#1
Is het schadelijk om 1 of 2 maal per week een 10mg methylphenidate te slikken voor mijn studie? Ik merk dat ik op een ritalin erg goed kan functioneren en mijn werk erg snel af heb
Ik heb btw geen ADHD
Ik heb btw geen ADHD

Flameon zei:Lichamelijk zal het wel meevallen, geestelijk is voor iedereen anders. Als je het gebruikt om te functioneren wordt het denk ik al gauw een gewenning en dat is ook weer niet goed.
Flameon zei:Lichamelijk zal het wel meevallen, geestelijk is voor iedereen anders. Als je het gebruikt om te functioneren wordt het denk ik al gauw een gewenning en dat is ook weer niet goed.
Echt een informatief berichtMephitiz zei:Hmm... ik weet het niet man.
Hij wil 1 of 2 keer per week 10 mg slikken. Als je dan hier leest dat sommigen zowat wekelijks speed met bergen tegelijk hun neus injagen, dan kun je die 2 pilletjes methylfenidaat wel wegstrepen. Die 2 pilletjes in de week zijn heus wel verantwoord. Dat ontregelt je dopamine-afgifte in je hersenen niet lijkt me.Supervlieg zei:Ritalin is niet verslavend en er treed geen afhankelijkheid of gewenning op. Daar is de dosering te laag voor. En ritalin is wel degelijk schadelijk voor mensen zonder ADHD omdat het de dopamine afgifte in je hersenen ontregelt. Bij iemand met ADHD is dit sowieso al het geval dus vandaar :P Maargoed, dood zul je er niet aan gaan..
Eigenlijk wel, maar dan zou je eigenlijk bijna niks meer kunnen gebruiken.Supervlieg zei:Ik zeg niet dat het VEEL kwaad kan maar hij vroeg of het schadelijk was, dus voilaMaar mijn mening is nog steeds dat je medicijnen moet gebruiken waar ze voor bedoeld zijn.
Wromtraxe zei:Echt een informatief berichtMephitiz zei:Hmm... ik weet het niet man.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."