Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe echte bedoeling van XTC

De echte bedoeling van XTC

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MickywousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb me nu aan aantal weken geleden aangemeld op dit forum, en ben allemaal info tegen gekomen. Mijn vraag is nu: wat is nou de echte bedoeling van XTC? Ik lees veel over het love gevoel, maar dat heb ik eigenlijk nooit. Ook lees ik vaak dat mensen maar een halfje nemen tot 1.5 pil, van 120 tot 180 mg. Van een halve voel ik vrij weinig tot niks, van 1 pil Bijv rooie eekhoorntjes (150/190mg) ga ik wel chil. Maar niet hard genoeg dus dan nam ik er nog anderhalf. Dan ben je dus zo vaag dat je over dat love gevoel heen zit denk ik... Laatste tijd met die witte speakers (180/220mg) neem ik er ook 2/2.5. Dan ga ik dus gewoon snoeihard. Dus ik begin te twijfelen of dat wel echt de bedoeling van xtc is ''zo hard gaan''. Ik krijg het idee dat je dan misbruik maakt van de xtc.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat echte love gevoel zul je niet krijgen als je meer gaat nemen. Als je meer neemt ga je alleen maar strakker staan, je beeld gaat meer trillen en zwalken en vaagheid enzo.

Heeft ook wel wat op zich, maar de aanslag op je lichaam is wel een stuk groter. Er zijn wat onderzoeken gedaan naar hersenschade en bij mensen die maximaal 1-2mg per kilo lichaamsgewicht op een avond namen en niet vaker dan eens per 4 tot 6 weken is geen meetbare schade gevonden. Kom je daarboven heb je dus meer kans op hersenbeschadigingen.

Als je dat echte love feeling weer wilt ervaren zul je een paar maanden tot een half jaar niet moeten gebruiken. Je geeft je lichaam dan weer de tijd om de serotonine in je hersenen op normaal peil te brengen. Als je daarna weer eens neemt is de kans een stuk groter dat je weer een paar uur op een wolk zit :grin:

Ik gebruik nu sinds +- 4 jaar eens in de 2 a 3 maanden, maar dat echte extreme love feeling is sinds mijn eerste keer XTC nog maar 2x ofzo gelukt.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mickywous zei:
Ik heb me nu aan aantal weken geleden aangemeld op dit forum, en ben allemaal info tegen gekomen. Mijn vraag is nu: wat is nou de echte bedoeling van XTC? Ik lees veel over het love gevoel, maar dat heb ik eigenlijk nooit. Ook lees ik vaak dat mensen maar een halfje nemen tot 1.5 pil, van 120 tot 180 mg. Van een halve voel ik vrij weinig tot niks, van 1 pil Bijv rooie eekhoorntjes (150/190mg) ga ik wel chil. Maar niet hard genoeg dus dan nam ik er nog anderhalf. Dan ben je dus zo vaag dat je over dat love gevoel heen zit denk ik... Laatste tijd met die witte speakers (180/220mg) neem ik er ook 2/2.5. Dan ga ik dus gewoon snoeihard. Dus ik begin te twijfelen of dat wel echt de bedoeling van xtc is ''zo hard gaan''. Ik krijg het idee dat je dan misbruik maakt van de xtc.
Klik om te vergroten...

de bedoeling... de bedoeling is degene die je er zelf aan geeft. En
als je je aan de "voorgeschreven dosering" houd is set en setting
veel meer van invloed op bijvoorbeeld of je het love gevoel erg hebt of niet.

lees wat meer voor je dit soort dingen post, en je maakt inderdaad misbruik van
het spul. Meer is niet standaard beter, set en setting is belangrijker

je loopt een beetje te veel te praten over hoeveel je pakt, je geeft mensen
een verkeerd beeld van wat normaal zou moeten zijn. Met dit soort vraagstukken ben
je volgens mij beter terecht bij een partyflock forum oid.
M
MickywousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties, ik zal het gaan testen om er pauzes van 2/3 maanden tussen te houden. En trouwens, dit forum is tog om ervaringen te delen en vragen te kunnen stellen? Ik heb bij geen een post van mij gezegd dat het aan te raden is om zoveel/zovaak te gebruiken als ik deed. Het is ook zeker nooit mijn idee geweest om mensen een verkeerd beeld over xtc te geven. Voortaan zal ik er bij zetten dat het zeer onverstandig is en zeker niet aan te raden is.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#5
verder ben ik god of waar u/jij ook in geloofd of niet in geloofd, ontzettend
dankbaar als je wat interpunctie zou willen gebruiken. Dat leest wat
prettiger weg.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
lees wat meer voor je dit soort dingen post, en je maakt inderdaad misbruik van
het spul. Meer is niet standaard beter, set en setting is belangrijker

je loopt een beetje te veel te praten over hoeveel je pakt, je geeft mensen
een verkeerd beeld van wat normaal zou moeten zijn. Met dit soort vraagstukken ben
je volgens mij beter terecht bij een partyflock forum oid.
Klik om te vergroten...

