Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC & hallucineren

XTC & hallucineren

53 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMA heeft dat niet.
Hoeveel MDMA je ook neemt, het percentage dat wordt omgezet in je lichaam zit geloof ik tussen de 7 en 12% (dat is per persoon afhankelijk).
Als je weinig MDMA neemt, dan blijft het % dus wel gelijk, maar de uitwerking niet, gezien het feit dat je simpel minder mg MDA hebt aangemaakt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel een nare ervaring, hopelijk overkomt het je niet nog eens..

Als mensen vooraf zichzelf inlezen gebeurt dit niet, ook in jouw geval had het niet gehoeven. Als je had geweten hoe je netjes moet doseren en je daaraan had gehouden, was dit niet gebeurd :wink: Zo te horen heb je prima gehandeld nadat je teveel gedoseerd had, echter moet je in eerste instantie natuurlijk al goed doseren :wink:

Panthere zei:
en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.
Klik om te vergroten...

Gelukkig heb je goede vrienden en een sterk lichaam! Er zijn mensen overleden van minder MDMA..
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die smartie kan ook nooit eens zonder gestrekt been een discussie ingaan. :tearsofjoy:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
Wel een nare ervaring, hopelijk overkomt het je niet nog eens..

Als mensen vooraf zichzelf inlezen gebeurt dit niet, ook in jouw geval had het niet gehoeven. Als je had geweten hoe je netjes moet doseren en je daaraan had gehouden, was dit niet gebeurd :wink: Zo te horen heb je prima gehandeld nadat je teveel gedoseerd had, echter moet je in eerste instantie natuurlijk al goed doseren :wink:

Panthere zei:
en mijn vrienden die bij elkaar opgeteld 35 jaar ervaring hebben en mij geholpen hebben.
Klik om te vergroten...

Gelukkig heb je goede vrienden en een sterk lichaam! Er zijn mensen overleden van minder MDMA..
Klik om te vergroten...


http://ecstasy.org/info/leon.html


People died of 5mg/kg
but some survived 100mg/kg

Don't even wanna try out the last one.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Er zijn mensen overleden van minder MDMA..
Klik om te vergroten...
Ik ken zelfs mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
leipebaviaan zei:
Die smartie kan ook nooit eens zonder gestrekt been een discussie ingaan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dat is wel een van mijn verbeterpunten inderdaad :tearsofjoy:

Joopiejo zei:
SmartieAndMe zei:
Er zijn mensen overleden van minder MDMA..
Klik om te vergroten...
Ik ken zelfs mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn.
Klik om te vergroten...

:confused: :tearsofjoy:
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#7
Joopiejo zei:
SmartieAndMe zei:
Er zijn mensen overleden van minder MDMA..
Klik om te vergroten...
Ik ken zelfs mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn.
Klik om te vergroten...

Hahahaha las ik van de week ook al ja :rolleyes: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Joopiejo zei:
SmartieAndMe zei:
Er zijn mensen overleden van minder MDMA..
Klik om te vergroten...
Ik ken zelfs mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn.
Klik om te vergroten...
Weet niet of ik hier om moet lachen of huilen... Zou er bijna een Twitter account voor aanmaken. De opvolger van opstelten is vast begonnen met cannabis zwart maken, zal wel bij de functie horen ofzo.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou er zeer zeker van gaan huilen.
Na Opstelten had ik eigenlijk wel goede hoop dat je als Nederlander trots zou kunnen zijn op het beleid zoals dat was.
Al voordat hij echter officieel was aangetreden werd die hoop al uit de lucht geschoten.

OT: Je zal na zo'n ervaring vast en zeker je 'lesje' geleerd hebben mag ik aannemen? :wink:
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haardroger zei:
OT: Je zal na zo'n ervaring vast en zeker je 'lesje' geleerd hebben mag ik aannemen? :wink:
Klik om te vergroten...

Zeker, zal hopelijk ook niet eens meer in de buurt komen. Goed om me een keer met de neus op de feiten te drukken, knowing it's not all fun & games kids :mrgreen:

Wat betreft de kernvraag van dit topic, ik ga me toch ook eens meer verdiepen in studies hiernaar en kijken of ik meer inzicht kan krijgen in het hallucinerende effect. Het hoeft geen 'levensvraag / queeste' te worden, maar toch wel benieuwd.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Panthere zei:
Fool zei:
Ik ken er ook wel een paar trucjes voor: avondje ervoor niet slapen en gelijk beginnen met twee pillen. Gezond is het echter niet. :wink:
Klik om te vergroten...

Hahaha I think I'll be lost in Wonderland :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Je zou lekker spacen als je thuis zit :grin: wel onverstanding beslissing oftewel zoals fool zegt naar de ehbo.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Maar hoe durf je dat zo zeker te stellen, ik kan precies dezelfde bewering maken over een bepaalde hoeveelheid MDMA, er gaat namelijk niemand trippen van 50 milligram MDMA, maar wel van 500? Het probleem is dus dat ik nog nooit een goede bron voor het ontstaan van hallucinaties door de MDA heb gezien, behalve gebruikers die elkaar napraten.
Klik om te vergroten...

