Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc, vragen

Eerste keer xtc, vragen

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
fietsen onder invloed van mdma is echt vet!!
misschien geen aanrader voor de eerste keer maar believe me....je gaat vast nog wel een keer mdma gebruiken.. :xtc: :grin:
Y
YulaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Ik ga over een paar weken voor het eerst xtc gebruiken samen met wat vrienden (Voor ons allemaal de eerste keer) En ik heb toch een aantal vragen.. Hoop dat jullie antwoord kunnen geven!
De jongen waarvan ik ze overkoop heeft oranje sterren, 120 mg getest en vrijwel 100% zuivere mdma.

-Omdat het voor ons allemaal de eerste keer is, moeten we dan gelijk een hele pil slikken of eerst beginnen met een halve? Op internet zelf al wat research gedaan maar er kwamen zoveel verschillende antwoorden!
-Is er een grote kans dat er iets fout gaat? Wat zou er dan kunnen gebeuren en duurt dat lang? (Ik bedoel, is je hele trip k*t dan, of ben je het zo weer vergeten?)
-Kunnen we daarna nog op de fiets stappen of is het verstandiger om te lopen? Er is namelijk een festival dan in 't dorp..

Bedankt iig alvast!
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zover ik weet is 100% zuiver helemaal niet mogelijk. 120mg klinkt ook wel een beetje overdreven, goede kans dat ze wel wat minder MDMA bevatten. Je zou een extra pilletje kunnen kopen om te testen als je nog een aantal weken hebt. Maar goed, als het toch flinke pillen zijn zou ik sowieso met een halve beginnen en na zo´n 2 uur de andere helft bij pakken.

Er is niet een grote kans dat er iets fout gaat. Zorg dat je regelmatig water drinkt, dat je het niet te warm hebt en een sportdrankje is ook altijd een goed idee.

Ik heb zelf nog nooit gefietst op MDMA, ik vind het persoonlijk altijd heel fijn om te lopen op MDMA, dus geen slecht idee om gewoon lekker een eindje te lopen.
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yula zei:
Trouwens, nog een vraag. Flap je er snel dingen uit? Want ik heb een aantal dingen die zegmaar "geheim" zijn, (haha dit klinkt echt alsof ik 6 ben en een geheimpje heb)
Klik om te vergroten...

Affirmatief :P
Y
YulaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb vanavond met hem afgesproken om ze op te halen. Hij vertelde dat het vrijwel 100% mdma was.. Maakt het veel uit als het niet 100% mdma is?
Ook vertelde hij dat hij ze al getest en gebruikt had, moet ik ze dan nog een keer laten testen? Want we willen ze pas 26 Juni gaan gebruiken, dus eventueel nog genoeg tijd om te testen.

Trouwens, nog een vraag. Flap je er snel dingen uit? Want ik heb een aantal dingen die zegmaar "geheim" zijn, (haha dit klinkt echt alsof ik 6 ben en een geheimpje heb)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neem een halve, een benzo is wel handig voor als je paniekerig word.
Geloof nooit je dealer en laat je pil testen.
p
partydrugsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yula zei:
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb vanavond met hem afgesproken om ze op te halen. Hij vertelde dat het vrijwel 100% mdma was.. Maakt het veel uit als het niet 100% mdma is?
Ook vertelde hij dat hij ze al getest en gebruikt had, moet ik ze dan nog een keer laten testen? Want we willen ze pas 26 Juni gaan gebruiken, dus eventueel nog genoeg tijd om te testen.

Trouwens, nog een vraag. Flap je er snel dingen uit? Want ik heb een aantal dingen die zegmaar "geheim" zijn, (haha dit klinkt echt alsof ik 6 ben en een geheimpje heb)
Klik om te vergroten...

Ik zal je uitleggen hoe xtc pillen is en hoe het in de handel werkt.

