Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe verslaafd aan xtc?

Hoe verslaafd aan xtc?

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok bedankt voor je bijdrage. Je hebt de vraag van de ts nu heel goed beatwoord. Bravo (y)

Slotje.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
Er is geen verslavingshandboek waarin symptomen staan die je moet vertonen om als verslaafd bestempeld te worden. Je bent verslaafd als je het nodig hebt om gelukkig te zijn vind ik.
Klik om te vergroten...

http://en.wikipedia.org/wiki/Diagnostic ... _Disorders

In dit boek staan de symptomen van substance abuse (men spreekt niet over addiction).
In hoeverre de beschreven symptomen adequaat drugsmisbruik kunnen omschrijven weet ik niet, en uiteindelijk heeft iedereen daar zijn eigen mening over, maar een handboek is er dus wel.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
als je het te lang, te vaak, te veel neemt wordt je vanzelf despresief .....

dus stop je en baal je voor jaren ... want zonder serotonine is het leven kut.

:rockband:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
TrippyShit zei:
Idd, niet elke drug geeft een zelfde soort verslaving. Er zijn mensen, zoals de bovenstaande link bevestigd, die dagelijks xtc gebruiken. Maar een xtc verslaving is meer elk weekend xtc nemen of een feestje niet leuk vinden zonder of het feest uitkiezen omdat die het beste bij je xtcavondje past.
Klik om te vergroten...

Nou, ik kies zelf meestal wel het soort feestje waar je wel drugs kan gebruiken en de sfeer daarvoor geschikt is.. Een "veel zuipen" type feestje waar bijna niemand wat gebruikt zal je me niet gauw zien, als ik daarheen wil ga ik wel gewoon naar de kroeg, dan hoef ik niet naar een feestje.. Ben ik nu drugsverslaafd? Ik kan makkelijk maanden zonder XTC, laatste keer dat ik XTC deed was ergens in februari..
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
TrippyShit zei:
Idd, niet elke drug geeft een zelfde soort verslaving. Er zijn mensen, zoals de bovenstaande link bevestigd, die dagelijks xtc gebruiken. Maar een xtc verslaving is meer elk weekend xtc nemen of een feestje niet leuk vinden zonder of het feest uitkiezen omdat die het beste bij je xtcavondje past.
Klik om te vergroten...

Nou, ik kies zelf meestal wel het soort feestje waar je wel drugs kan gebruiken en de sfeer daarvoor geschikt is.. Een "veel zuipen" type feestje waar bijna niemand wat gebruikt zal je me niet gauw zien, als ik daarheen wil ga ik wel gewoon naar de kroeg, dan hoef ik niet naar een feestje.. Ben ik nu drugsverslaafd? Ik kan makkelijk maanden zonder XTC, laatste keer dat ik XTC deed was ergens in februari..
Klik om te vergroten...

Hij heeft het ook niet over jou en hij zegt niet dat elke XTC-gebruiker een verslaafde is. Wat jij nu dus zegt is dat jij niet verslaafd bent aan XTC. Betekent wat dat niemand verslaafd kan raken aan XTC? Wat een onzin.

Dit getal komt in de buurt van het aantal mensen dat zich wegens XTC problemen aanmeldt bij de verslavingszorg. In 2001 ging dat 225 mensen, in 2004 om 291.
Klik om te vergroten...

Ze zijn er dus wel.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
ALS xtc geen tollerantie opbouwde en het echte love-gevoel niet wegging bij veelvoudig gebruik zou ik echt elke dag 10 pillen slikken hoor.. De enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik xtc te lekker vind en het echte love-gevoel wil behouden :P.
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#7
nicolai zei:
ik ken mensen die wel degelijk xtc nemen/namen op het werk. je hebt er alleen geen moer aan omdat je geen serotine meer in je botte kop heb zitten.
Klik om te vergroten...
Wat een achterlijke debielen dan. Is AT een collega van je?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
AT is geen vriend van mij en ik neem aan dat hij ook niet voor zijn werk XTC gebruikt. Buiten dat ken je die mensen niet en heb je dus geen idee of het debielen zijn of niet.

