Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer heroine gebruikt

eerste keer heroine gebruikt

28 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ach, waarschijnlijk heeft ze gelijk dat het allemaal een beetje opgeblazen wordt. Ik geloof dat slechts 10% van de mensen die ooit hero proberen verslaafd worden ofzo. Daarmee scoort het waarschijnlijk wel het hoogst van alle drugs behalve roken, maar toch, 10% is idd verre van de 100% die sommigen echt lijken te geloven.

De vraag is natuurlijk wie die 10% zijn. Iemand die idioot genoeg is om een ander te pushen en over te halen misschien wel. :( Iemand die verslaafd is geraakt aan een van al die andere drugs met een lagere verslavingskans zal ook wel een risicofactor zijn.

Als je het idd bij die ene keer laat moet het goed komen :wink:
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#2
kokosmakroon900 zei:
niet lullig bedoeld ofzo, maar als je 36 bent moet je toch wel het verschil tussen zei en zij weten?

En blijf sterk en laat je niet nog een keer ompraten!
Klik om te vergroten...

Zit je nou gewoon dingen te zoeken om mijn verhaal de grond in te trappen? omdat ik een spel fout maak! zielig hoor.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kreeg je niet het gevoel dat ze je zo standvastig probeerde te overtuigen mee te doen, om haar eigen gebruik goed te praten?
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Kreeg je niet het gevoel dat ze je zo standvastig probeerde te overtuigen mee te doen, om haar eigen gebruik goed te praten?
Klik om te vergroten...

Ze wou het samen doen of niet.Tuurlijk had ze er erg zin in, en begon op mijn gevoel in te praten. Later heb ik goed nagedacht en zelf de keuze gemaakt om 1 keer te proberen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Noxipro zei:
kokosmakroon900 zei:
niet lullig bedoeld ofzo, maar als je 36 bent moet je toch wel het verschil tussen zei en zij weten?

En blijf sterk en laat je niet nog een keer ompraten!
Klik om te vergroten...

Zit je nou gewoon dingen te zoeken om mijn verhaal de grond in te trappen? omdat ik een spel fout maak! zielig hoor.
Klik om te vergroten...
Dus jij keurt het streng af om hero te doen, je hebt een verleden met coke, maar je laat je overhalen door iemand die aan je hoofd zeurt toch hero te doen. Goede reden om gelijk een poos niet meer met zo iemand om te gaan en haar uit te leggen wat een achterlijk wijf 'zei' is. En wat is nou precies je ervaring, behalve dat het relaxed was? Ik zit nu op de bank en dat is ook relaxed. Ik denk dat iedereen juist benieuwd is naar wat je nou echt voelde.
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gevoel van heroine wat ik had probeer ik uit te leggen. Ik had geen negatieve effecten, behalve wat kortademigheid. Miss komt dat omdat eerste x was en ik mij een beetje druk maakte.Ik heb ooit oxycodon gehad en daar leek het een beetje op na mijn mening. Gevoel van rust had ik en maakte mij nergens druk om.Was in mij zelf gekeerd en zat in een lichte roes. Gevoel is moeilijk uit te leggen. Ik heb extra niet veel genomen 6 trekjes in totaal omdat ik het niet wou overdrijven de eerste x. Ik heb idd een verleden met coke, maar wou gewoon 1 x hero nemen. Meisje heeft mij zeker in een positie gebracht dat ik er over na ben ga denken. Ik heb later toch die keuze zelf gemaakt en heb er geen spijt van. Ze weet heel goed nu dat het voor 1 x was voor mij! Mocht ooit situatie weer komen dat ze opnieuw vraagt, dan is per direct vriendschap over. Trouwens ze wist van mij dat ik altijd al een x heroine wou gebruiken.
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Dus eigenlijk vond je er geen reet aan? Was het niet vet lekker? Je hoort vaak verhalen als 'een orgasme maar dan over je hele lichaam en constant'. Maar het was dus alleen maar een beetje chill, een beetje hangen?
Klik om te vergroten...


