Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat het wél heel goed van de Meet kan komen. Ik ben zelf 3 weken ziek gebleven (van 10 mg. Meet) en ik heb iemand gekend uit de Detox die in de gevangenis naar eigen zeggen vier maanden ziek bleef (na 80 mg. geloof ik)....
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Acetyllysergic zei:
Waarom heb ik het voorgevoel dat je een verbluffend hoog IQ hebt? :confused: :confused: :confused:

Alvast veel succes!
Klik om te vergroten...

Dank je,

Ik ben niet oliedom, maar ook weer geen genie hoor.
Was mijn IQ maar nèt een beetje hoger geweest, dan was ik net slim genoeg geweest om er nooit aan te beginnen :wink:
Maar ja, dat stukje levenservaring dat je karakter vormt had ik dan ook misgelopen.
Je kunt nu eenmaal beslissingen of voorvallen uit de verleden tijd niet meer terugdraaien.
Maar zou ik dan zoveel dingen anders gedaan hebben?
Nee. Ik denk van niet. Natuurlijk zijn er genoeg dingen waarvan je zelf weet, dat had ik beter anders gedaan kunnen hebben! :wink:
Maar alle beslissingen die ik gemaakt heb en dingen die ik gedaan heb waren acties en reacties op mijn situatie en leefomgeving. En dat zijn juist de dingen je niet altijd zelf in de hand hebt. Acties en reacties verschillen nu eenmaal per persoonlijkheid.
Veel zou ik dus hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde opnieuw doen!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#3
speeseend zei:
hmmm, Kentron is toch de regio Brabant-noord?

Hopelijk kunnen ze jou helpen aan Buprenorfine. Succes,

Eend
Klik om te vergroten...

Hoi Speeseend,

Ik heb al veel van je reacties op dit forum gelezen.
Veel van opgestoken, thanks! :wink:

Kentron is inderdaad regio Noord-Brabant.
Het is trouwens al weer een tijdje geleden gefuseerd met Novadic.
Ik moet dus eigenlijk Novadic-Kentron zeggen.

Volgens de verstrekkers daar wordt er wel Temgesic voorgeschreven.
Maar dat zijn maar 0.4mg pilletjes.
Weinig zin om (zoals ik op een andere post op dit forum gelezen heb) 20 a 30 smelttabletten per dag onder mijn tong te leggen. Met zo'n 5 a 10 minuten per tabletje, reken maar uit!
Dan heb je bijna een dagtaak alleen al aan tabletjes onder je tong versmelten, no thanks!
Met Subutex is dat veel beter te doen, maar die werden geloof ik niet vergoed ofzo.
Hoe dat precies zit krijg volgende week dinsdag te horen van de dokter.
Ik ga proberen Subutex tabletten van 2mg te krijgen. Is wat makkelijker te doseren.
Als ik ze zelf moet betalen, so be it. Die paar tientjes kunnen er dan ook nog wel bij! :wink:

Ik laat na dinsdag wel weten hoe het gesprek bij de dokter is geweest.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sarori zei:
Helder verhaal en een heldere oplossing :)

Je komt erg vastberaden over en dat is mooi om te zien. Het lijkt haast of het de gewoonste zaak van de wereld is zoals je het allemaal opschrijft.

Nu nog de theorie in de verdomd lastige praktijk omzetten. Hoe sterker jij je op je doel kunt focussen, des te makkelijker je reis wordt.

Veel succes!
:wave:
Klik om te vergroten...

Hoi Sarori,

Dank je wel.
Vastberaden ben ik zeker, nu inderdaad nog omzetten in de praktijk.
Dat wordt echt onbeschrijflijk maximaal afzien :kots:
Maar zoals je zegt, met mijn doel helder voor ogen ga ik er voor!
Ik wil dit gewoon zo graag... ik heb echt zoiets van, al wordt het mijn dood.
Hoe dan ook, want zo wil ik echt niet meer verder...

