Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxycodon

Oxycodon

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dus:. Oxcycodon is niet ( bijna) hetzelfde als heroïne. Soms lees je dit....maar nee, dus.
Het lijkt er alleen maar een beetje op.
Met oxcycodon heb ik ook een verslaving mogen ervaren, maar gelukkig niet met heroïne. Dat spul heb ik nooit willen hebben en dat blijft zo.
Mijzelf kennende zou ik een stevige junk worden, ik zou het nooit in de hand kunnen houden...dus voor mij is horse een echte no go.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Dus:. Oxcycodon is niet ( bijna) hetzelfde als heroïne. Soms lees je dit....maar nee, dus.
Het lijkt er alleen maar een beetje op.
Met oxcycodon heb ik ook een verslaving mogen ervaren, maar gelukkig niet met heroïne. Dat spul heb ik nooit willen hebben en dat blijft zo.
Mijzelf kennende zou ik een stevige junk worden, ik zou het nooit in de hand kunnen houden...dus voor mij is horse een echte no go.
Klik om te vergroten...
Maar dan, Oxicodon is dan meer een soort van Methadon? Wel pijnverlichting maar geen high en bijna even moeilijk om vanaf te komen als heroïne als je echt verslaafd eraan bent?
Nee, ik durf het ook niet aan te raken, maar als het moet na een operatie, dan maar Oxicodon natuurlijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na een operatie krijg je vaak oxcycodon, maar nooit genoeg om high te worden.
En dan slechts voor een paar dagen, je kunt er in die korte tijd niet afhankelijk van worden...
Dat gebeurt wel als je het voor langere tijd krijgt bijvoorbeeld bij chronische pijnklachten.
Dan moet je goed uitkijken!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Na een operatie krijg je vaak oxcycodon, maar nooit genoeg om high te worden.
En dan slechts voor een paar dagen, je kunt er in die korte tijd niet afhankelijk van worden...
Dat gebeurt wel als je het voor langere tijd krijgt bijvoorbeeld bij chronische pijnklachten.
Dan moet je goed uitkijken!
Klik om te vergroten...
Precies, kan zelf helaas niet zonder vanwege pijn. Maar volgens de arts zal Kung-Fu ook helpen de pijngrens te verleggen. Appart om voor te stellen maar mijn huisarts moedigde mijn Kung-Fu shaolin training verder aan.

Volhouden en kan er meer mee bereiken dan alleen goede zelfverdediging. Aldus mijn arts en mijn Shifu (Kung-Fu trainer) ze hadden overlegd samen omdat ik opiaten gebruik meer stoten kan ontvangen. Maar alles is goed gekeurd mag mee doen om te promoveren erin. Yay


Maar OT

Tegenwoordig letten ze er beter op en geven ze oxycodon alleen dag voor operatie en zo kort mogelijk erna zonder kans op herhaal recept gelukkig. Scheelt weer wat in de verslavingszorg !
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Maar dan, Oxicodon is dan meer een soort van Methadon? Wel pijnverlichting maar geen high en bijna even moeilijk om vanaf te komen als heroïne als je echt verslaafd eraan bent?
Nee, ik durf het ook niet aan te raken, maar als het moet na een operatie, dan maar Oxicodon natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Oxycodone is geen Methadon. Oxycodone is een volle opiode antagonist, het activeert opiode receptoren, en methadone is een agonist, het is dus geen opiode maar immiteert de effecten van opiode drugs. Net als fentanyl bijvoorbeeld.
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#6
mrorange zei:
Je hersenen kunnen wel langzaam herstellen als je niet blijvende schade hebt gehad, maar door de verslaving heb je heel veel meer receptoren aangemaakt en die zijn wat ongevoelig geworden. Dat gaat nooit meer weg. Daarom zit je met een terugval direct weer op je oude niveau van verslaving. Daarnaast zit in je prefrontale cortex (deel van je hersenen in je voorhoofd) het beloningscentrum. Bij een verslaving veranderd daar iets in de werking, het wordt in principe gereset naar je puberteit. Daat gaat nooit meer over. En daarom is het voor een verslaafde heel erg moeilijk om op bepaalde momenten niet de fout in te gaan. Want bij een puber is dat beloningscentrum nog niet volledig ontwikkeld en daarom zijn pubers vaak opstandig, zonder te denken rare dingen doen etc. Werkt bij een verslaving exact hetzelfde. Het middel maakt daarbij dan ook niet uit. Een alcoholist die 20 jaar clean is kan zomaar compleet verslaafd worden aan bijvoorbeeld coke of wat dan ook. Daarom zie je vaak dat er naast de eerste verslaving ook een tweede ontwikkeld, goed voorbeeld: alcohol en benzo's

