Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon

Oxycodon

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet o.a uit eigen ervaring dat langdurige tolerantie bij ketamine zeker een ding is, en zal me niks verbazen als dat bij opiaten net zo is.

Daarnaast is het natuurlijk de goden verzoeken zo. Hoeveel terugvallen gebeuren met "Ach af en toe moet wel weer kunnen" en opiaten zijn echt niet zo lastig om aan te komen
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#2
DennisD zei:
Niet helemaal mee eens,ik kreeg na 26 jaar gebruik en ingeving, en ben keihard gaan sporten, ok ook een verslaving. Maar dat geluksstofje wordt dan zeker nog wel aangemaakt en is niet afgestorven. Er is hoop van iedereen ♥️
Klik om te vergroten...
Ja de stofjes herstellen wel, alleen de extra receptoren verdwijnen niet meer. De Amigdala registreerd via je zintuigen of je "beloond" moet worden en dat beloningscentrum zit in je prefrontale cortex. En daar zit de crux; dat meganisme doet het niet helemaal lekker meer. En in principe is keihard sporten uiteindelijk ook een verslaving omdat je veel endorfine etc. aanmaakt. Maar wel een hele gezonde! Doe je goed! :) :thumbsup:
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#3
DennisD zei:
Ik zit nu op het dubbele, te weten 80mg en zie niet meer hoe ik eraf moet komen.

Na 4 uur wordt ik ziek.
Klik om te vergroten...
En hoe zit het dan met je pijn na 4 uur? Want die moet dan toch ook wel heel erg zijn als je zoveel krijgt.

Ik kreeg tijdens mijn 2 hernia's max 60 mg per dag, maar omdat ik toen over de grond kroop van de pijn vond ik het geen probleem. Van mijn 1e hernia ben ik binnen 3 dagen van de Oxy afgekomen, ik had echt geen centje last van ontwenning. Maar dat was anders bij de 2e keer. Ik bleef maar op 10 mg zitten zodat ik 's avonds geen pijn had. En daar ben ik hoe langer hoe meer misbruik van gaan maken, totdat ik op 30 mg zat. De HA heeft daar toen een stokje voor gestoken en nu zit ik op 20 mg (en sommige dagen 30 en sommige dagen 15).

Ik merk dat de gewenning supersnel gaat. Eigenlijk heb je na een paar keer al geen effect meer van een hogere dosis. Dus dat weerhoudt mij er wel van om vaak meer te nemen. Het is veel fijner om te minderen en dan af en toe een extra dosis te nemen.
Want, geen high? Ik heb geen ervaring met heroine, maar jongens, Oxy geeft bij mij echt het effect alsof er een warm fleece dekentje om je heen gewikkeld wordt. Alles is goed en prima en helemaal relaxed. Het voelt echt wel heel lekker. Ik zou liegen als ik anders zou beweren.

Alleen... dat fijne duurt veel korter dan eerst en de afkick is nu hels. Inderdaad, die benen en de jeuk van binnen. Ver-schrik-ke-lijk.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Oxycodone is geen Methadon. Oxycodone is een volle opiode antagonist, het activeert opiode receptoren, en methadone is een agonist, het is dus geen opiode maar immiteert de effecten van opiode drugs. Net als fentanyl bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Zijn allebij volle agonisten. Doe je huiswerk dirk
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Red pill zei:
Zijn allebij volle agonisten. Doe je huiswerk dirk
Klik om te vergroten...
Klopt. Methadon is een opiaat dat aan dezelfde receptoren hecht als heroïne. Methadon geeft echter veel minder, tot niet de roes van heroïne, waardoor er bij een heroïne verslaafde veel minder drang is om heroïne te gebruiken. Nadeel Methadon is ook weer mega verslavend. Het bestaat uit buprenorfine met naloxon toegevoegd. Buprenorfine is wel degelijk een opioide en antagonist van de u-receptoren.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
mrorange zei:
Klopt. Methadon is een opiaat dat aan dezelfde receptoren hecht als heroïne. Methadon geeft echter veel minder, tot niet de roes van heroïne, waardoor er bij een heroïne verslaafde veel minder drang is om heroïne te gebruiken. Nadeel Methadon is ook weer mega verslavend. Het bestaat uit buprenorfine met naloxon toegevoegd. Buprenorfine is wel degelijk een opioide en antagonist van de u-receptoren.
Klik om te vergroten...
Nee dit klopt helemaal niet
Methadon is een volle agonist maar eentje die zich heel langzaam aan de receptoren hecht waardoor het niet de roes geeft van snelwerkende opiaten en het blijft heel lang doorwerken met een lange halfwaardetijd.

