Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol te lekker?

Tramadol te lekker?

54 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet dat wat ik doe niet goed is... Maar voor nu wil ik gewoon even high zijn om wat shit te verwerken. We hebben allemaal wel eens van die dagen/weken..

De tramadol redelijk van afgekickt, slik nu wel dagelijks Xanax/ alprazolam 1 mg retard . Kan ik dit combineren met 50mg tramadol of beter een paar biertjes?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
Klik om te vergroten...
Dat gaat voor mij ook op. Heb het al vaak gedacht tijdens een psilo-trip, soms lijkt het of het gevoel van meerdere drugs aanbod komen tijdens de trip
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
sameshitdiffday zei:
Zoals al geschreven de Xanax voel ik me beter door. Heb ook wat oxazepam gekregen is dit hetzelfde als Xanax? Is niet veel over te vinden... Ook heb ik tramadol die zon 11 maanden over de datum is is dit erg? Heb niet het idee dat dit betreft ofzo. Altijd gewoon koel donker in kast gelegen
Klik om te vergroten...
oxazepam stelt niks voor k had voor de eerste x een 10 strip van 5mg tabletten naar binnengewerkt, maar het enige wat ik voelde was de wiet die ik had gerookt
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
Klik om te vergroten...

Absoluut!
Psilo = Paddo’s, Truffels, 2-CB,… toch..?

Ik ben van mijn rookverslaving afgekomen door 2-CB te pakken op een festival.
Ik was al een tijdje gekapt met andere drugs en wilde iets ‘minder verslavends’ of ‘minder slechts’ gebruiken.
Ik voelde me buitengewoon opgewekt en goed door dat spul.
Anderhalve pil genomen en moest als een gek hoesten midden in mijn trip.
Heel impulsief m’n halflege pakje het publiek ingegooid en daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt!
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bierflesje zei:
Absoluut!
Psilo = Paddo’s, Truffels, 2-CB,… toch..?

Ik ben van mijn rookverslaving afgekomen door 2-CB te pakken op een festival.
Ik was al een tijdje gekapt met andere drugs en wilde iets ‘minder verslavends’ of ‘minder slechts’ gebruiken.
Ik voelde me buitengewoon opgewekt en goed door dat spul.
Anderhalve pil genomen en moest als een gek hoesten midden in mijn trip.
Heel impulsief m’n halflege pakje het publiek ingegooid en daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt!
Klik om te vergroten...
Prachtig spul is het toch 😃👍👌
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraagje.
Je hebt *wat schouderpijn *
en je HA zet je meteen op 4 x 50 mg Tramadol wat toch wel een heftig opiaat is.
Maar : Deed het niets tegen de pijn....Misschien een andere pijnstiller. Want waardoor werd je schouderpijn door veroorzaakt? En heb je nog steeds dezelfde klachten?

Ik kreeg zelf pas na 2 jaar chronische pijn door blijvende darm infecties (2) na 7 operaties 2009 - 2014 en fibromyalgie 2015 na 1 jaar 3 x 50 mg tramadol .En het hielp de scherpe randjes eraf te halen.
Pijn blijft er toch wel 24/7.
Geen roes, meer een oppepper van 2 uur zodat ik uit bed kwam en even de deur uit, huishouden etc.
Nu 4 x 10 mg kortwerkende oxy sinds 2 jaar. En kreeg je bijv fysiotherapie of verder onderzoek om de oorzaak te vinden?
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#7
Amber.cherry zei:
Vraagje.
Je hebt *wat schouderpijn *
en je HA zet je meteen op 4 x 50 mg Tramadol wat toch wel een heftig opiaat is.
Maar : Deed het niets tegen de pijn....Misschien een andere pijnstiller. Want waardoor werd je schouderpijn door veroorzaakt? En heb je nog steeds dezelfde klachten?