1.De dealer zal tegen jou niet zeggen dat ze niet goed zijn, en zal alles zeggen zodat jij het koopt!
2.Geloof iemand nooit op z'n woord, al is het een zogezegte 'mattie' van je.

Wees verstandig, en laat ze testen. Zeker als je er geen ervaring in hebt. Er zijn teveel 'nep' pillen op de markt, die je een vaag gevoel geven maar wat absoluut geen XTC is! Overigens zijn de nawerkingen heel naar. Hartkloppingen, onstekingen in de keel (opgezette keel) en als je pech hebt zet het door en zijn je luchtwegen afgeknepen.

Als je ineens blauwe handen en knieën hebt, dan weet je al dat het geen XTC is maar Mephedrone. Dit effect krijg je 'alleen' van deze pillen. Dus als iemand zegt dat het erbij hoort, is het geen ervaren gebruiker! Wees verstandig en kap er maar mee, want je gevoel wordt niet beter maar je gaat er lichamelijk alleen maar meer van achteruit.


Als ze "echt" 120 mg zijn, ben je dom als je ze in 1 keer neemt. Ze klappen dan binnen 15 minuten.. Wens je alvast sterkte, en als je slim bent neem je gelijk SSRI remmers mee!

MDMA moet je zien als een stof die je 'overdreven' lief maakt, zelfs je grootste vijand is je beste mattie. Je praat non-stop en hebt het over emotionele zaken, waar je het normaal nooit over zou hebben bij je vrienden. Als je nu al zit met je geheimen, houdt er dan rekening mee dat het binnenkort geen geheim meer zou zijn.

En de allerlaatste tip die ik je mee kan geven.

Zorg dat er iemand bij je is die ervaring is, zeker als je het met een grote groep doet. De kans dat iemand fout gaat is 80%, zelfs bij ervaren gebruikers!

Veel plezier :xtc:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yula zei:
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb vanavond met hem afgesproken om ze op te halen. Hij vertelde dat het vrijwel 100% mdma was.. Maakt het veel uit als het niet 100% mdma is?
Ook vertelde hij dat hij ze al getest en gebruikt had, moet ik ze dan nog een keer laten testen? Want we willen ze pas 26 Juni gaan gebruiken, dus eventueel nog genoeg tijd om te testen.

Trouwens, nog een vraag. Flap je er snel dingen uit? Want ik heb een aantal dingen die zegmaar "geheim" zijn, (haha dit klinkt echt alsof ik 6 ben en een geheimpje heb)
Klik om te vergroten...
100% zuiver bestaat niet. De maximale zuiverheid van MDMA is 84% puur omdat 100% een vloeistof is. Die vloeistof wordt gebonden met een zout (de overige 16%).

Jou pillen bevatten NOOIT 100% MDMA omdat MDMA in pil vorm altijd andere bind stoffen bevat. Zo'n pil wordt geperst samen met andere stoffen om het een pil vorm te geven kan aangezien 100% alles is kan jou pil nooit 100% MDMA zijn.

Overigens wordt er altijd aangegeven hoeveel mg MDMA jou pil bevat. 100mg MDMA die 84% puur is is een mooie beginners hoeveelheid. Heeft jou pil minder mg MDMA (zeg 60mg) kun je overwegen om anderhalve pil te nemen voor een goed effect.

En ja, je bent vreselijk openhartig als je MDMA op hebt.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#9
partydrugs zei:

Zorg dat er iemand bij je is die ervaring is, zeker als je het met een grote groep doet. De kans dat iemand fout gaat is 80%, zelfs bij ervaren gebruikers!


Veel plezier :xtc:
Klik om te vergroten...

Ik weet niet hoe het bij jou gesteld is maar bij iedereen die ik ken en het voor de eerste keer deed ging het helemaal top. Misschien dat jij alleen maar mensen kent die zich meteen lijp volpompen met pillen de eerste keer ofzo. De kans dat je fout gaat op X is echt klein, heel klein. Enige wat ik dan kan bedenken is dat je moet overgeven, maar dat denk ik niet als ze gewoon rustig aan met een halfje beginnen. En al moet je overgeven, ga je 5 minuten daarna super! Dit is verder geen aanval op jou hoor maar ik begrijp niet helemaal waar je dat vandaan haalt.

