Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet iedere gebruiker is een junk??

Niet iedere gebruiker is een junk??

39 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
s
sonneLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vind het woord junk erg denegrerend en zeg het oiok niet gauw je moet bij heel ver gaan eer ik iemand zo zal noemen maar snap je punt
p
parapopjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga nooit aan de coke of gbh heb k mezelf voorgenomen..
het zal best lekker zijn maar ik raak snel verslaafd aan dingen en weet zeker dat als k het een keer probeer k meer wil en dan verslaafd raak.. het is zo'n troep!
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, wat is je vraag/kwestie? Je wil weten wat anderen hierover denken, dus of dit volgens anderen inderdaad mogelijk is?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
als ze meer drugs gaan legaliseren worden die behalve legaal ook 'normaal'

ik had bij wiet ook zoiets van: Het is legaal, dus waarom zou ik hetn iet proberen (gedoogd snapte ik toen nog niet, mij werd verteld dat het legaal was)
g
going easyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik al een hele tijd en na vele malen afkicken heb ik besloten een zo(normaal )mogelijk leven te lijden en niet aan het vooroordeel van de maatschappij te voldoen.
want niet iedere gebruiker ligt in de goot en berooft oude omaatjes,s heeft geen vrienden en belazerd iedereen.
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geloof me ik denk dat bruinen echt met je speelt.
K beken,zo is het bij mij ook begonnen..in de week gebruik ik niet,ik zie er normaal uit,mijn vrienden hebben totaal geen idee van mijn dubbel leven.Maar het stemt me soms zo neerslachtig dat ik dope gewoon ni uit mijn leven kan bannen.
K ben totaal niet lichamelijk verslaafd,in de weekends gebruik ik max. 1,5 gr maar toch..
Het stoort me zo,altijd die drang om te gebruiken int weekend!!! :angry: :angry:
pfff...Bij mij zit het vooral in mijn kopje..maar toch ik wil er vanaf geraken!!!
Ik denk wel dat het mogelijk is alleen in de weekends of om de x dagen te gebruiken maar toch je speelt met vuur,en t vraagt veel wilskracht!!
T beste is gewoon nooit met heroine te experimenteren,iplv van bruinen smoort :smoke: :smoke: :smoke: af en toe eentje es hé!
take care :wave: :wave:
B
BunzerrLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gebruik al een hele tijd en na vele malen afkicken heb ik besloten een zo(normaal )mogelijk leven te lijden en niet aan het vooroordeel van de maatschappij te voldoen.
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik heroine maar geldverspilling, het is lekker ok.... Maar je kan er helemaal niks mee bereiken. Je komt simpel in een fijne roes, maar je schiet er niks mee op..
s
speedygirlLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog nooit heroine gedaan en de meeste mensen die ik ken zeggen ook dat ze er nooit zullen aankomen, wanneer komt da moment dan dat je zegt van : toch maar eens probere?
