Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskan je een XTC pil ook kouwen?

kan je een XTC pil ook kouwen?

25 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#1
er vanuitgaande dat het gewone tabletjes zijn kan je best zoeken naar een hele sterke en dan een halfje nemen, gewoon in bijten dan is het vrijwel meteen gruis en met één of meer slokjes cola totaal verdwenen :beer:
S
SanderMDMALid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb beetje research gedaan. Sommige zeggen dat het effect sterker is met kouwen en korter is en de andere weer niet. ik heb ook gehoord dat kouwen geen effect. Maar alsnog dankje voor het antwoord
S
SanderMDMALid
01-01-2024, 00:00
#3
en wat is dan het verschil met slikken of andere manieren om het te gebruiken? Ik heb namelijk slikangst, om opeens een pil in 1x door te slikken lukt hoogst waarschijnlijk niet? Tips?
z
zornaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
natuurlijk kan dit, het is alleen vreselijk vies! :kots:

Ik had ook altijd moeite met het doorslikken van pillen, gewoon wat water in je mond doen. Pil erin en nog wat slokjes erachteraan. Zo ben ik er overheen gekomen en doe het nu zonder moeite.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het kouwen van mdma is verschrikkelijk slecht voor je gebit. Het is ook vreselijk smerig.
En ik durf te wedden dat het effect er ook niet beter op wordt.

Kan je niet oefenen met skittels en water ofzo?
S
SanderMDMALid
01-01-2024, 00:00
#6
dat is het punt. ik ben verschrikkelijk bang dat ik stik
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#7
SanderMDMA zei:
dat is het punt. ik ben verschrikkelijk bang dat ik stik
Klik om te vergroten...
Oke, tja dat kunnen we moeilijk oplossen op 't forum :)

Misschien ligt het ook aan de manier van slikken. Ik kan me wel voorstellen dat je het idee hebt dat je zal gaan stikken, dat had ik als kind ook een beetje. Ineens lukte het toch en als ik pillen moet slikken, slik ik ze allemaal (vitamine he, niet allemaal xtc pillen :P )

Wat ik doe is dit: Probeer met water (dus nog geen pilletje) je mond vol te doen. Niet helemaal vol, maar wel zo vol dat je met een hele grote slok, alles weg kan slikken. Probeer dat een paar keer. Nu als je het op kunt brengen, doe je hetzelfde (je vult je mond met water) en steek je met je vinger een skittel (ofzo) in je mond, op je tong. Zo kun je iig nog onmogelijk stikken. Nu komt het: je slikt de hele slok met skittel in EEN keer door, terwijl je een beetje omhoog kijkt.

Dat is voor mij de makkelijkste manier, ik hoop dat je het een keer aandurft om te proberen? Het is het wel waard, vroeg of laat zul je antibiotica, paracetamol, of weet ik wat moeten slikken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lastig... Uiteraard zul je bij gebruik van genoeg water niet stikken, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is jezelf daarvan te overtuigen als je zo'n fobie hebt.

Kauwen is zoals Cooper ook al zei ontzettend slecht voor je tanden.. Ik zou je eerder aanraden het te vermalen tot poeder en dit door een beetje drinken te mixen, jus d'orange ofzo das vrij zuur dus dan proef je het het minst. Vrij smerig, maar als je er een flinke sloot drinken achteraan gooit spoel je het wel weg.

Nog steeds slecht voor je tanden, maar beter dan het met je tanden zelf stuk kauwen..

Ik krijg de pil niet weg als ik hem in mijn mond doe en een slok erachteraan doe, meestal zit ie dan ergens in mijn mond nog.. vrij goor. Wat ik altijd doe is een hele grote slok water in mijn mond nemen, hoofd achterover, plons pilletje erin en dan alles in 1 slok wegslikken dan merk je niet eens dat er een pil door je keel gaat... Paar grote slokken erachteraan en er is niets aan de hand.

Anders kun je ook nog overwegen om te gaan pluggen maar dat spreekt mij persoonlijk niet bepaald aan :wink:
S
SanderMDMALid
01-01-2024, 00:00
#9
Geweldig forum, Geweldige antwoorden. Super jongens ik zal het proberen! :grin: :xtc:
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#10
vanwege mijn wazige spijsvertering wil ik het ook nooit in pilvorm. ik kauw hem meestal in 2 met mn voortanden en dan valt ie uit elkaar met water erbij. wel goed je tanden schoon likken met je tong :P
r
rickberendsLid
01-01-2024, 00:00
#11
toen ik laatst zoals gewoonlijk zwaar uit mn plaat was, ging een vriendin van mij voor de eerste keer knallen, we hadden gele apen ( paul franks ), wij gewoon slikken allemaal, zij had ook angst om te slikken en kouwde de pil, ik had al van mensen gehoord dat ie dan harder in sloeg en dit was ook echt het geval! we waren in een bos en heb dr de hele tijd moeten dragen, het gras was water, en het licht van de scooter mocht niet uit want die hield de ''groep'' bijeen, er liepen 2 vreemde mannen langs die ze wou aaien omdat ze dacht dat de mannen paarden waren! ik ben zelf eerlijk gezegd ook benieuwd naar dit ''kouwen''
S
SanderMDMALid
01-01-2024, 00:00
#12
Cooper zei:
Kan je niet oefenen met skittels en water ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik heb geoefend met vitamine pillen en het gelukt! ben begonnen met kwartjes >halfjes > 3kwart > hele pil. ik ben er gewoon overheen! lekker over 3 weken eerste keer XTC met goeie vrienden. Ik heb er zin in :grin: :xtc:
N
NiksieLid
01-01-2024, 00:00
#13
persoonlijk denk ik wel dat het kauwen op de pil een ander effect geeft.

