Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp,domste fout ooit gemaakt

help,domste fout ooit gemaakt

27 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste IKMIK,

Wat ik niet begrijp, en dat zal wel aan mij liggen. Voordat ik dadelijk een lading kritiek over me heen krijg. Ik spreek dus uit eigen ervaring. Ik stoor me echt aan die verhalen waarom je met Methadon van 30mg niet in 1 keer naar 20 kunt gaan, en van 20 naar 10. Dat kan gewoon wel, je wordt echt nog niet ziek hoor, je zult je hooguit wat onrustiger voelen, dit is dus uit eigen ervaring. Als je van 30 naar 20 gaat, deel het dan, s'morgens 10 sávonds 10. Dan is dat prima te doen. Dat geldt ook voor van 20 naar 10. Ik heb het zelf gedaan, meedere malen zelfs, het is een mindsetting. Je moet niet steeds alles schuiven op dat komt omdat ik nu minder methadon neem. Ga in die tussentijd iets doen, zo deed ik het altijd en uitstellen. En het laatste bouw je per mg af morgens 4 s'avonds 4 en zo verder. En dan ben je nog steeds niet ziek, onrustiger ja, maar verder ( en zeker niet als je er Valium of seresta bij slikt ) Je zou je juist beter moeten gaan voelen. Kijk eens in de spiegel en geef jezelf een schouderklopje, want je gaat er steeds beter uitzien. De wallen onder je ogen verdwijnen, er komt weer kleur op de wangen, muziek komt eindelijk weer binnen, zoals het hoort. Afkicken is niet fijn, maar heeft ook zijn positieve kanten. Maar Pas op! echt ziek worden gebeurt pas als je de laatste milligram geslikt hebt en op 0 komt. Meestal de tweede dag pas, of in de nacht van de eerste naar tweede dag. En dat is zwaar, maar ook weer een mind setting, zet die knop om. Geniet van de dingen die nu opengaan, ga naar de sauna, drink tonnen water, eet veel fruit. Hoelang het duurt is voor iedereen verschillend daar dit alles te maken heeft met je omgeving. Ga weer eens bij je Oma op bezoek, iets wat je jaren verwaarloosd hebt bijvoorbeeld. Enz. Dit is gebaseerd op veelal eigen ervaringen. De truuk is om die knop om te zetten, en er tijd voor te nemen, tijdens de afkick, alles gaat op en neer. iig succes en ik hoop dat je hiermee iets kunt. Het aloude spreekwoord zegt het al, een mens lijdt vaak het meeste om het lijden dat hij vreest. dus als je al vreest om van 30 naar 20 te gaan gaat het nooit lukken. Het geheim zit in jezelf.

Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vrees dat je toch een paar dingen vergeet, zoals hoe lang die persoon gebruikt bijvoorbeeld. Want er zit echt een groot verschil tussen mensen die methadon een paar maanden tot een jaar gebuiken en mensen die er al 10 jaar op leven of zelfs veel langer. Dan is daar nog de algehele gezondheid. Sommigen hebben na vele jaren lang gebruikt te hebben een zeer slechte conditie en algeheel gestel en zullen daarom veel zieker worden. En dan komt daar ook nog bij dat iedereen echt heel erg verschillend reageert op drugs en de afbouw ervan. De een wordt echt veel zwaarder ziek dan de ander, en niet enkel om de bovenstaande redenen. Hersenen reageren echt heel anders bij iemand anders, het kan bij die ander veel langer duren eer zijn of haar natuurlijke dopamine aanmaak weer op gang komt.

Dus, wees erg blij dat jij niet zoveel last hebt wanneer je van 30 naar 20 gaat etc, maar je kan echt niet stellen dat dit voor iedereen daarom zo is. Want dat is gewoon niet het geval.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Erick zei:
rudolf zei:
Erick zei:
Clonidine helpt helemaal niet tegen de zucht, maar is een bloeddruk verlagend middel. Het helpt tegen de pijn in je benen en tintelelingen (oftewel die zogenaamde beestjes die in je armen en benen te lijken lopen) Daarbij helpt het ook tegen die kippenvel aanvallen. Maar tegen de zucht, echt niet.

Groet Erick
Klik om te vergroten...
toch ff bijsluiter beter lezen.
voor het gemak een link
http://www.apotheek.nl/medicijnen/cloni ... uik-ik-het


die in het doosje staat letterlijk tegen craving enz
bij mij werkte het goed
Klik om te vergroten...

Lees jou link eens goed Rudolf, onder het kopje verslaving. Dat het bij jou de bijdrage had tegen craving is meegenomen. Maar zo staat het niet in de goed gelezen bijsluiter. Verlangen naar de verslavende stof staat er ook in, maar bij effect spreekt het zich weer tegen.

