Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsleven zonder dope na 30 jaar?

leven zonder dope na 30 jaar?

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#1
helemaal met je eens.als je goed funktioneerd waarom zou je dan perse clean moeten worden en sterven van de pijn.ik zie het dan gewoon als medicijn.
ik heb ook met een bord gelopen(5 weken)met de tekst:ik ben meer waard.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iemand die ik ken is zo’n 15 jaar verslaafd. Wat begonnen is met een lijntje coke op een feestje is door allerlei omstandigheden helemaal uit de hand gelopen. Eenmaal verslaafd aan de coke kwam daar al snel bruin bij. Hij raakte verslaafd aan de dagelijkse roes en dat heeft zijn hele leven op zijn kop gezet. Afgestudeerd aan de universiteit, een zeer goede baan die daarop volgde en een eigen koopwoning en blinkende sportwagen…alles leek hem voor de wind te gaan. Totdat de verslaving aan zijn deur klopte. Hij raakte zijn baan kwijt en uiteindelijk ook zijn woning (de sportwagen was al te gelde gemaakt). Op het laatst zwierf hij over straat, bedelde hij en moest hij stelen om zijn verslavingen te kunnen bekostigen.

Hij heeft enkele keren vastgezeten en heeft er uiteindelijk voor gekozen zich onder toezicht van justitie te laten behandelen en is afgekickt. Maar als hij onbegeleid verlof heeft gaat het meteen weer mis…en staat hij weer bij af. Hij geeft aan dat hij de strijd opgeeft:

“Ik voelde mij toen ik junk was en verdoofd gewoon beter dan nuchter”,

vertelde hij mij pas. Als hij nuchter is komt de schrale waarheid voor hem in alle hevigheid naar boven: hij zegt dat zijn toekomst in duigen ligt, zijn hersenen zijn aangetast, hij heeft alleen maar schulden en een goede baan of een eigen woning kan hij wel vergeten. Zijn gezondheidstoestand is bar slecht geworden en naast aids heeft hij een niet meer te behandelen hepatitis C (de naald kwam ook nog om de hoek kijken) en nu zijn er ook nog plekken op zijn longen ontdekt....Dat alles maakt hem zo onrustig en somber dat hij dat niet kan verdragen, ook al zegt hij dat hij als junk een nog veel onrustiger en gestresster bestaan had…

”maar dan wel met het vooruitzicht dat ik het weer voor enige uren kan vergeten”.

Dat vond hij toch een minder 'leeg' bestaan, zei hij.

Het klinkt misschien vreemd maar ik kan hem ergens wel gelijk geven. Hij was altijd nogal eigenwijs en vol van mooie plannen, maar nu heeft hij mentaal gewoon de kracht niet meer om zijn misère om te buigen. Misschien is dat van sommige mensen ook wel teveel gevraagd? Ga er maar aan staan…

Jij hebt die kracht volgens mij wel, want jij zegt dat je er klaar mee bent. Dat zijn woorden die veel zeggen, ik heb ze hem (helaas) nooit horen uitspreken.Jij hebt hoop en je hebt de knop in je hoofd omgezet. Daar is moed voor nodig. Dezelfde moed die je leven langzaam maar zeker weer kleur zal gaan geven. Stapje voor stapje zul je merken dat je onrust gaat verdwijnen en ruimte schept voor plezierige en echte emoties. Natuurlijk gaat dat allemaal niet in één dag, want dertig jaar verslaving veeg je niet zomaar van tafel.

Kanarie heeft gelijk: ieder mens is rusteloos en op zoek naar iets, zonder vaak te weten waarnaar eigenlijk. Daarmee vrede zien te krijgen door die dingen te doen die jou een goed gevoel geven, daar ligt denk ik de sleutel. De soms ondraaglijke lichtheid van het bestaan met al zijn onrust, onrechtvaardigheid, zorgen e.d. ken ik zelf maar al te goed. Die is imho ook niet te veranderen, wél de manier waarop je daar mentaal in staat. Hoe dichter je bij jezelf kunt blijven, hoe meer innerlijke rust je uiteindelijk zult ervaren. Hoor mij, zelf vaak struikelend over de ene na de andere steen...Au! :)

