Hoi Nonna en anderen langdurige gebruikers , (mijn verhaal,, er is hoop)
Ik herken hier veel in, heb zelf voor 15 jaar gebruikt , van 1967 tot 1982 ,,opium ,morfine begonnen , hero, coke, pervitine erbij ,sleepers wat niet, maar ben nu alweer 27 jaar 100% total clean sinds mijn opname voor 2 jaar intern in een drugsvrije gemeenschap ,heb daar ipv ,1 jaar,, 2 jaar nodig gehad vanwege lang en vooral veel gebruik ,altijd gespoten ,had altijd de eerste 8 jaar meet erbij , tussen de 100mg en 125 mg per dag, de laatste 7 jaar kreeg ik tabletten van 50 mg maal 4 per dag ,had Ik zo versierd om makkelijker te kunnen spuiten ,minder troep in dus enzo, (buiten mn andere dope) Was eigenlijk beetje opgegeven de laatste 5 jaar door mezelf en door spychiater ,vandaar die hoogste dosis wettelijk toegestaan die ik kreeg ,had hij in de states gezien ,zo van dan gebruik je minder bij, ja daggg, ik had nooit genoeg ,was waarschijnlijk de enigste ooit in nederland met meer dan 125 mg , 200 mg meet per dag dus , in ieder geval in rotterdam e.o , wat ik weet, had niemand meer dan 125 mg pd.
De laatste 6 jaar ging ik voor het weekend 3 dagen halen 3 maal 200 mg en shotte dit zo weg op de vrijdag met coke /pervitine /hero /palfium erdoor , was zo vergeven dat ik nergens meer stoned van werd en kreeg zelfs bijna geen flash meer ,terwijl dat mn grootste habbit was pfff( hiervan alleen al dacht ik dus nooit meer af te komen /
Ik vertel dit maar even uitgebreid , niet om heavy te doen ,maar dat je ziet ,ook al heb ik geen 30 jaar gebruikt maar 15 jaar , Ik genoeg gebruikt heb voor de gem gebruiker om met die dope wel 25 jaar vooruit te kunnen ,ik dealde altijd ook , zat in China town aan de bron , zuiverste dope en goedkoop .
Verder is dit ook niet het belangrijkste ,,, wat Ik eigenlijk wilde zeggen hier en Ik heb dit gisteren al onder topic /methadon/ verteld( ben hier trouwens heel toevallig terecht gekomen ook) = Ik heb ook laagdrempelige meet programmaas gehad , een gesprekkie hier en daar , maar eigenlijk alleen maar zo van, hoe meer methadon voor mn opstanertje bv , hoe beter enzovv, schoot dus nooit op gewoon en zo te horen schieten die zg nieuwe middelen ook niet op , het een voort ander?/ neeee hee het gaat veel verder ,,,en dieperr,,
Hoe ik uiteindelijk op een drugsvrije therapeutische gemeenschap bent terecht gekomen ( waar ik nooit iets van moest hebben ) was ; 1, omdat mn huisarts zei ; ik wil geen verslaafde van jouw verslaving meer zijn , die zette me keihard van 200 mg pd op 0 pff,, dacht totaal gestoord werd ( was ik ook al aardieg pff) ik kon zo weer 125 mg in drank daarna halen , maar moest ik dus niet , kon dat niet spuiten .
En 3; stortte totaal in elkaar geestelijk en lichamelijk , en 3; via ziekenhuis opname (hepatitus b ) ben ik dus op die manier ( een geluk achteraf bij een ongeluk dus, met dank ook aan mn huisarts achteraf dan , kon hem wel schieten toen eerst hahah,,) heb ik toch de stoute shoes aan getrokken en na het ziekenhuis ,via de detox, ben Ik toch in een drugsvrije -Tg terecht gekomen .
EN DIT IS MIJN VERHAAL; NA 2 JAAR OPNAME MET HARDE STRUCTUUR , GROEPEN EN HEEL VEEL EMOTIONELE DINGEN DOEN , MET VOOAL EEN LIEFDEVOLLE OPVANG EN BEGELEIDING ! ben ik nu total clean sinds 1982. , had dus niemand meer, , ikzelf al helemaal niet ,ooit verwacht , maar het kan dus wel , MAAR JE ZAL KEIHARD IN JEZELF MOETEN INVESTEREN EN VEEL ONVERWERKTE SHIT EN EMOTIES MOETEN VERWERKEN EN IN LAATSTE RE-ENTRY FASE ,,JE OUDE HOBBIES ,,WERK OF NIEUWE STUDIES ,WHAT EVER ,, OP MOETEN GAAN PAKKEN ,, DAT KAN ALLEEN OP EEN DRUGSVRIJE THERAPEUTISCHE GEMEENSCHAP EN NEVER MET DIE WONDERMIDDELEN .
