Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsparanoia xtc

paranoia xtc

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
CheetoDustLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo Drugsforum bezoekers. Ik heb jullie adviezen en inzichtingen nodig mbt xtc.
Toen ik 16 was ( ik ben nu 25) heb ik geexperimenteerd met deze drug. Dit is toen niet goed afgelopen. Ik had toen 2 dubbele mitsubishis gehad en de dagen, weken en zelfs maanden daar op ging het niet goed met me. Ik ontwikkelde paniek aanvallen en heb daar voor cognitieve gedragstherapie gehad etc etc. Al met al een zeer donkere periode uit mijn leven.

Alles is verder prima in orde met me nu. Ik heb een goede baan en ben gezond. Kwa drugs is het puur recreatief, Hier en daar een jointje en soms een grammetje coke in het weekend.

Nu was er laatst een festival waar ik op dacht dat het mss weer eens een goed id zou kunnen zijn om een xtc pilletje te pakken. Toen heb ik 1 dag , 1 pil gepakt welke ook redelijk goed beviel maar mss kwam dat doordat hij niet zo heftig insloeg. Dus de dag erna met goed vertrouwen 2 pillen genomen. Steeds om het half uur een halve, om tog een beetje voorzichtig te zijn. Dit resulteerde in een lachkick van 4 uur lang. Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Verder alles prima in orde totdat ze uit begonnen te werken. Toen kreeg ik koppijn, duizeligheid en kleine para's. Het is nu een week geleden. En ik merk dat ik me nog steeds niet optimaal voel.
Ik herken de angstige gedachten die ik nu heb van vroeger en wil niet nog eens in een depressie raken. Ik zit in een soort vicieuze cirkel van angstige gedachtes waar ik niet uit kom.
Bang dat ik ergens in ben blijven hangen ofzo. Ook heb ik een constante druk op mijn slapen en
een druk op mijn oren.

Ik vroeg me af of ik me zorgen moet gaan maken of dat dit wel vaker gebeurt en ik me zelf gewoon paranoia maak omdat ik traumatische ervaringen ermee gehad heb. Ik ben bang dat
ik het deurtje dat ik vroeger met pijn, moeite en therapie heb kunnen sluiten weer heropend heb...

Graag jullie adviezen!
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#2
CheetoDust zei:
Ik had toen 2 dubbele mitsubishis gehad
Klik om te vergroten...
Halleluja in de sky.
Als dit de Mitsus uit 2007/2008 zijn heb je dus 2x 2x 140 = 560mg mdma ff naar binnen geklapt.
Alhoewel ik het verhaal over dubbele mitsus nogsteeds een beetje broodje aap vind, kunnen we stellen dat dat een beetje veel was.
(en ook nog op je 16e, hilarisch).

CheetoDust zei:
en de dagen
Klik om te vergroten...
Yup.

CheetoDust zei:
weken
Klik om te vergroten...
uhuh.

CheetoDust zei:
maanden daarop ging het niet goed met me.
Klik om te vergroten...
Was ook wel een beetje veel...

CheetoDust zei:
Ik ontwikkelde paniek aanvallen en heb daar voor cognitieve gedragstherapie gehad etc etc.
Al met al een zeer donkere periode uit mijn leven.
Klik om te vergroten...
Nare shit dude.

CheetoDust zei:
Alles is verder prima in orde met me nu.
Ik heb een goede baan en ben gezond.
Klik om te vergroten...
Fijn te horen.

CheetoDust zei:
Kwa drugs is het puur recreatief,
Hier en daar een jointje en soms een grammetje coke in het weekend.
Klik om te vergroten...

Deugniet die je bent...

CheetoDust zei:
Nu was er laatst een festival waar ik op dacht dat het mss weer eens een goed id zou kunnen zijn om een xtc pilletje te pakken.
Klik om te vergroten...
Bijna 10 jaar later... Had ik ook gedaan.

CheetoDust zei:
Toen heb ik 1 dag , 1 pil gepakt
Klik om te vergroten...
Prima.

CheetoDust zei:
Dus de dag erna
Klik om te vergroten...
DE DAG ERNA?

CheetoDust zei:
met goed vertrouwen
Klik om te vergroten...
GOED VERTROUWEN?

CheetoDust zei:
2 pillen genomen.
Klik om te vergroten...
WTF?

Twee dagen achter elkaar gebruiken is zowiezo geen goed idee...
Zeker niet met zo'n geschiedenis dude.

