#1
Ik denk dat het wél heel goed van de Meet kan komen. Ik ben zelf 3 weken ziek gebleven (van 10 mg. Meet) en ik heb iemand gekend uit de Detox die in de gevangenis naar eigen zeggen vier maanden ziek bleef (na 80 mg. geloof ik)....
Acetyllysergic zei:Waarom heb ik het voorgevoel dat je een verbluffend hoog IQ hebt?![]()
![]()
Alvast veel succes!
speeseend zei:hmmm, Kentron is toch de regio Brabant-noord?
Hopelijk kunnen ze jou helpen aan Buprenorfine. Succes,
Eend
Sarori zei:Helder verhaal en een heldere oplossing![]()
Je komt erg vastberaden over en dat is mooi om te zien. Het lijkt haast of het de gewoonste zaak van de wereld is zoals je het allemaal opschrijft.
Nu nog de theorie in de verdomd lastige praktijk omzetten. Hoe sterker jij je op je doel kunt focussen, des te makkelijker je reis wordt.
Veel succes!
![]()
Acetyllysergic zei:Ik neem aan dat je in België woont? daar een fabriekje van 450 planten is een hele kunst
(ik sta altijd open voor suggesties)
Ik weet niet of het wel een goed idee is om alles op te biechten achteraf![]()
Soms denk ik dat ik in mijn geval opgelucht zijn maar toch... ergens blijven drugs in de ogen van anderen the devil himself.
insaniac zei:Ik doe nu wel aan fitness en doe vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.

Yoro zei:insaniac zei:Ik doe nu wel aan fitness en doe vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.
Goed bezig insaniac, klasse!![]()
Het is je al gelukt om flink af te bouwen met de meet.
Je bent al 5 maanden op de goede weg, en nu volhouden hè!
Zoals je zegt zal dat laatste stukje van de weg het moeilijkst te bewandelen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en succes hiermee.
Van wat ik lees krijg ik het gevoel dat je echt vastberaden bent, en dat is net een paar goede loopschoenen die je wandeling vergemakkelijken.
Ik hoop dat het je lukt! Ik zal voor je duimen.
En houd ons op de hoogte hier van je vorderingen hè!
Wat je zegt over dat sporten klopt voor mij ook helemaal.
Vind ik een goed advies.
2 jaar geleden ben ik bij een (helaas mislukte) poging om te stoppen ook gaan fitnessen.
Dat werkte echt perfect voor mij. Helaas stond ik echter nog niet echt sterk in mijn schoenen en ben ik na wat persoonlijke ellende toch weer teruggevallen.![]()
Nadat ik toch weer ben gaan gebruiken heb ik de fitness nog wel een maandje volgehouden maar ben er toen mee gestopt.
Ik ben wel weer van plan om op korte termijn opnieuw naar de sportschool te gaan.
Zoals je zegt is het goed om een bezigheid te hebben.
Als je iedere avond maar thuis zit slaat de verveling snel toe,
met het bekende gevolg van dien!
Welke bezigheid is voor een ieder verschillend, maar voor mij is dat net als jou fitness.
![]()
Yoro zei:Zoals afgesproken hierbij verslag van mijn bezoek vandaag aan de verslavingsarts van Novadic-Kentron.
Ik zit nu op 50mg p/dag en ga de komende 5 weken met 5mg p/week afbouwen.
Dan zit ik over 5 weken op een dosis van 25mg p/dag.
op 7 mei heb ik een nieuwe afspraak om de rest van de afbouw af te spreken.
We hebben al wel het laatste deel van het schema besproken.
Uiteindelijk moet ik over 14 weken op 10 mg p/dag zitten.
Dan zou ik tijdens mijn zomervakantie naar de nul toe kunnen gaan.
Deze dosis van 10 mg moet ik minimaal een week lang ingenomen hebben.
Dan stop ik ineens helemaal met de methadon, en dan stap ik over.
Waarop is nog niet zeker. Ik heb de dokter gevraagd naar subutex.
Dit is al wel (moeilijk) verkrijgbaar, maar wordt nog niet vergoed.
Ze zijn daar echter wel al heel druk mee bezig en de dokter verwacht op zeer korte termijn subutex voor te kunnen schrijven. Hij dacht zelfs dat ik over 14 weken dit misschien al zou kunnen krijgen. Ze zijn nu met een leverancier daarover in onderhandeling, en het zag er volgens hem erg hoopvol uit. Hij zei zelf ook dat dit in België al is, dus dat het hier in Nederland een kwestie van tijd was.
misschien dat ik dus de overstap met subutex ga maken, maar voorlopig reken ik er niet op.
Op dit moment zijn we dus nog uitgegaan van het middel Temgesic (Buprenorfine) wat al wel voor te schrijven is. Hiermee had deze arts goede ervaringen. Hij zei dat hijzelf al vaak dit middel had voorgeschreven in opnameklinieken.
Maar nog niet zo vaak ambulant (zonder opname, dus thuis).
Hij gaat dit in mijn geval toch wel doen. Ik moet dan die eerste dagen / weken wel bijna iedere dag op controle voor o.a mijn bloeddruk te meten en de hoogte van de dosering met mij af te stemmen. Het gebruikelijke schema voor wanneer ik dus tegen die tijd op 10 mg p/dag zit is als volgt:
4x per dag 2 tabletten van 0,2mg temgesic.
Dan iedere volgende dag 1 tabletje van 0,2 mg minder slikken.
Dan zou ik na 9 dagen op 0 zitten met zowel de methadon als de temgesic.
Tevens krijg ik dan oxazepam voorgeschreven voor die laatste dagen.
Om zo toch te proberen een paar uurtjes slaap op een nacht te kunnen pakken.
Hoeveel mg p/dag kon hij nog niet zeggen, Dat zouden we volgende keer wel verder bespreken.
Volgende update van het bezoek bij de arts: 7 mei.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."