Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseuforisch door methadon

euforisch door methadon

41 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Begonnen met 10 mg methadon.Eigenlijk zat er heroine in mijn urine bij de test bij aanvraag methadon, omdat ik enkele dagen er voor iets heb gehad.verder O,Oooooo tolerantie. Snij toch nieuwe topic aan,omdat er amper ergens iets te vinden is op internet over toch best behoorlijke euforie die methadon kan veroorzaken zonder echt verslaafd te zijn.vond het bijna te euforisch.hoop ook dat het gevoel stabiliseert. Depressie is foetsie,maar zo'n extreme euforie is ook niet echt. Hebben recreatieve methadon gebruikers dit echt niet ervaren? Morgen maar beginnen met 5 mg en mocht dit genoeg zijn,dan hou ik het hierbij.pfieuwwwwww
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat goed om te horen joh, dat het precies doet wat je hoopte. Weg depressie!!
En dat met zo'n lage dosering, want 10 mg is echt weinig, voor opiaat verslaafden althans.
Verbaasd me een beetje dat je dat euforische gevoel als vervelend ervaart, je zou zeggen dat dat toch juist prettig is.

Denk dat er weinig over dit trouwens te vinden is omdat het bijna altijd wordt voorgeschreven bij een opiaat verslaving. En dat is er helemaal geen sprake van euforie omdat het slecht de dope vervangt. Bijna altijd is men dan zelfs nog even ziek omdat het lichaam moet overstappen van de dope op methadon.

Dus fantastisch dat t doet wat we hoopten!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klopt.de echte euforie had een oorzaak.vertel ik je persoonlijk nog.ben altijd bang dat op Google mensen mijn verhaal herkennen.vandaag juist best suf.beetje relaxt.maar niet depressief meer.ook nog niet echt wetende wat en hoe ik met mezelf aan moet.verveling is weg,angst is weg.hmmmm.alleen nu het avond is,ben ik een beetje melancholiek. Oja,hoe zit dat met humor.ik heb naast mijn ziekte ook een.goed gevoel voor humor.verdwijnt dat niet door de afvlakking? Moet toegeven dat ik eigenlijk doodsbang ben,bang voor methadon.maar jij zei dat een maand oftewel weken gebruiken nog niet een vreselijk moeilijke afkick geeft,mocht ik me toch bedenken? Maar ik pb je nog over die euforie.je lacht je ziek,wat voor belachelijke fout er is gemaakt gister.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neehoor, je zit op 10 mg methadon en dat is te weinig in mijn opinie om je gevoel en humor helemaal af te vlakken. Daarvoor zou je dosis veel hoger moeten zijn. Zoals ik je al eerder vertelde heb je en bloedspiegel die je moet opbouwen met methadon en dat duurt 2 tot 3 dagen. En je zit nu al op dag 3 meen ik. Dus zoals je je nu voelt zul je je altijd blijven voelen. Ik bedoel, het middel zal niet opeens zwaarder of meer intens gaan werken. Dus hoef je echt niet bang voor methadon te zijn, al snap ik je angst wel. En dat is ergens ook wel goed, want methadon is een erg zwaar medicijn, dus lichtzinnig ermee omgaan zou dom zijn. Het is dus goed dat je je dingen afvraagt. Ziet er echt naar uit dat je echt baat hebt bij dit middel en ik verwacht dan ook niet dat je na een week opeens het middel vindt tegenvallen. Denk dat het juist het tegenovergestelde is. Wanneer je lichaam de bloedspiegel helemaal heeft opgebouwd zal het enkel nog beter erop reageren.
Ziet er dus naar uit dat je je depressies uit je leven hebt verbannen en dat eindelijk ook voor jou de zon gaat schijnen. Zou dat niet fantastisch zijn!!

groetjes,
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zit al langere tijd op 80mg maar kom dan ook van een HOGE gebruik af.