Ik kreeg zelf pas na 2 jaar chronische pijn door blijvende darm infecties (2) na 7 operaties 2009 - 2014 en fibromyalgie 2015 na 1 jaar 3 x 50 mg tramadol .En het hielp de scherpe randjes eraf te halen.
Pijn blijft er toch wel 24/7.
Geen roes, meer een oppepper van 2 uur zodat ik uit bed kwam en even de deur uit, huishouden etc.
Nu 4 x 10 mg kortwerkende oxy sinds 2 jaar. En kreeg je bijv fysiotherapie of verder onderzoek om de oorzaak te vinden?
Klik om te vergroten...
Ja nog steeds dezelfde klachten, schouder zal altijd slecht blijven.. wel een update, nu 3 weken niks genomen, slaap wel enorm slecht dus af en toe wat Xanax..
f
fantomasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Red pill zei:
Opoïden zijn een slippery slope en dan mag je nog blij zijn dat het tramadol is en geen sterke morfineachtige

In de drugscene wordt wel eens gezegt dat heroïne de koningin der roesjes is, dat het vergelijkbaar met een duizend orgasmes is, dit is niet waar.

Wat opiaten doen is ze maken je de meest comfortabele versie van jezelf, het is alsof je grootmoeder een dekentje om je heen doet en je in bed stopt toen je een klein kind was, waarna je cosy in slaap valt zonder zorgen in de wereld

Dat is wat tramadol en andere opiaten doen maar het is bedrog en al die onzekerheden en zorgen en problemen waardoor je ernaar grijpt komen 2x zo hard terug je voelt jezelf oncomfortabeler en depressiever dan ooit plus een heftige ontwenning die dingen zullen alleen maar erger en erger worden naarmate je door blijft gaan ermee
onze gids voor de best uitbetalende gokkasten vind
Het is niet makkelijk om te stoppen maar het kan er alleen maar beter op worden als je stopt 👍🏻

En je misbruikt het dus stoppen is geen verkeerd idee... Vraag jezelf af kan ik dit nog voor de pijn blijven nemen of zal ik het blijven misbruiken?
Klik om te vergroten...
Ik ben het er volledig mee eens. Ik heb dit zelf meegemaakt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fysiotherapie tegen pijn heeft mij daarmee nog nooit een spatje geholpen. Nooit.
Schouderpijn heb ik ondanks een schouderprothese nog altijd, vele fysiotherapie behandelingen ten spijt..... tramadol hielp trouwens ook geen donder.
Wat wel helpt is teringverslavend en dat neem ik dus niet.
Het gevolg van alles is dat ik altijd pijn heb.
Ik zal ermee moeten leren leven zegt men.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Fysiotherapie tegen pijn heeft mij daarmee nog nooit een spatje geholpen. Nooit.
Schouderpijn heb ik ondanks een schouderprothese nog altijd, vele fysiotherapie behandelingen ten spijt..... tramadol hielp trouwens ook geen donder.
Wat wel helpt is teringverslavend en dat neem ik dus niet.
Het gevolg van alles is dat ik altijd pijn heb.
Ik zal ermee moeten leren leven zegt men.
Klik om te vergroten...
Is soms ergens (een beetje) aan verslaafd soms niet minder erg dan altijd in pijn leven? Ik kan me een onderzoek herinneren dat chronische pijn, buiten de pijn zelf, geestelijk ook zeer ongezond is. Dat het zelfs in hersenscans is te zien na lange tijd of iemand een lange periode pijn heeft ervaren. Is ergens verslaafd aan zijn dat je pijnlozer laat leven en dus misschien wel een gelukkiger leven hebt, dan niet beter? of beter gezegd minder erg?

Bij verre de bedoeling je richting deze middelen te werken natuurlijk. Maar deze vraag vind ik sowieso een interessante vraag, want hoe erg is een verslaving eigenlijk? Als je verder je leven goed op orde hebt en verder gezond leeft en gelukkig bent, wat is er zo erg aan een verslaving ?