Wat jij omschrijft hoor ik ook vaak, maar dat heb ik niet ervaren. Meestal krijg je dat niet na de eerste x hero.Daarom gaan de meesten ook vaker gebruiken om dat wel te ervaren. Ik heb een positieve ervaring gehad. Mijn ervaring was dat ik moeilijk kon lopen na hero gebruik, en ben op bed gaan liggen. Gevoel daarna was fijn! Rust in mijn hoofd en soort warmte en een roes waarin alles veilig aanvoelde.
Ps :vond het juist wel lekker!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Allereerst wil ik even vragen niet direct lullig te doen wanneer iemand een schrijf fout maakt, het zij/zei verhaal. Als we mijn schrijf fouten gaan tellen dan zijn we voorlopig nog niet klaar.
Goed, dat gezegt hebbende.

heb zelf een 30 jaar durende heroine verslaving achter de rug en denk dat ik misschien nog wel iets kan toevoegen of uitleggen. Allereerst die verhalen over eerste keer heroine en een orgasme achtig effect of sterkte. Dat klopt wel degelijk, maar helaas niet meer met de dope van tegenwoordig. Toen ik begon in 1984 was de heroine 98% zuiver, en belangrijker nog, anders geproduceerd. Dat maakte dat het belachelijk sterk was. Met een kwart gram kon men toen de hele dag in comatose toestand rond hangen. Zo erg dat je letterlijk kwijlend met je hoofd in je dope viel. Dat is niet meer, de dope is de laatste 10 jaar rond de 35 tot 55% zuiver (volgens justitie). Daarbij komt, dat het anders geproduceerd wordt. Het wordt nu vuiler verkocht, en daarmee bedoel ik niet versnijden.

Dan wil ik toch ook nog even aanhaken op dat je dit 1 keer wilde doen, en over hoe dat meisje bleef pushen. Wat zij deed is echt hoogst onverantwoord, en sorry dat ik het zeg, maar gewoon zwaar verachtelijk. Dat soort mensen zijn geen vrienden. Zou zelf dan ook het contact direct verbreken. Maar, dat ben ik, natuurlijk ken jij de situatie beter.
Moet wel zeggen dat 1 zinnetje in je een na laatste commentaar me zorgen baard;
"Ik heb extra niet veel genomen 6 trekjes in totaal omdat ik het niet wou overdrijven de eerste x."
En dan vooral dus het stukje; omdat je niet wilde overdrijven, de eerste keer.
klinkt mij als een onbedoelde verspreking. Wat zorgelijk is is dat je dus een verslavings verleden hebt, je bent dus verslavings gevoelig. Nu heb je dus die coke verslaving overwonnen. Dan is het echt heel erg raadzaam om nu niet te experimenteren met andere drugs, zeker geen heroine. Je moet toegeven dat dat zo bezien echt een hele domme actie was. Maar, ik snap je interesse, zeker wanneer je je al jaren afvraagt hoe of heroine is. Die interesse moet dan eens
gestild worden. Daarbij komt, iemand die een coke verslaving heeft gehad zal niet heel snel heel gek worden op heroine. Want dit zijn 2 uitersten. uppers en downers. Maar, tesamen is het DE "ideale" combinatie. En daarom maakt dit toch dat heroine proberen voor jou echt bijzonder gevaarlijk is. Want misschien blijf je niet aan de heroine hangen, maar verval je via de dope weer terug in je coke verslaving. Want in de heroine scene is coke altijd voorradig en aanwezig. En eenmaal lekker dope gechineest is een coke base niet ver weg meer.

Enkel jij kunt echt in je hart kijken. Ergens jammer dat je maar 6 trekjes hebt genomen, want nu heb je heel even van de dope mogen proeven. Maar de gehele werking ken je nog niet. Hoop
dus dat deze ervaring voor jou genoeg is geweest. Maar, laat t alsjeblieft wel hierbij want heroine is echt die sloper die met zegt dat het is. En dat enkel 10% verslaafd raakt zoals ergens hierboven wordt beweerd, weet niet of die cijfers kloppen, denk dat het hoger ligt. En zelfs al zou het zo zijn, met jouw coke verslavings gevoeligheid is het voor jou toch echt heel gevaarlijk.

heel veel succes, en bedankt voor het delen op dit forum!!

Leveldesigner.
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi geschreven Leveldesigner!

