Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseuforisch door methadon

euforisch door methadon

41 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, ik was niet verslaafd aan een opiaat. Had sinds september 2014 geen drugs meer gebruikt. Een maand terug had ik een terugval gehad (benzos, 1x heroine, methoxetamine, cocaïne) en hierdoor ben ik diep in de shit gekomen (zit momenteel in behandeling en onder toezicht van reclassering). De psychiater wou mij methadon geven om de zucht naar drugs bij mij weg te nemen. Meer niet..Misschien dat de dosis te hoog is. Gister en vandaag moest ik zelfs overgeven. De misselijkheid word erger lijkt het wel, terwijl de psychiater tegen mij zei dat ik moest wennen aan de methadon. En dat de misselijkheid geleidelijk afneemt. Maar dat is bij mij niet het geval want de misselijkheid neemt juist toe. Het is dat mijn psychiater op vakantie is, anders wou ik haar vandaag al spreken. Want ik zit eraan te denken om te stoppen met de methadon. Het maakt mij juist ziek lijkt het wel. Ik had overigens gevraagd om baclofen, maar daar had zij geen ervaring mee. Vandaar haar keuze voor methadon om de zucht naar dope bij mij weg te nemen.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hoort het wel meer, dat artsen methadon voorschrijven in dit soort gevallen.
Ik persoonlijk stel hier hele grote vraagtekens bij, want een methadon behandeling, (lees verslaving) is gewoon rampzalig en kan zelfs vaak eindigen in chronisch methadon gebruik, wat zoveel wil zeggen als voor de rest van je leven methadon gebruiken!
Dit omdat methadon echt veel zwaarder verslavend is als heroine, etc.
Dus, als ik jou was dan zou ik me echt inderdaad 2 keer bedenken over doorgaan met methadon. Maar, ik ben geen phychiater, gewoon een leek met een heroine verslaving verleden. Maar weet we uit ervaring hoe zwaar afkicken van methadon is. Heel jammer dat je arts op vakantie is.
Je slikt nu dus dik 2 weken methadon, je bent dus nog niet heel erg verslaafd eraan, maar toch al genoeg vrees ik om toch redelijk ziek te worden wanneer je nu stopt. Dus hou daar rekening mee. De kans dat je dan heroine pakt puur om niet ziek te zijn is erg groot, en dat is dan enkel een stap in de foute richting.

heel veel succes, en zodra ze terug is weer contact met de phychiater zoeken, en haar je
klachten voorleggen en ook vragen naar hoe lang zij denkt dat je meth moet nemen. En wat
te doen om dan weer daar vanaf te kicken.
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik denk ook dat ik nu ziek word als ik ermee stop. Zo had ik een week lang elke dag heroïne IV gebruikt. En toen ik daar mee stopte werd ik al ziek (het steeds koud hebben en dan weer warm, huilbuien, niet kunnen slapen). Het is gewoon moeilijk en misschien moet ik dit middel ook levenslang gebruiken. Een terugval kan ik niet meer gebruiken want ik reageer heel naar op drugs. Mede door de drugs ben ik in de gevangenis en later in een behandelkliniek beland. Dus ik snap de psychiater wel dat ze die onrust bij mij weg wil nemen, waardoor ik ook niet die behoefte heb om te gebruiken. Ze doen er ALLES aan om recidive te voorkomen.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is geen schande, om de rest van je leven methadon te moeten gebruiken. Dus wanneer het je uit de gevangenis houdt, en maakt dat je een redelijk normaal leven kunt leiden dan is het misschien voor jou wel goed.

veel succes,
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stoppen, ziek worden en weer keihard zijn. Je bent beter dan dit.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#6
mariocart zei:
Ik slik sinds 2 weken 20mg methadon, en ik merk er bizar weinig van. Behalve dan die vervelende bijwerkingen. Zo ben ik steeds misselijk. Ik hoop echt dat die misselijkheid weggaat, want anders stop ik met deze rotzooi. Werd ik er maar euforisch van. Het vlakt mijn gevoelens een beetje af, het verdoofd mij een beetje, ik ben steeds misselijk, heb overal jeuk, en verder is de drive om dingen te gaan ondernemen een beetje weg. Nu neem ik genoegen met de hele dag thuis zitten en stomme games spelen. Eerder moest ik mijn dag invullen met zinvolle dingen. Maar nu heb ik daar geen behoefte meer aan sinds die methadon, waardoor mijn onrust ook is verdwenen. Vind dat eigenlijk wel een pluspunt van de methadon.
Klik om te vergroten...