Maarja... Nu even stoppen met zorgen maken. Ff chillen.
Er zijn meer mensen die als ze te veel xtc gehad hebben last hebben van rare hersenkronkels en depressiviteit.
Ik heb ook welleens twee weken last gehad, maar geloof me, in 99% van de gevallen gaat het echt weer over.

Ik kan een lang verhaal gaan houden over mdma, de afgifte van serotonine in je hersens enz. enz. Maar er zijn vast mensen op dit forum die dit veel beter kunnen.

Maar echt: Stoppen met zorgen maken, relaxen, en vertrouw er voor nu gewoon op dat het goed komt.
C
CheetoDustLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie man. Ik heb me wat van die 5 Htp capsules gehaald en ben die maar aan het pakken voor de zekerheid. Ik ga het dit weekend iig even rustig aan doen, geen alcohol en geen wietjes. Voel me opzich al ietsje beter. Het is alleen dat ik letterlijk de bui voel hangen. Ik zit in een soort afdraaier roes waarin het zeer moeilijk is te relaxen. Maar goed, Ik ga er van uit dat het in orde komt. Thanks.
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goedzo! Komt wel goed.

Beter geen alcohol ook inderdaad.
Alcohol kan bij sommige mensen ook deprimerend werken.
Als ik met mijn vriendin vrijdag en zaterdag aan de zuip ga dan is het zondag standaard janken :).Kan ik de klok op gelijk zetten. Hilarisch.
Gelukkig niet zo erg als bij xtc.
Daarom ben ik ook een beetje huiverig om met haar xtc te proberen.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ergens in blijven hangen :grin:
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#6
komt mij bekend voor.
L
LunaaaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pffh ja eerste pilletje van mij is nu bijna 3 maanden geleden.. gewoon lekker thuis op de bank.
Hij was al goed ingeslagen, dus we besloten een film te gaan kijken. Veel keuze hadden we niet, het werd SAW 5. Niet erg slim achteraf bekeken, daarna ook 2 weken met m'n lichten aan geslapen. :tearsofjoy:

Vannacht weer 1tje doen, heb SAW 6 thuis liggen en nog niet gekeken maar dat word 'm zeker niet vannacht!! :rolleyes:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
mrreno zei:
CheetoDust zei:
Ik had toen 2 dubbele mitsubishis gehad
Klik om te vergroten...
Halleluja in de sky.
Als dit de Mitsus uit 2007/2008 zijn heb je dus 2x 2x 140 = 560mg mdma ff naar binnen geklapt.
Alhoewel ik het verhaal over dubbele mitsus nogsteeds een beetje broodje aap vind, kunnen we stellen dat dat een beetje veel was.
(en ook nog op je 16e, hilarisch).
Klik om te vergroten...

Jij hebt ook een beetje teveel van die snoepjes gesnoept zo te lezen, hoe wou die in 2001 aan dubbele mitsus van 2007/2008 komen? ....

@TS , 2 dagen achter elkaar x gebruiken is ook niet verstandig....
C
CheetoDustLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor de reacties!

Net weer even een downer gehad. Dus ik dacht ik pak me maar weer een 5-htp capsule.
Opzich helpt dat spul wel en op de verpakking staat dat je er 2 per dag mag nemen.
Maar nu las ik dat het nemen van die 5-htp ook gevaarlijk kan zijn en dat je beter L-tryptofaan kunt pakken? Ik begin langzamerhand een beetje gek ervan te worden. Ik heb sowieso besloten geen xtc meer te pakken als dit het gevolg betekend.
Ik las dus dat dit tot 8 weken kan aanhouden omdat dan je serotonine level weer op pijl zou zijn...
dus nog 8 weken hier en daar para's krijgen van de pillen.. dat zie ik dus echt niet zitten. Ik hoop dat die 5-htp me erbij gaat helpen. Hebben jullie verder nog advies?
ik bedoel.. kan ik die 5-htp gewoon blijven paken 2 maal dags? en hoe lang duurt het met behulp daarvan normaal gesproken voordat je serotine level weer op normaal pijl is?
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#10
atbboy zei:
mrreno zei:
Jij hebt ook een beetje teveel van die snoepjes gesnoept zo te lezen, hoe wou die in 2001 aan dubbele mitsus van 2007/2008 komen? ....
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