Even inhaken op jou bericht, dat ik zei dat ik maar 6 trekjes had gehad de eerste x, was omdat ik bang was dat ik teveel zou nemen en zo miss ongelukken zouden kunnen gebeuren. Van horen en zeggen weet ik dat je snel met heroine over kunt doseren. Ik heb zeker geen plannen om het ooit nog eens te doen.
Dat meisje was ik eerste instantie ook kwaad op.Het was ook meer de schrik van dat ik het altijd al keer wou doen, maar had geen rekening gehouden dat het die bewuste dag zou worden. Uiteindelijk heb erover nagedacht en besloten het is nu of nooit! Tuurlijk snap ik heel goed dat als ik een cocaine (crack) verslaving achter de rug heb, dat dit spelen met vuur is. Ik weet heel goed de gevaren van heroine. Miss dom dat ik mij iets heb laten mee slepen door haar, maar keuze zelf gemaakt en ik zat ook heel goed in mijn vel om dit te doen. Bedankt voor de reacties!
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Noxipro zei:
kokosmakroon900 zei:
niet lullig bedoeld ofzo, maar als je 36 bent moet je toch wel het verschil tussen zei en zij weten?

En blijf sterk en laat je niet nog een keer ompraten!
Klik om te vergroten...

Zit je nou gewoon dingen te zoeken om mijn verhaal de grond in te trappen? omdat ik een spel fout maak! zielig hoor.
Klik om te vergroten...

Het was totaal niet mijn bedoeling om jouw verhaal de grond in te trappen. Ik kreeg het idee, nadat ik jouw verhaal had gelezen, dat jij niet helemaal achter je eigen besluit stond. Uit je verdere posts begrijp ik dat je er wél achter stond/staat.

Dus zolang je voorzichtig met het goedje bent, is het mijn inziens all good :) .
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Noxipro zei:
Ik heb extra niet veel genomen 6 trekjes in totaal omdat ik het niet wou overdrijven de eerste x.
Klik om te vergroten...

Bespeur ik hier iets van dat er misschien een tweede keer gaat komen. Ik zou zeggen, blijf zover mogelijk weg van die z.g. vriendin. Als je zo makkelijk te manipuleren bent, gaat ze het ook voor de tweede keer proberen. Blijf van die troep af.

Succes verder, Erick
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi Noxipro,

Ik maak me alleen zorgen, voor vele was het na de eerste keer niet afgelopen, en zat er ook een periode tussen naar de tweede keer. Bij mij ook. Ik heb ook alles gebruikt wat god verboden heeft. Het is het niet waart, geloof me. Ik ben overal van af, maar zit wel op een onderhoudsdosis suboxone, wat me prima bevalt. 8 mgr. per dag. En ik kom van een onderhoudsdosis Methadon van 140 mgr. per dag. Dat is inmiddels alweer 5 jaar geleden, heb nu 5 jaar subs en dat heeft mijn leven verandert. Nooit meer ziek wakker worden wat bij Meet wel altijd het geval was. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb. En ik zie mensen (of ze moeten er zelf achterstaan ) dit liever niet overkomen. Want Meet is meestal the first call. Met subs blijven ze terughoudend, waarom? ik weet het niet, maar het is in mijn geval een veel schoner en fijner middel. En een vele male betere kwaliteit van leven, dan Meet. Maar dat is voor iedereen verschillend. En het kan je zomaar overkomen, dus kijk uit.

Dus blijf op je hoede en laat je niet verleiden,

Succes Erick
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#13
Erick zei:
Noxipro zei:
Ik heb extra niet veel genomen 6 trekjes in totaal omdat ik het niet wou overdrijven de eerste x.
Klik om te vergroten...

Bespeur ik hier iets van dat er misschien een tweede keer gaat komen. Ik zou zeggen, blijf zover mogelijk weg van die z.g. vriendin. Als je zo makkelijk te manipuleren bent, gaat ze het ook voor de tweede keer proberen. Blijf van die troep af.

Succes verder, Erick
Klik om te vergroten...

Beste Erick.

Ik had in forum al verder uitgelegd dat er geen tweede x komt.
Tevens ben ik niet makkelijk te manipuleren. Ik wou heroine al jaren lang een x proberen, en altijd nee tegen gezegd. Dat meisje was zeker fout, geef ik als eerste toe! Mocht ze tweede x proberen, dan per direct vriendschap over uiteraard!
Zal ook zeker jullie op de hoogte houden mocht ze het nog een keer proberen.
Bedankt voor je reactie...
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zit momenteel met hetzelfde.
Ik zit alleen op een onderhouds dosis van 80mg methadon.
Nog best veel maar dat komt omdat ik div andere gezondheidsproblemen heb gehad.

