Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin Gebruik

Ritalin Gebruik

31 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snackbek zei:
Nah, ik slik al 2 jaar dagelijks ritalin en het helpt eerder mijn geheugen dan dat het schadelijk is ervoor :) , en het lijkt me ook niet dat het schadelijk is voor je geheugen anders word het ook niet voorgeschreven
Klik om te vergroten...

Er word wel meer voorgeschreven wat niet goed voor je is :)
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja.. maar als je de positieve en negatieve dingen afweegt kan ritalin misschien wel schadelijk zijn maar toch niet dermate schadelijk dat het klachten met zich meebrengt die je leven beinvloeden.
maarja voor mij zou het toch wel verstandig zijn om het te nemen :mrgreen:
b
blower_015Lid
01-01-2024, 00:00
#3
als je een relatine van 10mg pakt hoelang duurt het gevoel dan,of 2 van 10 mg??
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoeveel heid maakt niet zozeer uit in lengte meer in sterkte duurt vrijwel altijd 4 uur
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat als je erbij gaat blowen, word je dan wel een beetje stoned/high?

Ben daar wel benieuwd naar.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb vanavond ongv 80mg van die rilatine gesnoven.
't is de eerste keer dat ik dit doe, maar het trekt wel een beetje op speed, maar niet zo intens, en het duurt ook niet zo lang. heb er nu al heel wat wiet op gerookt, en ik ben echt knetterscheef, maar niet zo actief :stoned: :stoned:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gezond is het niet.
Maar ik heb al vaker mensen met hun examens speed zien pakken om beter te leren. Ze haalde goeie punten. Volgend examen 'tzelfde, scoren ze heel slecht.
Het hangt van persoon tot persoon af, maar ik raad 't af.
Mogelijk kun je straks ook niet meer zonder ritalin studeren.
M
MephitizLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sinds kort is ontdenkt dat ik ADHD heb, maar ze hebben die test gedaan toen ik nog elke dag blowde, dus ik weet niet hoe erg ik het geloof. Sommige dingen komen overeen en sommige weer niet. Anyway, ze hebben me dagelijks ritalin voorgeschreven. Ik doe het nu denk ik 3 tot 5 keer in de week. Eerst alleen voor school, daarna ook recreatief. Op school blow ik er een beetje bij wat het effect iets minder maakt, maar tenminste geen afleidende zweethandjes enzo. Als ik het recreatief gebruik, snuif ik ze altijd en drink en blow ik erbij. Vind het een fijne combinatie voor een normale chill-avond, omdat ik me dan wel heel goed voel en relatief gesproken weinig op heb. Op school snuif ik ze nu ook bijna altijd omdat hoewel het effect iets minder helder is, het sneller werkt en ik word er iets blijer van. Ik heb niet het gevoel alsof ik verslaafd ga worden, want het maakt mijn craving voor wiet erger en vaak heb ik daar geen zin in. Wat denken jullie? Is het een probleem als ik al mijn voorgeschreven ritalin blijf snuiven en het af en toe reacreatief gebruik?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als jij het gevoel krijgt dat je het moet gebruiken om beter te functioneren klopt er iets niet helemaal
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb zelf ook ADHD

Het heeft zo zijn voor en nadelen


Nadelen
-Opgejagen gevoel
-Minder eetlust
-Niet fijn in combinatie met alcohol
-Slaapproblemen versterken. Ook al neem ik mijn slaappillen het duurt het nog een tijdje langer dat ik in slaap ben, dan als ik geen Ritalin heb gebruikt.
-Hoofdpijn
-Buikpijn
-Duizeligheid
(Laatste 3 worden erger als het uit aan het werken is.)

Voordelen
-Dingen overzichtelijker zien
-Sneller werken
-Doelgerichter dingen doen
-Iets meer interesse hebben in dingen waar ik normaal nauwelijks interesse in heb(
-Makkelijker de aandacht vast kunnen houden. Dus niet van de hak op de tak dingen gaan doen. -Ergens mee bezig zijn en wel afmaken om het maar in het kort te zeggen.

Ik had op verschillende Websites over ADHD gelezen dat mensen die vervelende bijwerkingen hebben van Ritalin, vaak Dextro-amfetamine voorgeschreven kregen omdat daarvan de bijwerkingen wat milder zijn
Daarom ga ik morgen naar de dokter en kijken of ik dat voorgeschreven krijg.
Iemand hier ervaringen mee?
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb het voorgeschreven gekregen. morgen kan ik het ophalen bij de apotheek. hopen dat het beter werkt
J
JasonCameronLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hm, ik gebruikte op een gegeven moment echt zoveel. Naarmate je het langer en gereguleerder gebruikt merk je er volgens mijn arts ook minder van. Ik heb concerta gebruikt, maar daar werd ik echt een lijk van. rita werkt bij het beste

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."