Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer voor het eerst sinds 5 jaar aan de xtc.

Weer voor het eerst sinds 5 jaar aan de xtc.

25 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
biertonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Heb samen met een vriend vorig weekend bij hard bass xtc gebruikt.
Voor mij weer voor het eerst sinds 5 jaar. Hij had nog nooit gebruikt.
Hij was echt fucking aan het spacen en deed echt vaag.
Hij had een vreet kik dat ie 6 appels ging eten enzo. Hij kon niet pissen enzo.

Wat ik me dus eigenlijk afvraag is waar je op moet letten als je gebruikt en wat je doet als je niet lekker bent. Ik hoorde bijvoorbeeld iets over cola drinken.
Alle tips zijn welkom.

B.v.d.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cola drinken (of iets anders non-alcoholisch) wordt aangeraden zodat je niet uitdroogt.

viewtopic.php?f=3&t=22869

viewtopic.php?f=3&t=14242

daar zal nog wel het een en ander bijstaan :wink:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Suiker helpt toch.. ?
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad goed drinken, maar dat gaat denk ik wel zo goed als automatisch door de droge bek die je er van krijgt, en omdat drinken dat zo fucking lekker is!

Geloof ik is het erg lastig je niet zo goed te voelen op xtc, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren. Meestal is dat als hij nog moet in slaan, een zwaar gevoel op de maag ofzo. Meestal gaat dat vanzelf wel over. Als je echt bad zou gaan zit dat denk ik voornamelijk tussen de oren, dus gewoon focussen op leuke dingen, met iemand praten die je gerust kan stellen enzo. Als je binnen bent kan frisse lucht ook wel helpen.
Ze zeggen wel eens dat als je dextro(lijkt me wel heeel moeilijk te eten op de x) of vitamine c bruistablet ofzo neemt het ook wel minder word. Dit weet ik niet zeker, misschien ga je dan wel minder hard maar je state of mind moet je toch echt zelf veranderen.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Extisi zei:
Suiker helpt toch.. ?
Klik om te vergroten...
dat is als je te hard gaat ja

maar ja te hard gaan bestaat niet :grin:
b
biertonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey bedankt.
Heb hier wel wat aan.

Gr.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#7
SperSIZEboon zei:
Extisi zei:
Suiker helpt toch.. ?
Klik om te vergroten...
dat is als je te hard gaat ja

maar ja te hard gaan bestaat niet :grin:
Klik om te vergroten...

dan heb jij nog nooit mensen zien schuimbekken op feestjes, maajja dan ben je t ook egt zelf schuld omdat je je grens niet kent en alleen maar meer wil
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
:tearsofjoy:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
gewoon lekker veel saus er op gooien en gaan :hearteyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Suiker is onzin. Net als dat suiker eten bij een bad trip op paddo's helpt.

Zorg dat je genoeg drinkt en dan het liefst van isotone drankjes. Daar zit zout in en zout helpt je om vocht vast te houden. Drinkt alsjeblieft niet te veel water. Je nieren krijgen het zwaar te verduren als je XTC neemt en als je veel water drinkt wordt dit nog veel erger. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat te veel water drinken tijdens XTC je nieren serieus overbelast. (ik heb een handout voor degenen die deze informatie willen lezen, ik heb dit niet digitaal)

Als je slecht gaat op de XTC kun je het beste iemand met rust laten. Blijf in de buurt, praat af en toe, laat merken dat je er voor iemand bent. Wanneer iemand het bewustzijn verliest op XTC leg deze dan onmiddellijk in de stabiele zijligging (dit is overigens altijd aan te raden als iemand het bewustzijn verliest) zo zorg je ervoor dat als iemand moet braken deze niet in zijn eigen braaksel stikt. Wees niet bang om medische hulp in te schakelen wanneer iemand het bewustzijn verliest.

Verder kun je iemand wat vitaminen geven, maar beter zorg je ervoor dat je voor en na het gebruik van XTC goed voor jezelf zorgt hebt door goed te eten, lekker veel groenten en fruit en eventueel wat extra supplementen zoals L-Tryptofaan.

