Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC kater

XTC kater

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Sinds ik XTC gebruik (elke keer feestjes overdag geweest) heb ik nog nooit een kater achteraf gehad. Ik heb ik de zomermaanden 6x gebruikt (juni, juli en augustus). Nu sinds 21 augustus niet meer.

Hoe kan het dat ik nog nooit een kater heb gehad. Komt dit doordat het misschien feestjes zijn geweest die overdag plaats vonden (geen nachten doorhalen, minder je lichaam uitputten)?

Niet dat het me uitmaakt ofzo, maar ben er gewoon benieuwd na. Want het is na die 6x gewoon geweest, opstaan en doorgaan met je normale ding en nergens last van (buiten een dikke wang en lip van het kaakfietsen).

Anyone :smoke:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je alleen xtc gebruikt, goed eet en slaapt en een lage dosis pakt zul je niet echt last hebben van een kater...
D
DDeeJayLid
01-01-2024, 00:00
#3
omdat je lichaam al zo fked up is?

mischien dat je lage dossisen pakte?
en anders zouw ik het maar mooi vinden van je :grin:

enigste keer dat ik geen kater had was de eerste keer
...en de derde (maar dit was mCPP)
m
michael1992Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het ligt aan een aantal dingen zoals hierboven gezegd is. En het zal ook wel per persoon verschillen. En wat denk ik ook een groot verschil maakt of je veel danst.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#5
hangt denk ik indd van persoon tot persoon. :)
heb zelf namelijk wel eens meer dan 1x per maand gebruikt en op pukkelpop elke avond (4 dagen). niks om mee op te scheppen uiteraard, maar ik heb ook echt nog nooit last gehad van een kater (goed, een keer daar kom ik zo op terug). hetgeen waar ik gewoon altijd rekening mee hou is geen alcohol en wiet ermee combineren, vitamine c tablet voor en na gebruik en om het half uur water of cola halen :).

de enige keer dat ik dus wel brakjes was, was toen ik er wel alcohol bij heb gedronken, en dat was nog altijd meer een alcohol kater (qua gevoel dan).

heb overigens altijd snachts op feestje gebruikt die vaak toch erg intensief waren :)

geluk hebben en verstandig mee omgaan dus?
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik drink eigenlijk voordat ik de pil pak altijd wel een paar biertjes. Als ik de pil drop dan ga ik over op water :P Heb eigenlijk altijd wel lagere dosissen gehad ja. Maximaal 90-100 mg ofzo :P Pak de pil dan meestal ook vrij laat ivm angst op de comedown op het feest zelf.

Maarja, dan heb ik gewoon geluk denk ik :grin:
D
DarkBeatzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van een kater (in het laatste 1.5j 8x gebruikt). Ik gebruik ook vaak op feestjes snachts en neem dan 3 pillen over de hele nacht verspreid. Wel pre- en postload ik altijd met vitamine c en nu ook 5-HTP en zorg ik dat ik sochtends stevig ontbijt na gebruik. Die kater komt vooral bij overmatig en onverstandig gebruik (combineren met andere drugs/alcohol, geen goede voeding voor en na gebruik, te weinig vitaminen, ..). Uit mijn vriendengroep heeft niemand last van katers die er verstandig mee omgaat.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb er eigenlijk ook nooit last van gelukkig :)