Buprenorfine is een hele andere stof en werkt ongeveer hetzelfde als methadon maar buprenorfine is een partial agonist zoals kratom en tramadol waardoor het niet volledig aan alle opöide receptoren hecht zoals volledige agonisten doen als morfine,hero,oxy,methadon,fentanyl,codeïne
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Red pill zei:
Nee dit klopt helemaal niet
Methadon is een volle agonist maar eentje die zich heel langzaam aan de receptoren hecht waardoor het niet de roes geeft van snelwerkende opiaten en het blijft heel lang doorwerken met een lange halfwaardetijd.

Buprenorfine is een hele andere stof en werkt ongeveer hetzelfde als methadon maar buprenorfine is een partial agonist zoals kratom waardoor het niet volledig aan alle opöide receptoren hecht zoals volledige agonisten doen als morfine,hero,oxy,methadon,fentanyl,codeïne
Klik om te vergroten...
Ja, je hebt gelijk, ik ben in de war met subutex. Subutex is buprenorfine met naloxon en wordt ook wel gebruikt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is naltrexon hetzelfde als naloxon?
Is subutex hetzelfde als suboxone?

Ik herinner me tijdens mijn opname in de afkick kliniek dat daar mensen kwamen, die met medicijnen hun heroïne verslaving kwamen bestrijden.
Deze mensen kregen naltrexon injecties waardoor in een keer alle opiaten van hun receptoren afgedonderd werden en deze mensen kregen de eerste dag afschuwelijke ontwenningsverschijnselen. Doodziek waren ze. Daarna werd er een medicijn traject gestart waardoor ze schoon van opiaten werden en in een keer weer clean konden zijn.
Dit proces gebeurt ook weleens onder narcose, 8 uur lang, kun je nagaan!
Helaas vallen er na zo'n behandeling toch veel mensen weer terug. Ik sprak iemand daar die voor de derde keer deze behandeling onderging....
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klopt naltrexon wordt ook gebruikt, Het is een analogon van naloxon. Suboxone is hetzelfde als subutex, dus buprenorfine met naloxon/naltrexon.

Ja, het is heftige shit. Ik heb het ook gezien in klinieken..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Red pill zei:
Zijn allebij volle agonisten. Doe je huiswerk dirk
Klik om te vergroten...
Kut :thinking:
F
FloeffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank je en inderdaad genoeg andere drugs maar NIKS is zo lekker als opiaten, behalve crack misschien. Maar daar ga ik al helemaal niet meer mee beginnen. Ga het nu met edibles proberen, lekker onschuldig haha!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb net een kilo wiet weg gewerkt en schoot niet echt meer op. Nu zou ik super stoned worden van een trekje, maar ik ga voor jaartje oppassen en hoop dan weer netjes in pak rond te lopen als het ware.
Mijn verslaving liep uit de hand toen ik niets wetende jaartje benzos kreeg voorgeschreven. Was ook wel super chill op het werk die eerste tig maanden, maar mijn lichaam had meer nodig en wiet erbij, alcohol, terugval op peuken..., maar ik kwam niet meer te rust.
Ik begin eindelijk weer licht te zien aan het einde van een tunnel.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hersenen kunnen wel langzaam herstellen als je niet blijvende schade hebt gehad, maar door de verslaving heb je heel veel meer receptoren aangemaakt en die zijn wat ongevoelig geworden. Dat gaat nooit meer weg. Daarom zit je met een terugval direct weer op je oude niveau van verslaving. Daarnaast zit in je prefrontale cortex (deel van je hersenen in je voorhoofd) het beloningscentrum. Bij een verslaving veranderd daar iets in de werking, het wordt in principe gereset naar je puberteit. Daat gaat nooit meer over. En daarom is het voor een verslaafde heel erg moeilijk om op bepaalde momenten niet de fout in te gaan. Want bij een puber is dat beloningscentrum nog niet volledig ontwikkeld en daarom zijn pubers vaak opstandig, zonder te denken rare dingen doen etc. Werkt bij een verslaving exact hetzelfde. Het middel maakt daarbij dan ook niet uit. Een alcoholist die 20 jaar clean is kan zomaar compleet verslaafd worden aan bijvoorbeeld coke of wat dan ook. Daarom zie je vaak dat er naast de eerste verslaving ook een tweede ontwikkeld, goed voorbeeld: alcohol en benzo's