Nu de drugs jou niet meer in hun macht hebben ben je vrij! En heb je zelf weer de macht om er iets van te maken. Kies voor jezelf. Alleen al het geloof daarin doet wonderen…. Wedden?
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben ook totaal niet tegen medicatie als pijn bestrijding om te kunnen functionerenmijn bewondering gaat uit naar de mensen die het zonder progamma redden en volhouden en ook na een terugval de moed op kunnen brengen om toch weer door te gaan, mij is het nooit gelukt en wilde om eerlijk te zijn ook in het begin toen duidelijk was dat ik naar de EH niet dat anderen mensen het wisten want zag ook erg tegen het "zweefteef"gehalte op, kreeg ook bij een fasegroep te horen van m'n mentor dat ze (de "almachtige"staf)grote twijfels hadden bij mijn opname en hadden zeker niet verwacht dat ik het er 2 weken zou uithouden. ikzelf ook niet trouwens maar ja heb er toch zo'n beetje 11 mnd gezten en wat mij er door heen gehaald heeft zou ik niet precies kunnen zeggen. in het begin ging het meer om onderdak/veilige plek voor dealers(schulden etc)familie een plezier doen......en wanneer die omslag is gekomen dat ik het voor mezelf ben gaan doen weet ik niet. maar zit nu een jaar later clean, ups & downs, geen craving maar wel aft nog wel heftige lichamelijke reacties als ik op plaatsen kom die me herrinneren aan gebruikerstijd maar dat gaat weer over.
:rock: 'mammoet
R
ReadyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sint Oedenrode ja dat ken ik wel.

iig, je kunt altijd je leven nog omgooien.
Als je nog een beetje verstand hebt kan het altijd.
Neem de stap en het is nooit te laat.

Heel veel sterkte!!
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#5
dat hoor je vaker dat mensen pas als ze helemaal in de goot zitten of als ze een schuld of gevangenisstraf hebben.
ik heb daar niet onder die omstandigheden gezeten.

ik heb al 30 jaar methadon en zie het als medicijn.
10 jaar geleden ben ik uit dat gebruikers scene gestapt.het was de manier van leven.
ik gebruik al lang niet elke dag meer.
af en toe een uitglijder heb ik wel vrede mee.zolang het geen probleem is vind ik het best.
ik heb pas een gesprek gehad met de arts en die vind het niet raadzaam om na 30 jaar medisch-opiaatbehandeling af te kicken.
ik ben wel altijd zo slim geweest om niet dubbel op te gebruiken en switch makkelijk.

ik lees vaak van geen gevoel hebben of geen emoties,verdoofd?vind ik van niet want ook met opiaten voel ik te veel.
e
estherrosaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikzelf gebruik al sinds mijn zeventiende heroine, ben nu zevenenveertig jaar. De laatste twintig jaar leef ik een heel normaal geregeld leven met een onderhoudsdosis methadon, en heel af en toe bijgebruik van heroine (roken).
Waarom houd je niet gewoon een onderhoudsdosering methadon, op een niveau dat je geen trek meer hebt, dus net boven die 20 mg die je noemt, en dan doorgaan op de weg die je nu gaat. Als je het op die manier goed doet, met een "normaal" en geregeld leven, goed functioneren op sociaal en emotioneel vlak, wat is daar dan mis mee? Als je het op die manier volhoudt zonder terugvallen en zonder bijgebruik, dan is dat toch veel beter en veiliger dan steeds maar weer in de fout gaan of in de goot terechtkomen?
(Voor)oordelen van anderen moet je je sowieso niets van aantrekken met dit soort zaken, meestal weten de mensen er niet genoeg van om een correct oordeel te vormen. Persoonlijke situaties dan nog daargelaten. Voor iedereen is het weer anders, en als jij het op die manier goed zou doen, dan zou ik daar voor kiezen. Dat heb ik ook gedaan en ik heb er geen spijt van. Liever dit dan terugvallen, of in een andere verslaving terechtkomen, want sommigen zijn nu eenmaal verslavingsgevoelig (genetisch bepaald, kan ook nog). De trek blijft zo weg, en ik functioneer als ieder ander. Veel sterkte, hopelijk vind je een voor jou juiste weg hierin.


(De manier van denken bepaalt de kwaliteit van leven!)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
He Mammoet,

Wat leuk om weer van je te horen!

Hoe gaat het verder (sinds laatste PB)? Hoe gaat het met je leven weer opbouwen: (vrijwilligers?)werk, huis etc.?