Zoals Level al beschreef, Methadon is een hel om vanaf te komen, het lijkt er inderdaad op dat 20 mg te hoog is, sommigen reageren anders op Methadon, dat is voor iedereen verschillend denk ik.
Het is moeilijk tegen iemand te zeggen "stop met die zooi" maar als die "zooi" het enige is wat werkt dan wordt het anders.Heb je al geprobeerd om bv 18 of 16 mg te nemen, dit zou kunnen schelen.
Ik ben zo,n 20 jaar geleden ook op een lage dosering gestart maar uit ervaring weet ik dat ( meestal) de dosering ( op eigen verzoek) wordt verhoogd. Als ik nu zou mogen ( moeten) kiezen dan had ik de dosering nooit verhoogd maar het is nu eenmaal zo gelopen en ik moet voor elke miligram keihard knokken ( afbouwen), ik hoop dat dit voor jou een reden kan zijn in ieder geval de dosis niet te verhogen want des te meer Methadon je neemt, des te lamlendiger wordt je en je gevoelens worden enorm afgezwakt, erg naar allemaal! Sterkte.
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor je reactie. Begin deze week ben ik van 20mg naar 15mg gegaan, en morgen start ik met 12,5mg. Ik vind methadon echt vieze troep. Als die misselijkheid niet snel ophoud dan kap ik met die rotzooi. Nu ik dit typ ben ik weer licht in mijn hoofd, misselijk en heb ik last van maagzuur in mijn keel. Had ik voor de methadon nooit dit. En ik merk het ja, mijn gevoelens zijn nu behoorlijk afgevlakt. Aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant ook jammer, omdat ik nu niet meer echt ultiem ergens van kan genieten. Methadon neemt inderdaad de onrust bij mij weg, waardoor ik niet steeds verlang naar benzo's of een hoge dosis heroïne.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoals Hansje1963 al schreef, kan methadon verschillend werken bij mensen. Misschien ben je wel allergisch ervoor. Want dat je nog steeds na weken misselijk, etc bent, dat is niet normaal. Nu zou je al wel gewend moeten zijn aan deze dosering van 20 mg. En dat je t nu nog steeds bent nadat je al een week op een lagere dosis zit (15 mg), dat maakt t nog vreemder. Maar, mooi dat je morgen al naar 12,5 mg gaat, kijken of je dan nog steeds misselijk en zo bent. Als dat dan nog steeds het geval is, dan lijkt het er toch erg sterk op dat jij gewoon niet goed tegen methadon kunt om een bepaalde reden.

Wil je er wel op wijzen dat des te lager de dosis wordt des te zieker je kunt worden. Je zou zeggen dat wanneer je van 20 naar 15 gaat en van 15 naar 10, dat dat hetzelfde is. Maar zo werkt het helaas niet. Je moet het maar als een slagroom taart zien. Wanneer je die in 4 parten snijdt en er dan 1/4 vanaf neemt, dan is dat stuk kleiner dan wanneer je een taart in 3 delen snijdt en daar dan 1/3 vanaf neemt. Het gaat dus om de verhouding, niet enkel het aantal.

Nu gebruik je dus nog maar 3 weken, dus zal de ontwenning niet heel erg zwaar zijn. Maar leuk zal het geen sinds zijn. Heel veel succes!
m
mariocartLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je bedoelt dat als ik minder ga slikken dat ik dan te maken krijg met afkickverschijnselen? Dat zal best inderdaad, maar steeds ziek zijn omdat ik wel een fatsoenlijke dosis slik is ook niet alles. Die afkickverschijnselen stoppen op ten duur. Als ik het blijf slikken dan blijf ik ook elke dag ziek. Normaal gesproken ben ik van het kajakken, kracht sporten, cardioen, powerkiten, etc. Nu heb ik echt nergens meer zin in. Naar het beeldscherm kijken maakt mij al misselijk. Laat staan als ik in een auto zit of als ik aan het sporten ben. Misschien ben ik inderdaad allergisch voor methadon, maar waarom was ik voor de methadon dan toch zo gek op opiaten? Als ik een hoge dosis heroïne tot mij had genomen, voelde ik mij vaak fantastisch. Wel had ik in het begin vaak last van jeuk en moest ik regelmatig overgeven. Maar dat is normaal als je een hoge dosis neemt lijkt mij. Misselijk ben ik nooit eerder geweest van opiaten. Ook niet van tramadol of oxycodone. Ik weet niet of kratom ook een opiaat is, maar dat heb ik ook regelmatig gebruikt zonder ziek ervan te worden. Volgens de psychiater is het wel normaal dat je er in het begin er zo ziek van word. Hij zegt dan dat je dat ook hebt met sommige antidepressiva. Hij zegt dat ik moet wennen aan de methadon, en dat het dus niks met allergisch zijn te maken heeft. En als de misselijkheid aanhoudt wil de psychiater daar gerust ook een middel voor voorschrijven. MAar dat is niet iets wat ik wil. Ik denk er sterk over na om te kappen met de methadon. Rotzooi is het :kots:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is inderdaad een beetje het paard achter de wagen spannen als je t mij vraagt, om maar weer een anti-misselijk medicijn voor te schrijven ipv van te zien of er een vervanger gevonden kan worden. Want misschien zou anders Xuboxone een middel voor jou zijn, is een half opiaat en wordt tegenwoordig geloof ik vaker voorgeschreven dan methadon.