Enige is natuurlijk wel als dat je gevoelig bent voor het gaan misbruiken van deze middelen, dan zal ik op zijn minst zo lang mogelijk wachten of rekken met deze middelen te nemen. Maar als mijn levensverwachting laat ik zeggen nog 10 jaar is, dan zou mij een verslaving echt niet boeien. Wel me kwalitieit van leven en als dat beter is mét een middel dan zonder een middel, dan zou ik het wel weten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Mezelf , dit is een interessante visie.
Ikzelf zou graag zonder pijn willen leven, ware het niet dat er geen goede medicatie tegen mijn pijn is.
Met morfine preparaten kan ik niet omgaan, domweg omdat ik dit spul ga misbruiken en vanwege tolerantie heb ik steeds meer nodig.
Mijn artsen geven het mij dus niet, uitgezonderd een lage dosis methadon die vreemd genoeg de pijn enigzins draagbaar houdt.
Andere mogelijkheden zijn uitgeput. Ik heb vanalles geprobeerd.
Stel, dat ik de dosis van die methadon zou verhogen, dan krijg ik meer last van bijwerkingen , dan dat de pijn minder wordt....dus dit is geen optie.
De pijnpoli heeft geen oplossing.

Ikzelf zou best wel een verslaving accepteren mits het niet de spuigaten uit loopt, als die verdomde pijn eens wat minder wordt.
Helaas schijnt er geen passend medicijn te zijn dat mij echt helpen kan.

Maar met de visie van accepteren van een door een arts te begeleiden afhankelijkheid t.o.v. pijn moeten leiden wat idd ongezond is, sta ik achter de visie om voor die aanwezige niet te vermijden afhankelijkheid te kiezen om veel minder pijn te moeten lijden.
De pijn beperkt mij behoorlijk in mijn dagelijks leven. Absoluut.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Is soms ergens (een beetje) aan verslaafd soms niet minder erg dan altijd in pijn leven? Ik kan me een onderzoek herinneren dat chronische pijn, buiten de pijn zelf, geestelijk ook zeer ongezond is. Dat het zelfs in hersenscans is te zien na lange tijd of iemand een lange periode pijn heeft ervaren. Is ergens verslaafd aan zijn dat je pijnlozer laat leven en dus misschien wel een gelukkiger leven hebt, dan niet beter? of beter gezegd minder erg?

Bij verre de bedoeling je richting deze middelen te werken natuurlijk. Maar deze vraag vind ik sowieso een interessante vraag, want hoe erg is een verslaving eigenlijk? Als je verder je leven goed op orde hebt en verder gezond leeft en gelukkig bent, wat is er zo erg aan een verslaving ?

Enige is natuurlijk wel als dat je gevoelig bent voor het gaan misbruiken van deze middelen, dan zal ik op zijn minst zo lang mogelijk wachten of rekken met deze middelen te nemen. Maar als mijn levensverwachting laat ik zeggen nog 10 jaar is, dan zou mij een verslaving echt niet boeien. Wel me kwalitieit van leven en als dat beter is mét een middel dan zonder een middel, dan zou ik het wel weten.
Klik om te vergroten...
Interessante vraag maar de manier waarop er zonder pijn wordt geleefd dan is een stuk ongezonder voor je lichaam dan de pijn zal doen. Als je over opium praat. Verschillende andere soorten medicatie zullen daar een positievere invloed op hebben maar zullen je ook niet pijnvrij maken
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Red pill zei:
Interessante vraag maar de manier waarop er zonder pijn wordt geleefd dan is een stuk ongezonder voor je lichaam dan de pijn zal doen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus zeker niet in alle gevallen zo. Wat denk je dat stress door pijn doet met je lichaam? Of helemaal niet meer bewegen door de pijn? Dan is in bepaalde gevallen zonder pijn dmv medicatie toch beter.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Dat is dus zeker niet in alle gevallen zo. Wat denk je dat stress door pijn doet met je lichaam? Of helemaal niet meer bewegen door de pijn? Dan is in bepaalde gevallen zonder pijn dmv medicatie toch beter.
Klik om te vergroten...
Mee eens, ieder zijn keuze, maar als je niet functioneren kan of slapen door pijn en medicatie helpt dan mag een ieder daar gebruik van maken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Dat is dus zeker niet in alle gevallen zo. Wat denk je dat stress door pijn doet met je lichaam? Of helemaal niet meer bewegen door de pijn? Dan is in bepaalde gevallen zonder pijn dmv medicatie toch beter.
Klik om te vergroten...
Nee want opiaten veranderen je hersenstructuur waardoor de lichaamschade veel erger zal worden dan chronische pijn, en ik spreek uit ervaring dus ik weet echt wel waar ik het over hebt.
Let maar eens op, als iemand sterke pijnstillers gaat slikken, gaat ie na een paar maanden nog veel meer om de pijnen (er zijn pijnen bijgekomen door heel het lichaam heen) gaat klagen en klagen en klagen. Eigenlijk doen ze dat iedere keer wanneer ze hun medicatie in moeten nemen en overal pijn krijgen.
Voor de mensen die weten hoe het is om iedere dag (JA IEDERE DAG) wakker te worden en letterlijk aan het lijden zijn van de ontwenning, dat is veel slechter voor jou lichaam. Je lichaam zn natuurlijke endorfine gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

