Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet iedere gebruiker is een junk??

Niet iedere gebruiker is een junk??

39 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#1
hahaha :P
mijn dank is groot :mrgreen:
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mja, bijna het hele gedoe omtrent de Opiumwet vind ik sowieso al best belachelijk. Als ik een vette shot heroïne wil, dan haal ik die gewoon. Ik vind het ronduit onacceptabel dat een oude vent in het kabinet gaat bepalen wat ik wel en niet in mijn lichaam mag spuiten.

Eigen baas in eigen brein. Eigen baas over eigen lichaam.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
boy zei:
Mja, bijna het hele gedoe omtrent de Opiumwet vind ik sowieso al best belachelijk. Als ik een vette shot heroïne wil, dan haal ik die gewoon. Ik vind het ronduit onacceptabel dat een oude vent in het kabinet gaat bepalen wat ik wel en niet in mijn lichaam mag spuiten.

Eigen baas in eigen brein. Eigen baas over eigen lichaam.
Klik om te vergroten...
Ik den k ook niet dat ie jou persoonlijk wil aanpakken maar t kost enorm veel geld al die verslaafde. Ik denk dat als je geen overlast zou hebben van junks/alcoholisten/gokverslaafde of als iedereen t gewoon in de hand zou hebben dat dit hele drugs verhaal in t kabinet nooit terspraken zou zijn gekomen. Want dan zou er geen problemen zijn toch? Het kost de maatschappij nou eenmaal enorm veel geld. En begrijp me goed ik veroordeel niemand , maar ik denk dat wat jij zegt wel heel erg kortzichtig is
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
jaja zei:
Er zijn ook mensen die functioneren met één fles sterke drank per dag.
Wil toch niet zeggen dat je dat kunt tolereren.
Klik om te vergroten...

Met één fles sterke drank per dag, l i j k t
het, alsof je kunt functioneren.
Maar alcohol in deze hoeveelheid sloopt je lever, en je hersencellen.
Op enig moment krijg je de rekening gepresenteerd, en gegarandeerd dat je daarmee niet blij bent.
Veel schade is onherstelbaar.
Dus functioneren met die hoeveelheid drank?
Tijdelijk!

Tsja, idd, dit is weliswaar een oud draadje, maar ik heb zelf ervaring met die ellende met alcohol.
En dan nog met de wetenschap dat dit onderwerp nog altijd zeer actueel is, maakt, dat ik gereageerd heb.
Vandaar.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Met één fles sterke drank per dag, l i j k t
het, alsof je kunt functioneren.
Maar alcohol in deze hoeveelheid sloopt je lever, en je hersencellen.
Op enig moment krijg je de rekening gepresenteerd, en gegarandeerd dat je daarmee niet blij bent.
Veel schade is onherstelbaar.
Dus functioneren met die hoeveelheid drank?
Tijdelijk!
Klik om te vergroten...
Kjel,

Je reageert op een post uit de tijd dat Willem H. Nog actief was in het criminele circuit haha

Beetje oldschool, maar wel goeie tip verders hoor haha
p
parapopjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga nooit aan de coke of gbh heb k mezelf voorgenomen..
het zal best lekker zijn maar ik raak snel verslaafd aan dingen en weet zeker dat als k het een keer probeer k meer wil en dan verslaafd raak.. het is zo'n troep!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
als ze meer drugs gaan legaliseren worden die behalve legaal ook 'normaal'

