Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke medicijnen zijn zeker de moeite waard?

Welke medicijnen zijn zeker de moeite waard?

39 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HardstyleloverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriend van mij zijn vader is dokter . Dit vergemakkelijkt natuurlijk het verkrijgen van voorschriften maar wat is nu zeker de moeite waard om is te proberen ?
S
SloebertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bizar dat het daardoor gemakkelijker is:grin:
Gaat zijn vader gewoon voor zijn zoon enkele medicijntjes voorschrijven? :grin:
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hardstylelover zei:
Een vriend van mij zijn vader is dokter . Dit vergemakkelijkt natuurlijk het verkrijgen van voorschriften maar wat is nu zeker de moeite waard om is te proberen ?
Klik om te vergroten...
Ik heb momenteel ook het een en ander 'voor handen', dus voor mij is dit eveneens een interessante vraag.
Benzodiazepinen (de zogenaamde 'pammetjes': diazepam, oxazepam, lormetazepam, lorazepam, bromazepam enz.) schijnen binnen de 'farmaceutische drugswereld' populair te zijn. Voor de rest weet ik 't eigenlijk ook niet, ik ben benieuwd wat er allemaal naar voor komt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet op het doosje of op de blister als het goed is lorazepam 2.5 mg staan. En ze zijn geel van kleur. Is dat correct?
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
chase zei:
Als je echt ALLES kan krijgen uit de farma... als ik in jouw plaats was zou ik hydrocodone proberen. Ik denk niet dat dit in west europa op voorschrift verkijgbaar is?!
Klik om te vergroten...
Nee, niet ALLES helaas. Hydrocodon(e) niet. Uit dat pijnstillend groepje volgens mij alleen Tramadol, maar ik heb gehoord dat dat echt rotzooi is... :kots:

DonnieDark0 zei:
Dat alprazolam de meeste stemmen krijgt komt denk ik voornamelijk, doordat deze via de dokter redelijk eenvoudig te bemachtigen zijn.
Klik om te vergroten...
Ja, dat zal wel'ns kunnen dan.
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
DonnieDark0 zei:
Ik zou die Alprazolam's gewoon niet gebruiken als je ook diazepam tot je beschikking hebt :mrgreen:

Test het zelf maar eens uit. Neem een keer 10 mg diazepam en ga chillen en test 2 weken later 10 mg alprazolam. Waarschijnlijk (naar mijn ervaringen) zal je diazepam daarna verkiezen boven Alprazolam. Maar wie weet is dat voor mij persoonlijk, see foy yourself. :)
Klik om te vergroten...
Was nog'ns aan het teruglezen... Alprazolam is niet meer dan 0,5 mg per tablet en de maximale dosis die je mag hebben is 2,5 mg. Dan moet ik dus een twee hele strippen (20 tabletten) naar binnen gaan werken? Dan zit ik aan die 10 mg... :openmouth: Heb ik dan niet een dikke overdosis? :tongueout:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarschijnlijk zal je dusdanig beroerd zijn na die dosis, dat je idd. de Valium boven de XanaX verkiest.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, nee zo bedoelde ik het niet. Was even vergeten dat de algemene hoeveelheid per tablet van alprazolam ook veel lager is dan van diazepam.

Ik raad je aan het te testen met een normale gebruikshoeveelheid. Wat ik weet is dat veel mensen voor recreatief gebruik beginnen met een 10 mg tablet diazepam of een 10 mg tablet oxazepam.
Wat die hoeveelheid van alprazolam is weet ik niet ik dacht 1 mg? correct me if i'm wrong.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
DonnieDark0 zei:
Wat die hoeveelheid van alprazolam is weet ik niet ik dacht 1 mg? correct me if i'm wrong.
Klik om te vergroten...

0,5 mg, 1 mg en 2 mg (retard tablet).

Alprazolam is opzich een leuk medicijn, maar het kan naar mijn inziens toch zeker niet op tegen oxazepam / diazepam / temazepam.
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
vergeet lorazepam niet.
l
likmekutLid
01-01-2024, 00:00
#11
*verwijdert i.v.m. beëindigen profiel

Maar goed welke medicijnen de moeite waard zijn?
- Tramadol 200mg HCI, niet de retard x 2
- Diazepam 10mg x4 tegelijk (niet mixen!)
- Bromazepam 6mg x4 tegelijk (niet mixen!)
- MS Contin 100mg - opsnuiven (thuisblijven :P!)
- Seroquel 100mg x2, zorg dat je ergens neer kan vallen om te slapen - heerlijk gevoel gegarandeerd!
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Myolastan vind ik wel leuk, moest het nemen voor de pijn in men nek. Werkt dus op je spieren, je wordt er heel ontspannen van. Je wordt er ook wel heel moe van, maar je kunt dat wat onderdrukken, als je niet in slaap valt heb je er wel wat aan :)
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#13
roaren* zei:
Myolastan vind ik wel leuk, moest het nemen voor de pijn in men nek. Werkt dus op je spieren, je wordt er heel ontspannen van. Je wordt er ook wel heel moe van, maar je kunt dat wat onderdrukken, als je niet in slaap valt heb je er wel wat aan :)
Klik om te vergroten...