Lijkt me nou ook weer wat overdreven. Als Mickywous nou gewoon niet precies weet hoe het zit is het toch juist goed dat hij er vragen over stelt. Tuurlijk, het klinkt misschien wat onverstandig maar daar kunnen wij met zijn allen toch een beetje bij helpen en zorgen dat hij er op een betere manier mee om kan gaan en ook nog eens meer plezier er van kan beleven...

Mickywous, als je er wat meer over wilt weten, over dosering effecten en risicobeperking kun je deze pagina eens doorlezen: http://www.unity.nl/index.php?page=xtc-mdma-2

Daar staat eigenlijk alles wat je zou moeten weten :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb even geen bron gelijk komt zo wel, maar MDMA werd vroeger in de psychiatrie gebruikt, men gaat dan sneller over de dieper liggende problemen praten waar je anders vele malen langer de tijd voor nodig hebt om daar te kunnen komen. En de ´cliënten én de psychiater MDMA namen de psychiater nam het natuurlijk om in dezelfde ´bewustzijns-frequentie te zijn.
Bleek erg effectief maar toen MDMA naar de Opiumwet ging werden de onderzoeken ook stop gezet helaas, maar logisch.

Was wel erg nieuwsgierig geweest naar die uitslagen. Nu hebben we alleen het boek voor lsd therapie :P




PS Soms hebben wetenschappers-psychiaters wel geluk dus:
http://edition.cnn.com/2004/HEALTH/02/25/ecstasy.study/
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, je neemt teveel voor dat love gevoel. Als je eerst te weinig voelt zou ik na een uurtje gewoon steeds heel weinig bijnemen, een kwartje ofzo en dan kijken wat er gebeurt, zodat je niet teveel hebt waardoor het de love effecten overschaduwd. Maar dan inderdaad wel even 2 maanden pauze houden eerst. En even uitrekenen welke dosis bij jou past.
Het is echt aan te raden want juist dat love gevoel is het beste gevoel wat er is naar mijn idee! Ik merk heel duidelijk wanneer ik net wat te veel heb genomen, dan word ik speedy, trillerig, onrustig en wazig. Ook best geinig maar in de verste verte niet zo heerlijk als dat love gevoel.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
25tolife zei:
Heb even geen bron gelijk komt zo wel, maar MDMA werd vroeger in de psychiatrie gebruikt, men gaat dan sneller over de dieper liggende problemen praten waar je anders vele malen langer de tijd voor nodig hebt om daar te kunnen komen.
Klik om te vergroten...

Klopt. Tegenwoordig wordt het echter bijna alleen nog maar recreatief gebruikt. Er zit wel ergens (zuid amerika volgens mij) verstopt in de bush een kliniek waar je nog illegaal MDMA therapie kunt krijgen.
M
MickywousLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
25tolife zei:
Heb even geen bron gelijk komt zo wel, maar MDMA werd vroeger in de psychiatrie gebruikt, men gaat dan sneller over de dieper liggende problemen praten waar je anders vele malen langer de tijd voor nodig hebt om daar te kunnen komen.
Klik om te vergroten...

Klopt. Tegenwoordig wordt het echter bijna alleen nog maar recreatief gebruikt. Er zit wel ergens (zuid amerika volgens mij) verstopt in de bush een kliniek waar je nog illegaal MDMA therapie kunt krijgen.
Klik om te vergroten...


Klopt daar heb ik laatst een programma over gezien. Ze lieten het zien bij drugs inc XTC.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#11
25tolife zei:
Heb even geen bron gelijk komt zo wel, maar MDMA werd vroeger in de psychiatrie gebruikt, men gaat dan sneller over de dieper liggende problemen praten waar je anders vele malen langer de tijd voor nodig hebt om daar te kunnen komen.
Klik om te vergroten...

ja, disagree

ik geloof niet dat je bij dieper liggende problemen komt, iemand praat aleen makkelijker
over zijn problemen. Als je dieperliggende problemen wil vinden moet volgens mij
meer aan tripmiddelen gedacht worden. Die stellen je meer in staat te communiceren
met je onderbewuste (dieperliggende)

MDMA is therapeutisch gezien volgens mij niet meer als een stofje dat er voor zorgdraagd
dat je wanneer je je ergste shit verteld, je niet keihard instort, maar een lach op je
gezicht hebt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
't kan zeker wel invloed hebben, je praat veel gemakkelijker onder invloed van MDMA. Het is algemeen bekend dat XTC een rem los gooit waardoor je er makkelijker dingen uitflapt die je misschien nuchter niet had willen zeggen.

Betekent dus ook dat problemen waar je moeilijk over kunt praten gemakkelijker bespreekbaar worden met MDMA. Ik denk dat het dus ook niet om een onderbewustzijn gaat maar gewoon een herinnering die je geblokkeerd hebt omdat je het niet fijn vind om eraan te denken.
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#13
De functie van MDMA was voor mij zelftherapie. Dat heeft verdomd goet gewerkt, maar er viel niets meer te therapien en ik vroeg mij dus de laatste tijd nogal af waarom ik het gebruikte. Het gebruik om gebruiken is gewoon nutteloos en dat interessante gevoel was niet zo interessant meer, aangezien ik perfect wist wat er ging komen.