In die 10 jaar dat ik harddrugs gebruik weet tot de dag van vandaag niemand uit mijn directe omgeving daar van. Dan tel ik natuurlijk die zogenaamde "vrienden" (medegebruikers) niet mee! Maar collega's niet en zeker mijn familie niet. Zelfs ouders of broer en zus niet.
Ligt nu eenmaal een beetje gevoelig na het overlijden van mijn oom.
En dat ik het mijn collega's niet vertel spreekt voor mij voor zich.
Het enige wat ik mijn familie wijs heb gemaakt is dat ik regelmatig wat blow.
Omdat ze me natuurlijk vaak genoeg stoned hebben gezien.
En aangezien ik altijd al best introvert ben geweest en nooit echt over mezelf praatte hebben ze dit verhaaltje geslikt. Wel vinden ze me af en toe geheimzinnig, maar ja. Dat kan ook niet anders. Sommige dingen kunnen nu eenmaal zelfs door de beste leugenaar niet verklaard worden. In die gevallen heb ik simpelweg moeten zeggen dat het ze geen flikker aan ging.
Dan maar geheimzinnig...

Ook zijn er best een aantal in mijn familie zelf erg labiel en zouden ze het simpelweg niet kunnen verwerken. Dan breekt de hel los.
Ik leef dus al 10 jaar min of meer een dubbelleven. Je liegt het ene na het andere.
Ik ben daar erg bedreven in geworden. Oefening baart kunst. :wink:
Waar ik dus het allermeest naar uitkijk, is om na 10 jaar eindelijk zonder die dagelijkse leugens 100% mezelf te kunnen zijn!! :)
Wat ik mezelf heb voorgenomen is op de dag dat ik 1 jaar clean ben ze de waarheid te vertellen.
Niet over alles natuurlijk, maar wel in grote lijnen.
Maar misschien heb ik daar tegen die tijd de behoefte niet meer aan.
Ik zal wel zien. Eerst maar eens zorgen dat ik een jaar clean ben!
A
AcetyllysergicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik neem aan dat je in België woont? daar een fabriekje van 450 planten is een hele kunst :grin:
(ik sta altijd open voor suggesties)

Ik weet niet of het wel een goed idee is om alles op te biechten achteraf :confused:
Soms denk ik dat ik in mijn geval opgelucht zijn maar toch... ergens blijven drugs in de ogen van anderen the devil himself.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat betreft die 0,2mg. pillen laten wegsmelten onder je tong; dit is prima te doen, wanneer je geen Subutex maar Suboxone voorgeschreven krijgt. Die som van jou gaat in de praktijk niet op. Er kunnen immers meerdere tabletjes tegelijk onder je tong (net zo groot als een candarelletje). Een stuk of vijf - tien per keer is met gemak te doen. Overigens is het afbouwen met 0,2mg. pinda's!

Ik vrees voor je dat die Subutex, indien niet vergoed, eerder een paar honderd euro per maand zal kosten in plaats van een paar tientjes :wink:

Laat even weten wat die arts zegt, ik ben best wel nieuwsgierig of jij nu Suboxone of werkelijk Subutex voorgeschreven kan krijgen.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Acetyllysergic zei:
Ik neem aan dat je in België woont? daar een fabriekje van 450 planten is een hele kunst :grin:
(ik sta altijd open voor suggesties)

Ik weet niet of het wel een goed idee is om alles op te biechten achteraf :confused:
Soms denk ik dat ik in mijn geval opgelucht zijn maar toch... ergens blijven drugs in de ogen van anderen the devil himself.
Klik om te vergroten...

Ik woon een paar km voor de Belgische grens, nog wel in Nederland dus!
In België had ik die gok niet gewaagd!
Wat betreft suggesties, doe het goed of doe het niet.
Geen half werk, goede apparatuur, en misschien wel de belangrijkste:
Vertel het tegen niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, geen uitzonderingen!
Verders is het een flinke dosis geluk!
Erg spannend allemaal, maar dat verandert al gauw in stress om ontdekt te worden!

Wat betreft alles opbiechten, is inderdaad waarschijnlijk slecht idee!
Bedankt voor je goed advies.
Als je logisch nadenkt is dat het domste wat je kunt doen om de exacte reden die jij ook geeft.
Voor anderen zijn drugs, zeker opiaten een doodzonde.
Als ze het woord heroine horen kijken ze voor altijd anders tegen je aan!
Ik zal dan ook waarschijnlijk wijslijk mijn bek houden :wink:
Het zal alleen al een opluchting zijn om die dagelijkse leugentjes niet meer te hoeven vertellen.
De rest van het verleden zal ik dan toch maar voor mezelf houden...
i
insaniacLid
01-01-2024, 00:00
#8
super knap van jou!