On topic:

Ik krijg er altijd een ontzettende lulkick van, helemaal als ik thuis zit en niet op een feestje. Alles komt dan boven, wat je te binnen schiet zeg je meteen hardop. Misschien toch niet zo handig met die geheimen van je, maar zou niet weten hoe je dat kan voorkomen?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wil je niet bang maken, maar ik ga eerder fout op XTC dan op speed.
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe zie je dat fout gaan dan voor je? Ik heb er nog nooit echt iets over gelezen, wat bedoel je daar precies mee?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Harderstyles zei:
Hoe zie je dat fout gaan dan voor je? Ik heb er nog nooit echt iets over gelezen, wat bedoel je daar precies mee?
Klik om te vergroten...
Zo blij dat je gezicht uit elkaar knalt. Duh.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
partydrugs zei:

Zorg dat er iemand bij je is die ervaring is, zeker als je het met een grote groep doet. De kans dat iemand fout gaat is 80%, zelfs bij ervaren gebruikers!


Veel plezier :xtc:
Klik om te vergroten...
Wat een drol.

Verkondig je onzin ergens anders ventje.
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#14
100% puur zal in jou geval betekenen dat het mdma + bindmiddel is. vergeet dat 84% dat net was gegeven. dat is totaal niet relevant met pillen aangezien testcentra netto waardes geven(dus 100% ,zou je het omrekenen dan zat er bij een 120 mg pil dus 139.2mg 84% pure m in..). oranje kersen zijn door meerdere mensen getest. de spreiding die het testcentrum geeft is 97 -124 mg. ik acht de kans erg klein dat in deze pillen troep zit, ik heb iig geen kersjes zien langskomen met mccp oid..Natuurlijk weet je het pas zeker als je hem test.. kijk een beetje rond op pillreports, en topic's op partyflock,, dan krijg je een redelijk betrouwbaar beeld van je pil.

Je zou hem in 1x kunnen nemen, geen enkel probleem.. je zou knetter hard gaan dat wel. Persoonlijk zou ik gaan voor 3 kwart pil. als je eenmaal lekker gaat gooi je de andere kwart er ook gewoon bij.. dan beperk je de inslag.

en natuurlijk het belangrijkste Have fun! drink genoeg, maar niet te veel. :grin:
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aalpoepert zei:
Wat betreft je geheimen, Yula, je bent met xtc op inderdaad altijd heel open en spraakzaam, maar vanuit mijn ervaring, als iets écht niet wil vertellen, zal ik dat ook niet in een euforische xtc bui doen.
Klik om te vergroten...
Hier kan ik mij geheel in vinden. Toch dacht ik achteraf wel eens, had ik dat maar niet gezegd. De drempel verlaagt bij ieder persoon waarschijnlijk anders, maar zal nooit helemaal verdwijnen. Het is geen waarheidsserum.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Drientje zei:
partydrugs zei:

Zorg dat er iemand bij je is die ervaring is, zeker als je het met een grote groep doet. De kans dat iemand fout gaat is 80%, zelfs bij ervaren gebruikers!


Veel plezier :xtc:
Klik om te vergroten...
Wat een drol.

Verkondig je onzin ergens anders ventje.
Klik om te vergroten...
Dan heb ik altijd heel erg veel geluk gehad!

Wat betreft je geheimen, Yula, je bent met xtc op inderdaad altijd heel open en spraakzaam, maar vanuit mijn ervaring, als iets écht niet wil vertellen, zal ik dat ook niet in een euforische xtc bui doen.

:rockband:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#17
- Laat sowieso even weten hoe je eerste keer was!
- Eerste keer (voor mij 2e keer) XTC is vaak wel echt je mooiste ervaring, grootste 'love buzz'!

