Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseuforisch door methadon

euforisch door methadon

41 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoppen, ziek worden en weer keihard zijn. Je bent beter dan dit.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mariocart zei:
Ik slik sinds 2 weken 20mg methadon, en ik merk er bizar weinig van. Behalve dan die vervelende bijwerkingen. Zo ben ik steeds misselijk. Ik hoop echt dat die misselijkheid weggaat, want anders stop ik met deze rotzooi. Werd ik er maar euforisch van. Het vlakt mijn gevoelens een beetje af, het verdoofd mij een beetje, ik ben steeds misselijk, heb overal jeuk, en verder is de drive om dingen te gaan ondernemen een beetje weg. Nu neem ik genoegen met de hele dag thuis zitten en stomme games spelen. Eerder moest ik mijn dag invullen met zinvolle dingen. Maar nu heb ik daar geen behoefte meer aan sinds die methadon, waardoor mijn onrust ook is verdwenen. Vind dat eigenlijk wel een pluspunt van de methadon.
Klik om te vergroten...

Zoals Level al beschreef, Methadon is een hel om vanaf te komen, het lijkt er inderdaad op dat 20 mg te hoog is, sommigen reageren anders op Methadon, dat is voor iedereen verschillend denk ik.
Het is moeilijk tegen iemand te zeggen "stop met die zooi" maar als die "zooi" het enige is wat werkt dan wordt het anders.Heb je al geprobeerd om bv 18 of 16 mg te nemen, dit zou kunnen schelen.
Ik ben zo,n 20 jaar geleden ook op een lage dosering gestart maar uit ervaring weet ik dat ( meestal) de dosering ( op eigen verzoek) wordt verhoogd. Als ik nu zou mogen ( moeten) kiezen dan had ik de dosering nooit verhoogd maar het is nu eenmaal zo gelopen en ik moet voor elke miligram keihard knokken ( afbouwen), ik hoop dat dit voor jou een reden kan zijn in ieder geval de dosis niet te verhogen want des te meer Methadon je neemt, des te lamlendiger wordt je en je gevoelens worden enorm afgezwakt, erg naar allemaal! Sterkte.
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie. Begin deze week ben ik van 20mg naar 15mg gegaan, en morgen start ik met 12,5mg. Ik vind methadon echt vieze troep. Als die misselijkheid niet snel ophoud dan kap ik met die rotzooi. Nu ik dit typ ben ik weer licht in mijn hoofd, misselijk en heb ik last van maagzuur in mijn keel. Had ik voor de methadon nooit dit. En ik merk het ja, mijn gevoelens zijn nu behoorlijk afgevlakt. Aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant ook jammer, omdat ik nu niet meer echt ultiem ergens van kan genieten. Methadon neemt inderdaad de onrust bij mij weg, waardoor ik niet steeds verlang naar benzo's of een hoge dosis heroïne.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals Hansje1963 al schreef, kan methadon verschillend werken bij mensen. Misschien ben je wel allergisch ervoor. Want dat je nog steeds na weken misselijk, etc bent, dat is niet normaal. Nu zou je al wel gewend moeten zijn aan deze dosering van 20 mg. En dat je t nu nog steeds bent nadat je al een week op een lagere dosis zit (15 mg), dat maakt t nog vreemder. Maar, mooi dat je morgen al naar 12,5 mg gaat, kijken of je dan nog steeds misselijk en zo bent. Als dat dan nog steeds het geval is, dan lijkt het er toch erg sterk op dat jij gewoon niet goed tegen methadon kunt om een bepaalde reden.

Wil je er wel op wijzen dat des te lager de dosis wordt des te zieker je kunt worden. Je zou zeggen dat wanneer je van 20 naar 15 gaat en van 15 naar 10, dat dat hetzelfde is. Maar zo werkt het helaas niet. Je moet het maar als een slagroom taart zien. Wanneer je die in 4 parten snijdt en er dan 1/4 vanaf neemt, dan is dat stuk kleiner dan wanneer je een taart in 3 delen snijdt en daar dan 1/3 vanaf neemt. Het gaat dus om de verhouding, niet enkel het aantal.

