Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet of nauwelijks kunnen plassen

Niet of nauwelijks kunnen plassen

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
D userLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ,

Ik zit met een probleempje.
als ik xtc, speed of mdma gebruik kan ik niet of nauwelijks naar de wc... als er dan iets uitkomt brand het en zijn het maar een paar druppels.. Ik heb ook geen plasdrang. Ik ga echt naar de wc om dat hij soms weleens geleegd moet worden.

Ook als ik na een nacht te hebben gefeest en ik lig in bed word ik steeds wakker van de gevoelige blaas.. als ik zeg maar beweeg voel ik me blaas dat steekt en moet om de kwartier naar de wc. Is dit gevaarlijk???? Vind het maar vreemd en niet echt genieten zo van de xtc als het steeds zo afloopt.

Groetjesss
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#2
veel mensen hebben dit , heb het ook al gehad (eerste 2keer mdma)
nu heb ik hier totaal geen last meer van ik moet en kan pissen tijdens mdma.
maar na mdma moet ik ook om de 15minuten naar de wc en dan sta ik daar meestal wel even
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
MDMA zorgt er voor dat er een hormoon in je hersenen wordt aangemaakt: ADH. Dit hormoon zorgt er voor dat er water wordt vastgehouden en zout (natrium) wordt uitgescheiden. Als je bij MDMA veel water drinkt (meer dan 1 - max 2 glazen per uur) hou je water vast en verlies je zout. Ook zorgt MDMA voor een droog gevoel in je mond, je denkt dat je dorst hebt, maar dit is niet zo. Zorg er dus voor dat je regelmatig iets zouts eet (zout dropje, chips, zoute pinda's of wat bouillon) Dit houdt het zout gehalte in je lichaam op pijl. Als het goed is moet het plassen dan ook een stuk beter gaan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dione zei:
Als het goed is moet het plassen dan ook een stuk beter gaan.
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt het plassen niet beter door zout te eten. Zout zorgt er juist voor dat water wordt vastgehouden door het lichaam. Dus meer zout, minder urine.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
Dione zei:
Als het goed is moet het plassen dan ook een stuk beter gaan.
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt het plassen niet beter door zout te eten. Zout zorgt er juist voor dat water wordt vastgehouden door het lichaam. Dus meer zout, minder urine.
Klik om te vergroten...

Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat t effectief is bij iedereen. Ik weet dat het voor mij in ieder geval hielp. En aangezien je lichaam water vast houdt door het ADH hormoon wat vrijkomt bij gebruik en je lichaam minder zout produceert, lijkt het mij een logische conclusie. Of het kloppend is weet ik niet. Maar het is het proberen sowieso waard. Het is hoe dan ook goed om zout te eten tijdens XTC gebruik.
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook dat het moeilijker gaat, maar als ik gewoon rustig ga zitten en ff de tijd neemt lukt het toch wel.. moet me gewoon heel erg concentreren.
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
misschien placebo effect?
ik kan aleen pissen op MDMA als ik denk dat ik pis of aan stromend water denk,
maar het werkt wel :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brandend gevoel komt omdat je tevaak gaat denk ik, dan zit je te persen etc.
Eens in de 3 uur ff naar de wc gaan en je slurf buitenboord hangen, als het goed is komt er dan wel wat urine. Als je incidentieel gebruikt is het niet zo erg om eens een nacht niet te plassen, wel niet dagen achter elkaar want dan krijg je urine retentie en dat wil je echt niet
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dione zei:
Sublimo zei:
Dione zei:
Als het goed is moet het plassen dan ook een stuk beter gaan.
Klik om te vergroten...

Volgens mij wordt het plassen niet beter door zout te eten. Zout zorgt er juist voor dat water wordt vastgehouden door het lichaam. Dus meer zout, minder urine.
Klik om te vergroten...

Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat t effectief is bij iedereen. Ik weet dat het voor mij in ieder geval hielp. En aangezien je lichaam water vast houdt door het ADH hormoon wat vrijkomt bij gebruik en je lichaam minder zout produceert, lijkt het mij een logische conclusie. Of het kloppend is weet ik niet. Maar het is het proberen sowieso waard. Het is hoe dan ook goed om zout te eten tijdens XTC gebruik.
Klik om te vergroten...

Dat ADH verhaal klopt inderdaad. Extra zout eten is ook goed. Maar of je er van gaat plassen...
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van zout ga je juist zweten en niet plassen...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
k00k zei:
Van zout ga je juist zweten en niet plassen...
Klik om te vergroten...