:flushed:

check.
C
CheetoDustLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo mannen.
Ik ben nog steeds niet helemaal er boven op. Ik heb momenteel last van een klemmend gevoel in mijn kaken en een droge mond. Ook had ik net weer wat paniekerige gedachtes. Bang dat ik weer terug bij af ben.. en dan bedoel ik dat ik dadelijk weer met dezelfde gebakken peren zit als 8 jaar geleden. Ik zou graag willen weten of dit gewoon bij de roes hoort ( wat ik stiekem hoop) en dat ik nu eenmaal pech heb dat ie wat langer duurt dan normaal( of is het normaal dat je een dikke week erna nog steeds last hebt?) of dat het wederom tussen mn oren zit. Want dan zit ik met een groter probleem. Mss stel ik me wel gewoon aan maar ik word er een beetje moedeloos van om het maar zacht uit te drukken.
Ik blijf er ook continue aan denken.. Ik ben de hele tijd met die pillen en die roes bezig. Het is lastig om me er overheen te zetten. Het liefst zou ik horen. "Nog even volhouden, dit is normaal bij xtc, stel je niet aan en stfu".. Maar goed zo simpel is het niet.
Graag advies dames en heren. Ik hecht daar heel veel waarde aan. thnx
V
VivaLaBlondeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe verneukt je je nu voelt heeft alles te maken met het feit dat je gedeprimeerd bent. Het is allemaal een negatieve spiraal; hoe langer je in angst blijft zitten, hoe langer je dip duurt (en andersom). Ik kan soms ook een week of langer van 't padje af zijn na teveel MDMA, dat hoort erbij. Als je dat weet te accepteren is een dip uitzitten zo'n ramp nog niet. Probeer gewoon te ontspannen, het gaat écht wel weer over.

Verstandig lijkt me dat je niet meer aan de X gaat. Dat moet je natuurlijk zelf weten. Pak je ook nog wel eens coke de afgelopen weken? Dat kan er namelijk ook een zwaar nare invloed op hebben.
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ohja en ik schrok er vooral zovan omdat ik hier echt nog nooit eerder last van heb gehad.. normaal gewoon beetje huilerig en last van mijn spieren enzo en dat is het.
Maar ik heb het ook nog nooit eerder in een vakantie gedaan, normaal gewoon altijd in het weekend en omdat je dan maandag gewoon weer begint met school/werk kom je snel terug in je normale ritme en heb je ook niet zo veel tijd om erover na te denken.
C
CheetoDustLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor je reactie. Nee ik heb geen coke meer gepakt. Sterker nog ik heb even een week gedetoxed. veel melk gedronken en mn vitamientjes gepakt en ik moet zeggen het gaat al wat beter. IK moet mensen wel even waarschuwen. Ik had dus 5-htp gehaald, ik merkte er niet persee iets van en na 2 dagen 5-htp slikken dacht ik, mwah ik rook me nog eens wat wiet. Dit was dus geen goed plan want de combinatie 5-htp en wiet is echt zwaar heftig. Ik begon gewoon te hallucineren en het piekeren en de angst gedachten werden echt verdubbeld. Kortom een dikke paniek aanval met hallucinaties. Geen aanrader.
Het enige waar ik momenteel nog last van heb is. Dat ik mezelf constant analyseer. Ik check of ik op bepaalde situaties het zelfde reageer en er hetzelfde over nadenk als VOOR de xtc... Wordt daar ook best wel gek van. Iemand daar toevallig ook ervaring mee? Ik kan niet wachten tot ik weer de oude ben.. Maarja ben bang dat we dan weer een week of 2 verder zijn.. pffhhh nog ff volhouden dan maar..( begin nu ook nog dikke oorontsteking te krijgen aan beide kanten! als ik gelovig was zou ik voor mezelf gaan bidden.. wat een pech allemaal.)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Uitzitten.
P
PrinzLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kwam dit topic toevallig tegen, en ik herken deze klachten.
Weet je dat 5-htp paniekaanvallen en angstklachten juist verergert? Beter stop je daar dus mee. Je serotonine levels zijn volgens mij juist te hoog, niet te laag. Lees even dit door:

http://www.circadian.nl/nieuwsbrieven/M ... tonine.pdf

Te hoog serotonine niveau kan o.a. de volgende klachten
geven:
- Angst en fobieën
- Vermoeidheid
- Anorexia
- Wantrouwen
- Nerveusheid
- Obstipatie
- Slechte temperatuur regulatie
- Hart en vaatproblemen
- Veranderde perceptie (waarneming)
Klik om te vergroten...
s
supermagneetLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou je sowieso voor een tijdje geen wiet aanraden, dat je je niet 100% voelt de dagen na xtc gebruik is normaal, de paranoia en constante twijfels niet echt volgens mij, het lijkt erop dat je de paranoia voed door er veel mee bezig te zijn.

