Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol te lekker?

Tramadol te lekker?

54 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
sameshitdiffday zei:
.........of beter een paar biertjes?
Klik om te vergroten...
Noot:
Alcohol lost niets op. Helemaal niets.
Het is beter voor je om die biertjes niet te nemen voor de redenen die jij aankaart....
Alcohol sucks!
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb tijdelijk tradonal voorgeschreven gekregen. Smelttabletten van 50mg.
Ik ervaar van zo'n 1 tabletje al een roes. Ik mag een maximum aan 300 mg/dag nemen maar dat doe ik niet.
Ik word er ontzettend loom van, vechten tegen slaap. Wel wat moodlifting en ontspannen maar ik gebruik het zéér bewust waar het voor dient. Nu neem ik er maar ééntje voor het slapengaan, en morgen proberen zonder.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Red pill zei:
In de drugscene wordt wel eens gezegt dat heroïne de koningin der roesjes is, dat het vergelijkbaar met een duizend orgasmes is, dit is niet waar.
Klik om te vergroten...
Wordt wel gezegd van heroïne ja, maar ook van crack. Al heb ik het vermoeden dat dat accurater is bij die laatste, afgaande op wat ik er van gehoord heb dan: een orgasme keer 1000 ervaren in je hoofd. Probeer niemand lekker te maken, ik heb met eigen ogen de keerzijde ervan gezien: noooot worth it.

Red pill zei:
Wat opiaten doen is ze maken je de meest comfortabele versie van jezelf, het is alsof je grootmoeder een dekentje om je heen doet en je in bed stopt toen je een klein kind was, waarna je cosy in slaap valt zonder zorgen in de wereld
Klik om te vergroten...
Een ultiem cozy gevoel heb ik op truffels samen met een vriend ervaren. Lagen we op een gegeven moment beide op de bank onder een dekentje, warm en snuggly!

Probleem is alleen dat je dat maar net moet treffen met zo'n middel en dat je het met hero waarschijnlijk steevast krijgt.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Wordt wel gezegd van heroïne ja, maar ook van crack. Al heb ik het vermoeden dat dat accurater is bij die laatste, afgaande op wat ik er van gehoord heb dan: een orgasme keer 1000 ervaren in je hoofd. Probeer niemand lekker te maken, ik heb met eigen ogen de keerzijde ervan gezien: noooot worth it.


Een ultiem cozy gevoel heb ik op truffels samen met een vriend ervaren. Lagen we op een gegeven moment beide op de bank onder een dekentje, warm en snuggly!

Probleem is alleen dat je dat maar net moet treffen met zo'n middel en dat je het met hero waarschijnlijk steevast krijgt.
Klik om te vergroten...
Ja klopt man crack is vergelijkbaar met een duizend orgasmes

En wat je zegt over truffels is natuurlijk anders, ander mechanisme op het brein. Opium werkt in op de receptoren waar endorfine normaal gesproken inwerken. Maar liever een lekkere trip met een mooie afterglow dan ziek worden wanneer de bruin is uitgewerkt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Red pill zei:
Ja klopt man crack is vergelijkbaar met een duizend orgasmes
Klik om te vergroten...
Ik geloof het zo wel. Die zit in het rijtje: never ever. 5 minuutjes ultieme high en dan uren in de diepste depressie en wanhoop gestort worden: klinkt niet aantrekkelijk.

Red pill zei:
En wat je zegt over truffels is natuurlijk anders, ander mechanisme op het brein. Opium werkt in op de receptoren waar endorfine normaal gesproken inwerken. Maar liever een lekkere trip met een mooie afterglow dan ziek worden wanneer de bruin is uitgewerkt.
Klik om te vergroten...
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Natuurlijk kan je het niet letterlijk met 1000 orgasmes vergelijken maar kwa dopaminerush komt dat meer in de buurt en is de vergelijking realistischer dan de roes van heroïne wat er totaal niet mee te vergelijken is daar doelde ik meer op. @PsyTekz @OtherShore
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Red pill zei:
Ja klopt man crack is vergelijkbaar met een duizend orgasmes
Klik om te vergroten...
I wish. Ik zou crack vergelijken met 1 zwak orgasme, met achteraf spijt. Als ik me een duizend orgasmes probeer voor te stellen (lukt niet) denk ik eerder aan mijn mooiste trip ervaringen
Mindless zei:
Die zit in het rijtje: never ever. 5 minuutjes ultieme high en dan uren in de diepste depressie en wanhoop gestort worden: klinkt niet aantrekkelijk.
Klik om te vergroten...
Veel mensen (waaronder ik) vinden er niet veel aan. Nog een reden om het niet te doen 😉
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Red pill zei:
Ja klopt man crack is vergelijkbaar met een duizend orgasmes
Klik om te vergroten...