Jij bent volgens mij precies zoals ik, je kunt het allemaal alleen.
Jou hoef je volgens mij net zoals ik enkele motiverende inleidende hulpstukken te geven en je maakt korte metten met het probleem.
Maar het is wel essentieel voor je om die hulpstukken te krijgen.

En zo kom je er doorheen!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed dat je het zegt van die 0.2mg pillen Speeseend!
Ik had me er een drastische voorstelling van gemaakt, maar dat blijkt gelukkig toch mee te vallen! En het lijkt me inderaad makkelijker (geleidelijker) afbouwen.

En die paar tientjes waren inderdaad waarschijnlijk ook wat laag ingeschat.
Ik had me wel voorgesteld dat het alles behalve goedkoop zou zijn, maar hoeveel precies had ik geen idee van. Al zou ik er indien nodig graag een paar honderd euro aan willen spenderen.
Op vakantie ga ik toch niet, want dan zit ik 3 weken ziek thuis :wink:
Ik zal het advies van de dokter afwachten en dan kan altijd nog kijken.
Ik heb nog zo'n 16 weken om te beslissen, dus laat ik me graag eerst goed informeren.
Dat is ook 1 van de redenen om op dit forum een post te plaatsen.
Advies van mensen met eigen ervaringen, en op die manier beslissen wat voor mij het beste is.

Uiteraard zal ik na mijn doktersbezoek hier uitgebreid verslag van maken :wink:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yoro,

Wat moet het een heerlijk vooruitzicht zijn, dat er weer een moment komt dat je niet meer hoeft te liegen, dat je weer helemaal jezelf kunt zijn!

Op de lange duur is er denk ik niets slopender dan met een groot geheim te moeten rondlopen, hoe bedreven je er ook in bent geworden om het verborgen te houden. De angst voor ontdekking loopt altijd met je mee en kan je niet van je afschudden. Je wordt je eigen leugentjes langzamerhand spuugzat. Ook is er niemand om je te steunen of een beetje in de gaten te houden. Je moet het allemaal zelf uitzoeken.

Uiteindelijk ontneemt dat je de adem om vrij te zijn. De lichamelijke verslaafdheid doet er nog eens een schepje bovenop en wordt je steeds meer tot last. Het moeten roken als je wakker wordt, zwetend en misselijk of rillerig. Of zoals Loulou in haar topic schreef: kotsend. De mooie film van het begin is een nachtmerrie geworden, waarin jezelf de hoofdrol vervult.

Het is al een hele stap als je dat uiteindelijk gaat inzien, want dat opent ook de weg naar verandering. Het verleden van je afschudden is niet makkelijk met een zware verslaafdheid, maar hoe meer de vrijheid lonkt, des te makkelijker de tocht wordt.

Dat proces is heel persoonlijk en alleen voor jou van belang. En alleen als jij daarvoor de tijd rijp acht zou ik het delen (opbiechten) met anderen. Als je vrij bent bent, ben je ook vrij in de keuze om iets wel of niet met een ander te delen. Spreken is niet verplicht, zwijgen is soms beter en eerlijker. De naakte waarheid is voor sommigen in jouw familie misschien wel zo pijnlijk dat het dan wijzer is ze die waarheid dan maar te onthouden...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Indeed!

Coke en Bruin zou ik de rest van mijn leven de rug toe keren, indien ik niet meer terug wil vallen in een risico-verhoging op een verslaving. Alcohol en Coke gooien beide de remmen los, zoals iedereen weet.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wauw Sarori,

Als ik je reactie lees is het eerste wat me te binnen schiet, eindelijk iemand die me helemaal begrijpt! :) Wat je zegt klopt precies, zo voelt het inderdaad voor mij.
Gek hoor, moest nooit niets hebben van therapie of zoiets.
Sinds mijn moeder toen ik 16 was voor een jaar opgenomen is in een psychiatrische instelling heb ik eigenlijk altijd min of meer een afkeer gehad van dat soort dingen.
Maar door er na al die jaren zo eindelijk eens eerlijk met anderen over te kunnen praten doet me toch goed, :flushed:

Wat begon als een zoektocht naar zo veel mogelijk info om te stoppen op het internet heeft me geleid naar dit forum.
Heeft tegen mijn verwachting in, op een of andere manier toch een therapeutische werking.