Ik ben nu 4-fluoro-alpha-methyl-fenethylamine gaan doen (soort van rhitalin (loop ook bij de goog voor ADD) en klein beetje serotonine release en weinig neurotoxisch) en ben voordat ik aan rhitalin/dex ga voor nu even hooked om het zo te zeggen. De love rush is veel intenser dan welke MDMA trip dan ook die ik gehad heb. De piek is vrij instant en duurt een uur, waar het losse gevoel voor zo'n 12uur aanhoud met 1x bijpakken na 3,5uur. Je gaat zo veel steadyer, je kan prima naar de wc, je hebt veel minder last van sweet, veel meer energie maar je voel prima aan of je lichaam moe wordt zeg maar, je hebt een mega efficiente impulscontrole, zit totaal niet in je eigen wereldje en je hebt totaal geeen dip. Je hebt dus ook geen geheugen problemen en de trip is totaal niet hectisch als met MDMA. Je kan ook nog eens goed objectief nadenken.

Flux is gewoon de shit. Duizenden malen chiller zonder negatieve effecten (op lichtelijke bruxisme na dan...)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nu raak ik erg geïnteresseerd! :mrgreen: Koop je het via een RC supplier?

Neem aan dat je het moet snuiven?

[EDIT] lees net op DHP wiki het volgende:

Het heeft een lichte empathogene werking en wordt daardoor vaak gezien als een wat minder intense variant van MDMA.
Klik om te vergroten...

Maar jij ervaart dus een veel zwaarder 'love'-effect?
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gewoon bij de smartshop onder de counter; men willt dus niet dat het snel verspreid en illegaal wordt.

Het love effect is zo sterk dat als iemand door je haar gaat je niet meer weet waar je moet kijken met je ogen. Alleen omdat het minder hectisch is lijkt het minder hard te werken, in combinatie met de mogelijkheid om objectief na te denken.

Je neemt het gewoon oraal.

Je kan het ook via internet krijgen met goed zoek en naslagwerk :wink:
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Neurotoxin, kijk maar uit met 4-FA, pFA, Flux, of de correcte scheikundige naam (4-fluorofenyl)propan 2-amine. Het schijnt ondanks minder serotonine release wel neurotoxischer te zijn dan bijv MD(M)A, vanwege de relatief hogere dopamine release/reuptake, wat er voor zorgt dat er meer oxidatieve stress is in je serotonine synapssen.

Peace,
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Paperplane. zei:
@Neurotoxin, kijk maar uit met 4-FA, pFA, Flux, of de correcte scheikundige naam (4-fluorofenyl)propan 2-amine. Het schijnt ondanks minder serotonine release wel neurotoxischer te zijn dan bijv MD(M)A, vanwege de relatief hogere dopamine release/reuptake, wat er voor zorgt dat er meer oxidatieve stress is in je serotonine synapssen.

Peace,
Klik om te vergroten...

@paperplane kerel, ik wil het toch eens weten..

google jij die dingen of heb je hier voor geleerd of hoe weet je die dingen?

oprechte interesse, geen twijfel of sarcasm.

gr.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
jaapi zei:
Paperplane. zei:
*tekst*
Peace,
Klik om te vergroten...

@paperplane kerel, ik wil het toch eens weten..

google jij die dingen of heb je hier voor geleerd of hoe weet je die dingen?

oprechte interesse, geen twijfel of sarcasm.

gr.
Klik om te vergroten...
Heb voor dit stukje tekst de precieze scheikundige naam wel opgezocht moet ik eerlijk zeggen, maar ik zat er redelijk dichtbij. Ik intresseer me gewoon heel erg in hoe die dingen werken en heb als ik me in iets interesseer echt een heel goed geheugen. Bijna eng. Verklaart wel waarom ik altijd al 9's haal voor béta-vakken en zesjes voor talen. Buiten die scheikundige naam was dit allemaal uit het hoofd. Achja, ieder z'n hobby he :wink:
n
neurotoxinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het gaat ten eerste niet om hoeveel dopamine/serotonine ronddwarreld in je hoofd; het is het stofje zelf dat wel/niet neurotixisch is.

Ten tweede is het zo dat men totaal niet eens weet hoe neurotoxisch MDMA is :wink: Dat is men nu aan het onderzoeken (NEXT).
d
donald_duckLid
01-01-2024, 00:00
#20
Omgeving is ook belangrijk, wanneer ik in een luidruchtige omgeving ben bijv een festival of een discotheek dan voel ik de pil meestal niet eens inslaan, dan ben ik gewoon ineens zo kort als een garnaal maar wel lekker kort.

In een rustige omgeving dan voel ik hem duidelijk keihard inslaan en doe ik de eerste 60 minuten niks anders dan zitten en staren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."