Ik heb geen depressies , craving enz enz (gelukkig) en hoop dat ook niet meer te krijgen.

Cold Turkey ofzo zou ik niet kunnen en willen.De 80mg bevallen me prima en ook al zou dat de rest van me leven zo zijn is het voor mij geen probleem.


Succes met het geheel eraf raken.
Mocht je niet lekker voelen met 5mg , pak aub gewoon de 10 weer.Anders maak je je onnodig gek en ga je misschien andere dingen doen.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#7
leveldesigner zei:
Neehoor, je zit op 10 mg methadon en dat is te weinig in mijn opinie om je gevoel en humor helemaal af te vlakken. Daarvoor zou je dosis veel hoger moeten zijn. Zoals ik je al eerder vertelde heb je en bloedspiegel die je moet opbouwen met methadon en dat duurt 2 tot 3 dagen. En je zit nu al op dag 3 meen ik. Dus zoals je je nu voelt zul je je altijd blijven voelen. Ik bedoel, het middel zal niet opeens zwaarder of meer intens gaan werken. Dus hoef je echt niet bang voor methadon te zijn, al snap ik je angst wel. En dat is ergens ook wel goed, want methadon is een erg zwaar medicijn, dus lichtzinnig ermee omgaan zou dom zijn. Het is dus goed dat je je dingen afvraagt. Ziet er echt naar uit dat je echt baat hebt bij dit middel en ik verwacht dan ook niet dat je na een week opeens het middel vindt tegenvallen. Denk dat het juist het tegenovergestelde is. Wanneer je lichaam de bloedspiegel helemaal heeft opgebouwd zal het enkel nog beter erop reageren.
Ziet er dus naar uit dat je je depressies uit je leven hebt verbannen en dat eindelijk ook voor jou de zon gaat schijnen. Zou dat niet fantastisch zijn!!

groetjes,
Klik om te vergroten...
geweldig fijn om zoiets positiefs te horen.ben je nog vrijgezel? Kom lets get married! Hahaaaaa,nee joh geintje,maar jouw woorden geven me net weer even dat waar ik onzeker over was.thx!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#8
LecramR zei:
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
Klik om te vergroten...
De oorzaak is niet aan te pakken.jammer genoeg.methadon was mijn laatste hoop.en zoals het nu lijkt werkt het.ik ben in het laatstevhalf jaar vier keer in het ziekenhuis beland.niet voor aandacht zeg maar.ben blij dat ik de zon weer zie schijnen.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#9
LecramR zei:
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
Klik om te vergroten...
Oja zelfs de verslavingsarts vond t jammer dat protocol potje plassen perse moest.dat was gelukkig geen probleem,ander verhaal,maar hij zag juist ook de voordelen in.mijn situatie en wilde het graag uitschrijven
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik ben inderdaad nog vrij gezel, ben nog niet zo heel lang clean en toen ik verslaafd was was een relatie niet echt een optie (al snap ik natuurlijk dat je een grapje maakte). Want welke vrouw wil nu met haar volle verstand een relatie beginnen met een hard core junk, eerlijk is eerlijk. Dan blijven enkel vrouwen over die ook verslaafd zijn, en dat is bijna altijd een ramp. Altijd ruzie over dope etc. Dus, tja, maar heb nu dus weer tijd om rond te kijken naar niet verslaafden vrouwen, nog een plus punt van clean zijn, haha.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#11
ikmik zei:
LecramR zei:
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
Klik om te vergroten...
Oja zelfs de verslavingsarts vond t jammer dat protocol potje plassen perse moest.dat was gelukkig geen probleem,ander verhaal,maar hij zag juist ook de voordelen in.mijn situatie en wilde het graag uitschrijven
Klik om te vergroten...