Crack is toch gewoon gelijk aan basecoke. Die duizend orgasmes zijn dan toch een pak beter 😁. Misschien 1 psychisch orgasmestootje. Geeft gewoon een intense rush maar de werkingstijd en het compulsief doseren zijn het niet waard.

Wie het op 1 hit kan houden (99,99% van de gebruikers kan dit niet) zal die urenlange intensieve dip niet ervaren maar men blijft er beter ver van weg. Geen meerwaarde drug.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
Klik om te vergroten...
Heb dit zelf nooit ervaren zo maar het klinkt mij realistischer dat het op mdma lijkt dan opium. Sowieso is een goeie paddotrip ook veel beter.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
Klik om te vergroten...
Dat gaat voor mij ook op. Heb het al vaak gedacht tijdens een psilo-trip, soms lijkt het of het gevoel van meerdere drugs aanbod komen tijdens de trip
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
sameshitdiffday zei:
Zoals al geschreven de Xanax voel ik me beter door. Heb ook wat oxazepam gekregen is dit hetzelfde als Xanax? Is niet veel over te vinden... Ook heb ik tramadol die zon 11 maanden over de datum is is dit erg? Heb niet het idee dat dit betreft ofzo. Altijd gewoon koel donker in kast gelegen
Klik om te vergroten...
oxazepam stelt niks voor k had voor de eerste x een 10 strip van 5mg tabletten naar binnengewerkt, maar het enige wat ik voelde was de wiet die ik had gerookt
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Misschien, ik kan het zelf niet vergelijken met heroïne omdat ik dat niet heb gedaan, maar er zijn mensen die claimen dat psilo hen soms het exacte gevoel van een andere drug gaf, bijvoorbeeld MDMA.
Klik om te vergroten...

Absoluut!
Psilo = Paddo’s, Truffels, 2-CB,… toch..?

Ik ben van mijn rookverslaving afgekomen door 2-CB te pakken op een festival.
Ik was al een tijdje gekapt met andere drugs en wilde iets ‘minder verslavends’ of ‘minder slechts’ gebruiken.
Ik voelde me buitengewoon opgewekt en goed door dat spul.
Anderhalve pil genomen en moest als een gek hoesten midden in mijn trip.
Heel impulsief m’n halflege pakje het publiek ingegooid en daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt!
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bierflesje zei:
Absoluut!
Psilo = Paddo’s, Truffels, 2-CB,… toch..?

Ik ben van mijn rookverslaving afgekomen door 2-CB te pakken op een festival.
Ik was al een tijdje gekapt met andere drugs en wilde iets ‘minder verslavends’ of ‘minder slechts’ gebruiken.
Ik voelde me buitengewoon opgewekt en goed door dat spul.
Anderhalve pil genomen en moest als een gek hoesten midden in mijn trip.
Heel impulsief m’n halflege pakje het publiek ingegooid en daarna nooit geen sigaret meer aangeraakt!
Klik om te vergroten...
Prachtig spul is het toch 😃👍👌
A
Amber.cherryLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vraagje.
Je hebt *wat schouderpijn *
en je HA zet je meteen op 4 x 50 mg Tramadol wat toch wel een heftig opiaat is.
Maar : Deed het niets tegen de pijn....Misschien een andere pijnstiller. Want waardoor werd je schouderpijn door veroorzaakt? En heb je nog steeds dezelfde klachten?