ik had bij wiet ook zoiets van: Het is legaal, dus waarom zou ik hetn iet proberen (gedoogd snapte ik toen nog niet, mij werd verteld dat het legaal was)
g
going easyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik al een hele tijd en na vele malen afkicken heb ik besloten een zo(normaal )mogelijk leven te lijden en niet aan het vooroordeel van de maatschappij te voldoen.
want niet iedere gebruiker ligt in de goot en berooft oude omaatjes,s heeft geen vrienden en belazerd iedereen.
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geloof me ik denk dat bruinen echt met je speelt.
K beken,zo is het bij mij ook begonnen..in de week gebruik ik niet,ik zie er normaal uit,mijn vrienden hebben totaal geen idee van mijn dubbel leven.Maar het stemt me soms zo neerslachtig dat ik dope gewoon ni uit mijn leven kan bannen.
K ben totaal niet lichamelijk verslaafd,in de weekends gebruik ik max. 1,5 gr maar toch..
Het stoort me zo,altijd die drang om te gebruiken int weekend!!! :angry: :angry:
pfff...Bij mij zit het vooral in mijn kopje..maar toch ik wil er vanaf geraken!!!
Ik denk wel dat het mogelijk is alleen in de weekends of om de x dagen te gebruiken maar toch je speelt met vuur,en t vraagt veel wilskracht!!
T beste is gewoon nooit met heroine te experimenteren,iplv van bruinen smoort :smoke: :smoke: :smoke: af en toe eentje es hé!
take care :wave: :wave:
B
BunzerrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik al een hele tijd en na vele malen afkicken heb ik besloten een zo(normaal )mogelijk leven te lijden en niet aan het vooroordeel van de maatschappij te voldoen.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik heroine maar geldverspilling, het is lekker ok.... Maar je kan er helemaal niks mee bereiken. Je komt simpel in een fijne roes, maar je schiet er niks mee op..
s
speedygirlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nog nooit heroine gedaan en de meeste mensen die ik ken zeggen ook dat ze er nooit zullen aankomen, wanneer komt da moment dan dat je zegt van : toch maar eens probere?
x
xodarapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb me eens voorgenomen en heb me er ook aangehouden om nooit Speed, Coke en Heroïne te gaan gebruiken. Tis immers erg slecht voo je body en mind en je hebt er geen F*CK aan... :confused:
B
BunzerrLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind Coke en speed toch wel iets anders dan Hero, het is misschien wel slecht voor je lichaam maar je kan er toch echt wel dingen mee gedaan krijgen. Als ik bijvoorbeeld een opdracht heb om een website te maken en er is grote tijdsdruk, dan is het gebruik van speed wel makkelijk... Je kan uren doorgaan, geconcentreerd (mits in kleine hoeveelheid gebruikt). Natuurlijk breekt het aan de andere kant ook elke goede stof die in je lichaam zit af, maar toch is het anders dan hero :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#14
om te beginnen bij het begin van deze topic: natuurlijk is niet iedere gebruiker een junk. het is niet zoals veel mensen denken dat je na enkele keren heroïne te gebruiken al verslaafd bent. er zijn mensen die zonder probleem af en toe eens smack kunnen gebruiken. je kunt zonder problemen af en toe eens bruinen chinezen zonder verslaafd te geraken. ik ken genoeg zulke mensen. maar zoals natalia al zei: het is spelen met vuur. het is een groot risico om ermee te experimenteren want ik ken nog meer mensen die eraan tenonder zijn gegaan. het komt echt sluipend en voor je het goed beseft zit je eraan vast. het is een klotedrug en toch sukkel ik zelf al jaren met m'n drugverslaving. ik begrijp niet goed waarom bunzerr heroïne geldverspilling vind. mss betaalde jij voor een grammetje (wat eigenlijk 0.7 gr ofzo is) bruinen 40 euro en kocht je meer codeïne dan heroïne? dan zou ik het nog kunnen begrijpen. tegenwoordig verkopen ze veel rommel. je weet dat men van papaver opium maakt. uit opium haalt men morfine en met een chemisch proces haalt men daar heroïne uit die tussen de 80 en 99% zuiver is. ik kan je verzekeren dat er niet veel % zuivere heroïne in je paketje zit als je het hier koopt aan een straatdealertje. je moet al een goed adres hebben en dan kun je goede, goedkope smack kopen. das een groot verschil met wat je op straat of van een klein dealertje koopt en dan vind ik het geen geldverspilling. heroïne en cocaïne zijn mijn favoriete drugs en ik vind het de zaligste combinatie. natuurlijk moet ik er blijven op wijzen dat het zwaar verslavend is en je er sowieso vroeg of laat mee in de problemen komt als je het veel gebruikt. maar het is zo lekker en ik blijf er maar aanplakken. al gaat het nu weer ff beter. ik sta nu zelf terug op 90ml methadon per dag. alles op het gemak. ik probeer ook weer in het ritme van het leven te komen...
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#15
speedygirl zei:
Nog nooit heroine gedaan en de meeste mensen die ik ken zeggen ook dat ze er nooit zullen aankomen, wanneer komt da moment dan dat je zegt van : toch maar eens probere?
Klik om te vergroten...