De ene keer gebruik ik meer en vaker dan de andere keer, maar ook dat maakt bij mij niet uit.
Als je er verder verstandig mee omgaat (en dat doe ik) dan zul je er waarschijnlijk ook minder gevoelig voor zijn, maar ik ben er zeker van dat het er ook aan ligt hoe je in je vel zit en hoe je verder in het leven staat :)
L
L'ALid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ook nog geen echte kater ondervonden, zo hevig als me werd verteld.
Ik zorg dan ook wel voor goede voeding voor gebruik, en na gebruik veeeeeeeeeel fruitsapjes haha.
Wel ben ik 2 dagen erna vaag, alsof het een soort waas is waar ik me ook niet heel gedetailleerd dingen kan van herinneren.(Gaat niet op voor de space zelf, die herinner ik me altijd goed, op de keer met alcohol erbij na:P)
Beetje vlak qua emotie wellicht, maar zeker niet depressief of ontiegelijk brak.
Na een nacht flink zuipen voel ik me algemeen kutter, ik vind de 'XTC kater' tot hoever ik deze heb ondervonden zelfs wel iets chills hebben haha.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat is dat, een kater? :confused: :grin:
ik heb het ook nooit, van niets. Niet van alcohol, MDMA, wiet niets, geen flauw idee hoe dat komt. :sunglasses: En dat hoop ik nog even zo te houden, ik hoef het niet te weten, this works fine for me!
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tomaat zei:
Wat is dat, een kater? :confused: :grin:
ik heb het ook nooit, van niets. Niet van alcohol, MDMA, wiet niets, geen flauw idee hoe dat komt. :sunglasses: En dat hoop ik nog even zo te houden, ik hoef het niet te weten, this works fine for me!
Klik om te vergroten...
wacht maar tot je eenss 300mg op een avond doet eerst is het :hearteyes: dan is het :openmouth: en de volende dag :( heb egt al vooraleer ik ging gaan slapen vaak bruistableet moete neme pfff
maar denk dat dit drm zo is: ik drink eerst veel alcohol dan doe ik mdma erbij en vervolgens stop ik met alcohol, vervolgens krijg je de kater van de alcohol :(
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat je ook doet, mix het niet met coke en/of drank! :kots:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Intoxication zei:
Tomaat zei:
Wat is dat, een kater? :confused: :grin:
ik heb het ook nooit, van niets. Niet van alcohol, MDMA, wiet niets, geen flauw idee hoe dat komt. :sunglasses: En dat hoop ik nog even zo te houden, ik hoef het niet te weten, this works fine for me!
Klik om te vergroten...
wacht maar tot je eenss 300mg op een avond doet eerst is het :hearteyes: dan is het :openmouth: en de volende dag :( heb egt al vooraleer ik ging gaan slapen vaak bruistableet moete neme pfff
maar denk dat dit drm zo is: ik drink eerst veel alcohol dan doe ik mdma erbij en vervolgens stop ik met alcohol, vervolgens krijg je de kater van de alcohol :(
Klik om te vergroten...

Mijn eerste keer was ergens tussen de 500 en de 600 mg kristallen, wat alcohol en veel wiet. Dag erna moest ik werken om half 12 :grin: Ging vrij goed :sunglasses:
Ik ben gewoon niet kater-achtig aangelegd. Ik sta altijd op en dan voel ik me rot, dan begin ik na te denken dat een 'raar' gevoel achteraf erbij hoort, en begin ik er min of meer van te 'genieten', en op die manier gaat de kater binnen het uurtje weg. Veel zit hem tussen de oren denk ik.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#14
die reactie kan eigelek wel kloppen, nooit over nagedacht :openmouth:
het kan egt waar zijn, het is misschien omdat je het gwn altijd verwacht, en als je het hebt moet je er vrede mee nemen.. waw thanks :hearteyes: en 600mg op je eerste avond, no way ofwel had je bucht ofwel heb je echt 'misgekocht' aan '1'gram :rolleyes:
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#15
heb al eens gepost maar ik denk inderdaad dat het toch deels met aanleg voor een kater te maken heeft; situatie van de laatste x;

donderdag: vroeg op, alcohol van 12:00 (do) tot 03:00 (vr.)
vrijdag: 12:00 opstaan, savonds (weer) (te) veel alcohol van 20:00 (vr) tot 03:00 (za)
zaterdag om 08:00 opstaan, hele dag reizen, amper gegeten en om 21:00 gedropt. (za), 05:00 (zo) richting huis en om 06:00 is het zo goed als uitgewerkt. (ondertussen ook nog geblowed)

geen enkele kater direct na afloop maar ook geen dinsdagdipje gehad :) gewoon lekker die zondag nog wat afgesproken en maandag weer fris naar school.