Ik geloof dat ik het een keer had gelezen in iets van Shulgin, en die geloof ik wel hoor :grin:
Een andere betrouwbare bron, die ik eigenlijk bedoelde kan ik niet meer vinden, daar stond het zelfs met grafieken etc. in.
Maar zelfs hier wordt er over gesproken: http://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/xtc/xtc-werking/
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugsinfoteam is een leuke start, maar levert nergens bronnen en heeft wel vaker foutieve informatie op hun website staan. Ze zeggen bijvoorbeeld ook dat Cocaine(een triple-reuptake-inhibitor) de afgifte van dopamine in de hersenen stimuleert?

Verder was meneer Shulgin een hele slimme man, maar die deed geen onderzoeken die dat soort effecten exact uitzochten, dan zal het eerder speculatie geweest zijn. Maar ik kan eerlijk gezegd zo snel ook geen uitspraken van Shulgin terugvinden over deze hallucinaties. :)

En ja, grafieken kunnen prima aantonen dat er MDA gevormd wordt en dat geloof ik ook best wel, het punt is dat zulke kleine doseringen MDA op zichzelf geen hallucinaties veroorzaken en dat losse MDA zelf ook een hele andere aard van visuals produceert.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Panthere, je hebt echt veels teveel mdma genomen de eerdere keren. Allereerst reageren vrouwen sowieso al heftiger op mdma (ook relatief naar lichaamsgewicht) en je zal waarschijnlijk ook nog eens minder wegen dan je mannelijke vrienden. Maar daarnaast reageert iedereen weer anders op mdma, sommigen zijn er gewoon gevoeliger voor dan anderen. Met zulke doseringen als jij noemde vind ik het niet gek dat je bent gaan hallucineren eigenlijk. Blijf dat niet doen, want je bent echt je hersenen aan het beschadigen op die manier.

Wat betreft het MDA verhaal, het is niet heel waarschijnlijk dat MDA als enige verklaring dient voor hallucinaties op MDMA. Daar is de omzetting gewoon te klein voor. Wel mogelijk zou het kunnen zijn dat MDMA opzich zelf in hoge doseringen tot hallucinaties leidt of de combinatie van MDMA en MDA in het lichaam. Uiteindelijk blijft het gewoon speculeren helaas. Datzelfde geldt overigens voor held Shulgin. Die man heeft op het gebied van chemie enorm veel betekent, maar op het gebied van bio-chemie had die man er wel een handje van om zijn gedachten de vrije loop te laten zonder daar altijd wetenschappelijke bronnen tegenover te zetten.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
1200 mg MDMA. :confused:

Zelfs in mijn hoogtijdagen lukte dat me niet. :rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
leipebaviaan zei:
1200 mg MDMA. :confused:

Zelfs in mijn hoogtijdagen lukte dat me niet. :rock:
Klik om te vergroten...
Wees blij! Volgens beland je dan in het ziekenhuis en als het tegenzit het mortuarium... Vind het ook een beetje een apart verhaal, want eerst heeft ze het over 1,5 a 2 pillen van 180mg (ook al teveel voor iemand van 77kg) en dan in enen heeft ze het over 1200mg. Heel verstandig gebruik zoals ze in haar eerste post zegt...
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#17
Misschien moet ik me heel even nuanceren, voordat mensen een verkeerd beeld van me krijgen.

Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm. Misschien dat ik door een maandje of 2 toch een paar keer heb gebruikt, ik een soort 'immuun' heb opgebouwd (in de zin van meer nodig moeten hebben). De laatste bewuste avond hadden we pillen en kristallen. Wellicht dat die combinatie ook mede heft gezorgd voor het extra scheef gaan.

Even omtrent mijn visie van 'verstandig gebruik', ik probeer het zo verstandig mogelijk te doen als het gaat. Het blijft immers 'harddrugs' en is nooit 100% veilig, dat besef ik me. Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip), kauwgoms worden in family packs aangesleept, we letten op elkaar en schrijven onze doseringen en tijden op. In de week voor een feestje en de week erna neem ik ook extra vitaminen e.d., en wacht nu zeker 4 a 5 maanden tot de volgende keer.

Die laatste avond was ook niet leuk meer tegen het einde, trust me. Ik begon oververhit te raken, en ben met hulp onder een lauwe douche gaan staan. Hierna ben ik buiten gaan zitten omdat ik over mijn nek wilde gaan, wat uiteraard zonder protest lukte. Hierna ging het weer goed. Voor we gaan slapen heb ik (zoals we altijd doen aan het einde van zo'n nacht met elkaar) even een drinkontbijt gedronken zodat ik iets in mijn maag had. Deze actie was zeer onverstandig en zal dit ook absoluut nooit meer doen, was echt even vreselijk om mee te maken en besef me ook echt dat ik geluk heb gehad.

Dus geloof me als ik zeg dat ik het de volgende keer (ergens van de zomer) leuk zal houden en niet in de statistieken wil belanden als xtc-dode. Maar wellicht dat dit stukje tekst even wat meer verklaart en nuanceert. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou niet teveel vertrouwen hebben in een pak sinaasappelsap. :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
sinaasappelsap. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar wat voor soort speed is dat?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
SirErick zei:
Fool zei:
sinaasappelsap. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar wat voor soort speed is dat?
Klik om te vergroten...
Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip)
Klik om te vergroten...
Klinkt niet als speed. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."