Groetjes,
R@ :wave:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou graag in kontakt willen komen met mensen die na 20 of 30 jaar heroine-gebruik zijn gestopt. En dan bedoel ik ook met methadon of op een lage dosering met de bedoeling om af te bouwen naar nul.
Ik heb 30 jaar dagelijks gebruikt(zowel meet als bruin) en ben in 2001 afgekickt in Sint-Oedenrode op de Naltrexon (het was hel)! Daarna wel clean van de meet 3 jaar, maar af en toe wel nog bruin gebruikt. Totdat ik weer helemaal terugviel en weer zowel meet als bruin gebruikte. Ik was zo moedeloos en moe van de verslaving dat ik paniekaanvallen kreeg en angstig werd. Zo bang, dat ik gestopt ben met heroine. Was het zo zat. Dat was in Mei 2007. Nadien nog een paar keer gebruikt wat me niet goed meer beviel, dus ik ben er klaar mee.
(Hoewel ik nog wel eens denk aan hoe lekker het kon zijn). Heb nu ruim een jaar geen dope meer gebruikt en ben van 100 mg meet naar 15 mg gegaan.Ik dacht dat na zo'n lange tijd het wel steeds beter met me zou gaan, alhoewel ik ook wel begrijp dat het tijd nodig heeft. Ik voel me nog steeds vaak niet lekker en dat uit zich in allerlei verschillende kwaaltjes. Een onbehaaglijk gevoel en veel onrust en stress. Ik wil toch niet weer omhoog gaan met de dosering want ik wil ook van de meet af. Al duurt dat misschien nog jaren. Wie heeft er ervaring met stoppen na tientallen jaar gebruik? En is jullie ervaring ook dat het moeizaam gaat en vooral ook lang duurt? Ik dacht zelf wel dat (ben nu al maanden stabiel op 15 mg) het eens beter zou moetn gaan. Komt er ooit een eind aan of is het bijna niet meer op te brengen na al die jaren. Het doet me nog wel eens denken aan Herman Brood, die stierf in 2001. Hetzelfde jaar als mijn afkick en dat heeft toen veel indruk op me gemaakt. Voor hem was het niet meer op te brengen. Toch houd ik nog vol en misschien moet ik wel op een gegeven moment zeggen dat ik altijd maar meet zal moetn blijven slikken tot mijn dood. Maar daar denk ik nog niet aan. Ik heb nog hoop. Maar zou het fijn vinden om te horen van anderen hoe het hun vergaat of is vergaan.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
jij vertelt precies dezelfde verschijnselen als verschillende mensen die ik ken, die ook zo lang gebruikt hebben. Ze zijn inmiddels afgekicked, maar echt happy hebben ze zich nooit meer gevoeld, zonder andere drugs.
Rot om te moeten schrijven, maar de enigen die ik ken die niet meer zijn teruggevallen aan de bruin, zitten nu aan de coke of aan benzo's.

Persoonlijk denk ikzelf dat het de rusteloosheid is .. ieder mens is rusteloos, is op zoek naar wat dan ook. De meesten zullen het nooit vinden en veel mensen hebben leren leven met hun rusteloosheid.
Het grote probleem met opiaten is dat het die rusteloosheid heel goed tijdelijk op kan lossen. Het haalt de rusteloosheid niet weg, dat kan in feite alleen door anders te zijn. En dus zo gauw als je geen opiaten hebt komt die rusteloosheid des te harder terug. want je hebt 20 jaar een chemische rust gehad, een onderdrukte rust, niet een opgeloste...

Dus zal er iets mentaal gezien moeten veranderen. Verandering kan alleen door anders te gaan denken over jezelf en over dingen om je heen. Rusteloosheid kan alleen opgelost worden door zelf rustig te worden niet door je rustig te laten maken. Je kunt zelf alleen rustig worden als je doet wat je wil doen, als je je beseft dat hetgeen je nu doet écht jouw ding is. Dan valt alle spanning van je af. Mar die kans moet je natuurlijk wel krijgen of afdwingen. En je moet ook nog eens uitvinden wat echt je ding is.