Bedankt allemaal!
i
insaniacLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb precies hetzelfde gehad als jou, ik ben ook de afgelopen 10 jaar verslaafd geweest aan veel drugs, coke, speed , alcohol, ketamine , wiet, en heroine(de laatste 5 maanden)

Ik heb dat laatste gelukkig maar 5 maanden gedaan.Ben nog niet teruggevallen.
Ik heb nu wel al een methadon kuur vanaf september en ben nu 5 maanden clean.
Geen bier meer, geen sigaretten meer, niks meer.
Ik doe nu wel aan fitness en do vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.
Het gaat nu goed met me. Ik heb dat wereldje en die nepvrienden uit mijn leven gegooid.
Ik ben begonnen met 60 mg methadon, en nu sta ik op 15. En ik heb af en toe kouwe rillingen, voor de rest niks.Ik ga met 2 omlaag iedere week tot 0.

Ik ben wel door een hel gegaan; jij ook zeker! Het ergste gevoel was om na dat 10 jarige verval met alles te kappen en je leven finaal om te gooien, dat waren opsodemieters! Zowel geestelijk als lichamelijk. Maar mijn lichaam begint eraan te wennen, maar nog is het iedere dag weer vechten!

Denk eraan als je kort bij 0 bent dan begint het pas.
Het is een levensprobleem wat je hebt, als je iedere dag dat potje gaat halen en erbij gaat zitten, dan red je het ook niet, zo verkrijg je geen basis om als je kort bij de 0 staat sterk te staan.

Het is de kunst om je leven om te gooien en zeg maar het tegenovergestelde te gaan doen, zodat je zo ver als mogelijk van dat vorig leven komt te staan.
Ik weet niet of je aan sport doet? Maar dat is de enige weg om aan jezelf te kunnen gaan werken. Bedenk, je bent vervallen, en nu is het tijd om weer op te bouwen, en dat kun je niet doen door een drankje te halen. Als dat drankje/opiaat er niet meer is dan val je weer in een leegte, en dan val je terug!

Maar als je iets hebt opgebouwd in die tijd, dan heb je een basis verkregen om sterk te staan.

En zo ga ik het redden, en jij ook
Ik wil je niks opdringen, je moet doen wat je zelf wilt.
Het is alleen een goede raad. Succes!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
insaniac zei:
Ik doe nu wel aan fitness en doe vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.
Klik om te vergroten...


Goed bezig insaniac, klasse! :wink:
Het is je al gelukt om flink af te bouwen met de meet.
Je bent al 5 maanden op de goede weg, en nu volhouden hè!
Zoals je zegt zal dat laatste stukje van de weg het moeilijkst te bewandelen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en succes hiermee.
Van wat ik lees krijg ik het gevoel dat je echt vastberaden bent, en dat is net een paar goede loopschoenen die je wandeling vergemakkelijken.
Ik hoop dat het je lukt! Ik zal voor je duimen.
En houd ons op de hoogte hier van je vorderingen hè!

Wat je zegt over dat sporten klopt voor mij ook helemaal.
Vind ik een goed advies.
2 jaar geleden ben ik bij een (helaas mislukte) poging om te stoppen ook gaan fitnessen.
Dat werkte echt perfect voor mij. Helaas stond ik echter nog niet echt sterk in mijn schoenen en ben ik na wat persoonlijke ellende toch weer teruggevallen. :(
Nadat ik toch weer ben gaan gebruiken heb ik de fitness nog wel een maandje volgehouden maar ben er toen mee gestopt.