En ook ben ik het niet met zijn instelling eens dat het misselijk zijn na een kleine 3 weken normaal is en slechts een kwestie is van gewennen. Want meestal is dat na 1 week al weg, zeker na 2, dus lijkt t me dat je toch wel ergens gewoon slecht op methadon reageert.

En dat je nooit eerder ziek werd van andere opiaten zegt vrees ik niet zo veel in dit geval. methadon is gewoon een zwaar paarde middel, ouderwets en voor zover ik het kan zien niet meer van deze tijd. Vele verslavings artsen willen het niet eens meer voorschrijven daar het zo zwaar verslavend is! Jammer dat je phyciater zo dwars is, als ik dat mag zeggen.
(maar, ben geen arts, enkel een verslavings deskundige -haat dat woord-)
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zit al langere tijd op 80mg maar kom dan ook van een HOGE gebruik af.

Ik heb geen depressies , craving enz enz (gelukkig) en hoop dat ook niet meer te krijgen.

Cold Turkey ofzo zou ik niet kunnen en willen.De 80mg bevallen me prima en ook al zou dat de rest van me leven zo zijn is het voor mij geen probleem.


Succes met het geheel eraf raken.
Mocht je niet lekker voelen met 5mg , pak aub gewoon de 10 weer.Anders maak je je onnodig gek en ga je misschien andere dingen doen.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#13
leveldesigner zei:
Neehoor, je zit op 10 mg methadon en dat is te weinig in mijn opinie om je gevoel en humor helemaal af te vlakken. Daarvoor zou je dosis veel hoger moeten zijn. Zoals ik je al eerder vertelde heb je en bloedspiegel die je moet opbouwen met methadon en dat duurt 2 tot 3 dagen. En je zit nu al op dag 3 meen ik. Dus zoals je je nu voelt zul je je altijd blijven voelen. Ik bedoel, het middel zal niet opeens zwaarder of meer intens gaan werken. Dus hoef je echt niet bang voor methadon te zijn, al snap ik je angst wel. En dat is ergens ook wel goed, want methadon is een erg zwaar medicijn, dus lichtzinnig ermee omgaan zou dom zijn. Het is dus goed dat je je dingen afvraagt. Ziet er echt naar uit dat je echt baat hebt bij dit middel en ik verwacht dan ook niet dat je na een week opeens het middel vindt tegenvallen. Denk dat het juist het tegenovergestelde is. Wanneer je lichaam de bloedspiegel helemaal heeft opgebouwd zal het enkel nog beter erop reageren.
Ziet er dus naar uit dat je je depressies uit je leven hebt verbannen en dat eindelijk ook voor jou de zon gaat schijnen. Zou dat niet fantastisch zijn!!