AT wil je vrienden worden? :grin:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik wil trouwens even zeggen nog dat ik ook een tijdje (2 maandjes maar hoor) behoorlijk veel xtc tot me nam. dat was vorige zomer, zo rond lowlands. niet dat ik elke dag xtc gebruikte, maar toch wel 2 keer per week. en ik deed het niet eens zozeer op feestjes ofzo. maar ik was toen erg zweverig en het boeide me niet. ik wist dat ik er niet lang aan vast zou zitten...ik wilde het gewoon meemaken, gewoon als experiment zeg maar. ik wilde dat mensen mij zagen als een freak, een outcast...iemand die schijt heeft aan alles en die totaal geflipt is. de waarheid is dat ik de hele tijd donders goed wist waar ik mee bezig was. dat is moeilijk te geloven, i know, maar het is wel zo.

maar bepaalde vrienden van mij die slikken zich nog steeds elke week helemaal suf. die kunnen op feestjes niet meer zonder. heel triest om te zien en om te horen. laatst ging ik met een van die vrienden weer een keertje uit. en in de auto zei hij tegen me; hey nick, in principe is de hele week een soort van space vind je niet...op zondag en maandag ben je brak, op dinsdag wil je dood, op woensdag doe je boodschappen, op donderdag baal je omdat het geen weekend is, op vrijdag ben je blij omdat het de volgende dag zaterdag is, en op zaterdag mag je eindelijk weer. toen hij dat zegen me zei waren er een aantal mensen aan het lachen en 1 stemde met hem in....het brak mijn hart in stukken. ik weet precies waarom hij het doet en waarom hij geworden is wie hij is. echt zo zonde. het is echt een goeie gast...zit haast geen kwaad in. op school was hij niet de slimste en hij had ook veel extra bijles nodig. maar in de sportschool en in fysieke dingen was hij altijd een uitblinker. hij wilde het leger in...commando worden. goed, het is niet iets wat ik zelf leuk vind, maar ik wist toen zeker dat hij een hele grote kon worden in het leger. nu zit hij ook in het leger, maar op het laagste niveau. en hij woont in de middle of nowhere, ver weg bij al zijn vrienden en geliefden, ver verwijderd van al de idealen en dromen die hij ooit had, bij een oude vrouw van in de 50 die hij een aantal keer per week moet volstampen met zijn zaad, omdat hij anders geen woonruimte heeft.

de reden hiervan is dat hij op de middelbare school een vriendin had...een meisje waar hij echt gek op was. een meisje waarvoor hij dood had willen gaan als ze dat van hem had verlangt. het was zijn eerste echte vriendin en hij wist niet hoe hij er mee om moest gaan. hij was extreem jaloers en hij wilde haar alleen voor zichzelf houden. het probleem, echter, was dat zij na een tijde niet meer verliefd was op hem. zij had woonruimte nodig en zijn ouders waren zo genereus om haar in huis te nemen. hij heeft al die tijd gedacht dat het voor haar net zo echt was als voor hem. hij geloofde in de droom dat hij met haar samen oud zou worden. pas toen het uitging - dat was nadat ze een andere stekkie had gevonden - besefte hij dat hij ander half jaar lang in een illusie heeft geloofd...en het trieste is dat hij dat nog steeds doet. dus nu neukt hij elke meid die hij kan neuken en slikt hij elke pil die hij kan slikken, hopend dat iemand zoals zij hem komt bevrijden uit de space waar hij 24/7 in leeft.

dit heeft hij nooit zo letterlijk aan iemand verteld, maar ik weet zeker dat dit de reden is, en ik weet ook zeker dat hij hier alleen door een vrouw uit gehaald kan worden.

de reden waarom ik dit verhaal vertel is omdat ik mensen wil behoeden voor een fout...xtc kan, net als elk andere drug, verslavend zijn. en zeker als je het gebruikt omdat je je van buiten goed wilt voelen terwijl je van binnen kapot gaat aan een depressie.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Soma zei:
Het is idd wel een triest verhaal.. Hoe lang is je vriend hier al mee bezig? Echt lang kan hij hier toch niet mee doorgaan?
Klik om te vergroten...
nou dat duurt nu al een jaar of ander half/2 toch wel.

het verhaal is wel triest ja, dat zeker. maar eigenlijk niet essentieel. alleen de moraal is van belang. de vraag was hoe je verslaafd kan raken aan xtc. nou zo dus...door depressief te zijn. door onzeker te zijn.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik slik geen xtc op werk/school :confused:

Ik slik het hoogstens eens in de 2 maanden, meestal langere tijd ertussen.. Ik zeg alleen dat, ALS het niet je serotonine verkutte, ALS je elke keer hetzelfde love-gevoel kreeg, ALS het geen hersenschade opleverde, ALS ALS ALLLLSSS...