Nu gebruik je dus nog maar 3 weken, dus zal de ontwenning niet heel erg zwaar zijn. Maar leuk zal het geen sinds zijn. Heel veel succes!
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je bedoelt dat als ik minder ga slikken dat ik dan te maken krijg met afkickverschijnselen? Dat zal best inderdaad, maar steeds ziek zijn omdat ik wel een fatsoenlijke dosis slik is ook niet alles. Die afkickverschijnselen stoppen op ten duur. Als ik het blijf slikken dan blijf ik ook elke dag ziek. Normaal gesproken ben ik van het kajakken, kracht sporten, cardioen, powerkiten, etc. Nu heb ik echt nergens meer zin in. Naar het beeldscherm kijken maakt mij al misselijk. Laat staan als ik in een auto zit of als ik aan het sporten ben. Misschien ben ik inderdaad allergisch voor methadon, maar waarom was ik voor de methadon dan toch zo gek op opiaten? Als ik een hoge dosis heroïne tot mij had genomen, voelde ik mij vaak fantastisch. Wel had ik in het begin vaak last van jeuk en moest ik regelmatig overgeven. Maar dat is normaal als je een hoge dosis neemt lijkt mij. Misselijk ben ik nooit eerder geweest van opiaten. Ook niet van tramadol of oxycodone. Ik weet niet of kratom ook een opiaat is, maar dat heb ik ook regelmatig gebruikt zonder ziek ervan te worden. Volgens de psychiater is het wel normaal dat je er in het begin er zo ziek van word. Hij zegt dan dat je dat ook hebt met sommige antidepressiva. Hij zegt dat ik moet wennen aan de methadon, en dat het dus niks met allergisch zijn te maken heeft. En als de misselijkheid aanhoudt wil de psychiater daar gerust ook een middel voor voorschrijven. MAar dat is niet iets wat ik wil. Ik denk er sterk over na om te kappen met de methadon. Rotzooi is het :kots:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is inderdaad een beetje het paard achter de wagen spannen als je t mij vraagt, om maar weer een anti-misselijk medicijn voor te schrijven ipv van te zien of er een vervanger gevonden kan worden. Want misschien zou anders Xuboxone een middel voor jou zijn, is een half opiaat en wordt tegenwoordig geloof ik vaker voorgeschreven dan methadon.

En ook ben ik het niet met zijn instelling eens dat het misselijk zijn na een kleine 3 weken normaal is en slechts een kwestie is van gewennen. Want meestal is dat na 1 week al weg, zeker na 2, dus lijkt t me dat je toch wel ergens gewoon slecht op methadon reageert.

En dat je nooit eerder ziek werd van andere opiaten zegt vrees ik niet zo veel in dit geval. methadon is gewoon een zwaar paarde middel, ouderwets en voor zover ik het kan zien niet meer van deze tijd. Vele verslavings artsen willen het niet eens meer voorschrijven daar het zo zwaar verslavend is! Jammer dat je phyciater zo dwars is, als ik dat mag zeggen.
(maar, ben geen arts, enkel een verslavings deskundige -haat dat woord-)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben je al gestopt?
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#8
level: bedankt voor je post! ik ga het eens vragen aan de psychiater. ik waardeer je informatieve berichten :) nu ik er zo aan denk is het inderdaad vreemd dat ze dit heeft voorgeschreven. ik snap er ook niet zoveel van, omdat er dus wel betere middelen bestaan.

insight: nee, ik zit helaas nog steeds aan dat middel. Sinds vandaag slik ik wel weer 2,5mg minder, dus dat is een vooruitgang. vandaag moest ik weer de hele dag overgeven en sporten lukte weer niet. dit is geen leven zo. de psychiater spreek ik aankomende week weer. dan is ze terug van vakantie. ik ga aangeven dat ik zo snel mogelijk wil stoppen met dit vieze ouderwetse paardenmiddel.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat klinkt goed man. Lekker bezig!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik het goed begrijp dan is jouw phychiater ook geen verslavings arts he?
Want artsen en phychiaters die buiten de verslavings zorg werken hebben vaak weinig verstand van zware opiaten als deze. Ben dat zelf ook wel vaker tegen gekomen, die lopen een beetje achter lijkt t vaak wel.
Hoe dan ook, zomaar stoppen met methadon kun je nu toch niet dus het is denk ik inderdaad het beste dat je t langzaam afbouwd al tot ze terug is en het dan met haar bepraat.
Even over Xuboxone, dit is ook zwaar verslavend hoor, ookal is het een half opiaat. Dus wat dat betreft blijft het een beetje hetzelfde. Maar waarschijnlijk word je dan tenminste niet misselijk en zo. Nadeel van Xuboxone is wel dat je het pas kunt nemen wanneer de opiaten geheel verdwenen zijn van je receptoren in je hersenen. Wat zoveel wil zeggen als dat je minsten 24 uur geen heroine mag gebruiken eer je t neemt, en ik meen 36 uur met methadon.

