Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC & hallucineren

XTC & hallucineren

53 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Panthere, je hebt echt veels teveel mdma genomen de eerdere keren. Allereerst reageren vrouwen sowieso al heftiger op mdma (ook relatief naar lichaamsgewicht) en je zal waarschijnlijk ook nog eens minder wegen dan je mannelijke vrienden. Maar daarnaast reageert iedereen weer anders op mdma, sommigen zijn er gewoon gevoeliger voor dan anderen. Met zulke doseringen als jij noemde vind ik het niet gek dat je bent gaan hallucineren eigenlijk. Blijf dat niet doen, want je bent echt je hersenen aan het beschadigen op die manier.

Wat betreft het MDA verhaal, het is niet heel waarschijnlijk dat MDA als enige verklaring dient voor hallucinaties op MDMA. Daar is de omzetting gewoon te klein voor. Wel mogelijk zou het kunnen zijn dat MDMA opzich zelf in hoge doseringen tot hallucinaties leidt of de combinatie van MDMA en MDA in het lichaam. Uiteindelijk blijft het gewoon speculeren helaas. Datzelfde geldt overigens voor held Shulgin. Die man heeft op het gebied van chemie enorm veel betekent, maar op het gebied van bio-chemie had die man er wel een handje van om zijn gedachten de vrije loop te laten zonder daar altijd wetenschappelijke bronnen tegenover te zetten.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
1200 mg MDMA. :confused:

Zelfs in mijn hoogtijdagen lukte dat me niet. :rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
leipebaviaan zei:
1200 mg MDMA. :confused:

Zelfs in mijn hoogtijdagen lukte dat me niet. :rock:
Klik om te vergroten...
Wees blij! Volgens beland je dan in het ziekenhuis en als het tegenzit het mortuarium... Vind het ook een beetje een apart verhaal, want eerst heeft ze het over 1,5 a 2 pillen van 180mg (ook al teveel voor iemand van 77kg) en dan in enen heeft ze het over 1200mg. Heel verstandig gebruik zoals ze in haar eerste post zegt...
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien moet ik me heel even nuanceren, voordat mensen een verkeerd beeld van me krijgen.

Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm. Misschien dat ik door een maandje of 2 toch een paar keer heb gebruikt, ik een soort 'immuun' heb opgebouwd (in de zin van meer nodig moeten hebben). De laatste bewuste avond hadden we pillen en kristallen. Wellicht dat die combinatie ook mede heft gezorgd voor het extra scheef gaan.

Even omtrent mijn visie van 'verstandig gebruik', ik probeer het zo verstandig mogelijk te doen als het gaat. Het blijft immers 'harddrugs' en is nooit 100% veilig, dat besef ik me. Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip), kauwgoms worden in family packs aangesleept, we letten op elkaar en schrijven onze doseringen en tijden op. In de week voor een feestje en de week erna neem ik ook extra vitaminen e.d., en wacht nu zeker 4 a 5 maanden tot de volgende keer.

Die laatste avond was ook niet leuk meer tegen het einde, trust me. Ik begon oververhit te raken, en ben met hulp onder een lauwe douche gaan staan. Hierna ben ik buiten gaan zitten omdat ik over mijn nek wilde gaan, wat uiteraard zonder protest lukte. Hierna ging het weer goed. Voor we gaan slapen heb ik (zoals we altijd doen aan het einde van zo'n nacht met elkaar) even een drinkontbijt gedronken zodat ik iets in mijn maag had. Deze actie was zeer onverstandig en zal dit ook absoluut nooit meer doen, was echt even vreselijk om mee te maken en besef me ook echt dat ik geluk heb gehad.

Dus geloof me als ik zeg dat ik het de volgende keer (ergens van de zomer) leuk zal houden en niet in de statistieken wil belanden als xtc-dode. Maar wellicht dat dit stukje tekst even wat meer verklaart en nuanceert. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou niet teveel vertrouwen hebben in een pak sinaasappelsap. :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
sinaasappelsap. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar wat voor soort speed is dat?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
SirErick zei:
Fool zei:
sinaasappelsap. :P
Klik om te vergroten...
Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar wat voor soort speed is dat?
Klik om te vergroten...
Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip)
Klik om te vergroten...
Klinkt niet als speed. :P
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niemand ooit geprobeerd? :confused:

Sinaasappelsap is goed zuur, wat je maag erg leuk gaat vinden. Je kunt ook 2 glazen water ineens wegklokken, maar sinaasappelsap werkt beter door het zuur.

Speed is nog geen enkele avond de revue gepasseerd :mrgreen:
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wees gerust, dit was echt een one time thing Psychedelibee.. Keer meegemaakt en nooit meer in de buurt komen. Nu ff een volledige stop tot de zomer, en dan normale doseringen (1 mg per kg lichaamsgewicht als ik me niet vergis). Komt goed :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alles wat eenmaal opgenomen is kots je niet meer uit hoor, alleen hetgeen dat nog niet opgenomen is EN nog in je maag zit, dit is vaak niet zoveel meer. :wink:
P
PanthereLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Alles wat eenmaal opgenomen is kots je niet meer uit hoor, alleen hetgeen dat nog niet opgenomen is EN nog in je maag zit, dit is vaak niet zoveel meer. :wink:
Klik om te vergroten...

Klopt, ik heb ook nooit beweerd dat het hiermee weg zou gaan. Echter haalt het de 'scherpe kantjes' er wel ff vanaf en word het geheel minder heftig :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan vat ik jouw beschrijving van de scherpe kantjes eraf halen/geheel minder heftig worden denk ik verkeerd op. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ga niet te lang door met dit soort doseringen, want ook 600 a 700mg is alles behalve verantwoord te noemen. Het risico op negatieve effecten op zowel de korte als lange termijn zijn echt enorm. En buiten de geestelijke en lichamelijke risico's zal het speciale van mdma er snel af gaan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Panthere zei:
Wees gerust, dit was echt een one time thing Psychedelibee.. Keer meegemaakt en nooit meer in de buurt komen. Nu ff een volledige stop tot de zomer, en dan normale doseringen (1 mg per kg lichaamsgewicht als ik me niet vergis). Komt goed :wink:
Klik om te vergroten...
Voor mij hoef je het niet te doen hoor :wink:, maargoed verstandig dat je het even rust geeft een daarna een normale dosering gaat doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."