Ik kreeg zelf pas na 2 jaar chronische pijn door blijvende darm infecties (2) na 7 operaties 2009 - 2014 en fibromyalgie 2015 na 1 jaar 3 x 50 mg tramadol .En het hielp de scherpe randjes eraf te halen.
Pijn blijft er toch wel 24/7.
Geen roes, meer een oppepper van 2 uur zodat ik uit bed kwam en even de deur uit, huishouden etc.
Nu 4 x 10 mg kortwerkende oxy sinds 2 jaar. En kreeg je bijv fysiotherapie of verder onderzoek om de oorzaak te vinden?
s
sameshitdiffdayLid
01-01-2024, 00:00
#15
Amber.cherry zei:
Vraagje.
Je hebt *wat schouderpijn *
en je HA zet je meteen op 4 x 50 mg Tramadol wat toch wel een heftig opiaat is.
Maar : Deed het niets tegen de pijn....Misschien een andere pijnstiller. Want waardoor werd je schouderpijn door veroorzaakt? En heb je nog steeds dezelfde klachten?

Ik kreeg zelf pas na 2 jaar chronische pijn door blijvende darm infecties (2) na 7 operaties 2009 - 2014 en fibromyalgie 2015 na 1 jaar 3 x 50 mg tramadol .En het hielp de scherpe randjes eraf te halen.
Pijn blijft er toch wel 24/7.
Geen roes, meer een oppepper van 2 uur zodat ik uit bed kwam en even de deur uit, huishouden etc.
Nu 4 x 10 mg kortwerkende oxy sinds 2 jaar. En kreeg je bijv fysiotherapie of verder onderzoek om de oorzaak te vinden?
Klik om te vergroten...
Ja nog steeds dezelfde klachten, schouder zal altijd slecht blijven.. wel een update, nu 3 weken niks genomen, slaap wel enorm slecht dus af en toe wat Xanax..
f
fantomasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Red pill zei:
Opoïden zijn een slippery slope en dan mag je nog blij zijn dat het tramadol is en geen sterke morfineachtige

In de drugscene wordt wel eens gezegt dat heroïne de koningin der roesjes is, dat het vergelijkbaar met een duizend orgasmes is, dit is niet waar.

Wat opiaten doen is ze maken je de meest comfortabele versie van jezelf, het is alsof je grootmoeder een dekentje om je heen doet en je in bed stopt toen je een klein kind was, waarna je cosy in slaap valt zonder zorgen in de wereld

Dat is wat tramadol en andere opiaten doen maar het is bedrog en al die onzekerheden en zorgen en problemen waardoor je ernaar grijpt komen 2x zo hard terug je voelt jezelf oncomfortabeler en depressiever dan ooit plus een heftige ontwenning die dingen zullen alleen maar erger en erger worden naarmate je door blijft gaan ermee
onze gids voor de best uitbetalende gokkasten vind
Het is niet makkelijk om te stoppen maar het kan er alleen maar beter op worden als je stopt 👍🏻

En je misbruikt het dus stoppen is geen verkeerd idee... Vraag jezelf af kan ik dit nog voor de pijn blijven nemen of zal ik het blijven misbruiken?
Klik om te vergroten...
Ik ben het er volledig mee eens. Ik heb dit zelf meegemaakt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fysiotherapie tegen pijn heeft mij daarmee nog nooit een spatje geholpen. Nooit.
Schouderpijn heb ik ondanks een schouderprothese nog altijd, vele fysiotherapie behandelingen ten spijt..... tramadol hielp trouwens ook geen donder.
Wat wel helpt is teringverslavend en dat neem ik dus niet.
Het gevolg van alles is dat ik altijd pijn heb.
Ik zal ermee moeten leren leven zegt men.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Fysiotherapie tegen pijn heeft mij daarmee nog nooit een spatje geholpen. Nooit.
Schouderpijn heb ik ondanks een schouderprothese nog altijd, vele fysiotherapie behandelingen ten spijt..... tramadol hielp trouwens ook geen donder.
Wat wel helpt is teringverslavend en dat neem ik dus niet.
Het gevolg van alles is dat ik altijd pijn heb.
Ik zal ermee moeten leren leven zegt men.
Klik om te vergroten...
Is soms ergens (een beetje) aan verslaafd soms niet minder erg dan altijd in pijn leven? Ik kan me een onderzoek herinneren dat chronische pijn, buiten de pijn zelf, geestelijk ook zeer ongezond is. Dat het zelfs in hersenscans is te zien na lange tijd of iemand een lange periode pijn heeft ervaren. Is ergens verslaafd aan zijn dat je pijnlozer laat leven en dus misschien wel een gelukkiger leven hebt, dan niet beter? of beter gezegd minder erg?

