Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc, vragen

Eerste keer xtc, vragen

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Sowieso is dat voldoende water drinken een achterhaald iets. Als je veel water drinkt moet je ook veel plassen en in plas zitten stoffen die niet aangevuld worden als je een hele nacht alleen maar water drinkt. Drink isotone drankjes zoals aquarius of neem een smoothie met een snufje zout. Ook wil je niet dat je nieren een opdonder krijgen dus zorg voor niet te veel water.
Klik om te vergroten...
Veel water drinken is bij XTC gebruik gevaarlijk ivm een watervergiftiging. Bij watervergiftiging bij XTC gebruik spelen twee factoren een belangrijke rol. Ten eerste de inname van grote hoeveelheden water. Ten tweede stimuleert MDMA het vrijkomen van het anti-diuretisch hormoon (ADH of vasopressine). ADH zorgt ervoor dat de nieren minder water uitscheiden via de urine. Het is de combinatie van de excessieve waterinname en de verhoogde aanwezigheid van ADH die bij XTC gebruikers tot watervergiftiging kan leiden.
M
Mr. LoverLoverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben ik dan de enige die niet open en spraakzaam word?
Juist genieten van de muziek, de mensen om je heen, het spotten van 'soulmates', het kleine knikje naar die ander, de juiste glimlach krijgen.....dat is toch waar het om gaat? Praten kan altijd nog!

Praten gaat ook juist niet gemakkelijk :grin: , met de tandjes op elkaar....ben al blij dat ik m'n drankje nog kan bestellen.

Ik baal er zelfs altijd een beetje van als je (verplicht) een heel gesprek moeten volgen, terwijl je voelt dattie nog eens op komt zetten.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
weet je dat zeker :-P :tearsofjoy:
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mr loverlover, de praatkick gaat vooral over als je 't thuis gebruikt. Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt, de kleine dingen op feestjes, maar een praatkick thuis is ook super rlx :grin:
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mr. LoverLover zei:
Juist genieten van de muziek, de mensen om je heen, het spotten van 'soulmates', het kleine knikje naar die ander, de juiste glimlach krijgen.....dat is toch waar het om gaat?
Klik om te vergroten...
(Haha héérlijk, dat echte berige partygevoel) :hearteyes:

Hoef weinig meer toe te voegen aan alles wat hier gezegd is, dat 80% van (ervaren) gebruikers fout gaat lijkt me inderdaad onzin.

Alleen dat van die geheimen.. Je wordt inderdaad makkelijker met XTC, maar ik denk niet dat je alles eruit floept. Het gaat er een beetje om wat voor geheim het is.
Als je een nieuwe fietsband hebt gekocht wat je (stiekem) niet wil verklappen aan je vrienden, ja dan heb je inderdaad een grote kans dat je (eenmaal onder invloed) denkt: "aah joh wat maakt het uit, ik zeg het gewoon".
Maar bedoel iedereen heeft (denk ik) wel zijn of haar geheimpjes, en als ze écht diep zijn, geef je ze ook écht niet zomaar prijs. Hoe hard je ook onder invloed bent, als je écht niet wilt dat iemand iets weet, kan je (naar mijn ervaring) dat écht wel voor je houden.
IMO
Y
YulaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wauw, bedankt voor alle reacties! Vanavond is het zover en dan zal ik zeker morgen ofzo even komen vertellen hoe het was.

Haha het is trouwens niet echt een geheim, maar meer iets wat niet iedereen hoeft te weten. Dat is het enige waar ik tegenop zie, dat ik dat er per ongeluk uitflap.

We gaan vanavond eerst in het park zitten en nemen dan om ongeveer 11 uur die pil. Dan eventjes kijken hoe het gaat en dan naar 't dorp waar hilversum alive is.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Overigens wordt er altijd aangegeven hoeveel mg MDMA jou pil bevat. 100mg MDMA die 84% puur is is een mooie beginners hoeveelheid.
Klik om te vergroten...

Dit verhaal gaat op als je MDMA kristallen hebt, als je een pil hebt laten testen en er wordt gezegd dat er 100mg mdma in de pil zit is dit 100 mg mdma en niet 84% van die 100 mg. (want dat zou betekenen dat er slechts 84mg mdma in zou zitten, dan is dat de uitslag van de pil)

Pure mdma (zoals kristallen) zal nooit meer zijn dan 84,1% zuivere mdma zijn, de rest (15,9%) is een hcl om het goedje bij elkaar te houden, zodat wij het kunnen oppakken en slikken.

dus een pil van zeg 300 mg, bevat dan 100 mg mdma en 200 mg overige stoffen, zoals bindmiddel en kleurstoffen. Mocht er een andere werkzame drug inzitten krijg je dit erbij vermeld.

OT: veel plezier vanavond :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#8
84,13% to be exact. :grin:
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#9
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aah, eindelijk dan die eerste keer! Hoe was het :sunglasses: ?

Ik heb 2 weken geleden op Solstice iemand nog wat meer ingelicht over xtc en tips gegeven voor zn eerste keer, en over de avond verspreid 2 halve rode duifjes gegeven (totaal ± 125 mg).
Hij was zooo intens gelukkig, en werkelijk onuitputtelijk in z'n energie om op die dansvloer te blijven losgaan, was fantastisch om te zien!
Hij ging alleen wel heeel erg lang door, toen hij om half acht nog stond te freaken als een soort van powerranger werd ik wel een beetje moe van hem :P ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."