Van te veel zout zeker ?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Werking van ADH:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antidiuretisch_hormoon

Je maakt het aan als je XTC neemt en je kunt dus minder goed plassen. Je lichaam houdt veel vocht vast en als je dan plast gaat dat moeilijk en verlies je veel natrium omdat je nieren dat wel uitscheiden en door ADH minder vocht filteren en je dus geconcentreerde urine hebt.

Zoals Dione zegt: Iets zouts eten zorg dat je isotone drankjes bij de hand hebt zoals Aquarius.

Wat betreft de pijn bij het plassen, misschien ben je wel te veel bezig met plassen waardoor het niet lukt. Als het branderige gevoel en de steken blijven zou ik eens een arts raadplegen. Het zou kunnen wijzen op een blaasontsteking of erger.

Edit:

Nog een mooie aanvulling op ADH:

http://nl.wikipedia.org/wiki/SIADH
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drientje zei:
Zoals Dione zegt: Iets zouts eten zorg dat je isotone drankjes bij de hand hebt zoals Aquarius.
Klik om te vergroten...

Even een vraagje tussendoor. Op feestjes hebben ze meestal ook dat Vitamine Water van Sourcy (die kut reclames ja :)) Is dat ook een isotone drankje?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij zitten daar suikers en toegevoegde vitaminen in:

Een voorbeeld: VitaminWater. Eigenlijk zijn de VitaminWater-producten suikerwatertjes met bijzondere namen zoals Focus, Defence, Balance, Endurance, B-Relax, Rescue en Charge. [glaceau.com] In elk flesje zitten vitamines met bijzondere eigenschappen, als je de labels mag geloven. Een simpel rekensommetje leert dat VitaminWater een lucratief product is.

Power-C, een product uit de VitaminWater-lijn, bevat per flesje negentig milligram vitamine C. Een kilo vitamine C kost tien euro, en negentig milligram dus 0,009 eurocent. [newdirectionsaromatics.com] Ook de corn syrup in Power-C is goedkoop: voor 25 kilo van het spul betaal je twintig euro, en voor de twintig gram suiker in het flesje Power-C betaal je dus 0,016 euro. [foodservicedirect.com] Citroenzuur, een ander ingredient van Power-C, kost veertig eurocent per honderd gram. Een flesje Power-C bevat voor ongeveer 0,4 eurocent aan citroenzuur. [newdirectionsaromatics.com] Water is tenslotte praktisch gratis.
Klik om te vergroten...

Isotone drankjes zijn ook drankjes waar veel suikers inzitten die op het lichaam snel kan opnemen omdat de verhouding van het water en de suiker uitgerekend is:

http://www.tigch.nl/medisch/sportdranken.htm

Ik denk dat die vitamin water wel oké is maar voornamelijk water, suiker en toegevoegde vitaminen. Het is juist zo belangrijk om ook natrium binnen te krijgen omdat je dat uitplast.

Ik weet dat eten op XTC erg moeilijk is maar dwing jezelf om ook zout binnen te krijgen (denk aan bouillon, soep, chips etc).
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je je blaas voelt zou ik maar gewoon naar de wc gaan en rustig gaan zitten. (Ook als je geen vrouw bent) en proberen te ontspannen hoe moeilijk dit ook is. Als ik het op deze manier doe kan ik het wel, ook al duurt het wel een tijdje.
N
NoizzeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mij hangt het af van keer tot keer. Wanneer ik gewoon rustig een mdma tripje doe, niet te heftig en ook niet te veel kan ik gerust wel plassen zonder veel problemen. Het begint pas bij mij wanneer ik echt veel begin te nemen op 1 avond.
J
JunkyXLLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb dat ook hoor.
Ik voel dat ik naar het toilet moet, en als ik erop zit, dan lukt het niet.
Het zal wel normaal zijn zeker?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
JunkyXL zei:
Ik heb dat ook hoor.
Ik voel dat ik naar het toilet moet, en als ik erop zit, dan lukt het niet.
Het zal wel normaal zijn zeker?
Klik om te vergroten...

Klopt, geen zorgen om maken!
Als je onder je navel een bultje gaat ontwikkelen dan moet je maken dat je gaat pissen, dan staat je blaas nl op knappen
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat afgelopen weekend het best hielp bij mij, was om gewoon te wachten tot ik bijna in mijn broek piste. Dan kwam het meteen en moest ik niet zoveel moeite doen. :grin:
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dus zout is goed? Ik neem er altijd G bij (Na???-GHB), mss dat ik daarom nooit last heb van niet te kunnen pissen? Weet jij hier wat over Drientje? Maakt de bron van het zout uit?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."