Misschien moet ik me heel even nuanceren, voordat mensen een verkeerd beeld van me krijgen.
Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm. Misschien dat ik door een maandje of 2 toch een paar keer heb gebruikt, ik een soort 'immuun' heb opgebouwd (in de zin van meer nodig moeten hebben). De laatste bewuste avond hadden we pillen en kristallen. Wellicht dat die combinatie ook mede heft gezorgd voor het extra scheef gaan.
Even omtrent mijn visie van 'verstandig gebruik', ik probeer het zo verstandig mogelijk te doen als het gaat. Het blijft immers 'harddrugs' en is nooit 100% veilig, dat besef ik me. Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip), kauwgoms worden in family packs aangesleept, we letten op elkaar en schrijven onze doseringen en tijden op. In de week voor een feestje en de week erna neem ik ook extra vitaminen e.d., en wacht nu zeker 4 a 5 maanden tot de volgende keer.
Die laatste avond was ook niet leuk meer tegen het einde, trust me. Ik begon oververhit te raken, en ben met hulp onder een lauwe douche gaan staan. Hierna ben ik buiten gaan zitten omdat ik over mijn nek wilde gaan, wat uiteraard zonder protest lukte. Hierna ging het weer goed. Voor we gaan slapen heb ik (zoals we altijd doen aan het einde van zo'n nacht met elkaar) even een drinkontbijt gedronken zodat ik iets in mijn maag had. Deze actie was zeer onverstandig en zal dit ook absoluut nooit meer doen, was echt even vreselijk om mee te maken en besef me ook echt dat ik geluk heb gehad.
Dus geloof me als ik zeg dat ik het de volgende keer (ergens van de zomer) leuk zal houden en niet in de statistieken wil belanden als xtc-dode. Maar wellicht dat dit stukje tekst even wat meer verklaart en nuanceert.
![:)]()