- En zoals iedereen al zegt: je krijgt zeker zin om te ouwehoeren, en het ook best over persoonlijke (en bijna altijd sociale) dingen hebben. Dus als je 'geheimen' gaan over je gevoelsleven dan ben je 't bokje, anders dan moet het niet echt een probleem zijn :).

- over 100% MDMA: ik denk dat hij bedoelde (positief gedacht) dat de werkzame stof in de pil alleen maar de MDMA is; in slechte pillen kan mcpp zitten, piperazines, 2c-b, cafeine... Allemaal dingen die je liever niet wil, MDMA = veel fijner! Van sommige andere stoffen kan je je wel echt minder prettig gaan voelen, ik ken iemand die helemaal kapot ging door piperazines.

- Fietsen... Als je aan het pieken bent Wil je denk ik helemaal niet meer fietsen, maar als je daarna in je (mildere) roes zit denk ik dat fietsen prima kan. Zolang jullie maar alert over je eigen toestand blijven en dus niet met zoveel love gevoel rondrijden dat jullie (rijdende) auto's willen gaan knuffelen :tongueout:...

- kans op fout gaan? Zolang je zorgt dat je niet over 1 of 2 pillen per persoon heen kan gaan, kan ik me niet voorstellen dat het mis KAN gaan uberhaupt.

En als je nog meer vragen hebt: stellen he! Hoe relaxter (gerustgestelder) je je voelt, hoe beter je 'trip" ook kan worden!
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#18
- Laat sowieso even weten hoe je eerste keer was!
- Eerste keer (voor mij 2e keer) XTC is vaak wel echt je mooiste ervaring, grootste 'love buzz'!

- En zoals iedereen al zegt: je krijgt zeker zin om te ouwehoeren, en het ook best over persoonlijke (en bijna altijd sociale) dingen hebben. Dus als je 'geheimen' gaan over je gevoelsleven dan ben je 't bokje, anders dan moet het niet echt een probleem zijn :).

- over 100% MDMA: ik denk dat hij bedoelde (positief gedacht) dat de werkzame stof in de pil alleen maar de MDMA is; in slechte pillen kan mcpp zitten, piperazines, 2c-b, cafeine... Allemaal dingen die je liever niet wil, MDMA = veel fijner! Van sommige andere stoffen kan je je wel echt minder prettig gaan voelen, ik ken iemand die helemaal kapot ging door piperazines.

- Fietsen... Als je aan het pieken bent Wil je denk ik helemaal niet meer fietsen, maar als je daarna in je (mildere) roes zit denk ik dat fietsen prima kan. Zolang jullie maar alert over je eigen toestand blijven en dus niet met zoveel love gevoel rondrijden dat jullie (rijdende) auto's willen gaan knuffelen :tongueout:...

- kans op fout gaan? Zolang je zorgt dat je niet over 1 of 2 pillen per persoon heen kan gaan, kan ik me niet voorstellen dat het mis KAN gaan uberhaupt.

En als je nog meer vragen hebt: stellen he! Hoe relaxter (gerustgestelder) je je voelt, hoe beter je 'trip" ook kan worden!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sowieso is dat voldoende water drinken een achterhaald iets. Als je veel water drinkt moet je ook veel plassen en in plas zitten stoffen die niet aangevuld worden als je een hele nacht alleen maar water drinkt. Drink isotone drankjes zoals aquarius of neem een smoothie met een snufje zout. Ook wil je niet dat je nieren een opdonder krijgen dus zorg voor niet te veel water.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je moet een beetje geduld hebben, het kan soms wel 90 minuten duren voor de pil inslaat, en je moet "voldoende water drinken" niet te serieus nemen, dus teveel. Want dan ga je overgeven :)
Dat was mijn fout, ik dronk te veel water, en toen na een aantal uur moest ik kotsen, geen probleem op zich en ik voelde me weer top meteen daarna maar het kan vervelend zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."