@Mezelf , dit is een interessante visie.
Ikzelf zou graag zonder pijn willen leven, ware het niet dat er geen goede medicatie tegen mijn pijn is.
Met morfine preparaten kan ik niet omgaan, domweg omdat ik dit spul ga misbruiken en vanwege tolerantie heb ik steeds meer nodig.
Mijn artsen geven het mij dus niet, uitgezonderd een lage dosis methadon die vreemd genoeg de pijn enigzins draagbaar houdt.
Andere mogelijkheden zijn uitgeput. Ik heb vanalles geprobeerd.
Stel, dat ik de dosis van die methadon zou verhogen, dan krijg ik meer last van bijwerkingen , dan dat de pijn minder wordt....dus dit is geen optie.
De pijnpoli heeft geen oplossing.
Ikzelf zou best wel een verslaving accepteren mits het niet de spuigaten uit loopt, als die verdomde pijn eens wat minder wordt.
Helaas schijnt er geen passend medicijn te zijn dat mij echt helpen kan.
Maar met de visie van accepteren van een door een arts te begeleiden afhankelijkheid t.o.v. pijn moeten leiden wat idd ongezond is, sta ik achter de visie om voor die aanwezige niet te vermijden afhankelijkheid te kiezen om veel minder pijn te moeten lijden.
De pijn beperkt mij behoorlijk in mijn dagelijks leven. Absoluut.