Ben in die laatste fase daar ,weer begonnen met ouwe hobby =drummen op te pakken ben nu alweer tijd beroepsdrummer heb een mooi huis ,autootje ,bootje , lang over gedaan maar toch .
Alleen ,ik zeg gewoon eerlijk als die arts mij niet stop zette en ik door die levertoestand niet in elkaar gestort was , ik zeer waarschijnlijk never uit mezelf daar naar toe was gegaan ,benk eerlijk in , had mezelf allang opgegeven .
Dus JA,, het kan wel na zeer zwaar en langdurig gebruik om happy te worden ,maar je zal door de pijn moeten en vanaf die laatste meet wat ik lees ,die laatste pijnlijke afkikkies daar kan je wel middelen voor krijgen , maarr wel snel afbouwen ook en ik heb een keer toen ik ooit op 4 meet nog stond ( de laatste loodjes dus ), acupunctuur gedaan meer voor de gein, en verdomd bij iedereen was dit zo, de pijn vooral in je benen nog,begon gewoon weg te trekken , misschien een optie/ zeg maar wat., maar dan nog daarna begint het juist .
En ja het leven is niet altijd te gek en soms saai , maar mn drummen is mn nieuwe gezonde kick mn huis en bootje en vrienden ook.
Alleen na hepatitus b van toen (is wel genezen toen ook) kreeg ik 15 jaar terug te horen ( was ik al 14 jaar clean) u heeft COPD =longenfyseem helft longblazen wegdus , maar sport veel gaat nog net met drummen , maar wel erger nog, een maand later ook nog ; U heeft een hepatitus C grr,, nog uit die spuittijd dus, ben pas behandeld maar kuur sloeg na drie zware mnd niet aan en moet ik op het nieuwe middel wachten in 2010 wat wel 80 % geneest ipv 50 % nu nog ,,, Ik zat nu niet bij die goeie 50 % pff , dus mn drummen ,,wat mn leven ook is !, en me zeker int begin vaak heeft geholpen ook om clean te blijven ,(was haast soort therapy ook toen hahah) , staat nog steeds al jaren op laag pitje en kan Ik voorlopig niet beroepsmatig drummen nog, is te zwaar nu , dus wachten maar dan.
Ik bedoel maar , zijn wel f tegen slagen geweest ook , was wel mn droom, om wat ik wel 6 jaar had gedaan ,beroepsmatig trommelen dus , te blijven doen steeds beter te worden ook, maar helaas voorlopig geen pindakas , maar toch benk nooit meer aant gas gegaan , never na wat ik allemal achter de rug had en geinvesteert had op die drugsvrije Tg en VOORAL OOK ERNA ,
Dus mensen , houd moed , het kan wel , alleen als je 20 of 30 jaar gebruikt en je leeftijd is boven de 40 jaar dacht ik zoiets te horen ,dan kom je voor een drugsvrije Tg niet meer in aanmerking ,nogmaals mijn mening is ,dat dit een van de weinige manieren is om echt te stoppen en je pijn en shit uit te werken en je verleden op een rij te krijgen . Ik weet niet Nona, wat je leeftijd is , maar denk je voorbij de 40 bent als je 30 j gebruikt hebt , maar een tip nog, ik had het ook op het laatste stadium van gebruik, dat zelfs de dope niets meer verdoofde en je juist opgefokter maakte , ja dat is een teken allang dat je gewoon moet stoppen ,want dan werkt een opiaat dus averrechts al , , maar dan nog , probeer die laatste loodjes met hulp te door staan ,want zo te horen schiet het al helemaal niet meer op ,logisch ook. Zie wat goede mensen te verzamelen ook heeell belangrijk , ik zou zeggen kop op , hou vol en als je wilt praten ofzo , neem contact met me op ,,is wel ok , dat kan toch hier ? ben hier maar pas .
En tot alle andere langdurige gebruikers wil Ik zeggen , NEVER GIVE UP ,
iedereen All the Best van AADDRUM
