Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe verslaafd aan xtc?

Hoe verslaafd aan xtc?

33 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Jezelf verneuken is geen misdaad en niet elke methgebruiker verneukt zichzelf he :wave:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Als die jongen meth wil gebruiken dan moet hij dat vooral lekker verder blijven doen :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Soma zei:
Jezelf verneuken is geen misdaad en niet elke methgebruiker verneukt zichzelf he :wave:
Klik om te vergroten...

Precies, er zijn genoeg gebruikers die het af en toe doen.

@alle vs imitators:
Al dat geflame op meth vind ik zo overdreven,
"de meth epidemie nestelt zich in nederland" heb ik hier zelfs al gezien :tearsofjoy:
Kom op, de alcohol, speed, coke, thc, hero, ghb en nicotine epidemieën dan???
Meth is sterk, en zwaar verslavend, maar zoveel andere dingen zijn net zo slecht voor je!

Als anti geluid zal ik maar eens opzoek gaan naar wat meth,
en 't zelf proberen. Want totdat ik er zelf geen ervaring mee hebt en alleen van horen zeggen/vrienden die 't gebruiken ervaringen heb gehoord kan ik natuurlijk een goed oordeel vellen over deze drug.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

frizzr zei:
Dit is wat ik mij heel lang afvraag.
En dit is ook waarom ik zo blij ben dat ik begonnen ben met xtc en niet met speed/coke.
Want in een ander topic las ik ook al, dat sommigen xtc veel ongezonder vinden dan speed/coke. Nou heb ik nog nooit coke gebruikt maar wel 2 x speed. Is er iemand die veel verstand heeft van chemicals?

Ik ken een meisje die zegt dat ze een jaar lang verslaafd is geweest aan xtc, ze gebruikte ook elke dag. En wat jullie mischien ook wel gelezen hebben, van die man die 40.000 pillen over 20 jaar heeft geslikt. Ik kan dat gewoon niet begrijpen, niet omdat ik het gewoon dom vind. Maar omdat het voor mij on-mo-ge-lijk is om zoveel te gebruiken. Je wordt er zo verkankerd van,

kennen jullie deze symptonen:

-hele enge spiertrekjes in oa de nek
-zo weinig speeksel dat je bijna stikt en uitdroogd zelfs als je elk kwartier wat water drinkt?
-uitbarstingen waar nuchtere mensen bang van worden
-vermagering
-serieuze wallen onder ogen na gebruik

en dit zijn er maar een paar. Mischien ligt het wel gewoon aan mij hoor dat ik zo veel last heb van die negatieve bijwerkingen. Maar kom op,, elke dag pillen slikken? Ga je dan niet heel erg snel dood.

Maar speed daarintegen, dat gebruiken wel heel veel mensen elke dag. Daar raken mensen wél verslaafd aan. Waarom??
Ik bedoel, na een tijdje voel je daar toch ook geen drol meer van. Dan is toch ook alle adrenaline of dopamine (of wat voor stofje het ook mag zijn) op?

Ik persoonlijk zou ook zeggen dat xtc schadelijker is dan speed. En die uitspraak bazeer ik puur op het feit dat ik van mdma vééle malen meer naar de kanker ga dan van speed. Of ik moet gewoon slechte speed hebben gehad, kijk dat kan natuurlijk ook.

Ervaren gebruikers: is de rush van speed heftiger dan die van xtc?

Kijk ik wil heus nog wel een keertje speed gebruiken, maar al die verhalen op dit forum schrikken me echt af.

Want kijk naar het xtc forum en dan naar het speed forum
wat zie ik dan?
Dat de mensen op het speed forum vaak helemaal ten einde raad zijn, hetzelfde geld voor coke. Waarom dan wel met speed/coke en niet met xtc? Is het dan toch gewoon omdat xtc je zo naar de tyfus helpt, of omdat het gewoon niet meer werkt als je serotine op is.

Als dat stofje wat speed losmaakt op is dan zou je daar toch ook niks meer van moeten voelen?

Mischien vinden jullie dit een beetje een vreemd bericht, maar ik vat het gewoon niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Ik vind een speed kater veel erger dan een MDMA kater.

Belangrijkste reden echter dat ik speed een veel gevaarlijker drug vind is dat speed (in de juiste dosering en met wat ervaring) je in staat stelt zoveel dingen beter te doen dan nuchter. Je hebt meer energie om te werken, te studeren, sociaal te functioneren etc. Daardoor word het voor veel mensen snel een gewoonte en verslaving. MDMA is heerlijk, maar terwijl je onder invloed bent kun je niets nuttigs uitvoeren, hierdoor is het niet zo verleidelijk om het bij je dagelijkse bezigheden te gaan gebruiken.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vraag me al een tijdje af, hoe je verslaafd kan raken aan xtc..

