Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke medicijnen zijn zeker de moeite waard?

Welke medicijnen zijn zeker de moeite waard?

39 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
HardstyleloverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sloebertje zei:
Bizar dat het daardoor gemakkelijker is:grin:
Gaat zijn vader gewoon voor zijn zoon enkele medicijntjes voorschrijven? :grin:
Klik om te vergroten...
Het word vergemakkelijkt aangezien het een stempel is en daarna gewoon een handtekening vervalsen die mijn vriend toch perfect kan namaken aangezien hij best slechte punten op school haalt :tongueout: maar dan moeten we wel de juiste namen van het medicijn weten natuurlijk
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zolpidem (tartraat), trip je half van :grin:
Diazepam (heb er nu 40mg van op) , Oxazepam, Lorazepam
Ritalin, Concerta
Paracetamol met Codeine is trouwens ook wel okay als je er wat meer van inneemt, alleen heel slecht voor je
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
De pammetjes zijn wel leuke recreatieve middelen, maar voor dat je ze neemt zou ik je adviseren om eerst het een en ander eens door te lezen over de medicatie die je gaat nemen. Beetje voor kennis is nooit mis namelijk.

Verder hoop ik dat je niet gepakt wordt met het vervalsen van handtekeningen.
Ik werk in de psychiatrie en we hebben een grote apotheek als leverancier. Deze apotheek heeft alle handtekeningen van werkzame doktors / psychiaters bij ons in de computer staan (scan), en als het veel afwijkt wordt altijd even gebeld. Of het bij een huisarts / gewone apotheek ook zo is weet ik echter niet. Op een recept kun je ook niet schrijven 30 stuks valium bijvoorbeeld.
Als je niet weet hoe je een recept moet schrijven bestaat best de kans dat je gepakt wordt, vroeg of laat.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hardstylelover zei:
handtekening vervalsen die mijn vriend toch perfect kan namaken aangezien hij best slechte punten op school haalt :tongueout:
Klik om te vergroten...

sorry,, ligt het aan mij of is die zin inderdaad niet logisch,, (aangezien ik ook lekker vaag ben :rock: :P ) maar maakt verder niet uit hoor :stoned: ik vond het gewoon een beetje gek staan dat handtekeningenvervalsen en het slecht doen op school in vergelijking werd gebracht :P :P
relaxed :stoned: :wave: :rock:
S
SloebertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
psychopsychedelic zei:
Hardstylelover zei:
handtekening vervalsen die mijn vriend toch perfect kan namaken aangezien hij best slechte punten op school haalt :tongueout:
Klik om te vergroten...

sorry,, ligt het aan mij of is die zin inderdaad niet logisch,, (aangezien ik ook lekker vaag ben :rock: :P ) maar maakt verder niet uit hoor :stoned: ik vond het gewoon een beetje gek staan dat handtekeningenvervalsen en het slecht doen op school in vergelijking werd gebracht :P :P
relaxed :stoned: :wave: :rock:
Klik om te vergroten...

Is volgens mij vrij logisch :grin: De dokter in kwestie is de vader van zijn vriend, dus moet hij normaal ook de testen/rapport ondertekenen van zijn zoon. Maar omdat zoonlief liever af en toe eens voor zijn eigen bestwil een rapport achterhoudt, moet hij het zelf ondertekenen (alsof doende dat het zijn vader is)
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
GODdamn zei:
Zolpidem (tartraat), trip je half van :grin:
Klik om te vergroten...
Uhh... dat is een slaapmiddel, van je dan niet gewoon als een blok in slaap?


Heeft iemand verder nog suggesties die zeker de moeite waard zijn? Alles is mogelijk, behalve de zware opiaten... dus of je eraan kan komen hoef je niet naar te kijken. :mrgreen:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
morfine pillen
Klik om te vergroten...
buprenorphine
Klik om te vergroten...
benzodiazepine (recreatief gebruik kan wel lijden tot verslaving, geheugen verlies,missenlijkheid,bangheid,depressie,met alcohol dodenlijk.
Geschatte gebruikers engeland (geschatte gebruikers nedeland 350.000)
100,000
doden engeland (niet geschat)
406 (per jaar)
Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden
Klik om te vergroten...
als je de laatste 2 wilt gebruiken kijk dan wel dit filmpje
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... iQK28eSeBQ
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#8
talamoneee zei:
GODdamn zei:
Zolpidem (tartraat), trip je half van :grin:
Klik om te vergroten...
Uhh... dat is een slaapmiddel, van je dan niet gewoon als een blok in slaap?


Heeft iemand verder nog suggesties die zeker de moeite waard zijn? Alles is mogelijk, behalve de zware opiaten... dus of je eraan kan komen hoef je niet naar te kijken. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Lees andere topics maar, ik ben niet de enige die er van wegzweeft :P
(denken dat je in een trein zit, denken dat alles beweegt, dat alles 3d is maar ook weer plat, denken dat er mensen om je heen zyn terwijl je alleen bent etc)
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
GODdamn zei:
Lees andere topics maar, ik ben niet de enige die er van wegzweeft :P
(denken dat je in een trein zit, denken dat alles beweegt, dat alles 3d is maar ook weer plat, denken dat er mensen om je heen zyn terwijl je alleen bent etc)
Klik om te vergroten...
Heb er even het een en ander over gelezen. Ik denk dat ik 't maar bij de diazepammetjes en alprazolammetjes houdt. Goede keus toch, die 2, of niet?
Zolpidem en zopiclon spreken mij persoonlijk niet zo aan als ik de bijsluiter, internetpagina's en de ervaringen van gebruikers erover lees. Da's een beetje kwestie van persoonlijke smaak hè... een ander lijken dia en alpra misschien weer helemaal niks. Maar goed, voordat ik echt over dia en alpra ga oordelen zal ik ze eerst maar 'ns een keer zelf proberen. :mrgreen:

PS: Ik begin zelf trouwens een beetje de indruk te krijgen dat ik dit topic aan het kapen ben. Dat is niet mijn bedoeling, excuses aan de TS. :wink:

:wave:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Alprazolam is niet echt de moeite, dan is Lorazepam een veel betere keus.