Bij mij hielp het tegen die kippevel aanvallen, en tintelingen. Kippevel is een soort opvlieger dat het daarbij helpt staat er wel in. Maar tegen craving nee. Ik kreeg gelukkig de bijwerking van sufheid en slaperigheid wat ook weer verdacht was. Ik lag tijdens de avond evaluatie te slapen. Moest direct een urinetest doen :confused: . Ben toen zo boos geworden dat ik de kliniek Novadic verlaten heb. Heb nog wel even de uitslag van de test gevraagd, die negatief bleek te zijn. Afijn zo zal het spul bij iedereen anders werken. :)

U zijt gegroet,
Erick
Klik om te vergroten...


Het zal misschien wel anders werken bij iedereen. Die link is ff snel toegevoegd en je kan alles op je eigen manier interpreteren.
Gezien ik zelf actief ben binnen de verslavingszorg, nogmaals nagevraagd bij de verslavingsartsen en het is toch echt zoals ik zeg.
Ga er verder geen wie heeft gelijk spelletje van maken. Ik neem aan wat er in de bijsluiter staat en artsen zeggen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Rudolf

Ik ga dit spelletje ook niet spelen. Het zal wel bij iedereen verschillend zijn.

@Level

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, het is juist heel zwaar. En voor ieder verschillend, daarbij sprak ik uit eigen ervaring. Ik denk gewoon zo, je gaat afbouwen, dus je weet dat je ziek gaat worden. Heel ziek, wat absoluut niet fijn is, en wat ik niemand gun. Maar doe het dan sneller ipv dat je jezelf gaat zitten plagen. Ziek worden doe je toch, of je het nu langzaam doet of snel. En inderdaad maakt het wat uit in wat voor een conditie je bent. Maar als je ervoor gaat, moet je die knop omzetten. En dan maar ziek zijn, des te eerder ben je er vanaf. Maar ieder doet het op zijn eigen manier en dat respecteer ik. Maar ik mag toch wel zeggen hoe ik het gedaan heb, en zou doen.
Groet Erick
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Erick zei:
@Rudolf

Ik ga dit spelletje ook niet spelen. Het zal wel bij iedereen verschillend zijn.

@Level

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, het is juist heel zwaar. En voor ieder verschillend, daarbij sprak ik uit eigen ervaring. Ik denk gewoon zo, je gaat afbouwen, dus je weet dat je ziek gaat worden. Heel ziek, wat absoluut niet fijn is, en wat ik niemand gun. Maar doe het dan sneller ipv dat je jezelf gaat zitten plagen. Ziek worden doe je toch, of je het nu langzaam doet of snel. En inderdaad maakt het wat uit in wat voor een conditie je bent. Maar als je ervoor gaat, moet je die knop omzetten. En dan maar ziek zijn, des te eerder ben je er vanaf. Maar ieder doet het op zijn eigen manier en dat respecteer ik. Maar ik mag toch wel zeggen hoe ik het gedaan heb, en zou doen.
Groet Erick
Klik om te vergroten...

Mensen die hun mening en ervaringen delen is alleen maar fijn.Kunnen we allemaal van leren.Dus ga zo door!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeker Erick, mag je je mening en ervaringen hier delen. Zoals Rudolf zegt;
"Kunnen we allemaal van leren.Dus ga zo door!"

Het was enkel de toon waarmee je je vorige kommentaar begon, door te zeggen;

"Ik stoor me echt aan die verhalen waarom je met Methadon van 30mg niet in 1 keer naar 20 kunt gaan, en van 20 naar 10. Dat kan gewoon wel, je wordt echt nog niet ziek hoor, je zult je hooguit wat onrustiger voelen,..."

Maar goed, geen probleem. Soms is het moeilijk voor te stellen dat de een ergens wel veel last van heeft terwijl je dat zelf niet zo erg had. Daarom is het ook zo belangrijk om persoonlijke ervaringen te delen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Level,

Het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen of zo. Als het zo overgekomen is, bij deze dat was niet de bedoeling.

Dit is ook veelal moeilijk met schrijven uit te drukken. Je ziet niet iemands gezicht daarbij. En smiley's helpen ook niet altijd.

Groet Eric
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is inderdaad een héél groot verschil of je al jaren methadon gebruikt of kort.
Het is zeer onverstandig om 10 mg per keer eraf te halen, dat zou misschien kunnen als je het zeer kort gebruikt maar dan nog.
Ik kom van 110 mg af en zit nog steeds weken op 55 mg omdat 5 mg eraf halen (nog) niet lukt, dus ff 10 mg eraf halen is niet slim.
Ook heb ik in mijn pogingen om geheel abstinent te geraken clonidine genomen tegen de onrust in mijn benen en de enorme zweet/koud buien, een goed middel maar niet tegen craving, op het moment dat je het neemt wordt je wat rustiger waardoor de craving ook wat afzakt maar het is geen middel tegen de trek, daar hebben ze Natrexon voor, een middel wat bij mij goed werkte maar niet op lange termijn kon verdragen door erg nare bijwerkingen.
Ook oppassen met clonidine, wanneer je teveel kan je in coma raken ( te lage bloeddruk) in lage dosering treed sufheid op en in mijn geval, enorme dorst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."