x
xodarapLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb me eens voorgenomen en heb me er ook aangehouden om nooit Speed, Coke en Heroïne te gaan gebruiken. Tis immers erg slecht voo je body en mind en je hebt er geen F*CK aan... :confused:
B
BunzerrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind Coke en speed toch wel iets anders dan Hero, het is misschien wel slecht voor je lichaam maar je kan er toch echt wel dingen mee gedaan krijgen. Als ik bijvoorbeeld een opdracht heb om een website te maken en er is grote tijdsdruk, dan is het gebruik van speed wel makkelijk... Je kan uren doorgaan, geconcentreerd (mits in kleine hoeveelheid gebruikt). Natuurlijk breekt het aan de andere kant ook elke goede stof die in je lichaam zit af, maar toch is het anders dan hero :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
om te beginnen bij het begin van deze topic: natuurlijk is niet iedere gebruiker een junk. het is niet zoals veel mensen denken dat je na enkele keren heroïne te gebruiken al verslaafd bent. er zijn mensen die zonder probleem af en toe eens smack kunnen gebruiken. je kunt zonder problemen af en toe eens bruinen chinezen zonder verslaafd te geraken. ik ken genoeg zulke mensen. maar zoals natalia al zei: het is spelen met vuur. het is een groot risico om ermee te experimenteren want ik ken nog meer mensen die eraan tenonder zijn gegaan. het komt echt sluipend en voor je het goed beseft zit je eraan vast. het is een klotedrug en toch sukkel ik zelf al jaren met m'n drugverslaving. ik begrijp niet goed waarom bunzerr heroïne geldverspilling vind. mss betaalde jij voor een grammetje (wat eigenlijk 0.7 gr ofzo is) bruinen 40 euro en kocht je meer codeïne dan heroïne? dan zou ik het nog kunnen begrijpen. tegenwoordig verkopen ze veel rommel. je weet dat men van papaver opium maakt. uit opium haalt men morfine en met een chemisch proces haalt men daar heroïne uit die tussen de 80 en 99% zuiver is. ik kan je verzekeren dat er niet veel % zuivere heroïne in je paketje zit als je het hier koopt aan een straatdealertje. je moet al een goed adres hebben en dan kun je goede, goedkope smack kopen. das een groot verschil met wat je op straat of van een klein dealertje koopt en dan vind ik het geen geldverspilling. heroïne en cocaïne zijn mijn favoriete drugs en ik vind het de zaligste combinatie. natuurlijk moet ik er blijven op wijzen dat het zwaar verslavend is en je er sowieso vroeg of laat mee in de problemen komt als je het veel gebruikt. maar het is zo lekker en ik blijf er maar aanplakken. al gaat het nu weer ff beter. ik sta nu zelf terug op 90ml methadon per dag. alles op het gemak. ik probeer ook weer in het ritme van het leven te komen...
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#12
speedygirl zei:
Nog nooit heroine gedaan en de meeste mensen die ik ken zeggen ook dat ze er nooit zullen aankomen, wanneer komt da moment dan dat je zegt van : toch maar eens probere?
Klik om te vergroten...