groetjes,
Klik om te vergroten...
geweldig fijn om zoiets positiefs te horen.ben je nog vrijgezel? Kom lets get married! Hahaaaaa,nee joh geintje,maar jouw woorden geven me net weer even dat waar ik onzeker over was.thx!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#14
LecramR zei:
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
Klik om te vergroten...
De oorzaak is niet aan te pakken.jammer genoeg.methadon was mijn laatste hoop.en zoals het nu lijkt werkt het.ik ben in het laatstevhalf jaar vier keer in het ziekenhuis beland.niet voor aandacht zeg maar.ben blij dat ik de zon weer zie schijnen.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#15
LecramR zei:
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
Klik om te vergroten...
Oja zelfs de verslavingsarts vond t jammer dat protocol potje plassen perse moest.dat was gelukkig geen probleem,ander verhaal,maar hij zag juist ook de voordelen in.mijn situatie en wilde het graag uitschrijven
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik ben inderdaad nog vrij gezel, ben nog niet zo heel lang clean en toen ik verslaafd was was een relatie niet echt een optie (al snap ik natuurlijk dat je een grapje maakte). Want welke vrouw wil nu met haar volle verstand een relatie beginnen met een hard core junk, eerlijk is eerlijk. Dan blijven enkel vrouwen over die ook verslaafd zijn, en dat is bijna altijd een ramp. Altijd ruzie over dope etc. Dus, tja, maar heb nu dus weer tijd om rond te kijken naar niet verslaafden vrouwen, nog een plus punt van clean zijn, haha.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#17
ikmik zei:
LecramR zei:
Ik kan me voorstellen dat als je depressies weg zijn, je euforisch voelt. Maar wees je heel erg bewust van de grote gevaren van methadon! Naar mijn mening wordt dit middel veel te makkelijk en te snel voorgeschreven, terwijl het alleen de symptomen weghaalt en je in feite in nog grotere problemen kan brengen. Het beste is de oorzaak van je depressie probleem aan te pakken. Meestal kan je dat niet alleen, dus je moet iemand zoeken die je daarbij kan helpen. Iemand die echt om je geeft.
Klik om te vergroten...
Oja zelfs de verslavingsarts vond t jammer dat protocol potje plassen perse moest.dat was gelukkig geen probleem,ander verhaal,maar hij zag juist ook de voordelen in.mijn situatie en wilde het graag uitschrijven
Klik om te vergroten...

Niet om cynisch te zijn, maar artsen schrijven soms wel erg makkelijk medicijnen voor en worden daar, vanwege de bonussen, ook niet financieel slechter van.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
leveldesigner zei:
ik ben inderdaad nog vrij gezel, ben nog niet zo heel lang clean en toen ik verslaafd was was een relatie niet echt een optie (al snap ik natuurlijk dat je een grapje maakte). Want welke vrouw wil nu met haar volle verstand een relatie beginnen met een hard core junk, eerlijk is eerlijk. Dan blijven enkel vrouwen over die ook verslaafd zijn, en dat is bijna altijd een ramp. Altijd ruzie over dope etc. Dus, tja, maar heb nu dus weer tijd om rond te kijken naar niet verslaafden vrouwen, nog een plus punt van clean zijn, haha.
Klik om te vergroten...


Ben ik het niet eens met je L.
Je weet mijn situatie.Ik ben nu nog steeds met me vrouw samen.
Is ook ten alle tijden aan me zijde gebleven.
Natuurlijk accepteerde ze het niet dat ik ook aan die troep zat ,maar ze liet het toe omdat ze zag dat ik anders door een hel ging gezien pijn enz.

Kort geleden 12½ jaar getrouwd en still going on!!


Over jezelf ook ben je te negatief.Zo ver ik weet ben je nu al bijna 2 jaar clean.Ik nu sinds september ook al een jaar.Toen was jij al geruime tijd clean.
Of heb je een terugval gehad? Geheel geen probleem.Alleen maar goed als je er weer vanaf gekomen bent!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hahaa, top nou leveldesigner al bijna twee jaar clean? Dan hoop ik voor jou dat je inmiddels een leuke maar vooral cleane vrouw hebt ontmoet.of je moet net als ik zijn en de manier van partners vinden tegenwoordig net zo absurd vindt als ik.Tinder en.dat soort shit,sorry hoor,maar ik kom een leuke man liever tegen via andere wegen dan oppervlakkige internetsites.jemig.dan liever alleen.maarre waar ging deze topic eigenlijk over? :rock:
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oja de euforie is er wel.slik sochtends 10 mg en om.18.00 uur 10 mg.ben behoorlijk sociaal ineens.angsten zijn verdwenen.maar ben wel achterdochtig.vooral naar,autoriteiten. Ook zie ik er uit alsof ik zo in een vampierenfilm kam spelen.ben al vrij bleek,rossig maar nu nog witter en van die speldeknopogen.hmmmm.hoop er wel iets gezonder uit te gaan zien.moet,wennen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."