____
't is trouwens niet m'n intentie om te laten zien van "kijk mij nou" maar om maar een voorbeeld te stellen van een, in mijn ogen, heftig weekend dat toch een redelijke aanslag moet zijn geweest op mijn weerstand. ook ben ik er vrij zeker van dat mijn serotonine zga op was aangezien ik op het einde alleen maar vaag en emotieloos was.

heb trouwens ook echt maar HEEEEEL zelden last van alcoholkaters. speed en coke daarentegen :( ...
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Intoxication zei:
die reactie kan eigelek wel kloppen, nooit over nagedacht :openmouth:
het kan egt waar zijn, het is misschien omdat je het gwn altijd verwacht, en als je het hebt moet je er vrede mee nemen.. waw thanks :hearteyes: en 600mg op je eerste avond, no way ofwel had je bucht ofwel heb je echt 'misgekocht' aan '1'gram :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ergens tussen de 500 en 600, exact weet ik het niet. En bucht was het volgens mij en kenners ook niet. http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=29048&hilit=+Hard Er bestaat een reportje van...
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Intoxication zei:
Tomaat zei:
Wat is dat, een kater? :confused: :grin:
ik heb het ook nooit, van niets. Niet van alcohol, MDMA, wiet niets, geen flauw idee hoe dat komt. :sunglasses: En dat hoop ik nog even zo te houden, ik hoef het niet te weten, this works fine for me!
Klik om te vergroten...
wacht maar tot je eenss 300mg op een avond doet eerst is het :hearteyes: dan is het :openmouth: en de volende dag :( heb egt al vooraleer ik ging gaan slapen vaak bruistableet moete neme pfff
maar denk dat dit drm zo is: ik drink eerst veel alcohol dan doe ik mdma erbij en vervolgens stop ik met alcohol, vervolgens krijg je de kater van de alcohol :(
Klik om te vergroten...

ben ik niet met je eens, het is gewoon per persoon verschillend :)
Ik heb ook wel eens 3 pillen van rond de 165mg p.st. op één avond genomen en nergens last van gehad (gelukkig). Enne alcohol is funest volgens mij idd :)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#18
k00k zei:
Hoi,

Sinds ik XTC gebruik (elke keer feestjes overdag geweest) heb ik nog nooit een kater achteraf gehad. Ik heb ik de zomermaanden 6x gebruikt (juni, juli en augustus). Nu sinds 21 augustus niet meer.

Hoe kan het dat ik nog nooit een kater heb gehad. Komt dit doordat het misschien feestjes zijn geweest die overdag plaats vonden (geen nachten doorhalen, minder je lichaam uitputten)?

Niet dat het me uitmaakt ofzo, maar ben er gewoon benieuwd na. Want het is na die 6x gewoon geweest, opstaan en doorgaan met je normale ding en nergens last van (buiten een dikke wang en lip van het kaakfietsen).

Anyone :smoke:
Klik om te vergroten...

Het hangt er volgens mij ook sterk vanaf hoe het zit met je eigen serotinine peil. Als je normaliter al niet zo happy bent, kun je maar beter van de x afblijven, omdat je een voorschot neemt uit je beperkte voorraad, waardoor je erna keihard crashed. En als je juist wel vaak heppie de peppie bent, zou het omgekeerde kunnen gelden.

En uiteraard zijn de andere genoemde oorzaken hiervoor in dit forum ook belangrijk.
n
norcoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wel pre- en postload ik altijd met vitamine c en nu ook 5-HTP
Klik om te vergroten...

opletten met 5-HTP, nooit minder dan 3 uur vantevoren pakken en nooit meer als 200-300mg
(ivm. serotonine syndroom)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."