Ik had me ook nooit kunnen voorstellen dat ik er ooit zou aanzitten hoor geloof me :flushed: :flushed:
ik ben er gewoon op de één of andere dag ingerold(spijtig genoeg),gewoon nieuwsgierigheid nor dope,iemand vroeg me moet ge es trekken van bruinen?!!k d8 amai ik ga hier vollebak scheef gaan enz maar in tegenstelling k voelde me veilig,leuk,goed...
Nu nog gebruik ik alleen int weekend,mor ik ben ook verslaafd hé!!grrr
Niet lichamelijk mor t zit in mijn kopken!!
en geloof me,als ik jullie een goede raad kan geven,blijf af heroine!!!!
t is vuiligheid! :smilingimp: :smilingimp: :smilingimp:

xje :wave:
s
sonneLid
01-01-2024, 00:00
#13
:( balen natalie dat je bij de club hoort,dat je nu nog alleen in het weekend gebruikt is zeker wilskracht voor nodig maar je geeft zelf wel al aan dat je verslaafd bent,ik ben ook een veslaafde al gebruik ik nu geen hero meer wat veel pijn en moeite kost en wilskracht en het feit dat ik bij een andere gebruiker woon maakt het het er ook niet makkelijker op.deze gebruiker zou je niet als zodanig kunnen bestempelen,heeft vaste baan dus is niet wat mensen vaak idd denken hoe een gebruiker is(stelen etc)dat het voor hem mogelijk is om te werken komt omdat hij zn geldzaken door iemand anders laat behartigen zodat hij zeker is dattie elke dag kan scoren,het kan wel een zo normaal redelijk leven proberen te lijden maar dat is niet makkelijk alles staat toch in teken van gebruik
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#14
zo ken ik ook verschillende mensen sonne. ik ken ook een koppel van in de 30tig met een dochtertje van 9 die beide zwaar aan de bruinen zitten. ze werken beide, mooi huis, mooie kleren,... dat bewijst dat niet alle heroïneverslaafden marginale personen zijn. maar het blijven wel junks...
s
speedygirlLid
01-01-2024, 00:00
#15
iedereen die ergens aan verslaafd is is toch op zekere hoogte een junk, voel me toch soms zo. Heb soms echt van die momenten dat ik veel zou doen voor een gram, tuurlek is heroineverslaving met niets te vergelijken maar toch ... verslaving is verslaving ...
Het enige verschil is dat gebruikers vaak zelf niet zo genoemd willen worden omdat "junk" zo negatief klinkt. My opinion :wave:
g
going easyLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik vind mezelf zeer zeker geen junk maar een gebruiker ,een junk steelt,liegt en bedriegt belazerd mensen en is meestal f*king asiociaal.
ik trek er dan ook niet mee op en zal er alles aan doen om nooit zo te worden .{waar je mee omgaat word je mee besmet}
Na+/-20jaar verslavingkan ik nog steeds bij iedereen aankomen en mensen die het niet weten zouden ,t ook nooit van me verwachten.
bij een [JUNK ] merk je het niet alleen aan zijn uiterliijk maar ook zeker aan zijn gedrag,en ja ik heb een huis gekocht,rij auto en motor ga een paar maal per jaar op vakantie en probeer er netjes en verzorgt uit te zien.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik begrijp jullie punt hoor. het woord junk klinkt negatief. dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. want dan zou ik 'vuile junk' of zoiets gezegd hebben.
ik was nu toch nieuwschierig en omdat ik bij m'n ma thuis ben (hoe zou ik anders op internet kunnen :mrgreen: ) heb ik even in het woordenboek gekeken.
bij het woord junk staat er: gebruiker van heroïne; drugsverslaafde. junkie: drugsverslaafde.
dus de echte betekenis van het woord junk is wat ik ermee bedoelde.
ook al denken veel mensen bij het woord junk aan een liegende, bedriegende, stelende, onbetrouwbare verslaafde.


'k ben eens vroeg vandaag. nog geen oog dicht gedaan.straks slapen!
S
SuuZjuHLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb zelf nog niet veel ervaring met drugs... Ik heb ook niet zo iets van ik ga het allemaal uit proberen... Keb veel verslaafde mensen gezien in me leven ik vond het geen pretje... Het wil natuurlijk ook niet zeggen dat je als je gebruikt dat je verslaafd bent maar tog...
Maar mijn vraag was eigenlijk... Hoe zijn jullie in dat ''wereldje'' gerold van drugs en hoe heb je dat ervaren...

Groetjes SuuS... :wink:
s
sonneLid
01-01-2024, 00:00
#19
hoi suus,hoe ik in het wereldtjeverzeild ben geraakt staat bij een andere topic beschreven9weet niet meer precies welke0iedereen kan het overkomen dat ik weer ging gebruiken vond iedereen raar want ik had toch alles om gelukkig te zijn!huisje boompje,beestje.....................maar als je niet lekker in je vel zit dan grijp je vaak naar iets waar je al eerder ervaring mee heb gehad9ik dan0en waarvan je weet dat het je helpt vergeten,ik denk dat iedereen op een andere manier er mee in aanraking is gekomen.en dat je er nog niet veel ervaring mee hebt......houwen zo meid!zoals je zelf al schrijft veel ellende en verdriet,
laterzzzzzzzzzzz sonne
E
ExortLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is je eigen keus, puur uit nieuwschierigheid of omdat anderen het ook doen. Maar het blijft je eigen keus, dus mensen die verslaafd zijn "het is je eigen schuld!" Ik gebruik zelf ook, maar geen heroine dus misschien vinden jullie dat ik er niet over mee kan praten, dat geloof ik heel graag, maar toch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."