Ik ben wel weer van plan om op korte termijn opnieuw naar de sportschool te gaan.
Zoals je zegt is het goed om een bezigheid te hebben.
Als je iedere avond maar thuis zit slaat de verveling snel toe,
met het bekende gevolg van dien!
Welke bezigheid is voor een ieder verschillend, maar voor mij is dat net als jou fitness.
:wave:
i
insaniacLid
01-01-2024, 00:00
#15
Yoro zei:
insaniac zei:
Ik doe nu wel aan fitness en doe vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.
Klik om te vergroten...


Goed bezig insaniac, klasse! :wink:
Het is je al gelukt om flink af te bouwen met de meet.
Je bent al 5 maanden op de goede weg, en nu volhouden hè!
Zoals je zegt zal dat laatste stukje van de weg het moeilijkst te bewandelen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en succes hiermee.
Van wat ik lees krijg ik het gevoel dat je echt vastberaden bent, en dat is net een paar goede loopschoenen die je wandeling vergemakkelijken.
Ik hoop dat het je lukt! Ik zal voor je duimen.
En houd ons op de hoogte hier van je vorderingen hè!

Wat je zegt over dat sporten klopt voor mij ook helemaal.
Vind ik een goed advies.
2 jaar geleden ben ik bij een (helaas mislukte) poging om te stoppen ook gaan fitnessen.
Dat werkte echt perfect voor mij. Helaas stond ik echter nog niet echt sterk in mijn schoenen en ben ik na wat persoonlijke ellende toch weer teruggevallen. :(
Nadat ik toch weer ben gaan gebruiken heb ik de fitness nog wel een maandje volgehouden maar ben er toen mee gestopt.

Ik ben wel weer van plan om op korte termijn opnieuw naar de sportschool te gaan.
Zoals je zegt is het goed om een bezigheid te hebben.
Als je iedere avond maar thuis zit slaat de verveling snel toe,
met het bekende gevolg van dien!
Welke bezigheid is voor een ieder verschillend, maar voor mij is dat net als jou fitness.
:wave:
Klik om te vergroten...


Dank je! :wink:
Ikvecht er ook iedere dag voor.

Het enigste waar ik nu tegenoploop, en daar waarschuw ik jou ook alvast voor;
Ik ben nu bij een osteopaat vanwege blessures etc.
Dit komt omdat ik eigenlijk al te snel ben begonnen met fitnessen.
Mijn osteopaat zei; Als een mens zoals mij zijn leven 10 jaar kapot heeft gemaakt en daarbij behorend passief gedrag heeft vertoond(niet alleen de drugs maar de hele levensstijl,) dan duurt het het 10e deel(1jaar bij mij))

Dat is zijn zowel de botten als de spieren( en de lever en organen natuurlijk)
Als jij gaat fitnessen dan ga je de spieren versterken maar de botten blijven dan zeg maar nog in hevige achterstand achter, want die moeten nog 1 jaar.
Dan heb jebinnen de kortste keren te kampen met hevige blessures en botpijnen(letsel)
Ik heb mijn lichaam dus geen tijd gegeven om volledig te herstellen.

En nog eens daarbij, het draait zich allemaal om het "center" van het lichaam: De buik.
Als die niet in evenwicht en in gezonde conditie is, dan is het met de rest ook niet goed, want van daaruit wordt alles verwerkt.
En aangezien wij nou niet echtzacht zijn omgesprongen met de buik, is het aangeraden om die ook hersteltijd te geven en goed te eten, te bevorderen door zink(lever herstellen), multi's en omega3 te nemen.

Afin om een lang verhaal kort te maken: Oftewel HEEL rustig beginnen met fitnessen!,
Of eerst herstellen door te gaan fietsen, lopen, of zwemmen etc.

Het is jou leven, maar ik waarschuw je alleen maar, omdat het door die blessures wel eens tegen kan gaan zitten en dan; je raad het al........ :(

Succes ermee! Ik hoor t wel

Btw...Ik weet hoe moeilijk het is om toch op te staan uit die misere, en wat te gaan fietsen of te gaan doen, maar je moet!! Anders realiseer je dat......... dan ga je weer gebruiken.
In het begin moet je jezelf gaan verbijten om wat te gaan doen, en zodoende merk je dat het je goed doet.
En dat uit die verveling moeten opstaan is moeilijk, maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het word!