Hopelijk heeft je vriend het wel naar zijn zin gehad op HardBass!
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#11
Juist @ sper
Mensen die te hard gaan geven ze suiker, omdat XTC je bloedsuiker spiegel verlaagt.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SperSIZEboon zei:
Extisi zei:
Suiker helpt toch.. ?
Klik om te vergroten...
dat is als je te hard gaat ja

maar ja te hard gaan bestaat niet :grin:
Klik om te vergroten...

Ja maar suiker helpt ook alleen bij paddo's toch?
En bij wiet dan.

Het versneld de afbraak van deze middelen. Volgens mij niet de afbraak van mdma
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
gNuxx zei:
SperSIZEboon zei:
Extisi zei:
Suiker helpt toch.. ?
Klik om te vergroten...
dat is als je te hard gaat ja

maar ja te hard gaan bestaat niet :grin:
Klik om te vergroten...

Ja maar suiker helpt ook alleen bij paddo's toch?
En bij wiet dan.

Het versneld de afbraak van deze middelen. Volgens mij niet de afbraak van mdma
Klik om te vergroten...
Check je bronnen maat:

wikipedia zei:
Het bericht dat suiker de werking van de werkzame stoffen in paddo's zou afbreken wordt veelal als waar aangenomen. Echter is hiervoor geen bewijs en individuele ervaringen stellen dat de werking van zulke krachtige stoffen niet gestopt kan worden. Gebruikers kunnen zich wel beter voelen na de inname van suiker. Dit is echter eerder toe te schrijven aan het placebo-effect dan aan het actief afbreken van de werzame stof door suikers.
Klik om te vergroten...
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wikipedia zei:
Dit is echter eerder toe te schrijven aan het placebo-effect dan aan het actief afbreken van de werzame stof door suikers.
Klik om te vergroten...

Verpest het nou niet voor al die mensen. :(

Het is aan de ene kant wel fijn dat veel mensen baat hebben bij iets als suiker vanwege het placebo effect, maar aan de andere kant moeten mensen ook weer niet te veel gaan nemen onder het mom van "met wat suiker kom ik er toch wel weer uit als het fout gaat."

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Drientje zei:
http://www.ict4us.com/r.kuijt/images/nl_zijligging.jpg
Klik om te vergroten...

Hey, bedankt man, dit zocht ik al een tijdje. :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
Drientje zei:
http://www.ict4us.com/r.kuijt/images/nl_zijligging.jpg
Klik om te vergroten...

Hey, bedankt man, dit zocht ik al een tijdje. :grin:
Klik om te vergroten...
Ik ben een meisje :flushed:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Drientje zei:
W.F.L. zei:
Drientje zei:
http://www.ict4us.com/r.kuijt/images/nl_zijligging.jpg
Klik om te vergroten...

Hey, bedankt man, dit zocht ik al een tijdje. :grin:
Klik om te vergroten...
Ik ben een meisje :flushed:
Klik om te vergroten...

Echt niet!










:grin:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Niemand heeft je er nog op gewezen dat het ook kut pillen kunnen zijn :confused: Ik heb namelijk nog nooit eerder iemand aan de pillen een appel zien eten, laat staan 6 appels.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vorig weekend at ik op de pillen nog 3 grote broodjes shoarma, wat neerkomt op zo'n 6 a 700 gram shoarma.

En lekker dat het was :grin:

En toen ging ik hard op 250 mg mdma
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dreuge zei:
Niemand heeft je er nog op gewezen dat het ook kut pillen kunnen zijn :confused: Ik heb namelijk nog nooit eerder iemand aan de pillen een appel zien eten, laat staan 6 appels.
Klik om te vergroten...
Het is maar net wat je gewend bent. Een appel is lekker sappig en gaat er wel in. Brood vind ik altijd lastiger maar pasta enzo gaat prima!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."