Ik had me ook nooit kunnen voorstellen dat ik er ooit zou aanzitten hoor geloof me :flushed: :flushed:
ik ben er gewoon op de één of andere dag ingerold(spijtig genoeg),gewoon nieuwsgierigheid nor dope,iemand vroeg me moet ge es trekken van bruinen?!!k d8 amai ik ga hier vollebak scheef gaan enz maar in tegenstelling k voelde me veilig,leuk,goed...
Nu nog gebruik ik alleen int weekend,mor ik ben ook verslaafd hé!!grrr
Niet lichamelijk mor t zit in mijn kopken!!
en geloof me,als ik jullie een goede raad kan geven,blijf af heroine!!!!
t is vuiligheid! :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp:

xje :wave:
s
sonneLid
01-01-2024, 00:00
#16
:( balen natalie dat je bij de club hoort,dat je nu nog alleen in het weekend gebruikt is zeker wilskracht voor nodig maar je geeft zelf wel al aan dat je verslaafd bent,ik ben ook een veslaafde al gebruik ik nu geen hero meer wat veel pijn en moeite kost en wilskracht en het feit dat ik bij een andere gebruiker woon maakt het het er ook niet makkelijker op.deze gebruiker zou je niet als zodanig kunnen bestempelen,heeft vaste baan dus is niet wat mensen vaak idd denken hoe een gebruiker is(stelen etc)dat het voor hem mogelijk is om te werken komt omdat hij zn geldzaken door iemand anders laat behartigen zodat hij zeker is dattie elke dag kan scoren,het kan wel een zo normaal redelijk leven proberen te lijden maar dat is niet makkelijk alles staat toch in teken van gebruik
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#17
zo ken ik ook verschillende mensen sonne. ik ken ook een koppel van in de 30tig met een dochtertje van 9 die beide zwaar aan de bruinen zitten. ze werken beide, mooi huis, mooie kleren,... dat bewijst dat niet alle heroïneverslaafden marginale personen zijn. maar het blijven wel junks...
s
speedygirlLid
01-01-2024, 00:00
#18
iedereen die ergens aan verslaafd is is toch op zekere hoogte een junk, voel me toch soms zo. Heb soms echt van die momenten dat ik veel zou doen voor een gram, tuurlek is heroineverslaving met niets te vergelijken maar toch ... verslaving is verslaving ...
Het enige verschil is dat gebruikers vaak zelf niet zo genoemd willen worden omdat "junk" zo negatief klinkt. My opinion :wave:
g
going easyLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik vind mezelf zeer zeker geen junk maar een gebruiker ,een junk steelt,liegt en bedriegt belazerd mensen en is meestal f*king asiociaal.
ik trek er dan ook niet mee op en zal er alles aan doen om nooit zo te worden .{waar je mee omgaat word je mee besmet}
Na+/-20jaar verslavingkan ik nog steeds bij iedereen aankomen en mensen die het niet weten zouden ,t ook nooit van me verwachten.
bij een [JUNK ] merk je het niet alleen aan zijn uiterliijk maar ook zeker aan zijn gedrag,en ja ik heb een huis gekocht,rij auto en motor ga een paar maal per jaar op vakantie en probeer er netjes en verzorgt uit te zien.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik begrijp jullie punt hoor. het woord junk klinkt negatief. dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. want dan zou ik 'vuile junk' of zoiets gezegd hebben.
ik was nu toch nieuwschierig en omdat ik bij m'n ma thuis ben (hoe zou ik anders op internet kunnen :mrgreen: ) heb ik even in het woordenboek gekeken.
bij het woord junk staat er: gebruiker van heroïne; drugsverslaafde. junkie: drugsverslaafde.
dus de echte betekenis van het woord junk is wat ik ermee bedoelde.
ook al denken veel mensen bij het woord junk aan een liegende, bedriegende, stelende, onbetrouwbare verslaafde.


'k ben eens vroeg vandaag. nog geen oog dicht gedaan.straks slapen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."