Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet iedere gebruiker is een junk??

Niet iedere gebruiker is een junk??

39 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
s
sonneLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vind het woord junk erg denegrerend en zeg het oiok niet gauw je moet bij heel ver gaan eer ik iemand zo zal noemen maar snap je punt
p
parapopjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga nooit aan de coke of gbh heb k mezelf voorgenomen..
het zal best lekker zijn maar ik raak snel verslaafd aan dingen en weet zeker dat als k het een keer probeer k meer wil en dan verslaafd raak.. het is zo'n troep!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik rook alleen wiet en hasj, voor de rest pak ik niets, ik zou wel eens paddo's willen nemen of zou ik da beter nie doen, want als je zegt voor één keer geeft het niet, wel ja dan geeft het voor 2 keer ook niet en zit je op je 20ste aan de harddrugs :(
K
KroZNaXsZLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bal0n zei:
Als je nou even wat meer informatie opzoekt. GHB is niet verslavend..
Klik om te vergroten...

als je nou zelf even wat meer informatie opzoekt zal je d'r achterkomen dat ghb, in tegenstelling tot coke, een bepaald soort lichamelijke afhankelijkheid veroorzaakt, en als je d'r na een langere tijd intensief gebruikt in 1 keer mee stopt kunnen de ontwenningsverschijnselen zelfs behoorlijk gevaarlijk voor je lichaam zijn.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#5
KroZNaXsZ zei:
Bal0n zei:
Als je nou even wat meer informatie opzoekt. GHB is niet verslavend..
Klik om te vergroten...

als je nou zelf even wat meer informatie opzoekt zal je d'r achterkomen dat ghb, in tegenstelling tot coke, een bepaald soort lichamelijke afhankelijkheid veroorzaakt, en als je d'r na een langere tijd intensief gebruikt in 1 keer mee stopt kunnen de ontwenningsverschijnselen zelfs behoorlijk gevaarlijk voor je lichaam zijn.
Klik om te vergroten...

Heb je een bron, dit is de eerste keer dat ik daarvan hoor namelijk :).
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#6
GHB komt oorspronkelijk toch uit de anesthesie, en zal derhalve wel degelijk grondig wetenschappelijk zijn onderzocht.

Ik vertrouw persoonlijk meer op wetenschappelijke onderbouwing, dan dat ik af moet gaan op vermoedens, en dat wat bij sommigen door moet gaan als "common sense"; dat is al in zovele gevallen de oorzaak geweest van allerlei misvattingen t.a.v. verdovende middelen.

:wave:

Oh ja, en niet iedere gebruiker is een junk, maar de meeste "junks" zijn wel gebruikers.
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb eigenlijk vrijwel alle drugs die ik hier op t forum tegenkom wel eens of vaker in mn leven gehad...

Maar heroïne is iets, ik ben daar gewoon bang voor...

Mijn motto, iets dat je de eerste keer niet neemt kun je alvast geen 2e nemen.

Maar zo dacht ik ooit over roken, toch mee begonnen. XTC, toch mee begonnen. Paddo's, toch gedaan. Wiet, mensen die wiet rookte waren ooit in mn ogen junks... ben toch gaan blowen. Speed, toch gedaan maar is niet mijn ding. Coke, toch gedaan, ook niet mijn ding meer (gelukkig). en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er zijn nog maar een paar dingen die ik doe nu, XTC, paddo's, wiet & hasj... Tussen het gebruik van paddo's en XTC heb ik mezelf de regel gesteld dat ik maar 1 keer in de 3 maanden maximaal mag gebruiken. Dit om niet meer terug te vallen in mn oude patroon, maar me toch dat beetje te gunnen... werkt al jaren goed voor me. Blowen doe ik wekelijks.

Ik heb alles leren kennen op mijn manier, en ben heel erg anders over het leven gaan denken, over mensen om me heen, over mezelf, over drugs en ook over de mensen die zichzelf in de drugs verliezen.

Ik ben heel blij dat ik bij heroïne heb gezegd "nee dankje", maar ik keur niemand af omdat hij 1 stap verder gaat dan mij. Waarom zou iemand er slecht door zijn, ik ben zelf eve nieuwsgierig, en als je niet nieuwsgierig was dan las je dit hele topic niet en zou je nieteens op het forum neuzen.