Niet dat ik dat wil , natuurlijk niet maar jullie snappe me wel..

Xtc is toch niets wat je ff voor je werk / school ofzo kan doen & er vervolgens insluipt bijvoorbeeld met coke of speed.

Of kan je ook al verslaafd zijn aan xtc als je het gewoon lange periodes elk weekend ahcter elkaar doet?
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is idd wel een triest verhaal.. Hoe lang is je vriend hier al mee bezig? Echt lang kan hij hier toch niet mee doorgaan?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is geen verslavingshandboek waarin symptomen staan die je moet vertonen om als verslaafd bestempeld te worden. Je bent verslaafd als je het nodig hebt om gelukkig te zijn vind ik.
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#8
lichamelijk is XTC niet verslavend maar geestelijk wel.
meer het idee van 'feestjes zijn niet leuk zonder XTC-verslaving'

Deze man was wel verslaafd aan XTC (uitzonderlijk geval)
http://hightimes.com/news/ht_admin/2002
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Idd, niet elke drug geeft een zelfde soort verslaving. Er zijn mensen, zoals de bovenstaande link bevestigd, die dagelijks xtc gebruiken. Maar een xtc verslaving is meer elk weekend xtc nemen of een feestje niet leuk vinden zonder of het feest uitkiezen omdat die het beste bij je xtcavondje past.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zodra je leven zich om je drugsgebruik gaat plooien wordt het riskant en spreek ik van een verslaving.

Drugsgebruik heeft - afhankelijk van het middel - een grotere of kleinere geestelijke component, naast de lichamelijke component. Bij middelen die lichamelijk geen afhankelijkhheid geven, zoals xtc, is je geest de grote verleider....en als die de baas wordt over je beslissingen is de verslaving daar...
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

[quote="PuppiiiEyes]
Tripping is not a crime, u eigen verneuken wel...
M.a.w. weet wa ge neemt en beperkt u gebruik.

[/quote]

Oke was dit nou nodig?
Die fotootjes kent iedereen nu wel he!
Als je verkankerde koppen wil zien moet je gewoon even naar youtube gaan.

@wacky

Oke bedankt voor je antwoord. Ik ben het hier wel mee eens. Maar wat ik dan nog steeds afvraag is, ben je na een tijdje niet helemaal klaar met speed? Omdat je zo naar de tyfus bent. Ik snap wel dat alles heerlijk gaat maar je komt jezelf elke keer weer tegen, in de spiegel kijken wordt ook niet zo leuk meer en mensen gaan denk ik na verloop van tijd echt wel zien dat jij niet helemaal ''helder'' bent.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#12
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Ik slik het hoogstens eens in de 2 maanden, meestal langere tijd ertussen.. Ik zeg alleen dat, ALS het niet je serotonine verkutte, ALS je elke keer hetzelfde love-gevoel kreeg, ALS het geen hersenschade opleverde, ALS ALS ALLLLSSS...
Klik om te vergroten...

Dan zou het een enorm verslavende drug zijn en zou je het in het rijtje met heroine, meth en crack plaatsen als never.
Klik om te vergroten...
natuurlijk zou hij dat dan niet...want als het niet je serotine verkutte en als het geen hersenschade opleverde en als hij al die dingen niet deed......dan zou het dus niet schadelijk zijn en zou je er dus nog meer van kunnen nemen dan van water.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Waarom wél verslaafd aan speed/coke, niet aan xtc?

Ik zelf kan me absoluut niet voorstellen verslaafd te raken aan beiden, aangezien de kater genoeg is om me weer even terug op aarde te zetten.

Dan weet ik weer dat ik mijn lichaam even heb uitgewoond, en ik weer even braaf moet doen.

En tja, het heeft ook met gevoeligheid te maken. Ik ben op zich redelijk verslavingsgevoelig, maar ik heb mij van mijn alcoholverslaving af weten te krijgen, en ik denk dat die ervaring ook helpt bij andere middelen.

Maar goed, ik spreek enkel voor mezelf natuurlijk.

Olle
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ken mensen die wel degelijk xtc nemen/namen op het werk. je hebt er alleen geen moer aan omdat je geen serotine meer in je botte kop heb zitten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."