Dat is nu eenmaal niet makkelijk als je 20 jaar in een roes achter drugs aan jagend hebt geleefd vrees ik.

sterkte :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verander je leven en jij zal mee veranderen!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
tegenslag bouwt karakter :tongueout:
na een tijdje keiharde stenen is dat zachte bed o zo zacht :wink: en dat komt vanzelf, bijna alles is zachter dan steen tenslotte :wink:

:wave:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo wat doet dat goed om even reaktie te krijgen van "lotgenoten"? Dat is nou wat ik mis in de hulpverlening. Heb wel een zgn. casemanager van het CAD gehad, en echt een aardige vent hoor, maar ik had eerlijk gezegd helemaal geen behoeft om te praten over hoe nu en hoe pak ik dat aan. Is wel belangrijk natuurlijk maar dat lukt mij allemaal wel aardig. Ben een studie begonnen en dat gaat goed en vind het heel leuk. Er moet iets voor in de plaats komen anders raak je doelloos en depri. Alhoewel ik dus wel vaak een depri gevoel nog heb maar ik ga er vanuit dat ook dat minder gaat worden. Ik snap nu ook zo goed waarom ik ooit ben gaan gebruiken. Iets wat ik nooit helemaal heb begrepen toen ik nog gebruikte. Deze onrustgevoelens zaten er natuurlijk al en daar kon ik niet goed mee overweg. Zowel de negatieve als positieve gebeurtenissen. Ik begrijp die vriend waar jij over schrijft zo goed als hij zegt : je hebt in ieder geval het vooruitzicht naar de dope wat altijd weer de leegte zal opvullen in je bestaan, al is het maar voor korte tijd. Als ik op mijn werk was en het liep tegen de laatste uurtjes dan werd ik al vrolijk als ik m'n dealer te pakken had gekregen en de afspraak had gemaakt. Dan kon er al eigenlijk niks meer mijn humeur laten omslaan. Ik had straks de dope, en dan is alles oke. Nu lijkt het wel alsof mijn motor niet meer zelfstandig kan lopen. Alsof ik gestagneert ben, alles kost moeite. Maar godzijdank heb ik ook m'n goeie dagen hoor. Dan voel ik me wel goed en dat houdt me op de been. Maar heel vaak heb ik het gevoel dat ik het leven saai en niks aan vind en het kost me heel veel moeite om de dingen leuk te vinden.Als ik al gebeld word voor een uitnodiging dan ben ik niet eens blij maar voelt het als een verplichting waar ik maar beter wel aan kan voldoen anders ben ik straks helemaal geisoleerd en eenzaam. Ik focus nu op het afmaken van de studie(nog 1,5 jaar). En verder kleine stapjes en geduld hebben.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben zo'n 10 jaar geleden ook gestopt na 15 jaar dope + methadon maar kreeg allerlei vage klachten. Ik heb gewoon een baan en een normaal leven maar heb me geen dag meer goed gevoeld sindsdien. Het lijkt wel alsof mijn 'gelukscentrum' ook niet goed meer werkt.
Moest dus ook noodgedwongen weer terug op de meta. Naltrexon en subuxone werkten ook al niet bij mij.
Ik heb echt van alles al geprobeerd maar een arts van de Brijder beweerde eens dat sommige langdurige gebruikers (lichamelijk) niet meer wennen aan een leven zonder opiaten. Wie weet..
Ik vrees in elk geval dat ik altijd op een lage dosering methadon zal moeten blijven i.v.m. pijn. Maar blijf het toch elke keer weer proberen.
Helaas gaat het beneden de 20 mg telkens mis (geen terugval naar gebruik maar dan krijg ik teveel pijn). Ben nu te moe om verder uit te wijden maar hier is een link naar een eerdere thread van mij:

viewtopic.php?f=19&t=6318

Ik herken je probleem dus helemaal.. succes!
S
SodieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi, ben blij dat ik niet de enige ben die voeld wat jij voeld. Ik gebruik ook al 30 jaar. Nu alleen nog Heroine (roken en snuiven), in het verleden ook Cokaine, Methadon, blowen.
Heb de laatste jaren best heel wat mee gemaakt, mijn partner is aan longkanker overleden. :(
Ook hij heeft zeker 25 jaar Heroine gebruikt en veel cigaretten gerookt. Hij is echt op een niet zo leuke manier dood gegaan, sorry dat ik het moet zeggen. De Heroine verdoofd je longen en als de dope niet zo versneden zal zijn,was het misschien ook niet zo erg voor je longen. De nicotine maakt echt je longen kapot. Ik gebruik nog steeds en heb aan het gebruiken een hepatitis C en COPD overgehouden. Ik mag blij zijn dat ik geen aids heb gekregen, omdat ik de erste 10 jaar van mijn gebruikersleven gespoten heb.
Nu ben ik alleen, een heb steeds vaker paniekaanvallen en ben angstig, depressiev en kan mij op niets meer concentreren. Van de dope die ik gebruik, word ik alleen maar onrustig en gestrest. Het lekkere gevoel van stoned zijn zoals vroeger, heb ik totaal niet meer, ik raak alleen steeds meer in een neerwardse spiraal :confused: . :(
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#15
nonna en sodie,na het lezen van jullie verhaal ben ik toch blij dat ik nooit aan heroïne begonnen ben :openmouth: ,het is 20 jaar dat ik gebruik,eerder op een sporadische manier...juist eens zo een 2 jaar verslaafd geweest aan speed ongeveer een 12 jaar geleden.hopelijk is jullie verhaal een les voor vele anderen :wink: :wave:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tja en ik altijd maar roepen dat hero eigenlijk nog de minst schadelijke is van al het zooitje(coke, speed, drank). Maar het is dus blijkbaar een gestage killer. En niet zo zeer direkt aan de organen(behalve dan je longen door de rook en folie) maar je geestelijk welbevinden blijkt zodanig aangetast dat leven zonder bijna onmogelijk lijkt. Ik wens je veel sterkte en zou als ik jou was toch stoppen met heroine. Bij mij lukte het door de gedachte dat ik steeds meer angstaanvallen zou krijgen als ik door zou gaan. En toen was het snel gedaan hoor.Want daar heb ik echt geen zin in. Want zoals jij het beschrijft lijt het er ook op dat het niet meer beter gaat worden alleen maar slechter. We worden te oud. Ons lichaam trekt dit niet meer.
sterkte!
r
ronikronLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb er bijna spijt van om naar een forum te zoeken ,als ik zie dat het voor langdurige gebruikers zo moeizaam gaat .
Zelf ben ik iets meer dan vier weken geleden in het slotervaart onder narcose afgekicket met naltrexon en daar een naltrexon implantaat gekregen.
Zelf heb ik 34 jaar heroine gebruikt en meta ,alleen de laatste jaren alleen bruin en geen meta .
Gebruikte veel bruin ,en ontwikkelde allerlei angsten,ging nergens heen omdat ik bang was niet te kunnen gebruiken.
Die angsten waren heftig en maakten het leven moeilijk.
Na het afkicken was er niets meer over van die angsten ,alsof alles van je afgegleden was van de ene op de andere dag of misschien wel minuut ik weet het niet ,in ieder geval met angsten de narcose in ,en zonder angsten eruit.
Tot nu toe ook geen behoefte aan gebruik ,in mijn omgeving word wel wat gerookt maar tot nu toe vind ik het alleen maar stinken ,dit komt denk ik door de naltrexon die de behoefte onderdrukt .
Ik vind het dan ook vreemd te lezen dat andere zulke problemen ondervinden ,hoop niet dat mij dat nog te wachten staat ,en kan me dat ook niet indenken.
Mijn probleem is het slapen tot nu toe ,heb geen een nacht meer dan drie uur geslapen (als uitzondering afgelopen zondag 6a7 uur)
Ben nu ook moe en ga vanavond weer een andere slaapmedicatie proberen omdat het streven is om in ieder geval twee nachten per week goed te slapen .
Ben erg voorzichtig met medicatie ,wil niet een andere verslaving oplopen ,vandaar de slaapmedicatie om de drie dagen ipv dagelijks.
Een kennis van mij heeft de snelle detox zonder narcose gedaan (werd strondziek) maar het gaat heel goed met hem ,spreek hem zelf niet ,maar hoor wat via gemeenschappelijke vriendin.
Voorlopig zie ik de toekomst met vertrouwen te gemoed.
Hoop op een paar reacties van jullie ,groetjes Ron
r
ronikronLid
01-01-2024, 00:00
#18
speeseend zei:
Verander je leven en jij zal mee veranderen!
Klik om te vergroten...
Bewuste gebruiker Contradictie in terminis ??
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neen! Oxymoron, Newbie.
a
aaddrumLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi Nonna en anderen langdurige gebruikers , (mijn verhaal,, er is hoop)

