Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe echte bedoeling van XTC

De echte bedoeling van XTC

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
neurotoxin zei:
Het gaat ten eerste niet om hoeveel dopamine/serotonine ronddwarreld in je hoofd; het is het stofje zelf dat wel/niet neurotixisch is.

Ten tweede is het zo dat men totaal niet eens weet hoe neurotoxisch MDMA is :wink: Dat is men nu aan het onderzoeken (NEXT).
Klik om te vergroten...
De afbraakstoffen van dopamine zijn zeker giftig voor de hersenen, dus hoe meer dopamine er in je serotonine synapssen terechtkomt, hoe meer oxidative stress voor je neuronen wat leid tot mogelijk onomkeerbare hersenschade.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
25tolife zei:
Heb even geen bron gelijk komt zo wel, maar MDMA werd vroeger in de psychiatrie gebruikt, men gaat dan sneller over de dieper liggende problemen praten waar je anders vele malen langer de tijd voor nodig hebt om daar te kunnen komen.
Klik om te vergroten...

Klopt. Tegenwoordig wordt het echter bijna alleen nog maar recreatief gebruikt. Er zit wel ergens (zuid amerika volgens mij) verstopt in de bush een kliniek waar je nog illegaal MDMA therapie kunt krijgen.
Klik om te vergroten...

Oud topic maar, is geld dat ook niet voor LSD therapeutisch? We hadden die documentaire gezien : "LSD Trip into hel?" Als je dat nog kan herinneren :)
Eens research erover voor een voor lopend project ☺©.
Peace
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op die manier haal je inderdaad het volledige effect er niet uit xD
j
jankanerwatvanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goede vraag, ik weet zelf na drie keer xtc te hebben gebruikt ook nog niet echt wat nu precies de bedoeling ervan is. Ik heb nog nooit een lovegevoel gehad en ben ook nog nooit 'hard gegaan'. Veel mensen denken dat ik er te hoge verwachtingen van heb, maar ik weet zelf dat dat niet zo is. Ik weet zelf het best wat ik voel en ik weet dat het een stuk heftiger kan, als ik ervaringen van anderen lees. Het enige wat ik voel van xtc is dat ik me 'gewoon lekker' voel, maar meer niet en het is ook altijd maar van korte duur (maximaal een uur). Maar ben er denk wel achter dat het bij mij eraan ligt dat ik niet goed doseer. Ten eerste begin ik uit voorzichtigheid met te weinig, en wacht vervolgens veel te lang met bijnemen. Bijnemen doe ik eigenlijk pas als ik alweer nuchter ben, en dat terwijl ik niet eens echt van de wereld ben geweest. :P En ik weet niet of het wat met elkaar te maken heeft, maar van alcohol kan ik altijd vrij veel hebben en ik heb het idee dat mijn lichaam xtc ook wel goed verdragen kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."