Voor hetzelfde geld had ik op dat punt dat het me aangeboden werd wel ja gezegd, misschien zelfs als het 15 seconde eerder of later was... t is maar een momentopname. Mensen die zeggen "ik zou zoiets nooit doen" vind ik pas dom... want dat kun je nooit weten, je weet niet hoe je in bepaalde situaties een ander oordeel zou kunnen hebben.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#8
going easy zei:
Ik gebruik al een hele tijd en na vele malen afkicken heb ik besloten een zo(normaal )mogelijk leven te lijden en niet aan het vooroordeel van de maatschappij te voldoen.
want niet iedere gebruiker ligt in de goot en berooft oude omaatjes,s heeft geen vrienden en belazerd iedereen.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, legaliseer die boel. Mensen kunnen prima leven met deze verslaafdheid... er zijn meer mensen die verslaafd zijn aan de nicotiene en alcohol dan heroine... Stom taboe, ik zal er niet aan beginnen, maar ik weet dat mensen met 2x per dag een shot, goed functioneren in deze maatschappij!
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waterpijp zei:
going easy zei:
Ik gebruik al een hele tijd en na vele malen afkicken heb ik besloten een zo(normaal )mogelijk leven te lijden en niet aan het vooroordeel van de maatschappij te voldoen.
want niet iedere gebruiker ligt in de goot en berooft oude omaatjes,s heeft geen vrienden en belazerd iedereen.
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens, legaliseer die boel. Mensen kunnen prima leven met deze verslaafdheid... er zijn meer mensen die verslaafd zijn aan de nicotiene en alcohol dan heroine... Stom taboe, ik zal er niet aan beginnen, maar ik weet dat mensen met 2x per dag een shot, goed functioneren in deze maatschappij!
Klik om te vergroten...

Er zijn ook mensen die functioneren met één fles sterke drank per dag.
Wil toch niet zeggen dat je dat kunt tolereren.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#10
maar ik weet dat mensen met 2x per dag een shot, goed functioneren in deze maatschappij!
Klik om te vergroten...

Of ik voor de legalisering van alle drugs ben, ben ik nog niet helemaal uit. Maar of dit argument daaraan meehelpt... Er zijn natuurlijk wel mensen die dat kunnen. Maar er zijn ook genoeg mensen die dit niet kunnen en wiens daginvulling in het teken komt te staan van het fixen van een 3e shot...
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nouja, en je ligt voorzover ik weet nog niet echt in de goot van die legale wiet...
k
kmagdamanLid
01-01-2024, 00:00
#12
mathijs zei:
Of ik voor de legalisering van alle drugs ben, ben ik nog niet helemaal uit. Maar of dit argument daaraan meehelpt... Er zijn natuurlijk wel mensen die dat kunnen. Maar er zijn ook genoeg mensen die dit niet kunnen en wiens daginvulling in het teken komt te staan van het fixen van een 3e shot...
Klik om te vergroten...

eigenlijk kunde alles legaliseren, t'zit em in het gezond verstand van mensen, bier drinken mag, ma ni iedereen kan ermee overweg.
een junkie, dat is zo'n etiket, en etiketten zijn echt iets van dezen tijd en daarom ook bekrompen conclusies.
eig zoude tot een punt moette komen da ge van al uw verslavingen en verlangens van af zijt, maar da pad bewandelen is voor veel mensen en ook voor mij zéér moeilijk ook voor iemand die nooit dope neemt, en daarin ligt iets wa ni in woorden kan uitgelegd worden of door drugs bekomen kan worden.
amen


:stoned:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heeft me zo'n drie min. gekost dit laatste te lezen, maar ik vind 't wel fantastisch!

