Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi Een tijdje geleden heb ik op een binnenfeest (teveel) xtc gebruikt en heb toen een rare, soort van epileptische aanval gehad door het stroboscopenlicht. Ik zal het proberen te beschrijven: ik had het gevoel alsof die lichten keihard op me af kwamen en ook echt in mij binnendrongen, en ik zag op dat moment ook niets anders meer dan alleen maar licht. Op een gegeven moment voelde ik een soort kortsluiting in mijn hersenen (voelde ook alsof ik heel eventjes 'weg' was) en schokte ik achteruit, alsof mijn lichaam zich wilde beschermen tegen het licht. Ik schrok hiervan en ben daarna met mijn rug naar het podium toe gaan dansen. Ik ben nu niet meer van plan om xtc te gaan gebruiken omdat ik hier erg van geschrokken ben. Nu vraag ik me af of er misschien een beter alternatief is, zoals 4fmp, dat geen 'epileptische' aanval veroorzaakt bij dergelijk licht. Op internet kan ik eigenlijk niks vinden over de combinatie 4fmp en stroboscopenlicht, alleen maar over xtc en stroboscopenlicht. Ben benieuwd naar de reacties."
"Skirre zei: Zoals ik het begrijp schuif je de kortsluiting van je lichaam toe aan de xtc (omdat je een andere drug zoekt). Ik ga niet zeggen dat het puur aan het licht te verwijten is want je kan er ook van jezelf al gevoelig voor zijn. Die lichten geven je ogen zo ontzettend veel signalen en tussen elke flitst proberen je ogen zich weer scherp te stellen waardoor ze ontzettend veel signalen aan je hersenen afgeven. Ik weet alleen niet of mdma bepaalde stoffen vrijlaat die hier veel invloed op hebben en of andere drugs zoals speed of 4fmp hier minder effect op hebben. Je geeft wel aan dat je waarschijnlijk te veel xtc hebt gebruikt... hoeveel is bij jou te veel? Klik om te vergroten... Dat zou inderdaad ook kunnen, dat ik sowieso al gevoelig ben voor felle lichten. Wel vreemd, laatst keek ik een film in de bioscoop en tijdens een scène met allemaal flitsende camera's moest ik echt even mijn ogen tot spleetjes knijpen. Ik kreeg door die flitsende beelden weer nare associaties met die ene avond. Blijkbaar heb ik mezelf een soort angst aangepraat, hopelijk gaat dit me niet in de weg zitten bij volgende feestjes (waar ik geen xtc ga gebruiken!) Ik had ongeveer een halfje, maar de pillen waren niet getest dus ik weet niet hoeveel erin zat. Overigens neem ik normaal gesproken meer dan een halfje, maar deze klapte er keihard in, geen idee hoe dat kwam. Heb ook onwijs heftig gehallucineerd toen. Misschien was de MDMA niet goed verdeeld over de pil en had ik net een stukje waar heel veel inzat?"
"Fool zei: Do Central Nervous System Stimulants Lower Seizure Threshold? - Raj D. Shethand Edgar A. Samaniego 3,4-Methylenedioxymethamphetamine MDMA is a ring-substituted amphetamine derivative that is also structurally related to the hallucinogenic compound mescaline. MDMA has both CNS stimulant and hallucinogenic properties. The mode of action for MDMA is based on its ability to bind 5-HT, DA, and norepinephrine transporters ( Slikker et al.,1989 ), resulting in the release of monoamine neurotransmitters via monoamine transporter reversal ( Rudnick and Wall, 1992 ). However, while enhanced DA neurotransmission is thought to predominantly mediate the behavioral effects of amphetamine, a unique contribution of 5-HT has been proposed to underlie the neuropsychopharmacology of MDMA ( Callaway et al., 1991 ). Overdose with MDMA can cause seizures, delirium, coma, and death ( Kalant, 2001 ). A Danish study reported that seizures are among the most common CNS complications after the ingestion of ecstasy. The pathophysiology of seizures due to MDMA use seems related to severe hyponatremia ( Hedetoft and Christensen, 1999 ). Klik om te vergroten... Volgens bovenstaand onderzoek komt de verlaging van een "seizure threshold" bij normale doseringen MDMA vaak door hyponatremia, dat is een verlaagd bloedsuikergehalte. Dronk je die avond toevallig erg veel water of weinig drankjes met voedingsstoffen, zoals fanta of AA-drink? Had je wel goed gegeten van te voren? Over amfetamine staat ook wel het één en ander in het artikel, maar komt vooral neer op het (minder significant dan cocaine of MDMA) verlagen van de "seizure threshold". Over 4-FA zijn nog geen onderzoeken geweest, maar gezien de farmacologische effecten van deze drug kun je ervan uitgaan dat de effecten ergens tussen die van amfetamine en MDMA liggen. Pillen worden gedrukt van reeds gemixt poeder, het is héél erg onwaarschijnlijk dat jij een halve pil had met het merendeel van alle MDMA in de pil. Klik om te vergroten... Ik dronk inderdaad alleen maar water (niet teveel), en had van tevoren wel goed gegeten maar ik weet wel nog dat ik die hele dag een leeg gevoel in mijn maag had, hoeveel ik ook at. En wat wil dat zeggen, dat de effecten ergens tussen die van amfetamine en MDMA liggen? Betekent dat dat 4fmp ook epileptische aanvallen zou kunnen veroorzaken? Want ik weet wel dat dit epileptische aanvallen naast xtc ook door speed veroorzaakt kunnen worden... Ik heb al een aantal keer 4fmp gebruikt en dit stofje lijkt mij persoonlijk te mild om een dergelijke heftige reactie uit te kunnen lokken."