Bij verre de bedoeling je richting deze middelen te werken natuurlijk. Maar deze vraag vind ik sowieso een interessante vraag, want hoe erg is een verslaving eigenlijk? Als je verder je leven goed op orde hebt en verder gezond leeft en gelukkig bent, wat is er zo erg aan een verslaving ?

Enige is natuurlijk wel als dat je gevoelig bent voor het gaan misbruiken van deze middelen, dan zal ik op zijn minst zo lang mogelijk wachten of rekken met deze middelen te nemen. Maar als mijn levensverwachting laat ik zeggen nog 10 jaar is, dan zou mij een verslaving echt niet boeien. Wel me kwalitieit van leven en als dat beter is mét een middel dan zonder een middel, dan zou ik het wel weten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mezelf , dit is een interessante visie.
Ikzelf zou graag zonder pijn willen leven, ware het niet dat er geen goede medicatie tegen mijn pijn is.
Met morfine preparaten kan ik niet omgaan, domweg omdat ik dit spul ga misbruiken en vanwege tolerantie heb ik steeds meer nodig.
Mijn artsen geven het mij dus niet, uitgezonderd een lage dosis methadon die vreemd genoeg de pijn enigzins draagbaar houdt.
Andere mogelijkheden zijn uitgeput. Ik heb vanalles geprobeerd.
Stel, dat ik de dosis van die methadon zou verhogen, dan krijg ik meer last van bijwerkingen , dan dat de pijn minder wordt....dus dit is geen optie.
De pijnpoli heeft geen oplossing.

Ikzelf zou best wel een verslaving accepteren mits het niet de spuigaten uit loopt, als die verdomde pijn eens wat minder wordt.
Helaas schijnt er geen passend medicijn te zijn dat mij echt helpen kan.

Maar met de visie van accepteren van een door een arts te begeleiden afhankelijkheid t.o.v. pijn moeten leiden wat idd ongezond is, sta ik achter de visie om voor die aanwezige niet te vermijden afhankelijkheid te kiezen om veel minder pijn te moeten lijden.
De pijn beperkt mij behoorlijk in mijn dagelijks leven. Absoluut.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mezelf zei:
Is soms ergens (een beetje) aan verslaafd soms niet minder erg dan altijd in pijn leven? Ik kan me een onderzoek herinneren dat chronische pijn, buiten de pijn zelf, geestelijk ook zeer ongezond is. Dat het zelfs in hersenscans is te zien na lange tijd of iemand een lange periode pijn heeft ervaren. Is ergens verslaafd aan zijn dat je pijnlozer laat leven en dus misschien wel een gelukkiger leven hebt, dan niet beter? of beter gezegd minder erg?

Bij verre de bedoeling je richting deze middelen te werken natuurlijk. Maar deze vraag vind ik sowieso een interessante vraag, want hoe erg is een verslaving eigenlijk? Als je verder je leven goed op orde hebt en verder gezond leeft en gelukkig bent, wat is er zo erg aan een verslaving ?

Enige is natuurlijk wel als dat je gevoelig bent voor het gaan misbruiken van deze middelen, dan zal ik op zijn minst zo lang mogelijk wachten of rekken met deze middelen te nemen. Maar als mijn levensverwachting laat ik zeggen nog 10 jaar is, dan zou mij een verslaving echt niet boeien. Wel me kwalitieit van leven en als dat beter is mét een middel dan zonder een middel, dan zou ik het wel weten.
Klik om te vergroten...
Interessante vraag maar de manier waarop er zonder pijn wordt geleefd dan is een stuk ongezonder voor je lichaam dan de pijn zal doen. Als je over opium praat. Verschillende andere soorten medicatie zullen daar een positievere invloed op hebben maar zullen je ook niet pijnvrij maken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."