Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp,domste fout ooit gemaakt

help,domste fout ooit gemaakt

27 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi heb nu nog geen.maand methadon gebruikt.het helpt perfect tegen depressies, maar het idee om mijn hele leven zo'n naar middel te slikken staat mij tegen.ik wil zo snel mogelijk afbouwen.afbouw na bijna een maand met op laatst 30 mg per dag,is dat zwaar? Wat zou het beste schema zijn.om zo snel mogelijk op 0 mg te komen.kan.ik ook clono nog wat er bij vragen voor de bewegende benen? En.kan ik ondertussen beginnen met citalopram, een antidepressiva,om de ergste depressie wat op te,vangen? Morgenochtend laat ik direct de eerste 10 mg staan.beperk deckomende dagen tot 20 mg.en dan?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Antidepressiva slaat niet zo snel aan, waarom bespreek je dit niet met een (verslavings)arts?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat was het eerste wat ik dacht, je zal toch onder behandeling zijn bij een arts...

aangezien die jou hopelijk regelmatig face-2-face ziet denk ik dat hij/zij degene is die het beste jou staat in kan schatten, en heeft hopelijk mer verstand van je medicatie dan wij.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je moet echt snel met je arts gaan praten idd.

30MG ineens naar beneden is echt veel.
De laatste beetjes van je afbouw zijn echt zwaar.Hou daar rekening mee.


Daarbij zal een crave onderdrukken zeker wel helpen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook mijn advies ga naar je (huis)arts. Het is bekend dat als er niet goed word afgebouwd men sneller een terugval krijgt.
Elke 2 weken 10% eraf tot max 25% tot je op 0 zit.

Maar goed de huisarts kan je hierbij helpen die kent jou situatie immers.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ikmik heeft dus nog een 30 dagen methadon gebruikt he, dus de afbouwe zal mee vallen. Die is zeker niet te vergelijken met een afbouw van maanden of zelfs jaren meth inname. Maar, je zal zeker wat voelen, ongetwijfeld.
Maar goed, heb je een pm gezonden dus laat ik t hierbij op deze plek. Wilde dit graag even verduidelijken want ondanks dat je het vermelde kreeg ik de indruk dat dit niet helemaal begrepen werd door diegene die antwoorden.

Daarbij sluit ik me volledig aan bij dat je de artsen erbij moet halen. Zeker nu je daar binnen zit kun je t beste dit gewoon open met de artsen bespreken. Zodat iedereen op de hoogte is, en je zo nodig wat extra in de gaten kan houden, of op zijn minst begrijpt waarom jij opeens niet meer zo vrolijk over de afdeling loopt, door de afbouw.

heel veel succes Ikmik,
Leveldesigner.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik lees je laatste posts eens goed door en ik ga je het volgende zeggen:

1 Stop met wat je aan het doen bent.Dit werkt niet
2 Ga met je arts praten.Als je al medicatie krijgt die je toch niet inneemt hou je jezelf voor de gek en je arts.Die denkt dat je ze wel neemt. Mocht je medicatie krijgen waar je het niet mee eens bent hoef je ze ook niet te nemen.Jij bent ten alle tijden eindverantwoordelijke voor je eigen lichaam en jij beslist wat je inneemt.Niet je arts of wie dan ook.
3 Maak een goed behandelplan en hou je daaraan!
4 Ga NIET zelf dingen verzinnen en innemen.
5 Bouw rustig af en forceer niks. Ik spreek uit ervaring.



Ik vind echt dat je verkeerd bezig bent (neem dit niet verkeerd op.Bedoel het goed) en je probeert maar dingen en dat gaat fout.
Ik werk sinds kort als verslavings deskundige bij Novadic Kentron (vrijwilligers werk) om mensen juist met dit soort dingen te helpen enz.
Please lees op je gemak een aantal keer door wat ik nu geschreven heb en denk er over na.
Ik snap je standpunt en je einddoel heel goed.Maar te snel willen en dan een terugval krijgen of zelfs meerdere is ook niet je bedoeling.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rudolf,ik slik methadon niet als vervanging voor heroine. Dus snelle afkick zorgt niet voor heroinegebruik.daar is nu geen sprake van
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doe alles op je eigen tempo en niet wat eens anders zegt,
Alles op zijn tijd.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb het over al de medicatie die je slikt en weggooit enz.

Ik heb aandachtig gelezen waar je over gesproken hebt.
Lees even aandachtig door wat ik je geantwoord heb. Je kan het dubbel lezen en veschillend opnemen :)



Bedoel het alleen maar goed.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#11
IK heb zelf goede ervaringen met Clonidine.

Werkt echt goed.
Ik had erg weinig last van de verschijnselen enz.