Check dit filmpje maar:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Oxycodon en Heroine zijn vrijwel identiek
Klik om te vergroten...
Dit valt wel mee. Heroïne (diacetylmorphine) is vele malen krachtiger en verslavender dan oxycodone. Qua structuur ook redelijk verschillend. Veel makkelijker in vet oplosbaar en potenter.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Dit valt wel mee. Heroïne (diacetylmorphine) is vele malen krachtiger en verslavender dan oxycodone. Qua structuur ook redelijk verschillend. Veel makkelijker in vet oplosbaar en potenter.
Klik om te vergroten...
Kan dit uit ervaring bevestigen
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Dit valt wel mee. Heroïne (diacetylmorphine) is vele malen krachtiger en verslavender dan oxycodone. Qua structuur ook redelijk verschillend. Veel makkelijker in vet oplosbaar en potenter.
Klik om te vergroten...
Sluit als een bus en klopt als een zwerende vinger. Eveneens hier ervaring met beide.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#17
mrorange zei:
Sluit als een bus en klopt als een zwerende vinger. Eveneens hier ervaring met beide.
Klik om te vergroten...
Komt bij omdat Heroine in principe 2 acetyl (vandaar DiAcetylMorfine als chemische benaming) groepen aan een morfinemolecule zijn toegevoegd. Waardoor het veel meer lipofiel (bindt aan vet) is en hierdoor passeert Heroine veel sneller de bloed-hersenbarriere, waardoor het veel potenter wordt dan normale morfine. Oxycodon is ontwikkeld als sterke pijnstiller, maar met veel mindere roes dan bv morfine intrafaneus.
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#18
mrorange zei:
Komt bij omdat Heroine in principe 2 acetyl (vandaar DiAcetylMorfine als chemische benaming) groepen aan een morfinemolecule zijn toegevoegd. Waardoor het veel meer lipofiel (bindt aan vet) is en hierdoor passeert Heroine veel sneller de bloed-hersenbarriere, waardoor het veel potenter wordt dan normale morfine. Oxycodon is ontwikkeld als sterke pijnstiller, maar met veel mindere roes dan bv morfine intrafaneus.
Klik om te vergroten...
Ik wil hier toch graag op reageren, vorig jaar cold Turkey afgekickt van de oxy, was toen 40 mg per dag

Ik heb nog nooit zoiets gevoeld, bloedheet terwijl je botten bevroren lijken.

Ik als eigenwijs wilde er ik 1x vanaf, na 2 weken niet slapen en letterlijk je benen eraf kicken is het gelukt.

Tot de volgende operatie

Ik zit nu op het dubbele, te weten 80mg en zie niet meer hoe ik eraf moet komen.

Na 4 uur wordt ik ziek.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
DennisD zei:
Ik wil hier toch graag op reageren, vorig jaar cold Turkey afgekickt van de oxy, was toen 40 mg per dag

Ik heb nog nooit zoiets gevoeld, bloedheet terwijl je botten bevroren lijken.

Ik als eigenwijs wilde er ik 1x vanaf, na 2 weken niet slapen en letterlijk je benen eraf kicken is het gelukt.

Tot de volgende operatie

Ik zit nu op het dubbele, te weten 80mg en zie niet meer hoe ik eraf moet komen.

Na 4 uur wordt ik ziek.
Klik om te vergroten...
Hoe zwaar de afkick van oxy ook kan zijn trust me het is appels met peren vergelijken.
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#20
Net zo kut dus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."