Dan is afbouwen niet slim.


@Noxipro.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt.
Bij 95% is de eerste keer het einde van hun leven zoals ze het kennen.
Klinkt heel drastisch , maar zo is het ook.


Ik hoop van harte dat je er niet meer aan zal komen.Hoop dat je sterker bent dan menig ander persoon.
N
NoxiproLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo rudolf,

Bedankt voor je reactie! De eerste keer heroine geeft mij het gevoel dat ik dit vaker kan gebruiken zoals bij velen. Heb ook goed gelezen hoe een heroine verslaving tot stand komt. Het sluipt erin voor dat je er erg in hebt. Daarom is het voor mij echt 1 keer.
Het bevestigd alleen maar hoe gevaarlijk hero is wat jij ook benadrukt!

Sterkte rudolf!
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Noxipro zei:
Hallo rudolf,

Bedankt voor je reactie! De eerste keer heroine geeft mij het gevoel dat ik dit vaker kan gebruiken zoals bij velen. Heb ook goed gelezen hoe een heroine verslaving tot stand komt. Het sluipt erin voor dat je er erg in hebt. Daarom is het voor mij echt 1 keer.
Het bevestigd alleen maar hoe gevaarlijk hero is wat jij ook benadrukt!

Sterkte rudolf!
Klik om te vergroten...


Voor mij geen sterkte Noxipro.
Het gaat echt goed met me ook al heb ik dus methadon.
Na jaren lang morfine spuiten en daarna jaren die troep voel ik me SUPERRRRRRRRRRRRRRR.


Maar wil mensen wel erop wijzen hoe gevaarlijk die shit is.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het een keer gedaan. net als speed intraveneus. ik ben zelf gewoon niet in staat om fatsoenlijk in een ader te injecteren. ik vind naalden ook naar tot op zekere hoogte, als een vrouwtje bij de bloedafname het doet kijk ik ff weg, zelf zou ik het niet kunnen herhalen denk ik.

IV injecteren van drugs is dus voor mij niet alleen een geestelijke drempel, maar ook praktisch. dat vind ik helemaal niet erg...

volgens mij is direct in de bloedbaan injecteren van drugs de snelste manier, en daarmee gelijk de verslavendste. gelijk resultaat lijkt mij verslavender dan andere methode's omdat je gelijk resultaat merkt.

pas gewoon op mensen. meer kan ik er niet over vertellen.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spuiten is wel het sterkste idd , maar echt af te raden.Je spuit je lichaam letterlijk kapot als je misspuit.Je krijgt zwarte brandwonden en dat gaat nooit meer weg.

Hetgene wat mensen het meeste doen is roken.Snuiven is ook een optie.Dat heb ik ook een tijd gedaan.

Maar gelukkig niks meer.


Net wat jezelf zegt MeejheM gewoon nooit aan beginnen.Ook niet om een keer te proberen.Zo zijn 99% van de mensen eraan gekomen.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ook ik wilde 1x heroine proberen.......met als resultaat, een dag erna nog een keer en voor je het weet ben je maanden verder en wordt je wakker.......ziek als een hond, en dan komt de ellende, gebruiken om niet ziek te worden, aanmelden bij de methadonpost, bijgebruiken etc etc.
Ik zie dat deze post al een paar maanden "oud" is maar ik hoop dat je het bij die ene keer hebt kunnen houden.
Ook ik was al jaren nieuwsgierig en eigenlijk er verder niet bij na te denken zelf de stap genomen het dus te proberen, zonder gepush overigens want daar heb ik een schurfthekel aan.
De meeste pushers zoeken een maatje en iemand om van te profiteren.
Ik heb ook de "goede" oude tijd meegemaakt, 95% schone dope, nu is het op straat versneden tot soms wel 15% wat dus niets meer is.Mede daarom is het voor mij makkelijker om eraf te blijven.
Groeten,,,,Hans.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#20
niet lullig bedoeld ofzo, maar als je 36 bent moet je toch wel het verschil tussen zei en zij weten?

En blijf sterk en laat je niet nog een keer ompraten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."