeg ik net toen ik jullie reacties las :)

Als ik goed terugdenk aan hoe ik begon met deze afkick tot nu, heeft dit forum me zó veel geholpen! Al vanaf van het prille begin...
Ik weet het nog goed... ik had na een periode redelijk goed bezig te zijn een flinke terugval.
Om de 4 tot 5 dagen ging ik bij de dealer 5 gram bruin halen, en 2 gram schoongemaakte wit.
Dat heb ik zo'n 2 maanden volgehouden tot ik weer aardig blut was, en het helemaal niet meer zag zitten. Ik heb toen de handrem aangetrokken met het gebruik, en gaan afbouwen met de meet. Ik had zo'n rotgevoel, ik kreeg steeds meer het besef dat dit zo niet de rest van mijn leven door kon gaan... voor het eerst was ik echt van plan het deze keer serieus aan te pakken, maar wist totaal niet hoe.
De wil was er toen al wel, maar de hoop dat het me zou lukken was nihil.
Ik had er absoluut geen vertrouwen in, het leek haast onmogelijk.

Ik ben een paar dagen lang iedere avond urenlang op internet gaan zoeken naar mogelijkheden.
Ik heb naar van alles gegoogled, van afkicken onder narcose tot klinieken, naar andere hulpmiddelen dan methadon.
Niets van wat ik las gaf mij echt antwoorden op mijn vragen, of leek bij mij te passen.
Toen stuitte ik bij toeval hier op het Drugsforum.
Van het drugsforum heb ik toen nog eens zo'n 3 dagen een héleboel onderwerpen afgelezen van de opiaten rubriek. Daar heb ik toen zoveel antwoorden gevonden, ideëen gekregen, en ben ik vergelijkende worstelingen en ervaringen tegen gekomen.
Hier heb ik over buprenorfine gelezen, waarna ik dat met google weer verder ben uit gaan zoeken. Bijsluiters, sites van huisartsen waar ik pdfjes vond van soms wel 300 bladzijden, zowel nederlandstalig als engelstalig.
Ik ben er dus echt ontzettend veel mee bezig geweest toen.
Na al die ervaringen gelezen te hebben hier heb ik besloten een inlog aan te maken, en zo mijn eigen onderwerp te starten. Hierin een beschrijving van wat mijn achtergrond ongeveer was, en wat na mijn internetstudie mijn plan was geworden om clean te raken.

Dat is het beste besluit geweest tot nu toe!
Ik heb zoveel geleerd... zoveel adviezen gekregen, bij iedere stap die ik maakte, en bij ieder besluit die ik moest nemem waren jullie er allemaal om me op weg te helpen.
Ik ging daarom goed voorbereid naar de gesprekken met mijn verslavingsarts, en kon zo een plan opstellen wat voor mij het beste was.

En toen dat plan er eenmaal was kreeg ik iedere keer weer steun om me aan dat plan vast te houden. Het gevoel dat ik het niet helemaal hoefde te doen, en dat er zo velen van jullie waren die dit ook hebben doorstaan, of zelfs op dat moment ook nog moesten doorstaan, heeft me echt geholpen.
Het gaf me hoop dat het misschien toch echt mogelijk was, er waren er immers die clean zijn geworden, of daar ook mee bezig waren.
Dat was nét de hoop die ik nodig had, dat gaf me langzaam vertrouwen dat ik het ook moest kunnen. En hoe verder ik kwam, hoe groter werd het zelfvertrouwen.
Hoe meer het gewoon echt leek te werken... steeds langer geen bruin meer gerookt, steeds minder methadon....en helemaal toen ik mijn oude records begon te breken.

Nog nooit had ik zo lang geen bruin gerookt....nog nooit had ik op zo'n lage dosis methadon gestaan...en steeds dichterbij tot de laaste tijd eindelijk het eind in zicht kwam.
En al voel ik me nog zo ziek, ik heb in de afgelopen maanden zo veel hoop en zelfvertrouwen gewonnen, dat ik nog steeds overtuigd ben dat ik clean ga worden.
Ik heb nu gewoon super helder mijn doel voor ogen.
Voor het eerst in járen heb ik weer hoop in verbetering, zeg maar toekomstperspectief.

wat 3 en een halve maand zonder die verdovende heroine niet met je doet.
Ik wil weer leven, niet overleven, maar écht leven.
Gaan genieten van het leven... het is me weer teruggekomen hoe mooi het leven kan zijn.
En ik heb weer wilskracht om te knokken om dat mooie leven te krijgen.

Sorry hoor, alwééér een hele lap tekst.....

Conclusie: I couldn't have done it without you guys :)
Tuurlijk ben ikzelf degene die het in den lijve ondergaat, maar ik weet serieus niet of ik even ver was gekomen zonder jullie hier,
Ik acht de kans serieus veel groter dat ik al een hele poos geleden terug zou zijn gevallen.

Dus nog even een oprecht bedankje!!
Nu hoef ik alleen nog af te maken waar ik aan begonnen ben, maar daar heb ik inmiddels alle vertouwen in gekregen :)

Groeten, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha... EMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! :grin:

Nee hoor, vind het mooi om bij jou nu te zien dat je ook weer meer gaat leven. Ik dacht zelf toen: ik zit me hier belachelijk te maken, maar nu ik het van jou zie, vind ik het prachtig om je helemaal tot leven te zien komen.

Ik herken veel in jouw aanpak, ik ben ook 'zo'n leesmiep: als ik echt iets gedaan wil krijgen lees ik me helemaal suf. Een goede voorbereiding is het halve werk. Kennelijk werkt dat voor jou ook het beste.

Deze laatste, allerlaatste!, afkick had ik me ook heel goed voorbereid: schema's, lezen, arts geraadpleegd, oude dagboeken gelezen, lijstjes maken van wat voorheen hielp etc.

Jouw enthousiasme viel mij gelijk op, zo positief, bijna als een kind (bedoel ik juist positief, want het is zonder het cynisme en gebrek aan zelfvertrouwen van zoveel andere afkickers, maar mét de openheid en bijna onbevangenheid en ja, gewoon vol zelfvertrouwen, zonder medelijden zoals ouderen dat zo goed kunnen).

Ik herken jouw vibe in die van mij nu, dat ik gewoon heel leuk om te zien!

Goed hoor! Enne.. slaap lekker!

Dikke zoen!!! :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
:grin: nu ik het vanmorge idd truglees ist behoorlijk emo ja :grin:
Maar ik meen het wel :)

En ik zie ook de overeenkomsten van toen jij hier nog degene was
die door het forum stuiterde :grin:
Er komt ook bij mij enig gvoel van: ik zit me hier soms wel belachelijk te maken.
Maar dat is het mooie... de anonimiteit geeft de geweldige mogelijkheid om toch open en eerlijk te zijn, zonder te vrezen jezelf belachelijk te maken!

Alles wat ik hier kan zeggen zijn dingen die eigenlijk altijd juist voor mezelf hield. wel soms dacht, maar nooit tegen iemand vertelde.
Nu kan ik het lekker van me af typen tot mijn qwerty toetsjes rond de oren vliegen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."