Natuurlijk voelt alles iets anders als je serotonine peil niet op een natuurlijk niveau ligt, het verschil met jou en andere mensen is denk ik meer dat je je veel te druk maakt, laat het los en ga weer verder met de normale dagelijkse bezigheden, en als de angsten te erg zijn kun je denk ik beter met een psycholoog praten want het zou kunnen dat het wat dieper ligt als alleen de xtc dip.
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hee, hier is je redding!
Ik heb niet afgelopen zaterdag maar de zaterdag daarvoor gespaced en ik heb PRECIES de dingen die jij beschrijft.. Ik zit constant te checken of ik op bepaalde dingen of situaties hetzelfde reageer als dat ik voor de xtc deed omdat ik af en toe het gevoel heb dat ik nog in mijn space hang. En de eerste paar dagen erna zag ik steeds rare dingen die er niet waren en ik wordt soms opeens heel bang als ik gewoon ff in het donker naar boven loop bijvoorbeeld, bekruipt me zo'n akelig gevoel als ik gewoon over de gang loop (terwijl ik dat normaal altijd doe zonder licht en nergens last van heb). Ik had erbij ook nog eens tintelingen in handen en voeten en zo'n soort waas in me kop, alles drong niet door, vergat steeds waar ik mee bezig was en kon me niet meer herinneren wat ik 2 dagen ervoor had gedaan etc. Ik had ook echt ff flink angst dat het niet meer weg zou gaan :tongueout: Maar heb ook mijn best gedaan om goed te slapen en gezond te eten en het wordt nu steeds minder.. Ik had ook wat jij zegt dat ik constant eraan dacht, ik voelde me echt afgesloten van mijn ouders en zusjes en vriendinnen want die weten er allemaal niks vanaf dus kon er niet met hen over praten waardoor ik me nog kutter voelde. En krijg een heel onbehaaglijk gevoel als ik eraan terugdenk. Heb sindsdien geen joint, alcohol zelfs geen peuk meer aangeraakt zo ontdaan was ik.. Maar het is nu dus bijna 2 weken geleden en merk nu dat het langzaam minder word. Ik kon nog niet meer aan mijn vriend denken zonder een raar gevoel te krijgen omdat ik het met hem gedaan had en hij me kennis heeft laten maken met drugs.
Maargoed ik brabbel maar verder haha om je gerust te stellen het gaat dus gewoon vanzelf over.. Ik heb mezelf zo bang gemaakt dat ik echt 's nachts wakker lag van angst en 's ochtends vaak moest kotsen van stress maar naarmate je andere dingen doet enzo en dr meer tijd overheen gaat voel je je steeds beter. Komt goed! :)
M
MindfuckLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh en ik ben erachter waarom ik er zo'n slecht gevoel bij kreeg als ik eraan terugdacht. Op het einde van de space, reden we naar mijn vriend's huis waar we zouden slapen en toen bleek dat hij z'n sleutel kwijt was..... Toen zijn we helemaal teruggereden naar het bos overal zoeken, alle mensen opbellen die bij ons waren geweest. En toen was ik echttttttttttt in paniek want dat betekende dus dat we zouden moeten aanbellen dat zijn ouders ons zo zouden zien en dan kon ik het echt shaken. Dan had ik nu op straat gezeten denk ik of mijn vader had me kapot geslagen. We konden helemaal nergens heen, maar we zouden eerst moeten slapen voordat we naar huis konden want we zagen er zwaar begaaid uit maarja waar moesten we slapen?! Dus ik zag ons al op een bankje liggen. Nou heftige kutspeez dus. Uiteindelijk hebben we de sleutels gevonden. Maar die enorme paniek die ik toen voelde is waar ik last van heb gehad gok ik.
L
LwbnjioLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindfuck zei:
Maar die enorme paniek die ik toen voelde is waar ik last van heb gehad gok ik.
Klik om te vergroten...

Woow! Zoiets heb ik heb ook gehad! Op Lowlands voor het eerst een keer hard gegaan op MDMA en dat was geweldig :openmouth: maar op het einde van de space had ik bedacht dat ik ging kijken of mensen nog merkten dat ik een pilletje heb gehad. Kzat constant naar iedereen om heen te kijken om te checken of ze naar mij wezen of om mij lachte (ik vind t ook altijd wel leuk om mensen op MDMA te spotten) en heb daarna een week lang met een soort van paranoia rond gelopen. Had als ik in de stad liep constant het idee dat mensen naar mij keken en als ik mensen hoorde lachen had ik meteen het gevoel dat ze mij uitlachte..
Zou het zo zijn dat je het gevoel of de emotie die je aan het einde van je space hebt, de week daarop nog steeds hebt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."