Mijn motto is opstaan of doodgaan!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks voor de tip! Ik zal er aan denken voordat ik inderdaad te snel wil gaan.
Dat zit toch al wel een beetje in mijn karakter. Als ik iets doe , Dan wil ik het goed doen.
Daar kan ik dan wel eens in doordraven.
Ik zal je tip zeer zeker in het achterhoofd houden wanneer ik te fanatiek wordt.
Want zoals je zegt is het natuurlijk niet de bedoeling om geblesseeerd te raken met alle gevolgen van dien. veel sterkte met je blessures.
Hopelijk kom je weer snel terug in je ritme en kun je weer snel lekker verder sporten!
i
insaniacLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja dank je, het gaat al de goeie kant op!

De pijn in mijn rug is al weg aan het trekken, nu mijn knieen nog :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zoals afgesproken hierbij verslag van mijn bezoek vandaag aan de verslavingsarts van Novadic-Kentron.

Ik zit nu op 50mg p/dag en ga de komende 5 weken met 5mg p/week afbouwen.
Dan zit ik over 5 weken op een dosis van 25mg p/dag.
op 7 mei heb ik een nieuwe afspraak om de rest van de afbouw af te spreken.

We hebben al wel het laatste deel van het schema besproken.
Uiteindelijk moet ik over 14 weken op 10 mg p/dag zitten.
Dan zou ik tijdens mijn zomervakantie naar de nul toe kunnen gaan.
Deze dosis van 10 mg moet ik minimaal een week lang ingenomen hebben.
Dan stop ik ineens helemaal met de methadon, en dan stap ik over.

Waarop is nog niet zeker. Ik heb de dokter gevraagd naar subutex.
Dit is al wel (moeilijk) verkrijgbaar, maar wordt nog niet vergoed.
Ze zijn daar echter wel al heel druk mee bezig en de dokter verwacht op zeer korte termijn subutex voor te kunnen schrijven. Hij dacht zelfs dat ik over 14 weken dit misschien al zou kunnen krijgen. Ze zijn nu met een leverancier daarover in onderhandeling, en het zag er volgens hem erg hoopvol uit. Hij zei zelf ook dat dit in België al is, dus dat het hier in Nederland een kwestie van tijd was.

misschien dat ik dus de overstap met subutex ga maken, maar voorlopig reken ik er niet op.
Op dit moment zijn we dus nog uitgegaan van het middel Temgesic (Buprenorfine) wat al wel voor te schrijven is. Hiermee had deze arts goede ervaringen. Hij zei dat hijzelf al vaak dit middel had voorgeschreven in opnameklinieken.
Maar nog niet zo vaak ambulant (zonder opname, dus thuis).
Hij gaat dit in mijn geval toch wel doen. Ik moet dan die eerste dagen / weken wel bijna iedere dag op controle voor o.a mijn bloeddruk te meten en de hoogte van de dosering met mij af te stemmen. Het gebruikelijke schema voor wanneer ik dus tegen die tijd op 10 mg p/dag zit is als volgt:

4x per dag 2 tabletten van 0,2mg temgesic.
Dan iedere volgende dag 1 tabletje van 0,2 mg minder slikken.
Dan zou ik na 9 dagen op 0 zitten met zowel de methadon als de temgesic.

Tevens krijg ik dan oxazepam voorgeschreven voor die laatste dagen.
Om zo toch te proberen een paar uurtjes slaap op een nacht te kunnen pakken.
Hoeveel mg p/dag kon hij nog niet zeggen, Dat zouden we volgende keer wel verder bespreken.

Volgende update van het bezoek bij de arts: 7 mei.
i
insaniacLid
01-01-2024, 00:00
#19
Yoro zei:
Zoals afgesproken hierbij verslag van mijn bezoek vandaag aan de verslavingsarts van Novadic-Kentron.

Ik zit nu op 50mg p/dag en ga de komende 5 weken met 5mg p/week afbouwen.
Dan zit ik over 5 weken op een dosis van 25mg p/dag.
op 7 mei heb ik een nieuwe afspraak om de rest van de afbouw af te spreken.