Niet om cynisch te zijn, maar artsen schrijven soms wel erg makkelijk medicijnen voor en worden daar, vanwege de bonussen, ook niet financieel slechter van.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
leveldesigner zei:
ik ben inderdaad nog vrij gezel, ben nog niet zo heel lang clean en toen ik verslaafd was was een relatie niet echt een optie (al snap ik natuurlijk dat je een grapje maakte). Want welke vrouw wil nu met haar volle verstand een relatie beginnen met een hard core junk, eerlijk is eerlijk. Dan blijven enkel vrouwen over die ook verslaafd zijn, en dat is bijna altijd een ramp. Altijd ruzie over dope etc. Dus, tja, maar heb nu dus weer tijd om rond te kijken naar niet verslaafden vrouwen, nog een plus punt van clean zijn, haha.
Klik om te vergroten...


Ben ik het niet eens met je L.
Je weet mijn situatie.Ik ben nu nog steeds met me vrouw samen.
Is ook ten alle tijden aan me zijde gebleven.
Natuurlijk accepteerde ze het niet dat ik ook aan die troep zat ,maar ze liet het toe omdat ze zag dat ik anders door een hel ging gezien pijn enz.

Kort geleden 12½ jaar getrouwd en still going on!!


Over jezelf ook ben je te negatief.Zo ver ik weet ben je nu al bijna 2 jaar clean.Ik nu sinds september ook al een jaar.Toen was jij al geruime tijd clean.
Of heb je een terugval gehad? Geheel geen probleem.Alleen maar goed als je er weer vanaf gekomen bent!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hahaa, top nou leveldesigner al bijna twee jaar clean? Dan hoop ik voor jou dat je inmiddels een leuke maar vooral cleane vrouw hebt ontmoet.of je moet net als ik zijn en de manier van partners vinden tegenwoordig net zo absurd vindt als ik.Tinder en.dat soort shit,sorry hoor,maar ik kom een leuke man liever tegen via andere wegen dan oppervlakkige internetsites.jemig.dan liever alleen.maarre waar ging deze topic eigenlijk over? :rock:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oja de euforie is er wel.slik sochtends 10 mg en om.18.00 uur 10 mg.ben behoorlijk sociaal ineens.angsten zijn verdwenen.maar ben wel achterdochtig.vooral naar,autoriteiten. Ook zie ik er uit alsof ik zo in een vampierenfilm kam spelen.ben al vrij bleek,rossig maar nu nog witter en van die speldeknopogen.hmmmm.hoop er wel iets gezonder uit te gaan zien.moet,wennen
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen Rudolf, maar durf te zeggen dat meer dan de helft van alle relaties waarin drugs jaren een rol spelen van verslaving spelen de relatie stuk loopt. En dat is ook normaal, zeker met een zware hard drugs verslaafde valt moeilijk samen te leven. Het is dan een kwestie van enabelen of vertrekken.

En over internet daten Ikmik, ken dat Tinder gedoe enkel van naam. Vind dat ook maar raar inderdaad, beetje vlees keuring lijkt t wel, haha. Maar dat internet een rol kan spelen bij t mensen tot elkaar brengen, daar ben ik helemaal voor. En dat je nu wat bleek ziek, tja, je zit waarschijnlijk de hele dag binnen, en dan heb je ook nog eens een zware tijd achter de rug. Dus dat laat zijn sporen na. Maar na enkele weken is je lichaam geheel gewend aan de methadon en zul je je veel beter voelen en uitzien. Ik blij fhet fantastisch vinden dat methadon zo'n grote rol kan spelen in jouw leven, en al je depressies kan wegnemen. Wie had dat ooit gedacht, ik niet althans.
Heel erg fijn,

:wink:
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#16
De methadon heeft idd voor mij een grote verandering gebracht.
Ik had ook nooit verwacht dat het zo'n grote verandering zou brengen voor me.


De gehele dag binnen zit ik niet.Ben nog wel afgekeurd , maar ben veel met me honden bezig, vrijwilligerswerk enz.Ik hou me wel bezig.