"Zaterdag heb ik voor het eerst XTC gebruikt. De pillen waren getest op 240 mg mdma. Erg zware pillen voor een eerste keer, daarom besloten we om met kwartjes te werken. Mijn gewicht is 57 kilo en ik ben 21 jaar. Een kwart (60 mg) zou dus al genoeg moeten zijn. Het enige dat ik voelde, was dat lopen opeens heel makkelijk ging. Het voelde alsof ik er helemaal geen moeite meer voor hoefde te doen, alsof het vanzelf ging. Ook kreeg ik iets meer energie, maar dat zou ook kunnen komen door de muziek en de sfeer. Er verstreken twee uren maar ik voelde nog niks extra's. We besloten een kwartje bij te nemen. Na dit kwartje voelde ik direct een soort lekkere vlaag, die ook meteen weer voorbij was. We gingen even dansen en wat ik wel merkte, was dat mijn huid super zacht aanvoelde. Vervolgens gingen we weer een stukje lopen en toen voelde ik het eindelijk een beetje (met nadruk op een beetje); het gevoel van dat alles goed was. Ik begon heel langzaam te lopen en dat voelde zo lekker! Ook werd ik iets liefdevoller naar mijn vrienden, maar dat was heeeel lichtjes. Na een kwartiertje was dat gevoel alweer grotendeels weg en begon ik me weer normaal te voelen. Toen besloot ik om na ongeveer anderhalfuur weer een kwartje bij te nemen, maar daar voelde ik totaal niks meer van. Ik zag alleen dat de wolken een beetje dansten, maar voor de rest niks. Op een gegeven moment kakte ik zelfs in. Inmiddels had ik dus al zo'n 180 mg mdma in mijn lichaam zitten. Ik zat erg te twijfelen of ik nog een kwartje zou nemen; de gedachte dat ik met 57 kilo lichaamsgewicht 240 mg mdma naar binnen werkte voelde niet goed. Maar aan de andere kant dacht ik: waarom niet? Ik voel helemaal niks. Dus na weer anderhalfuur nam ik het laatste kwartje in. Toen kreeg ik weer lichte symptomen: tintelende benen en een tintelende rechterhand, zweten, maar verder niets. Toen het feest afgelopen was en we richting de bus liepen, kreeg ik wel last van waanbeelden. Ik dacht steeds dat er iemand naast me stond terwijl er niemand was. Ook kreeg ik ontzettende hoofdpijn en had ik het gevoel alsof mijn rechteroog niet helemaal meer 100% werkte. Daarnaast werd ik echt ontzettend moe. Ik had moeite om mezelf rechtop te houden. Niet echt fijne symptomen dus. Overigens heb ik wel de hele dag onwijs staan kauwen en heb ik nu nog steeds zere kaken. Alle lichamelijke waren er dus wel (inclusief grote pupillen), maar hetgeen waar ik naar uitkeek (love-gevoel, heel veel energie etc.) waren er niet of heel lichtjes. Mijn vraag is: heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Ik lees verhalen van mensen die voor het eerst een pilletje gebruiken en na een kwartje al helemaal strak staan. Waarom heb ik dit niet na 4 kwartjes? Hebben we te lang gewacht met bijpakken? Had ik met een halfje moeten beginnen (wat me niet logisch lijkt, gezien de 1 - 1,5 × je lichaamsgewicht)? Over een maand gaan we het weer proberen en ik zou dan wel willen dat ie echt een keer goed inslaat."