Voor de duidelijkheid: de werkzame stof in Myolastan is Tetrazepam, wat ik recent ook voor de eerste keer heb uitgeprobeerd, en de dosis is 50mg en het is inderdaad een spierontspanner. Je voelt je er zwaar door en hebt geen zin meer om recht te staan, je wilt alleen maar liggen. Tetrazepam vind ik een aanrader :wink:
H
HardstyleloverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sloebertje zei:
Bizar dat het daardoor gemakkelijker is:grin:
Gaat zijn vader gewoon voor zijn zoon enkele medicijntjes voorschrijven? :grin:
Klik om te vergroten...
Het word vergemakkelijkt aangezien het een stempel is en daarna gewoon een handtekening vervalsen die mijn vriend toch perfect kan namaken aangezien hij best slechte punten op school haalt :tongueout: maar dan moeten we wel de juiste namen van het medicijn weten natuurlijk
G
GODdamnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zolpidem (tartraat), trip je half van :grin:
Diazepam (heb er nu 40mg van op) , Oxazepam, Lorazepam
Ritalin, Concerta
Paracetamol met Codeine is trouwens ook wel okay als je er wat meer van inneemt, alleen heel slecht voor je
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
De pammetjes zijn wel leuke recreatieve middelen, maar voor dat je ze neemt zou ik je adviseren om eerst het een en ander eens door te lezen over de medicatie die je gaat nemen. Beetje voor kennis is nooit mis namelijk.

Verder hoop ik dat je niet gepakt wordt met het vervalsen van handtekeningen.
Ik werk in de psychiatrie en we hebben een grote apotheek als leverancier. Deze apotheek heeft alle handtekeningen van werkzame doktors / psychiaters bij ons in de computer staan (scan), en als het veel afwijkt wordt altijd even gebeld. Of het bij een huisarts / gewone apotheek ook zo is weet ik echter niet. Op een recept kun je ook niet schrijven 30 stuks valium bijvoorbeeld.
Als je niet weet hoe je een recept moet schrijven bestaat best de kans dat je gepakt wordt, vroeg of laat.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hardstylelover zei:
handtekening vervalsen die mijn vriend toch perfect kan namaken aangezien hij best slechte punten op school haalt :tongueout:
Klik om te vergroten...

sorry,, ligt het aan mij of is die zin inderdaad niet logisch,, (aangezien ik ook lekker vaag ben :rock: :P ) maar maakt verder niet uit hoor :stoned: ik vond het gewoon een beetje gek staan dat handtekeningenvervalsen en het slecht doen op school in vergelijking werd gebracht :P :P
relaxed :stoned: :wave: :rock:
S
SloebertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
psychopsychedelic zei:
Hardstylelover zei:
handtekening vervalsen die mijn vriend toch perfect kan namaken aangezien hij best slechte punten op school haalt :tongueout:
Klik om te vergroten...

sorry,, ligt het aan mij of is die zin inderdaad niet logisch,, (aangezien ik ook lekker vaag ben :rock: :P ) maar maakt verder niet uit hoor :stoned: ik vond het gewoon een beetje gek staan dat handtekeningenvervalsen en het slecht doen op school in vergelijking werd gebracht :P :P
relaxed :stoned: :wave: :rock:
Klik om te vergroten...

Is volgens mij vrij logisch :grin: De dokter in kwestie is de vader van zijn vriend, dus moet hij normaal ook de testen/rapport ondertekenen van zijn zoon. Maar omdat zoonlief liever af en toe eens voor zijn eigen bestwil een rapport achterhoudt, moet hij het zelf ondertekenen (alsof doende dat het zijn vader is)
t
talamoneeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
GODdamn zei:
Zolpidem (tartraat), trip je half van :grin:
Klik om te vergroten...
Uhh... dat is een slaapmiddel, van je dan niet gewoon als een blok in slaap?


Heeft iemand verder nog suggesties die zeker de moeite waard zijn? Alles is mogelijk, behalve de zware opiaten... dus of je eraan kan komen hoef je niet naar te kijken. :mrgreen:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
morfine pillen
Klik om te vergroten...
buprenorphine
Klik om te vergroten...
benzodiazepine (recreatief gebruik kan wel lijden tot verslaving, geheugen verlies,missenlijkheid,bangheid,depressie,met alcohol dodenlijk.
Geschatte gebruikers engeland (geschatte gebruikers nedeland 350.000)
100,000
doden engeland (niet geschat)
406 (per jaar)
Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden
Klik om te vergroten...
als je de laatste 2 wilt gebruiken kijk dan wel dit filmpje
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... iQK28eSeBQ

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."