Persoonlijk vind ik Diazepam het leukst, lorazapam en oxazepam staan samen op 2.
Let er wel op dat de dosering van Lorazepam een stuk lager is dan die van Diazepam.

veel plezier, gebruik het niet te vaak dan blijft het leuk.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
DonnieDark0 zei:
Alprazolam is niet echt de moeite, dan is Lorazepam een veel betere keus.
Klik om te vergroten...

Inderdaad als je aan lorazepam kan komen zou ik die ook zeker kiezen voor alpra's.
Je hebt lorazepam in 1 mg en 2.5 mg. Die gele (2.5) zijn zeer ok :wink:
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flameon zei:
DonnieDark0 zei:
Alprazolam is niet echt de moeite, dan is Lorazepam een veel betere keus.
Klik om te vergroten...

Inderdaad als je aan lorazepam kan komen zou ik die ook zeker kiezen voor alpra's.
Je hebt lorazepam in 1 mg en 2.5 mg. Die gele (2.5) zijn zeer ok :wink:
Klik om te vergroten...

zijn dat niet toevallig Lorazepam EG, ik heb hier thuis immers nog 2 doosjes liggen ^^
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
[quote="Welhallodaar"}
Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden
Klik om te vergroten...
[/quote]

Dat klinkt als een stukje van mij :P schematisch uitgelegd natuurlijk :sunglasses:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
DonnieDark0 zei:
Alprazolam is niet echt de moeite, dan is Lorazepam een veel betere keus.

Persoonlijk vind ik Diazepam het leukst, lorazapam en oxazepam staan samen op 2.
Let er wel op dat de dosering van Lorazepam een stuk lager is dan die van Diazepam.

veel plezier, gebruik het niet te vaak dan blijft het leuk.
Klik om te vergroten...
Hm... de meningen zijn echt sterk verdeeld dan. Ik heb http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=6062 topic gelezen, daar kwam Xanax (alprazolam dus) het meest naar voor als favo benzo. Straks eens meer zoeken over lorazepam dan. :P

EDIT:
Ik kon het niet laten, ik heb even de proef op de som genomen in dat topic:
Alprazolam IIIII IIII
Diazepam IIIII III
Flunitrazepam IIIII I
Lorazepam IIII
Lormetazepam II
Midazolam II
Nitrazepam II
Oxazepam II
Temazepam II

Diazepam, alprazolam en flunitrazepam zijn over het algemeen genomen dus de grote favorieten. :wink: Maar goed, als Flunitrazepam makkelijker te verkrijgen zou zijn, was dat de onbetwiste nummer 1 denk ik. Van de 'gangbare' benzo's zijn alprazolam, diazepam en lorazepam (daar is 'ie :mrgreen: ) dus de favo's.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat is nou percies het effect van die benzo's dan?

peace
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
gNuxx zei:
Wat is nou percies het effect van die benzo's dan?

peace
Klik om te vergroten...
niet veel eigenlijk denk ik dat de zij-effecten nog erger zijn dan de plezier ervan
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#17
reageer dan niet ofzo, hier heb ik ook niks aan :grin:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je iets gaat proberen kan ik je echt diazepam aanraden.

Het effect is een heerlijke rustgevende roes. Je maakt je nergens druk om.
Als je normaal enigzins verlegen zou zijn is dat ook zo goed als verdwenen. Dingen die je als "problemen" zag lijken opeens een stuk minder erg. Je voelt je gewoon lekker en stress bestaat niet meer :)

Drink er 1 biertje bij en je bent helemaal at ease :grin: (drink er niet te veel bij)

Ik heb er nog nooit negatieve na effecten aan overgehouden. Ik neem ook hooguit eens in de 2 weken 1 tabletje van 10 mg. Puur voor de fun, ik zou in het weekend 's-avonds liever 1 tabletje diazepam nemen dan dat ik aan de alcohol ga.
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
DonnieDark0 zei:
Als je iets gaat proberen kan ik je echt diazepam aanraden.

Het effect is een heerlijke rustgevende roes. Je maakt je nergens druk om.
Als je normaal enigzins verlegen zou zijn is dat ook zo goed als verdwenen. Dingen die je als "problemen" zag lijken opeens een stuk minder erg. Je voelt je gewoon lekker en stress bestaat niet meer :)

Drink er 1 biertje bij en je bent helemaal at ease :grin: (drink er niet te veel bij)

Ik heb er nog nooit negatieve na effecten aan overgehouden. Ik neem ook hooguit eens in de 2 weken 1 tabletje van 10 mg. Puur voor de fun, ik zou in het weekend 's-avonds liever 1 tabletje diazepam nemen dan dat ik aan de alcohol ga.
Klik om te vergroten...
Zo wil ik het dus ook, gewoon verantwoord houden voor mezelf. Zo eens in de maand 'ns een keertje. Gewoon even chillen. :wink:
Op de manier waarop ik van plan ben het te gaan gebruiken, kan ik denk ik wel een paar jaartjes doen met 60 dia's en 60 alpra's. Alleen de alpra's verlopen al in 2009. :cry: Weet iemand of het kwaad kan om verlopen benzo's te slikken?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een stripje Ritalin vermalen > opsnuiven en je staat behoorlijk strak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."