succes,
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn psychiater komt vanuit de forensische hoek. Ze krijgt dus ook veel met verslavingen te maken. Ik ga vanaf vandaag 10mg slikken en langzaam gaan we naar 5mg toe. Om vervolgens helemaal niks meer te slikken. Ik heb het helemaal gehad met dit middel.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lekker bezig, Freek! Wegwezen met die rommel.
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#13
zo is dat! en met een beetje mazzel word ik aan de baclofen gezet. alleen word dat middel gebruikt voor alcoholverslaving. dus moet ik het off-label gebruiken. geen idee hoe ze daar tegenover staat. ik krijg nog te horen wanneer dat is.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor zover ik weet wordt Baclofen vooral gebruikt bij GHB?GBL verslavingen, en ook dat het zelf zwaar verslavend is. Dus langdurig op Baclofen zitten is ook een last.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Begonnen met 10 mg methadon.Eigenlijk zat er heroine in mijn urine bij de test bij aanvraag methadon, omdat ik enkele dagen er voor iets heb gehad.verder O,Oooooo tolerantie. Snij toch nieuwe topic aan,omdat er amper ergens iets te vinden is op internet over toch best behoorlijke euforie die methadon kan veroorzaken zonder echt verslaafd te zijn.vond het bijna te euforisch.hoop ook dat het gevoel stabiliseert. Depressie is foetsie,maar zo'n extreme euforie is ook niet echt. Hebben recreatieve methadon gebruikers dit echt niet ervaren? Morgen maar beginnen met 5 mg en mocht dit genoeg zijn,dan hou ik het hierbij.pfieuwwwwww
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat goed om te horen joh, dat het precies doet wat je hoopte. Weg depressie!!
En dat met zo'n lage dosering, want 10 mg is echt weinig, voor opiaat verslaafden althans.
Verbaasd me een beetje dat je dat euforische gevoel als vervelend ervaart, je zou zeggen dat dat toch juist prettig is.

Denk dat er weinig over dit trouwens te vinden is omdat het bijna altijd wordt voorgeschreven bij een opiaat verslaving. En dat is er helemaal geen sprake van euforie omdat het slecht de dope vervangt. Bijna altijd is men dan zelfs nog even ziek omdat het lichaam moet overstappen van de dope op methadon.

Dus fantastisch dat t doet wat we hoopten!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klopt.de echte euforie had een oorzaak.vertel ik je persoonlijk nog.ben altijd bang dat op Google mensen mijn verhaal herkennen.vandaag juist best suf.beetje relaxt.maar niet depressief meer.ook nog niet echt wetende wat en hoe ik met mezelf aan moet.verveling is weg,angst is weg.hmmmm.alleen nu het avond is,ben ik een beetje melancholiek. Oja,hoe zit dat met humor.ik heb naast mijn ziekte ook een.goed gevoel voor humor.verdwijnt dat niet door de afvlakking? Moet toegeven dat ik eigenlijk doodsbang ben,bang voor methadon.maar jij zei dat een maand oftewel weken gebruiken nog niet een vreselijk moeilijke afkick geeft,mocht ik me toch bedenken? Maar ik pb je nog over die euforie.je lacht je ziek,wat voor belachelijke fout er is gemaakt gister.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neehoor, je zit op 10 mg methadon en dat is te weinig in mijn opinie om je gevoel en humor helemaal af te vlakken. Daarvoor zou je dosis veel hoger moeten zijn. Zoals ik je al eerder vertelde heb je en bloedspiegel die je moet opbouwen met methadon en dat duurt 2 tot 3 dagen. En je zit nu al op dag 3 meen ik. Dus zoals je je nu voelt zul je je altijd blijven voelen. Ik bedoel, het middel zal niet opeens zwaarder of meer intens gaan werken. Dus hoef je echt niet bang voor methadon te zijn, al snap ik je angst wel. En dat is ergens ook wel goed, want methadon is een erg zwaar medicijn, dus lichtzinnig ermee omgaan zou dom zijn. Het is dus goed dat je je dingen afvraagt. Ziet er echt naar uit dat je echt baat hebt bij dit middel en ik verwacht dan ook niet dat je na een week opeens het middel vindt tegenvallen. Denk dat het juist het tegenovergestelde is. Wanneer je lichaam de bloedspiegel helemaal heeft opgebouwd zal het enkel nog beter erop reageren.
Ziet er dus naar uit dat je je depressies uit je leven hebt verbannen en dat eindelijk ook voor jou de zon gaat schijnen. Zou dat niet fantastisch zijn!!

groetjes,
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zit al langere tijd op 80mg maar kom dan ook van een HOGE gebruik af.

Ik heb geen depressies , craving enz enz (gelukkig) en hoop dat ook niet meer te krijgen.

Cold Turkey ofzo zou ik niet kunnen en willen.De 80mg bevallen me prima en ook al zou dat de rest van me leven zo zijn is het voor mij geen probleem.


Succes met het geheel eraf raken.
Mocht je niet lekker voelen met 5mg , pak aub gewoon de 10 weer.Anders maak je je onnodig gek en ga je misschien andere dingen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."