We hebben al wel het laatste deel van het schema besproken.
Uiteindelijk moet ik over 14 weken op 10 mg p/dag zitten.
Dan zou ik tijdens mijn zomervakantie naar de nul toe kunnen gaan.
Deze dosis van 10 mg moet ik minimaal een week lang ingenomen hebben.
Dan stop ik ineens helemaal met de methadon, en dan stap ik over.

Waarop is nog niet zeker. Ik heb de dokter gevraagd naar subutex.
Dit is al wel (moeilijk) verkrijgbaar, maar wordt nog niet vergoed.
Ze zijn daar echter wel al heel druk mee bezig en de dokter verwacht op zeer korte termijn subutex voor te kunnen schrijven. Hij dacht zelfs dat ik over 14 weken dit misschien al zou kunnen krijgen. Ze zijn nu met een leverancier daarover in onderhandeling, en het zag er volgens hem erg hoopvol uit. Hij zei zelf ook dat dit in België al is, dus dat het hier in Nederland een kwestie van tijd was.

misschien dat ik dus de overstap met subutex ga maken, maar voorlopig reken ik er niet op.
Op dit moment zijn we dus nog uitgegaan van het middel Temgesic (Buprenorfine) wat al wel voor te schrijven is. Hiermee had deze arts goede ervaringen. Hij zei dat hijzelf al vaak dit middel had voorgeschreven in opnameklinieken.
Maar nog niet zo vaak ambulant (zonder opname, dus thuis).
Hij gaat dit in mijn geval toch wel doen. Ik moet dan die eerste dagen / weken wel bijna iedere dag op controle voor o.a mijn bloeddruk te meten en de hoogte van de dosering met mij af te stemmen. Het gebruikelijke schema voor wanneer ik dus tegen die tijd op 10 mg p/dag zit is als volgt:

4x per dag 2 tabletten van 0,2mg temgesic.
Dan iedere volgende dag 1 tabletje van 0,2 mg minder slikken.
Dan zou ik na 9 dagen op 0 zitten met zowel de methadon als de temgesic.

Tevens krijg ik dan oxazepam voorgeschreven voor die laatste dagen.
Om zo toch te proberen een paar uurtjes slaap op een nacht te kunnen pakken.
Hoeveel mg p/dag kon hij nog niet zeggen, Dat zouden we volgende keer wel verder bespreken.

Volgende update van het bezoek bij de arts: 7 mei.
Klik om te vergroten...

Hey Yoro, leuk om jou progressie te volgen.

Weet je zeker dat je met 5 wil afbouwen?

Ik heb 5 maanden gebruikt,(wel heftig), en ben daarvan 3 maanden verslaafd geweest.
Ik ben nu ook tevens al 5 maanden aan de methadon, in het begin heb ik enkele maanden op 60/50 gestaan, en toen ben ik met 2 per week gaan afbouwen waardoor ik nu op de 15 sta.Ik heb ook het geluk dat een ervaringsdeskundige die wat 20 jaar gebruikt heeft en nu clean is mij adviseert.

Ik krijg maandag de methadon voor de hele week, die dag merk ik nog niet veel ervan dat ik 2 omlaag ben gegaan maar de dag daarna heb ik koude rillingen om 10 uur, want om 12 uur is mijn lichaam ingesteld op innemen.

Dan woensdag begint het lichaam zich aan te passen, en dat gaat vlekkeloos omdat het maar 2 mg is.
Donderdag gaat het weer beter, en vrijdag zijn de rillingen etc. weg, klaar om na het weekend weer 2 omlaag te gaan.

Die mensen waarbij ik zit die gaan allemaal met 5 omlaag omdat ze geen geduld hebben, en ze vallen allemaal stuk voor stuk terug, Behalve ik.
Ik doe liever rustig aan daarmee, ik heb hier een jaar de tijd voor gekregen, en ik ben op 20 mei klaar daarmee.

Dus ik wil je niet demotiveren maar als je aanvoelt dat het te veel is wat je bent af aan het bouwen, zet dan de afbouw terug naar -2, dat zal je echt helpen.
Voor de rest moet je doen wat jij wilt, ik probeer je alleen te helpen.Ik weet dat ik nog een groentje ben in het vak, maar ik heb heel veel geleerd over mijzelf nu!