Check dit filmpje maar:
Klik om te vergroten...
Niet helemaal mee eens,ik kreeg na 26 jaar gebruik en ingeving, en ben keihard gaan sporten, ok ook een verslaving. Maar dat geluksstofje wordt dan zeker nog wel aangemaakt en is niet afgestorven. Er is hoop van iedereen ♥️
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#7
DennisD zei:
Niet helemaal mee eens,ik kreeg na 26 jaar gebruik en ingeving, en ben keihard gaan sporten, ok ook een verslaving. Maar dat geluksstofje wordt dan zeker nog wel aangemaakt en is niet afgestorven. Er is hoop van iedereen ♥️
Klik om te vergroten...
Ja de stofjes herstellen wel, alleen de extra receptoren verdwijnen niet meer. De Amigdala registreerd via je zintuigen of je "beloond" moet worden en dat beloningscentrum zit in je prefrontale cortex. En daar zit de crux; dat meganisme doet het niet helemaal lekker meer. En in principe is keihard sporten uiteindelijk ook een verslaving omdat je veel endorfine etc. aanmaakt. Maar wel een hele gezonde! Doe je goed! :) :thumbsup:
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#8
DennisD zei:
Ik zit nu op het dubbele, te weten 80mg en zie niet meer hoe ik eraf moet komen.

Na 4 uur wordt ik ziek.
Klik om te vergroten...
En hoe zit het dan met je pijn na 4 uur? Want die moet dan toch ook wel heel erg zijn als je zoveel krijgt.

Ik kreeg tijdens mijn 2 hernia's max 60 mg per dag, maar omdat ik toen over de grond kroop van de pijn vond ik het geen probleem. Van mijn 1e hernia ben ik binnen 3 dagen van de Oxy afgekomen, ik had echt geen centje last van ontwenning. Maar dat was anders bij de 2e keer. Ik bleef maar op 10 mg zitten zodat ik 's avonds geen pijn had. En daar ben ik hoe langer hoe meer misbruik van gaan maken, totdat ik op 30 mg zat. De HA heeft daar toen een stokje voor gestoken en nu zit ik op 20 mg (en sommige dagen 30 en sommige dagen 15).

Ik merk dat de gewenning supersnel gaat. Eigenlijk heb je na een paar keer al geen effect meer van een hogere dosis. Dus dat weerhoudt mij er wel van om vaak meer te nemen. Het is veel fijner om te minderen en dan af en toe een extra dosis te nemen.
Want, geen high? Ik heb geen ervaring met heroine, maar jongens, Oxy geeft bij mij echt het effect alsof er een warm fleece dekentje om je heen gewikkeld wordt. Alles is goed en prima en helemaal relaxed. Het voelt echt wel heel lekker. Ik zou liegen als ik anders zou beweren.

Alleen... dat fijne duurt veel korter dan eerst en de afkick is nu hels. Inderdaad, die benen en de jeuk van binnen. Ver-schrik-ke-lijk.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Oxycodone is geen Methadon. Oxycodone is een volle opiode antagonist, het activeert opiode receptoren, en methadone is een agonist, het is dus geen opiode maar immiteert de effecten van opiode drugs. Net als fentanyl bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Zijn allebij volle agonisten. Doe je huiswerk dirk
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Red pill zei:
Zijn allebij volle agonisten. Doe je huiswerk dirk
Klik om te vergroten...
Klopt. Methadon is een opiaat dat aan dezelfde receptoren hecht als heroïne. Methadon geeft echter veel minder, tot niet de roes van heroïne, waardoor er bij een heroïne verslaafde veel minder drang is om heroïne te gebruiken. Nadeel Methadon is ook weer mega verslavend. Het bestaat uit buprenorfine met naloxon toegevoegd. Buprenorfine is wel degelijk een opioide en antagonist van de u-receptoren.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
mrorange zei:
Klopt. Methadon is een opiaat dat aan dezelfde receptoren hecht als heroïne. Methadon geeft echter veel minder, tot niet de roes van heroïne, waardoor er bij een heroïne verslaafde veel minder drang is om heroïne te gebruiken. Nadeel Methadon is ook weer mega verslavend. Het bestaat uit buprenorfine met naloxon toegevoegd. Buprenorfine is wel degelijk een opioide en antagonist van de u-receptoren.
Klik om te vergroten...
Nee dit klopt helemaal niet
Methadon is een volle agonist maar eentje die zich heel langzaam aan de receptoren hecht waardoor het niet de roes geeft van snelwerkende opiaten en het blijft heel lang doorwerken met een lange halfwaardetijd.

Buprenorfine is een hele andere stof en werkt ongeveer hetzelfde als methadon maar buprenorfine is een partial agonist zoals kratom en tramadol waardoor het niet volledig aan alle opöide receptoren hecht zoals volledige agonisten doen als morfine,hero,oxy,methadon,fentanyl,codeïne
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Red pill zei:
Nee dit klopt helemaal niet
Methadon is een volle agonist maar eentje die zich heel langzaam aan de receptoren hecht waardoor het niet de roes geeft van snelwerkende opiaten en het blijft heel lang doorwerken met een lange halfwaardetijd.

