Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik was jarenlang verslaafd aan bruin. Daarnaast kon ik nog enigzins een baan vasthouden want ik gebruikte net genoeg om niet ziek te worden (in combinatie met methadon) en daarbij zag ik nog jong en onschuldig uit waardoor mensen het niet door hadden. Maar toen ik wit ging basen werd het een heel ander verhaal. Ik ging dingen doen om aan geld te komen waar ik mij achteraf diep voor schaam. Het liep zo uit de hand dat ik dakloos werd en de meest vreselijke dingen heb doorstaan om maar te kunnen basen. Inmiddels ben ik er 30 jaar vanaf maar de geur van ammoniak brengt mij meteen weer helemaal terug. Zou er echter nooit meer aan beginnen. Ik ben ook al 30 jaar clean van bruin maar daar kan ik nog wel naar hunkeren. Die rust in je hoofd... Nu neem ik al een paar jaar af en toe (1 of 2 keer per maand) een Oxycodon wat dan weer even lekker is. Ik kan het tot mijn verbazing goed onder controle houden maar het is ook lastig omdat er zo moeilijk aan te komen is als je niet meer in die scene leeft. Anyway, ik hoop dat het je lukt om van het basen af te komen want het zal je uiteindelijk steeds harder in zijn greep krijgen en je leven op z'n kop zetten en niet op een leuke manier"
"Ik gebruik heel af en toe 1 x 20mg Oxycodon en Diazepam in het weekend als ik zin heb in een 'feestje'. Ik merk echter dat wanneer ik dit een weekend heb gedaan dat het effect het weekend daarna met dezelfde dosering Oxycodon veel minder of bijna afwezig is. Ik ben heel wat jaren geleden verslaafd geweest aan heroïne maar daar al tientallen jaren helemaal vanaf. Omdat ik het gevaar van verslaving ken (en Oxycodon moeilijk aan te komen is) doe ik er heel zuinig er mee. Maar is het normaal dat je na een keer gebruik al resistentie opbouwt tegen Oxycodon?"
"Dank voor jullie reacties, zeer leerzaam! Dit is mijn eerste post en moet zeggen dat het erg bevrijdend voelt om hier zo vrij over te schrijven en geen oordeel te krijgen. Niemand in mijn huidige omgeving weet überhaupt dat ik ooit een hard core junk ben geweest. Ik werk nu als manager in nette kleding en soms denk ik wel eens stiekem: je zou eens moeten weten. Maar ik heb mijn familie en mezelf er veel schade mee aangedaan dus misschien is het wel goed dat mijn lijf blijkbaar de heroïne niet is vergeten en dat het daarom maar niet lukt om kort achter elkaar dat heerlijke gevoel te reproduceren. Een soort bescherming tegen die verdomde verslaving die altijd om de hoek blijft loeren..."
"Hoi, ik ben ook zo'n 10 jaar verslaafd geweest aan heroïne en inmiddels al heel wat jaren clean. Daar zijn meerdere mislukte pogingen bij afkickklinieken aan vooraf gegaan. De klinieken waar je 24/7 opgenomen bent en in een groep moet leven heb ik als te benauwend ervaren. Uiteindelijk is het gelukt door mij eerst in detoxkliniek te laten opnemen voor het fysiek afkicken gevolgd door een dagprogramma van een jaar. Dat bracht structuur in mijn leven en dat werkte voor mij. Het was echt heel moeilijk om niet terug te vallen maar ik was al zo diep gezakt dat ik wist dat het nu of nooit zou zijn. De gevoelens van onrust en trek heb ik grotendeels kunnen onderdrukken door heel veel te blowen. Met het clean worden kreeg ik ook last van allerlei fysieke ongemakken die ik door de dope jarenlang had onderdrukt. Dat heb ik opgelost door mij te laten doorverwijzen naar specialisten en het is uiteindelijk goed gekomen. Belangrijkste is om eerst echt clean te worden en blijven want zo lang je nog verslaafd bent neemt geen enkele dokter je serieus. Mijn familie en vrienden hadden mij al opgegeven maar het is mij toch gelukt om een nieuw en normaal leven op te bouwen. Het klinkt flauw maar het is echt een kwestie van wilskracht en de begeleiding vinden die bij jou past. Succes!!!"
"Dank je en inderdaad genoeg andere drugs maar NIKS is zo lekker als opiaten, behalve crack misschien. Maar daar ga ik al helemaal niet meer mee beginnen. Ga het nu met edibles proberen, lekker onschuldig haha!"
"Dit jaar 30 jaar clean van een 10 jarige heroïne en coke verslaving (ik ben heel jong begonnen). Na meerdere afkickpogingen bij verschillende verslavingsklinieken is het mij uiteindelijk gelukt met een dagprogramma in plaats van opname. Ik trok het niet om 24/7 opgesloten te zitten met andere mensen. Het voordeel van een dagprogramma was ook dat ik elke dag weer voor de keuze gesteld werd om te gebruiken. Het was ontzettend zwaar en ik moest veel blowen om mezelf er doorheen te trekken maar het is uiteindelijk gelukt en daar ben na 30 jaar nog steeds trots op! Met dit schrijven hoop ik anderen die nog aan het afkicken zijn een hart onder de riem te steken, zet hem op!!!"