:smoke:

En met de inhoud ben ik 't eigenlijk ook wel eens.
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#14
jaja zei:
Heeft me zo'n drie min. gekost dit laatste te lezen, maar ik vind 't wel fantastisch!
Klik om te vergroten...
ik moest het ook 3x lezen voordat ik het enigszins snapte ..

mijn vraag aan de belgen is of jullie wat minder belgisch kunnen typen ..? :confused: ik moet soms posts echt 3 of 4 keer lezen voordat ik ze snap .. en dat is niet altijd even leuk :wave:
bvd
k
kmagdamanLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vind het een beetje debiel om zelf jullie nederlands te typen omdat ik dan het gevoel krijg dat ik met jullie aan het lachen ben :tongueout:
maar ik zal er rekening mee houden
ik heb geen probleem met jullie nederlands te lezen
poging:

eigenlijk kan je alles legaliseren, het zit hem in het gezonde verstand van de mensen, bier drinken mag, maar niet iedereen kan er even goed mee opschieten.
een junkie, dat is een etiket of vooroordeel, en vooroordelen zijn echt iets van deze tijd en daarom ook bekrompen conclusies.
eigenlijk zou je tot een punt moeten komen waarbij je alle verslavingen en verlangens de rug toekeert, niet bij wijze van "ideaal", maar gewaarwording, maar dat pad bewandelen is voor veel mensen en ook voor mij super moeilijk, ook voor iemand die nooit drugs gebruikt, en daarin ligt iets wat niet kan worden verwoord of door drugs kan worden vergaard.

en nou opzoutte! :mrgreen:
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#16
hahaha :P
mijn dank is groot :mrgreen:
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mja, bijna het hele gedoe omtrent de Opiumwet vind ik sowieso al best belachelijk. Als ik een vette shot heroïne wil, dan haal ik die gewoon. Ik vind het ronduit onacceptabel dat een oude vent in het kabinet gaat bepalen wat ik wel en niet in mijn lichaam mag spuiten.

Eigen baas in eigen brein. Eigen baas over eigen lichaam.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
boy zei:
Mja, bijna het hele gedoe omtrent de Opiumwet vind ik sowieso al best belachelijk. Als ik een vette shot heroïne wil, dan haal ik die gewoon. Ik vind het ronduit onacceptabel dat een oude vent in het kabinet gaat bepalen wat ik wel en niet in mijn lichaam mag spuiten.

Eigen baas in eigen brein. Eigen baas over eigen lichaam.
Klik om te vergroten...
Ik den k ook niet dat ie jou persoonlijk wil aanpakken maar t kost enorm veel geld al die verslaafde. Ik denk dat als je geen overlast zou hebben van junks/alcoholisten/gokverslaafde of als iedereen t gewoon in de hand zou hebben dat dit hele drugs verhaal in t kabinet nooit terspraken zou zijn gekomen. Want dan zou er geen problemen zijn toch? Het kost de maatschappij nou eenmaal enorm veel geld. En begrijp me goed ik veroordeel niemand , maar ik denk dat wat jij zegt wel heel erg kortzichtig is
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
jaja zei:
Er zijn ook mensen die functioneren met één fles sterke drank per dag.
Wil toch niet zeggen dat je dat kunt tolereren.
Klik om te vergroten...

Met één fles sterke drank per dag, l i j k t
het, alsof je kunt functioneren.
Maar alcohol in deze hoeveelheid sloopt je lever, en je hersencellen.
Op enig moment krijg je de rekening gepresenteerd, en gegarandeerd dat je daarmee niet blij bent.
Veel schade is onherstelbaar.
Dus functioneren met die hoeveelheid drank?
Tijdelijk!

Tsja, idd, dit is weliswaar een oud draadje, maar ik heb zelf ervaring met die ellende met alcohol.
En dan nog met de wetenschap dat dit onderwerp nog altijd zeer actueel is, maakt, dat ik gereageerd heb.
Vandaar.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Met één fles sterke drank per dag, l i j k t
het, alsof je kunt functioneren.
Maar alcohol in deze hoeveelheid sloopt je lever, en je hersencellen.
Op enig moment krijg je de rekening gepresenteerd, en gegarandeerd dat je daarmee niet blij bent.
Veel schade is onherstelbaar.
Dus functioneren met die hoeveelheid drank?
Tijdelijk!
Klik om te vergroten...
Kjel,

Je reageert op een post uit de tijd dat Willem H. Nog actief was in het criminele circuit haha

Beetje oldschool, maar wel goeie tip verders hoor haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."