Uiteindelijk moet je er toch een keer van af kicken en wordt de pijn sowieso 10x heftiger dus heeft de medicatie alleen gemaskert, niks geholpen. Maakt niet uit hoeveel je neemt en wat je neemt.

Daarom zijn artsen heel voorzichtig met het langdurig opiaten voorschrijven, soms kan het niet anders maar dan weet de arts vtv al dat hij/zei uiteindelijk naar de kanker gaat van die pillen, is onvermijdelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
[QUOTE="Red pill, post: 1906392, member: 152212"
..........gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

........ uiteindelijk naar de kanker gaat van die pillen, is onvermijdelijk.
[/QUOTE]

Noot:
Waarom nou dat woord kanker misbruiken?
Het gaat hier om een vreselijke ziekte die m.i. niet geassocieerd moet worden met de strekking van dit topic.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
[QUOTE="Red pill, post: 1906392, member: 152212"
..........gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

........ uiteindelijk naar de kanker gaat van die pillen, is onvermijdelijk.
Klik om te vergroten...

Noot:
Waarom nou dat woord kanker misbruiken?
Het gaat hier om een vreselijke ziekte die m.i. niet geassocieerd moet worden met de strekking van dit topic.
[/QUOTE]
Helemaal met je eens.
Totaal onnodig @Red pill om deze woorden te gebruiken.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
[QUOTE="Red pill, post: 1906392, member: 152212"
..........gaat naar de kenker en je lichaam zn weerstand tegen pijn daalt enorm.

........ uiteindelijk naar de kanker gaat van die pillen, is onvermijdelijk.
Klik om te vergroten...
Maat doe nou niet zo arrogant, hier is dat normaal in Rotterdam, hier in de haven schelden we zelfs tegen onze baas met kanker vice versa, wees dan een man en stop met alle scheldwoorden. Een mongool voelt zich net zo hard beledigd.

Zelf ook familieleden aan kanker verloren, mijn opa met terminale kanker scheld nog net zo hard met kanker. Wat ik probeer te zeggen is, voor mij is dat normaal en ik maak onderscheid tussen een scheldwoord en de ziekte zelf

Ps: wees het ermee eens of oneens, doe lekker wat je wil maar ik ga geen discussies erover voeren
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Red pill zei:
Ps: wees het ermee eens of oneens, doe lekker wat je wil maar ik ga geen discussies erover voeren
Klik om te vergroten...
Doe gewoon normaal joh.
We spreken je op een gewone manier aan.
In jouw wereld is dat woord gebruiken misschien normaal. Niet in onze wereld.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blij dat ik niet in Rotterdam woon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."