Verder hoop ik dat het met jou goed gaat.
Zou me SUPER zijn als het helemaal anders zou zijn met je.
Je games volg ik nog steeds.Dat blijf ik nog steeds mooi vinden hoe je dat allemaal kunt.Je moet er echt meer mee gaan doen.
Verder hoop ik dat je nog clean bent (helaas geen antwoord gehad op de terugval vraag en de duur van clean zijn) en dat het goed gaat met je.


Spreek je misschien wel weer eens.Gaat je goed L.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vroeg me af of de euforie nog steeds aanwezig is?
Ik ben in 1997 begonnen met Methadon (20mg) dat was ongeveer standaard voor de meeste gebruikers maar door bijgebruik etc is de dosering steeds hoger geworden, maar de 1ste keer heb ik geen euforie ervan ondervonden, een kennis van mij weer wel, dat hield bij haar een week aan en ze dacht dat dat euforiegevoel dan wel aan zou houden maar voor haar dus niet, ik denk ook dat daar een soort van gevaar in schuilt, een euforisch gevoel is immers ook lekker.
Zoals eerder gemeld, 10 mg is wel te doen maar als je blijft verhogen vlakken je gevoelens af en in mijn geval is dat wel wat minder last van negatieve gevoelens maar de leuke gevoelens worden ook aardig gedempt!!
Ik sta inmiddels op 55mg na een lange tijd op 110mg te hebben gestaan en wil graag naar 20mg of wat minder maar die opgave is erg zwaar.
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik slik sinds 2 weken 20mg methadon, en ik merk er bizar weinig van. Behalve dan die vervelende bijwerkingen. Zo ben ik steeds misselijk. Ik hoop echt dat die misselijkheid weggaat, want anders stop ik met deze rotzooi. Werd ik er maar euforisch van. Het vlakt mijn gevoelens een beetje af, het verdoofd mij een beetje, ik ben steeds misselijk, heb overal jeuk, en verder is de drive om dingen te gaan ondernemen een beetje weg. Nu neem ik genoegen met de hele dag thuis zitten en stomme games spelen. Eerder moest ik mijn dag invullen met zinvolle dingen. Maar nu heb ik daar geen behoefte meer aan sinds die methadon, waardoor mijn onrust ook is verdwenen. Vind dat eigenlijk wel een pluspunt van de methadon.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat is best lang, 2 weken misselijk zijn van de methadon. En wat je verder beschrijft zijn typische bijwerkingen van opiaat gebruik, dus ook van methadon. Het lijkt wel alsof deze dosis van 20 mg veel te hoog is voor je, en dat terwijl 20 inderdaad erg laag is. Was je voordat je 2 weken geleden begon wel verslaafd aan een opiaat, of krijg je het voorgeschreven om een andere reden, als ik zo vrij mag zijn om te vragen?
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee, ik was niet verslaafd aan een opiaat. Had sinds september 2014 geen drugs meer gebruikt. Een maand terug had ik een terugval gehad (benzos, 1x heroine, methoxetamine, cocaïne) en hierdoor ben ik diep in de shit gekomen (zit momenteel in behandeling en onder toezicht van reclassering). De psychiater wou mij methadon geven om de zucht naar drugs bij mij weg te nemen. Meer niet..Misschien dat de dosis te hoog is. Gister en vandaag moest ik zelfs overgeven. De misselijkheid word erger lijkt het wel, terwijl de psychiater tegen mij zei dat ik moest wennen aan de methadon. En dat de misselijkheid geleidelijk afneemt. Maar dat is bij mij niet het geval want de misselijkheid neemt juist toe. Het is dat mijn psychiater op vakantie is, anders wou ik haar vandaag al spreken. Want ik zit eraan te denken om te stoppen met de methadon. Het maakt mij juist ziek lijkt het wel. Ik had overigens gevraagd om baclofen, maar daar had zij geen ervaring mee. Vandaar haar keuze voor methadon om de zucht naar dope bij mij weg te nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."