Succes en Denk goed na. :wink:

P.s. keep us posted
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar ben ik weer even, vanuit Frankrijk deze keer.
Gisterennacht om 1 uur aangekomen.
De reis was een hel, ik had maar een half pilletje clonidine en een één oxazepammetje ingenomen. Ik dacht: beter ziek, dan met een duffe kop mijn splinternieuwe weer in de prak rijden. We zijn wel veilig aangekomen, maar was toch weer goed ziek geworden.
Maar ja, ik ben er nu.
Het lijkt er sterk op dat alles rustig loopt hier nu.
M'n oma ligt nog wel een tijdje in het ziekenhuis. gaan we vandaag op bezoek.
m'n psycho tante is ook al een heel stuk bedaard sinds oma is opgenomen is in het ziekenhuis.
Nu is bij haar die dagelijkse zorg weggevallen van haar eten geven, wassen etc.
m'n nichtje is vorige week al terug naar huis vertrokken, dus die spanningen zijn ook weer weg.
Komende week is m'n laatste vakantieweek. Dan weer terug aan het werk, bah. moet er nu echt niet aan denken. maar goed even een update van de stand van zaken.

vandaag is dag 4 dat ik clean ben :)
klachten die ik nu toch nog heb: onrust, spierpijn, lichamelijk niet vooruit te branden, slecht slapen, rommelende maag, en ik stink van het zweet :wink:
Het moet nou met een paar dagen toch echt wel beter gaan, hoop ik...
hoop ik echt, want ik wil hier tot donderdag of vrijdag in Frankrijk blijven, maar heb niet zo veel medicijnen meer mee kunnen nemen omdat ik eigenlijk maar tot maandag zou blijven.

wat ik nog over heb:

5 en een halve pil clonidine van 0.15mg
3 pillen temazepam van 20mg
6 pillen oxazepam van 10mg

daar zal ik het mee moeten doen.
en als het dan toch niet gaat vind ik wel een oplossing.
Die tante van me, of anders mijn moeder wel, hebben vast ook de nodige sterke pillen in huis.
moet goedkomen. en ik ben expres zelf gereden, zodat ik naar huis kan wanneer ik zelf wil.

over het algemeen moet ik toch wel zeggen dat er langzaam vooruitgang in zit hoor.
ik slaap nog steeds super slecht en weinig, maar wel wat meer als een paar dagen terug.
gisteren heb ik met tussenpozen van wakker worden zelfs 6 uur geslapen :)
vannacht was het weer een heel stuk minder, vast vanwege de reis en shit.
Ik lag er om 2 uur vannacht in, en werd om 5 uur wakker.
Naar de wc geweest, peukje gerookt en terug gaan liggen.
Toch terug in slaap gevallen, maar werd om 7 uur weer klaarwakker, deze keer badend in het zweet. benden maar een bakje koffie met een half pilletje clonidine, en een peuk gedaan.
ff voor de tv gezeten, stukje naar de franse smurfen gekeken :grin: en weer terug naar bed.
Deze keer zat terug in slaap vallen er niet in, dus heb ik de laptop maar op schoot genomen.

Zoals Mars zegt, het valt ook allemaal wel te relativeren.
Maar op het moment dat je zo ziek bent heb je daar helaas bar weinig aan.
Het vooruitzicht dat het beter gaat lijkt dan nog hééél ver weg.
Maar het is er wel. Daar moet ik je gelijk in geven Mars.

En Ra, lieve Ra, je slaat de spijker weer op z'n koppie hoor.
Ik moet idd oppassen dat ik wanneer ik straks terugkom en me (hopelijk) weer beter voel geen domme dingen ga doen. van zo: ik ben clean, dus nou zal ik eens welverdiend de beest uit gaan hangen. die terugval heb ik al gehad, dus ik houd het in de gaten hoor Ra.
Nu dat ik me er bewuster van ben heb ik er wel vertrouwen in.

Ik hoop écht over een paar dagen te kunnen zeggen: ik voel me een heel stuk beter..
Ik laat de komende dagen nog wel weten hoe het gaat.

Groeten en bisous uit la France! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."