"Hallo! Aankomende zaterdag is het zover, mijn 'eerste' keer XTC. 'Eerste' tussen aanhalingstekens omdat ik het al eerder geprobeerd heb, maar toen sloeg de pil niet aan. Ik ga met twee vrienden die het ook allebei nog nooit hebben gedaan. Nu vraag ik me af of dat wel verantwoord is. We hebben ons genoeg ingelezen, eigenlijk weten we precies wat we moeten doen (pillen laten testen, beginnen met kwartje, niet meer dan 2 glazen water per uur, niet te snel en teveel bijpakken). We nemen per persoon maar 1 pil mee, zodat we niet teveel kunnen nemen. Wat zeggen jullie, kan dit? Of is het toch wel echt belangrijk dat er iemand bij is die er ervaring mee heeft? Qua vertrouwen zit het prima, we zijn al langer dan tien jaar beste vrienden dus ik voel me goed op mijn gemak bij hen (en zij bij mij). Greeets"
"Het gekke is ook dat ik al eerder XTC heb geprobeerd, maar die sloeg ook niet in. Achteraf bleek wel dat daar niet veel mdma in zat (105 mg, nam telkens een kwartje), dus dat zal de verklaring zijn geweest. Ik denk ook dat ik er toen te erg op zat te wachten, ik was ieder moment van de avond bezig met hoe ik me voelde en of ik al verandering voelde. Maar afgelopen zaterdag had ik dat totaal niet, ik was gewoon van de muziek aan het genieten en dacht er niet zoveel bij na of de xtc al werkte. Daarom vind ik het wel erg apart. Krijg bijna het idee dat ik er immuun voor ben. Of misschien moest ik zaterdag gewoon nog net even over mijn drempel heen, aangezien ik dus wel lichte beginnende effecten had. Btw: ik slik geen medicijnen en zit gewoon lekker in mijn vel etc. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Volgende keer toch maar met een halfje beginnen (en dan een iets lichtere pil).."
"Klein vraagje nog: is het nu niet zo dat ik na afgelopen zaterdag al een deel van mijn serotonine heb verbruikt en het daarom de volgende keer (volgende keer is 30 juli) weer niet heftig zal worden? Of heb ik nog genoeg serotonine in mijn lichaam voor het optimale xtc effect, aangezien ik zaterdag dus niet zoveel voelde?"
"Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nog een vraagje. Ik lees veel dat je van mdma ongeveer 1 - 1,5 mg × je gewicht moet nemen. Mijn gewicht is momenteel 56 kilo (19 jaar). Ik ben dus niet zo zwaar. Nu hebben wij pillen met 200 mg mdma. Is dit niet veel te veel? Gezien 56 × 1,5 = 84.. Nogmaals: we zijn van plan te beginnen met een kwartje."
"Fool zei: Fout, je zult er ook 3 maanden tussen houden. 200 milligram MDMA binnenkrijgen is al teveel en dus zul je zéker 3 maanden moeten wachten om je axonen weer te laten herstellen, ongeacht of je door een trage dosering minder effecten gemerkt hebt. Ik raad je met klem af om niet op 30 juli alweer te gaan gebruiken, zat er tussen de afgelopen keer en deze keer ook zo weinig tijd? Klik om te vergroten... Zaten ruim twee maanden tussen. Hm beetje jammer met al die leuke festivals in de zomervakantie, drie maanden wachten duurt lang en vooral omdat ik nu na die twee 'mislukte' keren zo benieuwd ben naar het echte gevoel."
"Goede vraag, ik weet zelf na drie keer xtc te hebben gebruikt ook nog niet echt wat nu precies de bedoeling ervan is. Ik heb nog nooit een lovegevoel gehad en ben ook nog nooit 'hard gegaan'. Veel mensen denken dat ik er te hoge verwachtingen van heb, maar ik weet zelf dat dat niet zo is. Ik weet zelf het best wat ik voel en ik weet dat het een stuk heftiger kan, als ik ervaringen van anderen lees. Het enige wat ik voel van xtc is dat ik me 'gewoon lekker' voel, maar meer niet en het is ook altijd maar van korte duur (maximaal een uur). Maar ben er denk wel achter dat het bij mij eraan ligt dat ik niet goed doseer. Ten eerste begin ik uit voorzichtigheid met te weinig, en wacht vervolgens veel te lang met bijnemen. Bijnemen doe ik eigenlijk pas als ik alweer nuchter ben, en dat terwijl ik niet eens echt van de wereld ben geweest. :P En ik weet niet of het wat met elkaar te maken heeft, maar van alcohol kan ik altijd vrij veel hebben en ik heb het idee dat mijn lichaam xtc ook wel goed verdragen kan."