ik had namelijk op internet gezien dat als je een pil onder je tong legt het effect ook anders is. dit heb ik dus geprobeerd en of het anders was! ongelovelijk sterk effect alsof het de eerste keer MDMA was alleen duurde het maar een uurtje ongeveer.

dus waarschijnlijk zal het kauwen ook helpen omdat er dan eerst een deel al door je mond slijmvliezen word opgenomen en het gekauwde pil zelf al sneller in de maag opgenomen zal worden omdat hij al verkruimeld is.

edit: je krijgt wel soort scheurtjes onder je tong wat pijn kan doen
je moet tegen de smaak van een pil kunnen, waar ik persoonlijk totaal geen last van heb.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb laatst een pil in stukjes gehakt en opgelost in hete thee. Was benieuwd of het dan sneller of misschien harder werkte. Het begon wel ongeveer een kwartier eerder dan normaal te werken, maar het was niet sterker. Dus lijkt me dat kauwen ook niet erg veel uitmaakt qua sterkte, maar misschien verschilt dat ook per persoon of lag het aan de setting bij mij etc.
M
Mike BLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pluggen--Euhh..Ik krijg altijd het effect ve pil dat mn spieren ontspannnen en dus als de pil begint te werken enorm naar de wc moet om te poepen... Wel eens geprobeerd met pluggen maar hield er ook een branderig gevoel aan over... En da was nie in mn maag om zo maar te zeggen.. :angry: whaha!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
dingo's kidneys zei:
er vanuitgaande dat het gewone tabletjes zijn kan je best zoeken naar een hele sterke en dan een halfje nemen, gewoon in bijten dan is het vrijwel meteen gruis en met één of meer slokjes cola totaal verdwenen :beer:
Klik om te vergroten...

(beetje off-topic:) Haha hoezo nou weer zoeken naar een hele sterke? Dosis is afhankelijk per persoon, lijkt me niet verstandig om een halfje te nemen van een "hele sterke" aangezien dat een vrij ruim begrip is. Met de pillen momenteel zit je vaak richting de 200mg, en dus met een halfje op ongeveer 100mg.

100mg is voor veel mensen te veel in 1 keer, met vaak als resultaat dat je van de overvloed aan serotonine misselijk wordt als hij inslaat en kunt gaan overgeven. Nergens voor nodig :grin:

On-topic:

SanderMDMA zei:
Cooper zei:
Kan je niet oefenen met skittels en water ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik heb geoefend met vitamine pillen en het gelukt! ben begonnen met kwartjes >halfjes > 3kwart > hele pil. ik ben er gewoon overheen! lekker over 3 weken eerste keer XTC met goeie vrienden. Ik heb er zin in :grin: :xtc:
Klik om te vergroten...

Goed bezig! :) Beter even oefenen dan je gebit riskeren en een hele gore smaak in ruil voor een miniem verschil wat de meesten niet eens ervaren.

Veel plezier binnekort!
0
0xygenLid
01-01-2024, 00:00
#17
bij jou is het dus al gelukt, maar als je nog steeds stik angst had. Kon je toch ook gewoon M gaan likken?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#18
0xygen zei:
bij jou is het dus al gelukt, maar als je nog steeds stik angst had. Kon je toch ook gewoon M gaan likken?
Klik om te vergroten...
Als je de smaak kunt hebben... Ik word al beroerd als ik aan de smaak van M denk! Beter door je drinken doen en oplossen dan
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Beetje yoghurt erbij, no problemo... :)
H
HendroidLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tuurlijk kan dat, heb het zelf ook een keer gedaan toen ik hem echt niet wegkreeg maar ik kan het je niet aanraden, het meest ranzige wat ik ooit heb geproefd na heel veel water was het gelukkig wel weg. Ze zeggen echter wel dat het sneller werkt omdat een pil in je maag eerst nog kapot moet gaan voordat het wordt opgenomen in je bloed. Heb ook gehoord dat als je kristallen likt dat het ook sneller werkt en dat je er harder van gaat maar heb zelf nog nooit kristallen gehad.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."