Succes iig.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn tempo is fasttttttt.hoe sneller er af, hoe minder t spul zich in mijn lichaam nestelt.
Toppsychiater! Ze vond t jammer dat ik niet open was geweest,maar had ook begrip.mag donderdag naar een halve pil en maandag naar 0 mg.ze kijkt naar clonedine. Want dat middel kende ze niet.Ze is nl.geen verslavingsarts maar psychiater. Ze neemt t over van vnn.maar wat een geweldig mens.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi Rudolf, clonedine krijg je pas zodra je op 0 mg zit toch? Ik heb al toestemming, maar mijm psychiater had er nog nooit van gehoord.en om nu vanaf maandag zwaar veel diazepam, oxazepam en temazepam te slikken wil ik niet.die afkick sucks ook en gezien ik al afhankelijk ben van sowieso 5 mg diazepam per dag sinds vier weken? Of zoiets,denk ik dat ik diazepam verslaving niet wil.na,afbouw methadon asap van die 5 mg af.hoeveel clonedine per dag is normaal? Zit nu op dag 2,5mg methadon.maandag naar 0
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jammer dat de afbouw zo tegenvalt, maarja, afbouwen altijd sucks.
Blijf vooral herinneren waarom je afbouwt, en, dat het maar even is. Langer dan 5 dagen ziek zijn zul je niet hebben denk ik, omdat je zo laag stond met methadon, en omdat je minder dan een maand hebt gebruikt.

Heel veel sterkte gewenst,
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kunt geen standaard hoeveelheid aan afbouw geven.

Dat is echt persoonlijk.
Clonidine is idd als je van een opiaat op 0 zit.Die zorgt dat je zucht geremd word.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
Clonidine helpt helemaal niet tegen de zucht, maar is een bloeddruk verlagend middel. Het helpt tegen de pijn in je benen en tintelelingen (oftewel die zogenaamde beestjes die in je armen en benen te lijken lopen) Daarbij helpt het ook tegen die kippenvel aanvallen. Maar tegen de zucht, echt niet.

Groet Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Inderdaad, heb het zelf nooit gebruikt maar ik begreep altijd dat het vooral hielp tegen die opvliegers (zoals vrouwen die hebben in de overgang).
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Erick zei:
Clonidine helpt helemaal niet tegen de zucht, maar is een bloeddruk verlagend middel. Het helpt tegen de pijn in je benen en tintelelingen (oftewel die zogenaamde beestjes die in je armen en benen te lijken lopen) Daarbij helpt het ook tegen die kippenvel aanvallen. Maar tegen de zucht, echt niet.

Groet Erick
Klik om te vergroten...
toch ff bijsluiter beter lezen.
voor het gemak een link
http://www.apotheek.nl/medicijnen/cloni ... uik-ik-het


die in het doosje staat letterlijk tegen craving enz
bij mij werkte het goed
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
rudolf zei:
toch ff bijsluiter beter lezen.
voor het gemak een link
http://www.apotheek.nl/medicijnen/cloni ... uik-ik-het
Klik om te vergroten...
Zelf geen ervaring mee, maar dit staat er in de link die je meestuurt:
Effect
Clonidine vermindert vooral misselijkheid, opwinding, krampen en zweten. Het werkt niet of nauwelijks tegen slapeloosheid, 'craving' en spierpijn.
Klik om te vergroten...
Dat doet toch vermoeden dat de heren hierboven gelijk hebben. Uiteraard zal het wel persoons afhankelijk zijn zoals eigenlijk altijd met medicatie en drugs.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
rudolf zei:
Erick zei:
Clonidine helpt helemaal niet tegen de zucht, maar is een bloeddruk verlagend middel. Het helpt tegen de pijn in je benen en tintelelingen (oftewel die zogenaamde beestjes die in je armen en benen te lijken lopen) Daarbij helpt het ook tegen die kippenvel aanvallen. Maar tegen de zucht, echt niet.

Groet Erick
Klik om te vergroten...
toch ff bijsluiter beter lezen.
voor het gemak een link
http://www.apotheek.nl/medicijnen/cloni ... uik-ik-het


die in het doosje staat letterlijk tegen craving enz
bij mij werkte het goed
Klik om te vergroten...

Lees jou link eens goed Rudolf, onder het kopje verslaving. Dat het bij jou de bijdrage had tegen craving is meegenomen. Maar zo staat het niet in de goed gelezen bijsluiter. Verlangen naar de verslavende stof staat er ook in, maar bij effect spreekt het zich weer tegen.

Bij mij hielp het tegen die kippevel aanvallen, en tintelingen. Kippevel is een soort opvlieger dat het daarbij helpt staat er wel in. Maar tegen craving nee. Ik kreeg gelukkig de bijwerking van sufheid en slaperigheid wat ook weer verdacht was. Ik lag tijdens de avond evaluatie te slapen. Moest direct een urinetest doen :confused: . Ben toen zo boos geworden dat ik de kliniek Novadic verlaten heb. Heb nog wel even de uitslag van de test gevraagd, die negatief bleek te zijn. Afijn zo zal het spul bij iedereen anders werken. :)

U zijt gegroet,
Erick

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."