Dat ik het dan elke dag zou doen.. Dat is dus niet het geval.

En sure nicolai :P ik mag iedereen tot het tegendeel is bewezen :tearsofjoy:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Ik slik het hoogstens eens in de 2 maanden, meestal langere tijd ertussen.. Ik zeg alleen dat, ALS het niet je serotonine verkutte, ALS je elke keer hetzelfde love-gevoel kreeg, ALS het geen hersenschade opleverde, ALS ALS ALLLLSSS...
Klik om te vergroten...

Dan zou het een enorm verslavende drug zijn en zou je het in het rijtje met heroine, meth en crack plaatsen als never.
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Dit is wat ik mij heel lang afvraag.
En dit is ook waarom ik zo blij ben dat ik begonnen ben met xtc en niet met speed/coke.
Want in een ander topic las ik ook al, dat sommigen xtc veel ongezonder vinden dan speed/coke. Nou heb ik nog nooit coke gebruikt maar wel 2 x speed. Is er iemand die veel verstand heeft van chemicals?

Ik ken een meisje die zegt dat ze een jaar lang verslaafd is geweest aan xtc, ze gebruikte ook elke dag. En wat jullie mischien ook wel gelezen hebben, van die man die 40.000 pillen over 20 jaar heeft geslikt. Ik kan dat gewoon niet begrijpen, niet omdat ik het gewoon dom vind. Maar omdat het voor mij on-mo-ge-lijk is om zoveel te gebruiken. Je wordt er zo verkankerd van,

kennen jullie deze symptonen:

-hele enge spiertrekjes in oa de nek
-zo weinig speeksel dat je bijna stikt en uitdroogd zelfs als je elk kwartier wat water drinkt?
-uitbarstingen waar nuchtere mensen bang van worden
-vermagering
-serieuze wallen onder ogen na gebruik

en dit zijn er maar een paar. Mischien ligt het wel gewoon aan mij hoor dat ik zo veel last heb van die negatieve bijwerkingen. Maar kom op,, elke dag pillen slikken? Ga je dan niet heel erg snel dood.

Maar speed daarintegen, dat gebruiken wel heel veel mensen elke dag. Daar raken mensen wél verslaafd aan. Waarom??
Ik bedoel, na een tijdje voel je daar toch ook geen drol meer van. Dan is toch ook alle adrenaline of dopamine (of wat voor stofje het ook mag zijn) op?

Ik persoonlijk zou ook zeggen dat xtc schadelijker is dan speed. En die uitspraak bazeer ik puur op het feit dat ik van mdma vééle malen meer naar de kanker ga dan van speed. Of ik moet gewoon slechte speed hebben gehad, kijk dat kan natuurlijk ook.

Ervaren gebruikers: is de rush van speed heftiger dan die van xtc?

Kijk ik wil heus nog wel een keertje speed gebruiken, maar al die verhalen op dit forum schrikken me echt af.

Want kijk naar het xtc forum en dan naar het speed forum
wat zie ik dan?
Dat de mensen op het speed forum vaak helemaal ten einde raad zijn, hetzelfde geld voor coke. Waarom dan wel met speed/coke en niet met xtc? Is het dan toch gewoon omdat xtc je zo naar de tyfus helpt, of omdat het gewoon niet meer werkt als je serotine op is.

Als dat stofje wat speed losmaakt op is dan zou je daar toch ook niks meer van moeten voelen?

Mischien vinden jullie dit een beetje een vreemd bericht, maar ik vat het gewoon niet helemaal.
d
disorderLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

disorder zei:
meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken
Klik om te vergroten...
Weer er maar blij om. Kutjunk :wave:
d
disorderLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

kiekert zei:
disorder zei:
meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken
Klik om te vergroten...
Weer er maar blij om. Kutjunk :wave:
Klik om te vergroten...
wat doe jij hier op een drugsforum moraalridder
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Mhmh, zelfde stylo van disorder als welhallodaar/jokkelshizzle/hooligandf

In dit topic is ie van de week gebashed tot en met omdat diverse mensen achter z'n irl identiteit kwamen: klikkerdeklik

Mensen hier hebben diverse pics van em, zelfs het telefoonnummer van z'n ouders. Denk dat zij binnenkort wel een belletje kunnen verwachten als ie weer gek doet.