Buprenorfine is een hele andere stof en werkt ongeveer hetzelfde als methadon maar buprenorfine is een partial agonist zoals kratom waardoor het niet volledig aan alle opöide receptoren hecht zoals volledige agonisten doen als morfine,hero,oxy,methadon,fentanyl,codeïne
Klik om te vergroten...
Ja, je hebt gelijk, ik ben in de war met subutex. Subutex is buprenorfine met naloxon en wordt ook wel gebruikt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is naltrexon hetzelfde als naloxon?
Is subutex hetzelfde als suboxone?

Ik herinner me tijdens mijn opname in de afkick kliniek dat daar mensen kwamen, die met medicijnen hun heroïne verslaving kwamen bestrijden.
Deze mensen kregen naltrexon injecties waardoor in een keer alle opiaten van hun receptoren afgedonderd werden en deze mensen kregen de eerste dag afschuwelijke ontwenningsverschijnselen. Doodziek waren ze. Daarna werd er een medicijn traject gestart waardoor ze schoon van opiaten werden en in een keer weer clean konden zijn.
Dit proces gebeurt ook weleens onder narcose, 8 uur lang, kun je nagaan!
Helaas vallen er na zo'n behandeling toch veel mensen weer terug. Ik sprak iemand daar die voor de derde keer deze behandeling onderging....
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klopt naltrexon wordt ook gebruikt, Het is een analogon van naloxon. Suboxone is hetzelfde als subutex, dus buprenorfine met naloxon/naltrexon.

Ja, het is heftige shit. Ik heb het ook gezien in klinieken..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Red pill zei:
Zijn allebij volle agonisten. Doe je huiswerk dirk
Klik om te vergroten...
Kut :thinking:
F
FloeffieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik heel af en toe 1 x 20mg Oxycodon en Diazepam in het weekend als ik zin heb in een 'feestje'. Ik merk echter dat wanneer ik dit een weekend heb gedaan dat het effect het weekend daarna met dezelfde dosering Oxycodon veel minder of bijna afwezig is. Ik ben heel wat jaren geleden verslaafd geweest aan heroïne maar daar al tientallen jaren helemaal vanaf. Omdat ik het gevaar van verslaving ken (en Oxycodon moeilijk aan te komen is) doe ik er heel zuinig er mee. Maar is het normaal dat je na een keer gebruik al resistentie opbouwt tegen Oxycodon?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#17
Floeffie zei:
Ik gebruik heel af en toe 1 x 20mg Oxycodon en Diazepam in het weekend als ik zin heb in een 'feestje'. Ik merk echter dat wanneer ik dit een weekend heb gedaan dat het effect het weekend daarna met dezelfde dosering Oxycodon veel minder of bijna afwezig is. Ik ben heel wat jaren geleden verslaafd geweest aan heroïne maar daar al tientallen jaren helemaal vanaf. Omdat ik het gevaar van verslaving ken (en Oxycodon moeilijk aan te komen is) doe ik er heel zuinig er mee. Maar is het normaal dat je na een keer gebruik al resistentie opbouwt tegen Oxycodon?
Klik om te vergroten...
Het kan jaaaaaaaren duren voordat je opiaat receptoren volledig hersteld zijn, soms zelfs niet en uw hersenen zullen nooit het gevoel, tolerantie van de drug vergeten dus als jij een heroïne verslaving hebt gehad dan is dit heel normaal wanneer je weer een opiaat regelmatig gaat gebruiken, en nog een zwakkere ook. Facts, spreek uit ervaring
F
FloeffieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank voor jullie reacties, zeer leerzaam! Dit is mijn eerste post en moet zeggen dat het erg bevrijdend voelt om hier zo vrij over te schrijven en geen oordeel te krijgen. Niemand in mijn huidige omgeving weet überhaupt dat ik ooit een hard core junk ben geweest. Ik werk nu als manager in nette kleding en soms denk ik wel eens stiekem: je zou eens moeten weten. Maar ik heb mijn familie en mezelf er veel schade mee aangedaan dus misschien is het wel goed dat mijn lijf blijkbaar de heroïne niet is vergeten en dat het daarom maar niet lukt om kort achter elkaar dat heerlijke gevoel te reproduceren. Een soort bescherming tegen die verdomde verslaving die altijd om de hoek blijft loeren...
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Netjes dat je leven weer op de rails hebt gekregen! Ja, ik denk dat je zeker iets in je zult hebben dat wel alarm laat horen als je niet oppast. Maar wekelijks opiaten is wel een beetje risicovol voor jou, maar dat weet je en je wilt niet nogmaals de hard-core dramas meemaken natuurlijk.
Genoeg andere drugs om te proberen en geen gevaarlijks partydrugs meerdere malen per maand herhalen, dat is linke soep.
Succes!
F
FloeffieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je en inderdaad genoeg andere drugs maar NIKS is zo lekker als opiaten, behalve crack misschien. Maar daar ga ik al helemaal niet meer mee beginnen. Ga het nu met edibles proberen, lekker onschuldig haha!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."