Ik herken hier veel in, heb zelf voor 15 jaar gebruikt , van 1967 tot 1982 ,,opium ,morfine begonnen , hero, coke, pervitine erbij ,sleepers wat niet, maar ben nu alweer 27 jaar 100% total clean sinds mijn opname voor 2 jaar intern in een drugsvrije gemeenschap ,heb daar ipv ,1 jaar,, 2 jaar nodig gehad vanwege lang en vooral veel gebruik ,altijd gespoten ,had altijd de eerste 8 jaar meet erbij , tussen de 100mg en 125 mg per dag, de laatste 7 jaar kreeg ik tabletten van 50 mg maal 4 per dag ,had Ik zo versierd om makkelijker te kunnen spuiten ,minder troep in dus enzo, (buiten mn andere dope) Was eigenlijk beetje opgegeven de laatste 5 jaar door mezelf en door spychiater ,vandaar die hoogste dosis wettelijk toegestaan die ik kreeg ,had hij in de states gezien ,zo van dan gebruik je minder bij, ja daggg, ik had nooit genoeg ,was waarschijnlijk de enigste ooit in nederland met meer dan 125 mg , 200 mg meet per dag dus , in ieder geval in rotterdam e.o , wat ik weet, had niemand meer dan 125 mg pd.
De laatste 6 jaar ging ik voor het weekend 3 dagen halen 3 maal 200 mg en shotte dit zo weg op de vrijdag met coke /pervitine /hero /palfium erdoor , was zo vergeven dat ik nergens meer stoned van werd en kreeg zelfs bijna geen flash meer ,terwijl dat mn grootste habbit was pfff( hiervan alleen al dacht ik dus nooit meer af te komen /

Ik vertel dit maar even uitgebreid , niet om heavy te doen ,maar dat je ziet ,ook al heb ik geen 30 jaar gebruikt maar 15 jaar , Ik genoeg gebruikt heb voor de gem gebruiker om met die dope wel 25 jaar vooruit te kunnen ,ik dealde altijd ook , zat in China town aan de bron , zuiverste dope en goedkoop .
Verder is dit ook niet het belangrijkste ,,, wat Ik eigenlijk wilde zeggen hier en Ik heb dit gisteren al onder topic /methadon/ verteld( ben hier trouwens heel toevallig terecht gekomen ook) = Ik heb ook laagdrempelige meet programmaas gehad , een gesprekkie hier en daar , maar eigenlijk alleen maar zo van, hoe meer methadon voor mn opstanertje bv , hoe beter enzovv, schoot dus nooit op gewoon en zo te horen schieten die zg nieuwe middelen ook niet op , het een voort ander?/ neeee hee het gaat veel verder ,,,en dieperr,,

Hoe ik uiteindelijk op een drugsvrije therapeutische gemeenschap bent terecht gekomen ( waar ik nooit iets van moest hebben ) was ; 1, omdat mn huisarts zei ; ik wil geen verslaafde van jouw verslaving meer zijn , die zette me keihard van 200 mg pd op 0 pff,, dacht totaal gestoord werd ( was ik ook al aardieg pff) ik kon zo weer 125 mg in drank daarna halen , maar moest ik dus niet , kon dat niet spuiten .
En 3; stortte totaal in elkaar geestelijk en lichamelijk , en 3; via ziekenhuis opname (hepatitus b ) ben ik dus op die manier ( een geluk achteraf bij een ongeluk dus, met dank ook aan mn huisarts achteraf dan , kon hem wel schieten toen eerst hahah,,) heb ik toch de stoute shoes aan getrokken en na het ziekenhuis ,via de detox, ben Ik toch in een drugsvrije -Tg terecht gekomen .