Denk ook daarom dat disorder niet degene is op wie hij nu erg lijkt.

Hoewel, newbie, ook dezelfde topics als welhallodaar/jokkelshizzle/hooligandf
En ook die foutjes in de d's en t's.

Mmmh..

Je zou haast denken . . maar nee toch, zo dom, nee . . of .. he?!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

disorder zei:
kiekert zei:
disorder zei:
meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken
Klik om te vergroten...
Weer er maar blij om. Kutjunk :wave:
Klik om te vergroten...
wat doe jij hier op een drugsforum moraalridder
Klik om te vergroten...

Alleen de uitspraak "meth is beter" geeft al volledig recht om je te noemen zoals kiekert deed.
Leuk dat je in een topic over speed/coke/xtc gaat praten over je meth,
maar het heeft totaal geen ene fuck te maken met het onderwerp.
En het vermoeden dat je jokkol of welke naam dan ook, bent geeft genoeg reden om je kutjunk te nomen :)

ONTOPIC:
Ik heb zelf dat ik niet iedere dag xtc zou willen gebruiken omdat m'n serotonine dan (althans zo voelt het) compleet op is na 3 dagen. Heb weleens een week iedere dag genomen (200 mg per dag), maar de laatste 3/4 dagen waren puur omdat ik niets anders had (toen was IK de kutjunk).
Het had bijna geef effect meer, behalve het gevoel van iets genomen te hebben en klein beetje oppeppend.
Met speed daar in tegen,
dan kan ik veel langer gebruiken :(
'k Weet niet of speed je stofjes als serotonine, dopamine enzo ook erg verbruikt,
maar ik blijf effect houden na een lange periode gebruik (zelfs de rush).
Coke was voor mij meer een luxe verslaving, door wat doordachte zetten op de schaduwmarkt had ik veel geld, en nam ik het eigenlijk omdat ik het toch wel kon betalen :rolleyes:
Dit bleef me ook een fijn effect geven, maar de craving na 1 lijntje zelfs al blijft voor mij erg vervelend en daardoor stopte ik daar ook sneller mee (3 weken dagelijks gebruik). Iedere keer die crash, na een tijdje moet ik na een kwartier weer een nieuwe lijn leggen om de crash op te vangen van de eerste lijn...en dat moest met de tweede natuurlijk weer gebeuren en ga zo maar door...

Xtc blijft voor mij de partydrug, ik vind het gewoon NIET fijn om dagelijks te gebruiken de effecten spreken me daarvoor niet aan, op een feest daar in tegen :hearteyes:
Speed is dé ideale dagelijkse drug voor mij, geen erge craving, lange werking en niet duur.
Coke, dat is voor mij meer de speed voor wanneer ik veel geld heb, tuurlijk is het een totaal ander effect maar ik neem het met dezelfde intenties: makkelijk praten/contact leggen, heerlijke seks, langer door kunnen gaan en alle grenzen worden verlegd.

Misschien dat je hieruit een antwoord of een deel van je antwoord kan halen.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

disorder zei:
kiekert zei:
disorder zei:
meth is beter ben al 3 dagen full aan het beuken
Klik om te vergroten...
Weer er maar blij om. Kutjunk :wave:
Klik om te vergroten...
wat doe jij hier op een drugsforum moraalridder
Klik om te vergroten...

Tripping is not a crime, u eigen verneuken wel...
M.a.w. weet wa ge neemt en beperkt u gebruik.

O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

PuppiiiEyes zei:
disorder zei:
kiekert zei:
Weer er maar blij om. Kutjunk :wave:
Klik om te vergroten...
wat doe jij hier op een drugsforum moraalridder
Klik om te vergroten...

Tripping is not a crime, u eigen verneuken wel...
M.a.w. weet wa ge neemt en beperkt u gebruik.

*Amerikaanse%20Propaganda%20Plaatje*
Klik om te vergroten...

Waarom nu weer zo'n plaatje erbij gooien?
Alsof iedereen die meth gebruikt er zo gaat uitzien?

't Is volgens mij niet eens dezelfde vrouw :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."