EN DIT IS MIJN VERHAAL; NA 2 JAAR OPNAME MET HARDE STRUCTUUR , GROEPEN EN HEEL VEEL EMOTIONELE DINGEN DOEN , MET VOOAL EEN LIEFDEVOLLE OPVANG EN BEGELEIDING ! ben ik nu total clean sinds 1982. , had dus niemand meer, , ikzelf al helemaal niet ,ooit verwacht , maar het kan dus wel , MAAR JE ZAL KEIHARD IN JEZELF MOETEN INVESTEREN EN VEEL ONVERWERKTE SHIT EN EMOTIES MOETEN VERWERKEN EN IN LAATSTE RE-ENTRY FASE ,,JE OUDE HOBBIES ,,WERK OF NIEUWE STUDIES ,WHAT EVER ,, OP MOETEN GAAN PAKKEN ,, DAT KAN ALLEEN OP EEN DRUGSVRIJE THERAPEUTISCHE GEMEENSCHAP EN NEVER MET DIE WONDERMIDDELEN .
Ben in die laatste fase daar ,weer begonnen met ouwe hobby =drummen op te pakken ben nu alweer tijd beroepsdrummer heb een mooi huis ,autootje ,bootje , lang over gedaan maar toch .
Alleen ,ik zeg gewoon eerlijk als die arts mij niet stop zette en ik door die levertoestand niet in elkaar gestort was , ik zeer waarschijnlijk never uit mezelf daar naar toe was gegaan ,benk eerlijk in , had mezelf allang opgegeven .

Dus JA,, het kan wel na zeer zwaar en langdurig gebruik om happy te worden ,maar je zal door de pijn moeten en vanaf die laatste meet wat ik lees ,die laatste pijnlijke afkikkies daar kan je wel middelen voor krijgen , maarr wel snel afbouwen ook en ik heb een keer toen ik ooit op 4 meet nog stond ( de laatste loodjes dus ), acupunctuur gedaan meer voor de gein, en verdomd bij iedereen was dit zo, de pijn vooral in je benen nog,begon gewoon weg te trekken , misschien een optie/ zeg maar wat., maar dan nog daarna begint het juist .
En ja het leven is niet altijd te gek en soms saai , maar mn drummen is mn nieuwe gezonde kick mn huis en bootje en vrienden ook.
Alleen na hepatitus b van toen (is wel genezen toen ook) kreeg ik 15 jaar terug te horen ( was ik al 14 jaar clean) u heeft COPD =longenfyseem helft longblazen wegdus , maar sport veel gaat nog net met drummen , maar wel erger nog, een maand later ook nog ; U heeft een hepatitus C grr,, nog uit die spuittijd dus, ben pas behandeld maar kuur sloeg na drie zware mnd niet aan en moet ik op het nieuwe middel wachten in 2010 wat wel 80 % geneest ipv 50 % nu nog ,,, Ik zat nu niet bij die goeie 50 % pff , dus mn drummen ,,wat mn leven ook is !, en me zeker int begin vaak heeft geholpen ook om clean te blijven ,(was haast soort therapy ook toen hahah) , staat nog steeds al jaren op laag pitje en kan Ik voorlopig niet beroepsmatig drummen nog, is te zwaar nu , dus wachten maar dan.

Ik bedoel maar , zijn wel f tegen slagen geweest ook , was wel mn droom, om wat ik wel 6 jaar had gedaan ,beroepsmatig trommelen dus , te blijven doen steeds beter te worden ook, maar helaas voorlopig geen pindakas , maar toch benk nooit meer aant gas gegaan , never na wat ik allemal achter de rug had en geinvesteert had op die drugsvrije Tg en VOORAL OOK ERNA ,

Dus mensen , houd moed , het kan wel , alleen als je 20 of 30 jaar gebruikt en je leeftijd is boven de 40 jaar dacht ik zoiets te horen ,dan kom je voor een drugsvrije Tg niet meer in aanmerking ,nogmaals mijn mening is ,dat dit een van de weinige manieren is om echt te stoppen en je pijn en shit uit te werken en je verleden op een rij te krijgen . Ik weet niet Nona, wat je leeftijd is , maar denk je voorbij de 40 bent als je 30 j gebruikt hebt , maar een tip nog, ik had het ook op het laatste stadium van gebruik, dat zelfs de dope niets meer verdoofde en je juist opgefokter maakte , ja dat is een teken allang dat je gewoon moet stoppen ,want dan werkt een opiaat dus averrechts al , , maar dan nog , probeer die laatste loodjes met hulp te door staan ,want zo te horen schiet het al helemaal niet meer op ,logisch ook. Zie wat goede mensen te verzamelen ook heeell belangrijk , ik zou zeggen kop op , hou vol en als je wilt praten ofzo , neem contact met me op ,,is wel ok , dat kan toch hier ? ben hier maar pas .

En tot alle andere langdurige gebruikers wil Ik zeggen , NEVER GIVE UP ,
iedereen All the Best van AADDRUM :rockband:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."